Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Mechanix zei:
Leuke Golfjes heb je daar! De onderste lijkt wel maritimblau, of vergis ik me nu?

Klopt. Zelfde kleur als jouw golf? Daar is wel 2 keer voor gepolijst om die kleur terug te krijgen. Het leek bij aankoop op een schoolbord. (n)

rzasa zei:
Import Golfje voor een mooi prijsje.
[www.auto-eminent.nl]

Mooie kleurcombinatie met het beige interieur!! (y) Wel zonde dat de stof van het rechterdeurpaneel loslaat. Waarschijnlijk zit de folie los onder de deurkaart. Die 1250 extra kan je beter besteden aan herstel van roestplekken en onderdelen..

Mijn garage heeft sinds kort een Jetta als leenauto aangeschaft. Rijd geweldig moet ik zeggen alhoewel de automaat icm de kleine motor wel veel aan prestaties te wensen over laat en de auto erg luidruchtig maakt op de snelweg.

De wagen heeft een aantal tijd correcte accessoires er nog in, zoals de originele radio, speakertjes in de deuren, etc.

Hier wat foto's:

IMG_5137.jpg

IMG_5139.jpg

IMG_5127.jpg

IMG_5119.jpg

Schuifkantel dak.

IMG_5118.jpg

IMG_5125.jpg

IMG_5135.jpg

IMG_5141.jpg

IMG_5147.jpg

Stoel verwarming!

IMG_5158.jpg

Heb nog veel meer foto's maar ik zal nu maar ophouden met plaatsen heheheheheeeh

Mooie Jetta. Op welke motoren is de drietraps automaat geleverd? Stoelverwarming en de verlichte zonnenklep zijn zeker bijzonder (y) Is het interieur nu blauw of grijs?

Dure aankoop:
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/12046013/__Volkswagen_Golf_van_Angela_Merkel_aan_de_prijs__.html

DN87NL zei:
Mechanix zei:
Leuke Golfjes heb je daar! De onderste lijkt wel maritimblau, of vergis ik me nu?

Klopt. Zelfde kleur als jouw golf? Daar is wel 2 keer voor gepolijst om die kleur terug te krijgen. Het leek bij aankoop op een schoolbord. (n)

Ja, en die van mij moet ook weer (machinaal) gepolijst worden. Wel een mooie kleur verder.

Ja, dit is origineel. De Golfjes werden matgroen gespoten en allemaal geleverd met kunstleer (vaak zwart of bruin). Erg apart!

Op kenteken gezet op 01-08-1983, iets zegt me dat het niet helemaal klopt.
Foto-NMJ3BOCI-D.jpg

Later zag ik deze, de jongste?, maar nee, import en matzwart, deze auto heeft nu trouwens een originele bordaeux kleur met leuke wielen, er is dus iemand die er wel aandacht aanbesteed.
Foto-NL3GESFH-D.jpg

Maar een J kenteken, dat komt toch niet eens voor op de Golf II? Dan staat ie dus nog geregistreerd met de kenmerken van de Golf I?

Oei, ik vind die limo erg mislukt. Dat moet een stuk mooier kunnen! Maarja, ik heb ook helemaal niets met limo's. Ik vind het maar lelijk, zo'n uitgerekte auto. Veel toffer om een Golf II om te bouwen tot 'Variant'. Volgens mij heb ik daar wel eens een plaatje van gezien.

Barri zei:
Oei, ik vind die limo erg mislukt. Dat moet een stuk mooier kunnen! Maarja, ik heb ook helemaal niets met limo's. Ik vind het maar lelijk, zo'n uitgerekte auto. Veel toffer om een Golf II om te bouwen tot 'Variant'. Volgens mij heb ik daar wel eens een plaatje van gezien.

Nice, kan je die nog vinden? Zou ik wel eens willen zien!

Naja, dit is meer een scheve photoshop :)
Ik begin me nu even af te vragen of die ene MKII variant nu een Jetta of een Golf was.
Mach1 kent 'm vast wel. :p

Toch heb ik het altijd al opmerkelijk gevonden dat VW nooit zelf een Variant gebouwd heeft. Concurrenten als Opel en Ford hadden dat wel.

Barri zei:
Ik begin me nu even af te vragen of die ene MKII variant nu een Jetta of een Golf was.
Mach1 kent 'm vast wel. :p

Welke? Er staat me vaag wel iets bij, maar heb nu geen idee meer :)

Wow, wat een bakbeesten!:eek:

Ik ga m'n Golfje maar eens wassen. Het ding staat een week onder een boom en is nu super vies! (n)

Die bedoel ik inderdaad Ivo! Wat me nu opvalt is dat de C (in dit geval D)-stijl nogal dun is, dat haalt de kracht uit het ontwerp wel een beetje weg.

Ik ben nog steeds verwoede pogingen aan het doen mijn 86 er GTI 16V 100% orgineel te krijgen edoch heb ik tot nu toe geen succes gehad de volgende onderdelen te vinden:

Grille met kleine lamellen ( tot 8-87 gebruikt)
Koplampen en verstralers
zwarte bies over de zijkant
zwarte raamomlijsting op de achterklep
rubber zijstrips met rode bies ( tot 8-87 gebruikt)
Golf GTI en 16V aanduiding voor rechts achter ( met de rechte en niet de schuine letters)

Er moet toch érgens in Nederland een adres zijn die dit kan leveren om andere GTI's te kunnen restaureren?

Ik hoor het graag van jullie.

Jerome Caine zei:
Ik ben nog steeds verwoede pogingen aan het doen mijn 86 er GTI 16V 100% orgineel te krijgen edoch heb ik tot nu toe geen succes gehad de volgende onderdelen te vinden:

Grille met kleine lamellen ( tot 8-87 gebruikt)
Koplampen en verstralers
zwarte bies over de zijkant
zwarte raamomlijsting op de achterklep
rubber zijstrips met rode bies ( tot 8-87 gebruikt)
Golf GTI en 16V aanduiding voor rechts achter ( met de rechte en niet de schuine letters)

Er moet toch érgens in Nederland een adres zijn die dit kan leveren om andere GTI's te kunnen restaureren?

Ik hoor het graag van jullie.

Ik heb de dorpelstickers destijds zelf uitgetekend en laten snijden, de striping en achterklepsticker zijn via internet wel te vinden, heb ik ze ook vandaan. Zal nog eens rondneuzen voor je. De grille komt soms nog wel voorbij op marktplaats of vwforum, volksforum etc. De typeplaatjes kun je ook op internet bestellen. Hier kun je het een en ander vandaan halen: Klik

Thxs! Achterklep sticker hebben ze iig. Dorpelstickers heb ik al moet de zwarte biesjes hebben. Heb zelf ook al op MP gekeken voor een grille en koplampen tot nu toe ( 2jaar lang) zonder resultaat. En het is zo vreselijk in een niet 100% orginele auto te rijden....

Is de zwarte achterruitomlijsting niet specifiek voor de Mk1 GTi? De grille moet nog wel te vinden zijn. De smalle stootstrips voor het oude type zijn vrijwel onvindbaar. Ik weet niet of je dat bedoelt met zwarte bies.

Ik heb in deze categorie ook nog een vraag: Hoe heet het kleine zwarte plastic ding dat ontbreekt op mijn golf? Ik kan het nergens vinden :confused:

Foto-SXIGSXR3-D.jpg

Jerome Caine zei:
Thxs! Achterklep sticker hebben ze iig. Dorpelstickers heb ik al moet de zwarte biesjes hebben. Heb zelf ook al op MP gekeken voor een grille en koplampen tot nu toe ( 2jaar lang) zonder resultaat. En het is zo vreselijk in een niet 100% orginele auto te rijden....
Je zou ook eens contact kunnen opnemen met Autobedrijf Reinders in Emmen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze je aan de grille, koplampen + verstralers en de GTI-aanduidingen kunnen helpen.

Ook meteen een vraag van mijn kant: ik begin er serieus over na te denken een Golf II aan te schaffen. Kunnen jullie me vertellen wat de specifieke zwakke punten zijn, zowel technisch als qua carrosserie? Zijn er nog duidelijke kwaliteitsverschillen vóór en na de facelift? En zijn bepaalde motoren duidelijk beter dan andere? Alvast dank voor jullie hulp!

Leuk Phoenixrood74! Heb het zelf ook een tijdje overwogen...Audi80coupé weet er veel van!
Op het Volksforum komt af en toe nog wel eens een nette voorbij.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/golf/8141908
0008141908.jpg

Terug
Bovenaan