Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

En allemaal dat leuke diesel plaatje.
Zo tezien zijn het allemaal auto's van de zaak, wit en in standaard uitvoering en diesel natuurlijk.

Voor wie nog een nieuwe neus erop wil zetten:

https://vw.faw-vw.com/index.php/component/brand/?brand_id=5

In China rijden nog genoeg gloednieuwe Jetta's.. de favoriete taxi in de provincie. Grote steden totnutoe nog steeds Santana's 3000.

GT4 gespot!

749DSCF1437.jpg

Was de GT4 ook een actiemodel? Ik heb hem nog nooit gezien. Zo'n deurklink haal je toch gewoon voor een paar euro van de sloop zou je zeggen?!

Even ter inventarisatie, wie heeft er hier op het forum nu nog allemaal een Golf II of Jetta II? Ik heb er een, en Mach1 heeft er twee, maar voor de rest?

Ik heb een 1.6 automaat in de Madison uitvoering, bouwjaar 1990. De auto heb ik nu zo'n 8 jaar in mijn bezit.

Hallo,

Tellen gebruikers van de aw-verbruiksmonitor ook? :) Ik heb een Golf CL uit 1985 1.6D 4+E bak in Lhasa Groen. Staat momenteel wel bij de lasser/spuiter voor de bekende plekken... Leuk topic!

@ marathonmetallic & DN87NL

Misschien leuk om eens een foto te posten in dit topic?(y)

Nog een toevalstreffer in mijn straat:

Ik heb een 1.3 CL in de Madison-versie. (y)

Mechanix zei:
Even ter inventarisatie, wie heeft er hier op het forum nu nog allemaal een Golf II of Jetta II? Ik heb er een, en Mach1 heeft er twee, maar voor de rest?

Mechanix zei:

Mijn golf staat momenteel bij de lasser, dus hier een oudere foto. Als 'ie klaar is zal ik een nieuwe foto posten :)

Foto-6DJGTZLC-D.jpg

Ook heb ik nog een foto gevonden van mijn eerste golf2. Ook een 1.6 CL D van 1991. Gekocht met 387.000 km op de teller. Maar na 400.000 km ging er 1 liter olie per week in. Waarschijnlijk inmiddels gesloopt..

Foto-LEJ4RXHE-D.jpg

Voor wie nog op zoek is naar een Golf II: het onderstaande exemplaar stond vorige week voor een forse vraagprijs op het parkeerterrein van de Oldtimerbeurs in Vijfhuizen. Leek mij een smetteloze auto, al weet ik niet of alle details kloppen. Voor geïnteresseerden: ik heb ook een foto gemaakt van het telefoonnummer van de aanbieder (op te vragen via pb). Ik hoop dat dit bericht niet wordt gezien als 'te koop aanbieden' en wordt verwijderd, want ik heb er zelf geen enkel belang bij. Sterker nog, als ik het geld had gehad, zou ik 'm zelf wel willen kopen.

2hyc4kx.jpg

167tuup.jpg

33uv2mx.jpg

2h6y0eq.jpg

Behalve de grill zie ik weinig details die niet kloppen.
Wat ik wel zie is een late en heel compleet uitgevoerde GL (y)

Dat heb ik dus helemaal niet eerlijk gezegd :). Een vijfdeurs zal ik niet snel kopen, vind het niet mooi.

DN87NL zei:
Mechanix zei:

Mijn golf staat momenteel bij de lasser, dus hier een oudere foto. Als 'ie klaar is zal ik een nieuwe foto posten :)

Foto-6DJGTZLC-D.jpg

Ook heb ik nog een foto gevonden van mijn eerste golf2. Ook een 1.6 CL D van 1991. Gekocht met 387.000 km op de teller. Maar na 400.000 km ging er 1 liter olie per week in. Waarschijnlijk inmiddels gesloopt..

Foto-LEJ4RXHE-D.jpg

Leuke Golfjes heb je daar! De onderste lijkt wel maritimblau, of vergis ik me nu?

Vandaag gespot, een Golf II in nieuwstaat. Interieur zag er voor zover ik kon zien ook top uit; geen scheuren in de bekleding oid. Een radio zat er niet in trouwens!

En de deuren, achterkant, rechter spatbord...

Je bent waarschijnlijk dus wel een aardige rekening van de schadehersteller verder vooraleer je hem weer in nieuwstaat hebt.

Jaren geleden kon ik er een kopen, voor erg weinig geld en in prima staat. Ik liet 'm alleen staan omdat er een lelijk aftermarket zonnedak ('putdeksel') in zat... had ik het maar gedaan, was een erg leuk ding.

Import Golfje voor een mooi prijsje.
https://www.auto-eminent.nl/index.php?sub=aanbod&detail=693&v=std

Klassiekerrijder zei:
Mooie kar. Als je de originele velgen en banden in de juiste maat eronder legt, is-ie helemaal goed.
Die heb ik nog op zolder liggen! Of gaat het om de echt vroege mkII wielen? Ik weet niet precies wanneer men van het Golf I-lookalike stalen wiel naar het zwemband-model ging.

Kunnen jullie die zwembandjes e.d. eens toelichten? Ik kan de discussie niet meer volgen.

Een klein velgenlesje:

Tot modeljaar '85 hadden de Golfjes verschil in velgen. De kleine (1.1 en 1.3) hadden deze velgen:
p1010244z.jpg

Bij een 1.6 kreeg je dan zulke velgen:
p1060378c.jpg

Tenzij je een GL bestelde, dan kreeg je de 1.6 velgen met een chromen dopje:
p1120192.jpg

Vanaf modeljaar '85 kreeg je dan één model velg in verschillende soorten:

De Golf C had een zwart naafdopje met kapje over de wielbouten:
p1040503d.jpg

De Golf CL kreeg een klein wieldopje:
p1060770li.jpg

De Golf GL had hetzelfde wieldopje als de CL, maar dan ook nog een ring om de velg heen:
p1070262t.jpg

De Syncro had overigens ook een zelfde velg als de CL, maar met een andere ring:
p1080388600x450.jpg

De laatste vier velgen zijn voorbeelden van de ''zwembandjes''.

Dit was de les waar ik op hoopte!(y) Ik heb zelf die zwembandjes nooit mooi gevonden (in ieder geval die van de C niet), dus ik vind het alleen maar mooi dat het betreffende exemplaar ze niet heeft.

Ik vind die zwembandjes met zwarte naafkap juist de mooiste uit het rijtje! :)

Dit was mij nog niet opgevallen in de advertentie:
Tegen meerprijs kunnen wij deze Golf van nieuwe LPG installatie (1000 euro) of 1.9 diesel motor (1250 euro) voorzien, inclusief wijziging op kenteken.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

rzasa zei:
Import Golfje voor een mooi prijsje.
https://www.auto-eminent.nl/index.php?sub=aanbod&detail=693&v=std
Ziet er op het oog goed uit. Maar het lijkt er wel op dat hij rechtsvoor een aanrijding heeft gehad... zie voorscherm naast de koplamp en de gebroken ondergrille. De dorpel onder de deur rechtsachter lijkt me ook niet helemaal roestvrij.
;)

Terug
Bovenaan