Het grote muziektopic

Chaka Khan & Snoop Dogg

Om de een of andere manier kan ik geen youtube clipjes plaatsen, dus daarom maar dit linkje.

Voor het eerst in heel veel jaar (7 of 8) komt legende Chaka Khan met nieuwe muziek er is zelfs een nieuw album onderweg! CHAKZILLA, een knipoog naar het japanse monster , titel nummer was al tof, maar Boogie's in My Soul met niemand minder dan Snoop Dogg is misschien nog toffer.

Ik zag pas een live optreden nog van Chaka, en met 70+ is haar stem nog steeds fantastisch.

Hoewel het nieuwe album van Madonna mijn grootste prikkel is waar ik heeeeel benieuwd naar ben, is dit een goede nummer 2!

Vandaag kwam Confessions 2 uit, het lang verwachte album van Madonna. De post deed eindelijk weer eens zijn best en dus lag de special-edition op mijn mat.
55372728289_f3d24f3b71_b.jpg

Op mijn Insta bubbel was het al heel gehypt, Madge heeft zelf ook het heel groot gemaakt. Misschien kon het wel wat tegen vallen, maar nee , wat een plaat, ik vind hem super! Vergeet Madame X, MDNA, Rebel Heart, dit is weer een perfecte Madonna plaat.

Is het de beste plaat ooit, nee dat niet. Confessions on the dancefloor is wel een tandje beter. Maar ook die haalt het voor mij niet bij het meesterwerk Erotica, dat zal altijd mijn favoriet blijven. Gevolgd door Like a Prayer, maar Confessions scoort heel hoog. Zelfs voor True Blue, dat dit jaar 40 is geworden. Ik denk dat het nummer 5 is voor mij, en dat na 1 dag.

Ik hoorde de woorden tour al weer, na 2004 wordt het wel weer eens tijd om te gaan voor mezelf, leuk qua persoon is Madonna niet, zal ze ook nooit worden, maar qua performer scoort ze voor mij nog altijd een 10, en dat al sinds ik een jaar of 6, 7 ben.

Deze week is Bonnie Tyler naar de hemel gegaan, en ik merkte dat ik daar toch een beetje verdrietig van werd.

Bonnie, we kennen allemaal "Total Eclipse of the Heart" en natuurlijk ook "Holding out for a hero".

De rauwe stem van Bonnie ken ik door de bandjes van mijn vader in de auto. Hoewel ik meer de bandjes van mijn moeder volgde ( ABBA, Barbra Streisand) stonden de bekende nummers van Bonnie wel in mijn favorieten op Youtube.

Ik zag een nieuwsbericht voorbij komen, waarop ze zeiden "Ja je wilt haar nummers het liefste heel hard aan zetten en dan heel hard mee zingen." Ik moest daarom wel om lachen, maar betrapte me erop dat ik inderdaad dat ook altijd doe. Ik was om de een of andere reden verbaasd dat Bonnie al 75 was.

Tijdens dit typen, staat deze cd heel hard aan (en zing ik heel hard en vals mee, lijk ik toch nog ergens op mijn vader denk ik dan maar)
55385803623_4ff8246a60_b.jpg

Ik vind het altijd leuk om oudere muziek terug te vinden wat ik ken vanuit vroeger, waarvan ik dan geen titel of artiest paraat heb. En dan hoef je tegenwoordig maar een zin in te vullen op Google of YouTube en het komt al naar boven…

De korte zoektocht naar wat extra motivatie eindigde vandaag bij dit AI project. het is te horen, en toch ga ik hier heel prima op:D

Superleuke livestream vanop Tomorrowland, ideaal als opwarmer voor de kleine finale van het WK.
Boom boom boom, Fisher draait nu op de Main, boom boom boom.

Superleuke livestream vanop Tomorrowland, ideaal als opwarmer voor de kleine finale van het WK.
Boom boom boom, Fisher draait nu op de Main, boom boom boom.
Ik had vorig jaar afspraak vlakbij Boom. Viel me op hoe hard je het hoorde idd.

2011-2014 stond ik er ook :p voelt als een eeuwigheid terug

Vanochtend een nieuw liedje geleerd op de piano. Dan moet ik meteen de beste uitvoering luisteren.

In de comments onder de video schrijft iemand het volgende:

We all should be so very thankful that God spared this man's life and did not allow rejection, drugs and sorrow take him from us early on. What a great musician and ambassador of the blues and a great humanitarian!

Laatst bewerkt:

Ik zag pas deze opname, ik wist niet dat Lauryn Hill nog optrad. Bizar eigenlijk, met The Fugees 1 album gemaakt en daarna haar eigen plaat (The Miseducation of Lauryn Hill) een fimrol en verder niets, maar een plaat was dat zeg. En nog altijd veel mensen die zich geïnspireerd voelen door haar.

Dit optreden was omdat ze een award kreeg, de Living Legend Icon Award tijdens de 2026 BET Awards.

Ik ben wel echt fan van Jay-Z al worden de verhalen rondom hem en Beyoncé dus idd steeds dubieuzer.

Dit vond ik wel echt waanzinnig destijds met JM samen

Ik vond Jay Z cool in 97, episch was het nummer met Foxy Brown & Babyface. Ik moet wel zeggen, daarna ben ik wel afgehaakt om eerlijk te zijn. (Geldt ook voor Beyonce om eerlijk te zijn)

Laatst bewerkt:
Ik zit in heel andere sferen, ik blijf Lifestyles of the Laptop Café echt geweldig vinden. Een van de hoogtepunten uit de 'vette' jaren van Detroit Techno.

Ow en strijkers is altijd +1, net als blazers bij een nummer. Ach, gewoon, muzikanten, wat een volk! Beste tijd van m'n leven, in een band spelen

Ede Staal natuurlijk. Bij onze oudste zelfs tekst op het geboortekaartje, terwijl ik niks met Groningen heb. Wederhelft is er wel geboren. Maar ja, Haren, dat is weer een ander dialect haha.

Zalstoe aaltied bie mie blieven bie mie blieven lutje wicht.

En de jongste was een Zuid-Afrikaanse tekst

Terug
Bovenaan