Het grote muziektopic

Je was me net voor @Volt , dan gooi ik een ander nummer van hem er in:

'Disco La Passione' is een nummer van Chris Rea uit 1996. Het nummer werd geschreven voor de film La Passione, een semi-autobiografische productie van Rea. Shirley Bassey maakte hierin haar filmdebuut.
Er werd een single uitgebracht, geproduceerd door Rea, en Bassey werd, wat ongebruikelijk was, vermeld als mede-uitvoerder. Het nummer staat ook op het soundtrackalbum van La Passione. De single verkocht goed in Europa en bereikte de top 40 in Nederland en België, maar haalde de top 40 in het Verenigd Koninkrijk niet en piekte op nummer 41.

Er werd een videoclip uitgebracht om de single te promoten, met beelden uit de film. Shirley Bassey zong het nummer vaak live in 1996 en 1997, en een live-opname ervan is opgenomen op de cd The Birthday Concert uit 1997.

La Passione is het album van Chris Rea uit 1996 en de soundtrack van de gelijknamige film, ook geschreven door Rea. Shirley Bassey zingt op twee nummers.
Chris Rea beschrijft zijn film als ‘een verzameling fantasieën over Italië en Ferrari, op muziek gezet’, dus het is een mix van zijn ware passies: muziek, auto's en Italië.
Als je een fan bent van historische Formule 1-races of ervan droomt om in een Ferrari te rijden, dan is deze film perfect voor jou. Hij vertelt voornamelijk het verhaal van Johns dromen over Ferrari...

• Leuk
Waarderingen: Volt
Ah wat sneu zeg. Hele fijne warme stem. Josephine echt een prachtig nummer. En na Wham is Chris wel m’n favo kerst artiest

In de stijl van Josephine.. ik heb een hele fijne Spotify afspeellijst met jaren 80-90 romantische classics. Heerlijk. Maar ik kan ook echt genieten van Remcoms uit die tijd

Net was op Top4000 het nummer van Freddy Mercury met (prachtige) sopraan Montserrat Caballé met Barcelona (1987 al); wat een prachtige, zuivere stem heeft deze vrouw! Kreeg weer kippenvel bij het horen en een traantje erbij :cry: . Zo jammer dat ze niet meer onder ons zijn... Maar ze zingen vast een duet aan generzijde.

Net was op Top4000 het nummer van Freddy Mercury met (prachtige) sopraan Montserrat Caballé met Barcelona (1987 al); wat een prachtige, zuivere stem heeft deze vrouw! Kreeg weer kippenvel bij het horen en een traantje erbij :cry: . Zo jammer dat ze niet meer onder ons zijn... Maar ze zingen vast een duet aan generzijde.
Dit blijft toch prachtig!

Jeff net als papa Tim verdronken.
Tim Buckley is niet verdronken maar stierf aan een overdosis.

De muziek van Jeff kan me eerlijk gezegd niet zo boeien, zijn versie van Hallelujah vind ik zelfs niet om aan te horen maar een ieder mag daar natuurlijk anders over denken. Deze uitvoering van Dolphins (origineel is van Fred Neil) door Tim vind ik wel prachtig:

Net kwam The Pretender van de Foo Fighters voorbij (top 2000). Blijf ik een goed nummer vinden! Sowieso staan de Foo Fighters hoog in mijn lijstje van favoriete bands.

Oeh Tool. Das lang geleden. Dat vind ik echt een vette band. Zanger qua stem lijkt heel erg op Dexter Holland (The Offspring) en muziek lekkere mix van Deftone en Korn. Vind dat Disturbed ook veel invloeden heeft van Tool.

Zij hadden toch ook een obsessie voor wiskunde reeksen ofzo ?

Oeh Tool. Das lang geleden. Dat vind ik echt een vette band. Zanger qua stem lijkt heel erg op Dexter Holland (The Offspring) en muziek lekkere mix van Deftone en Korn. Vind dat Disturbed ook veel invloeden heeft van Tool.

Zij hadden toch ook een obsessie voor wiskunde reeksen ofzo ?
Ja, Tool heeft op Lateralus gebruik gemaakt van de Fibonacci-reeks. Volgens mij zit het verwerkt in zowel de tekst alsmede de maatsoort. De albumhoes haalt er ook zijn inspiratie uit.

Stiekem is alle muziek gewoon wiskunde, van Bach tot Tool :geek:

Daarnet een docu over ABBA gezien, wat vooral ging over de invloed van ABBA op de hedendaagse muziek met als komma de Zweedse muziek scene.

Erg interessant, want ik ben opgegroeid met ABBA. Zoals velen was ook mijn moeder een ABBA-fan. Alle hits kan ik dus woordelijk meezingen, en ook heb ik zelf inmiddels alle albums, en natuurlijk mijn eigen ABBA-Gold album.

De ABBA-nummers klinken allemaal simpel, maar zitten toch eigenlijk best geniaal in elkaar. Inmiddels zijn de kenners er daarover ook eens, en zo kwam er ook verschillende Zweedse artiesten voorbij. EN ook de bekende producers uit Zweden.

Leuk om ook Dr Alban en een van de zangers van Ace of Base te zien. Net als Benjamin Ingrosso,(zijn laatse album is ook erg leuk)

Zo ook Nina Person, vooral bekend van The Cardigans. Vooral bekend van "Love fool" en "My favorite Game" Nina heeft ook een solo-project gedaan, A Camp. Dit is een van de singles van het album Colonia uit 2009 Stronger than Jesus:

Jaren terug was ik in vakantie in Noorwegen en ging ik ook naar een paar plekken in Zweden. Tijdens die vakantie leerde ik de artiest Jenny Wilson tegen, een beetje een Zweedse Kate Bush gemixt met Goldfrapp.

Dat is al cool vind ik , maar nu heeft zij ook gewerkt met The Knife, een soort Zweedse Daftpunk. Karin en Olof van de band verschijnen eigenlijk nooit in het openbaar en vaak onherkenbaar.

Bij dit nummer doet Jenny Wilson mee, zij is de vrouw in het rood.

En dit is een heel cool nummer(vind ik) van Jenny solo:

Vandaag alweer de 10e sterfdag van rockster David Bowie!! Eergisteren was zijn geboortedag trouwens, hij zou 72 zijn geworden. Voor mij altijd een Hero!

Rest in peace David!

Een van de artiesten uit mijn Jeugd, vele zijn al gegaan.

Michael Jackson, Prince, George Michael, David Bowie, Whitney Houston, Freddy Mercury... Vergeet er vast nog wel een paar.

Laatst bewerkt:
Ik was vandaag even aan het klooien met mijn iPod Classic om er nog wat cd's op te mikken. Ik suite op mijn Goldfrapp albums.

Broer en zus zijn toch wel iconisch vind ik. De dance albums vind ik tof, maar de war meer down to earth, haast Kate Bush achtige nummers vind ik mooier.

Seventh Tree vind ik wel het mooiste album, dat luister ik nog altijd een paar keer paar jaar wel( ik heb echt 100-en cd's ) Dit is een live opname van A&E, het mooiste nummer van de cd:

Head first, een soort 80's pop ode is ook geweldig!

Dankzij mijn vader ben ik Tina Turner FAN. Dankzij hem hou ik van de oude nummers met Ike, maar ook daarna.

Private dancer was verplichte kost, en ook het live album uit '88. Mijn scheur kalender benoemde vandaag het concert in Rio, het grootse officiële stadium concert.

De dvd Live in Rio is episch, en dan natuurlijk ook Tina live in the Arena, inderdaad in het voetbal stadion hier.
Ik heb de laatste tour van Tina gezien, in het Gelredome. Sterker nog, mijn hoofd is op de dvd te zien.

Na 88 heeft Tina eigenlijk weinig nummers van de "Break Every Rule" album gedaan. Private Dancer is natuurlijk haar beste solo-album, Foreign Affair is een goede 2e. Maar haar 2e solo album is altijd wat ondergesneeuwd...

Zonde, want Two People is mijn lievelingsnummer wel, met Girls en natuurlijk Typical male als goede 2e.

Dit is van die Tour, wel in Duitsland:

Toen Tina overleden was, heb ik echt gehuild. Ik voel me bijna gezegend dat ik haar energie live heb mogen zien, wat een grote artiest was zij.

Ook bij mij staat ze in het rijtje ‘Simply The Best’ als het om favoriete zangers en zangeressen gaat.
JAAAA

Ik zal nooit vergeten, ze kwam op in het Gelredome met Steamy Windows. Daarna kreeg ze daverend applaus, en je zag haar echt staan met een " Hier staan facking 50 k aan mensen voor mij te genieten." smile van oor tot oor."
Artiesten zeggen vaak dit is mijn lievelingsland ofzo , maar bij Tina zag je dat ze het meende.

Ik luister nog altijd heel graag naar haar.

Laatst bewerkt:
Omdat Het algemene AI Car Creations-topic! vooral over auto gaat en niet over muziek, dacht ik het volgende dan maar hier te plaatsen.

Een paar weken geleden ontdekte ik, omdat een medeforumlid mij dat liet zien, de website van Suno. Deze site gaf mij de mogelijkheid om eigen liedteksten van muziek te voorzien.

Ik heb daar inmiddels al meerdere liedjes meegemaakt, zoals:
Lachen is het beste medicijn
We hebben allemaal een Opel Astra
Waar het land zingt
Where the land still sings
Let me look in your eyes

Een tijd geleden maakte ik met AI de volgende afbeelding...
openart-image_8ovJ6ij9_1758931918928_raw.jpg

en ik had de gedachte dat daar wel eens een liedje in zou kunnen zitten. Ik wist direct al dat dit geen vrolijk liedje zou worden, maar ik ben er toch mee bezig gegaan. En ik had gelijk... het is geen vrolijk liedje geworden. Maar ik ben er wel tevreden over. Vervolgens heb ik Vidmuse AI de vrije hand gegeven om er een video bij te maken.

Heeft u behoefte aan een gesprek naar aanleiding van deze video, dan kunt u contact opnemen met Stichting Korrelatie.

Echt geen fan van The Beatles, maar het solo werk van McCartney kan ik wel echt waarderen. Deze hoorde ik vorige week bij Ruud de Wild, erg lekker nummer

Echt geen fan van The Beatles, maar het solo werk van McCartney kan ik wel echt waarderen. Deze hoorde ik vorige week bij Ruud de Wild, erg lekker nummer
ik als 007-fan vind vooral Live and Let Die fantastisch, met wijlen Linda. Oh en er schiet me nog een nummer van hem ter binnen, ik weet niet meer hoe het nummer heet, maar in de clip zitten nonnen. Dat vond ik ook leuk nummer van hem(ik hoor hem in mijn hoofd, stom dat ik niet op de naam kan komen)

Als ik 1 artiest, bizar, raar maar ook super vind. Plus mega onder gewaardeerd , is het wel Grace Jones.

Mijn ouders hadden een LP, en toen ik oud genoeg was om dit te snappen was ik fan. Dit was nog de disco-plaat, maar in 1998 kreeg op mijn verjaardag het album "The Compass Point Sessions" met daarop al het werk van 1980 tot 1985. Dus de periode na de disco. Ik was er weg van, tot de dag van vandaag ben ik van mening dat Grace meer credit had moeten hebben dan ze ooit kreeg, Pull up to the Bumper, maar ook Slave to the Rhyrhm zijn geweldig veel beter dan een simpel popnummer.

Mijn vriendin destijds vond het ook leuk, en we grapten als zij ooit naar NL komt, gaan we heen. EN toen, in 2009, 20 jaar na haar laatste album kwam ze ineens met een nieuw album, Hurricane, en wat een album is dat. Daarna heeft ze 2x opgetreden in NL, en bij beide concerten waren we, wat een artiest, bizar, raar en gestoord maar ook loepzuiver.

Het schijnt ze is 78, of ouder of jonger, niemand weet het. Mijn bijdrage voor dit topic voor vandaag is een live optreden uit 2010, waar Grace met een hoelahoep live Slave to the Rhythm doet, foutloos en met de hoelahoop 10 minuten in beweging (dat was bij ons zo, dit is iets korter)

Ze heeft ook, om het op zijn autoweeks te zeggen, auto-gerelateerde nummers (die de moeite waard zijn)
Pull up to the Bumper, Warm Leatherette en (sorry) Sex Drive.

Na Island Life, de afsluiter van de "Compass Point Sessions"-periode, bracht Grace nog 2 albums uit, Inside Story & Bulletproof Heart. Die waren wel wat minder, maar dit nummer van Inside Story is wel erg mooi:

JAAAA

Ik zal nooit vergeten, ze kwam op in het Gelredome met Steamy Windows. Daarna kreeg ze daverend applaus, en je zag haar echt staan met een " Hier staan facking 50 k aan mensen voor mij te genieten." smile van oor tot oor."
Artiesten zeggen vaak dit is mijn lievelingsland ofzo , maar bij Tina zag je dat ze het meende.

Ik luister nog altijd heel graag naar haar.
Daar was ik ook bij, wat was dat geweldig. Tina is en blijft en geweldig!

Van De Dijk vind ik Bloedend Hart geweldig!
Ik kijk es door de ramen. En ik krab wat aan mijn kont. Ik zie niks en ik hoor niks.

Als ik in een melige bui ben, dan sta ik 's ochtends nog wel eens voor het keukenraam naar buiten te kijken, met koffie in de hand.
En mijn vrouw zit in de kamer, dan roep ik wel eens "Ik kijk es door de ramen en krab wat aan mijn kont.... Dan weet mijn vrouw weer hoe laat het is, hoe de ochtend gaat worden ;)

Vanmorgen in Zutphen bij een platenzaak een mooie LP van Boston Don't Look Back gescoord! Nog een originele uit de jaren 80 met lichte gebruikssporen aan de hoes. Maar de lp is 100% goed, geen krassen.
Blij mee!
Don't Look Back is vroeger (2016-2018) heel lang mijn 'start'-liedje geweest om de dag te beginnen. 's Ochtends galmde dat nummer al door het JBL boxje. Tot vervelends toe voor mijn vrouw en zoons.

Schreef al ergens dat ik in m’n sad dad rock fase zit, 3 doors down kan niet ontbreken.

Vind dit een erg sterk nummer. Heel erg dubbel natuurlijk nu Brad zo ziek is

En Paultje overdose
Dat is nou zeven jaren terug
Ik kan nog steeds niet wennen aan het idee
Het was een nacht als deze
Het was rustig op de brug
Maar ik snap nu wel waarom hij het toen deed
Prachtige tekst.

De Dijk, prachtig, jammer dat ze gestopt zijn. Meerdere keren live mogen horen, geweldig. JB Meijers erbij en gaan. Jammer dat ze gestopt zijn. Veel nummers favoriet hier. Als het golft heeft ook wel wat vind ik.
Ik ben nergens goed voor is mijn lijflied haha.

De Dijk, prachtig, jammer dat ze gestopt zijn. Meerdere keren live mogen horen, geweldig. JB Meijers erbij en gaan. Jammer dat ze gestopt zijn. Veel nummers favoriet hier. Als het golft heeft ook wel wat vind ik.
Ik ben nergens goed voor is mijn lijflied haha.
Dat hele album genaamd 'de zevende hemel', vind ik erg goed. Ik heb het op DVD, zal 'm weer eens opzoeken.

De Dijk, prachtig, jammer dat ze gestopt zijn. Meerdere keren live mogen horen, geweldig. JB Meijers erbij en gaan. Jammer dat ze gestopt zijn.
Zijn ze officeel gestopt? Dan was "Scherp de zeis" hun laatste album?

In de documentaire Hou me vast zag je Huub van der Lubbe er al moeite mee hebben. Kan ik me wel voorstellen. Jaar in jaar uit hetzelfde.

Zijn ze officeel gestopt?
Ja, in 2022. Ik heb in oktober vorig jaar nog wel twee oud-leden van De Dijk (Hans van der Lubbe en Roland Brunt) in actie gezien in "And The Band Played On", een band die met hun optredens een ode brengt aan de legendarische groep The Band. Erg goed.

Terug
Bovenaan