Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Phoenixrood74 zei:
Ik rijd er niet voor naar Emmen, maar als ik daar in de buurt ben, is het een kleine moeite om ze even op te halen

:p neuuu dat begrijp ik.

Die Golf Country is gaaf zeg :eek: Wel een tikkie te duur..

volkswagen_golf_gti_16v_large_10590.jpg

DN87NL zei:
Die Golf Country is gaaf zeg :eek: Wel een tikkie te duur..

Die is inderdaad niet goedkoop, maar ik denk niet dat je snel een mooiere rode Country gaat vinden. De liefhebber betaalt die prijs dus wel. Hij staat al een tijdje te koop, dus de juiste liefhebber is waarschijnlijk nog niet op zoek, maar dit wel echt een prachtig exemplaar!

Hij doet me overigens een beetje denken aan ons Syncro. Die is ook rood met donkere velgen, alleen is deze een stukje hoger op de poten!

Hallo Allemaal, volg het forum hier al een tijdje maar post bijna nooit

Daarom hierbij is een post van mij.

Ik heb zelf als 2e auto een Golf 1 Automaat met 43d.km (stond afgelopen zondag op het Youngtimerevent in de hal)

Mijn vader heeft een Golf 2 Flair, Voor mij veruit de mooiste uitvoering van de MK2

Foto-JIBG7BXR.jpg

Eind vorig jaar heb ik nog korte tijd een 85er Golf GL 1.8 erbij gehad met slechts 72000km, ook een geweldige auto maar ben toch maar door blijven rijden in mijn Peugeot 206 vanwege het verbruik...

Foto-FTWIS36F.jpg

Foto-P4BI3T6J.jpg

Mocht ik is tegen een mooie vriendelijk geprijsde GTD aanlopen dan gaat de Peugeot weg.

phoenixrood74 Ik ben 3 weken terug nog bij Eminent geweest, Die rode Golf is helaas niet zo netjes zoals Audi80coupe al zei, die champagnekleur met 70dkm is nog erger (zover ik kon zien laswerk aan de onderkant van de deuren en bij de dorpels, vond het niet al te netjes bijgewerkt). Er stond trouwens nog een Champagnekleur Golf bij Eminent toen ik daar was met roest bij alle wielkasten. Ik kreeg daardoor de indruk dat die Rode en die 70dkm Golf ook niet volledig roestvrij zijn geweest.

https://link.marktplaats.nl/563483706

Hier nog een mooie GTD, ziet er goed uit maar uiteraard weer veeeeeeeeel te duur...

Barri zei:
Eentje van na de facelift, en dan nog in een metallic-lak, die zijn naar mijn idee het best bestand tegen roest. Mijn mkII had er ook érg weinig last van.

Metallic blijft ook veel mooier. Ze slaan veel minder snel dof uit.

Wat een gave foto trouwens aan het begin van de pagina!(y)

Barri zei:
Van een Lexus IS naar een Golf II is wel een grote stap. Toen ik zaterdags bij een Lexus dealer werkte viel me het altijd weer tegen om met de Golf naar huis te rijden. Aan de andere kant: voor z'n leeftijd is de Golf II echt een goede en fijne auto. En ook zeker goedkoper in gebruik dan een Lexus IS!
Met voldoende budget zou ik voor een nette GL of GTI (liefst 5-deurs) gaan, van na de facelift.

Hmm, ik heb bij Ford gewerkt, maar dat gevoel ken ik niet echt. Ik vind de Golf voor zo'n oud ding uitstekend rijden. Ik heb de 1.3 NZ en ik ben zeer tevreden over het blok. Hij is zuinig, soepel en snel genoeg voor normaal gebruik. Onderhoud is heel goedkoop. Het grootste nadeel zijn de 'oude auto kwaaltjes'. Dat heb je bij een moderne Lexus natuurlijk veel minder.

@Dengolf1

Prachtige Golf 1 en 2 heb je daar. Je 85'er GL lijkt net nieuw!

Golf 1.3GL
Golf met originele radio en spatlappen! :LOL: . Wel een gevalletje handelaarspraat..

Ik vraag me altijd af waarom alle foto's op één na goed zijn... wat is er mis aan de rechter voorzijde?

Verder is de tekst best behoorlijk voor een handelaar, de meesten komen niet verder dan 'verkeerd in nieuwstaat' (sic).

Leuk, een topic over de Golf II! Ik ben nooit bijzonder liefhebber van het model geweest, maar sinds gisteren wel in het bezit van (een van de weinige) origineel Nederlands geleverde Syncro's uit 1986. Kon 'm niet laten staan.

Dengolf1 zei:
phoenixrood74 Ik ben 3 weken terug nog bij Eminent geweest, Die rode Golf is helaas niet zo netjes zoals Audi80coupe al zei, die champagnekleur met 70dkm is nog erger (zover ik kon zien laswerk aan de onderkant van de deuren en bij de dorpels, vond het niet al te netjes bijgewerkt). Er stond trouwens nog een Champagnekleur Golf bij Eminent toen ik daar was met roest bij alle wielkasten. Ik kreeg daardoor de indruk dat die Rode en die 70dkm Golf ook niet volledig roestvrij zijn geweest.
Bedankt voor de tip, waardevolle informatie! Ik wacht nog even af of Auto Eminent laat merken dat ze graag een auto willen verkopen, maar ik ben in een paar dagen stukken minder enthousiast geworden en ben me al verder aan het oriënteren.

Edit: 'minder' toegevoegd.

Phoenixrood74 zei:
Dengolf1 zei:
Bedankt voor de tip, waardevolle informatie! Ik wacht nog even af of Auto Eminent laat merken dat ze graag een auto willen verkopen, maar ik ben in een paar dagen stukken enthousiast geworden en ben me al verder aan het oriënteren.

Hier in mijn woonplaats staat nog een leuke donkerrode Golf Diesel uit '85 te koop. Moet €2500 opbrengen. Ziet er op het eerste gezicht prima uit.

Wel Duitse import natuurlijk. Half uurtje rijden vanuit Loosduinen.

Ik was gisteren in Lille, en kwam daar een uitvoering tegen die ik nog nooit gezien had. Volgens Doppel Wobber is hij slechts in Frankrijk geleverd.

Let ook op de bestickering op de motorkap (!):

20120526_142937.jpg

20120526_142948.jpg

20120526_142958.jpg

D. Elzinga zei:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/golf/8872314

0008872314.jpg

Wat denken jullie hiervan? Ik geloof niet dat deze diesel maar daadwerkelijk slechts 54000 km gereden, en er zit in ieder geval wat roest onderaan de linkerdeur en slijtageplekjes aan de bestuurderstoel. Maar dit lijkt me niet gek duur voor een belastingvrije diesel. En hij heeft een leuk kleurtje;)

Ziet er wel ok uit! Er is wel wat aan gerommeld want deze velgen zijn van een nieuwer type golf 2. Waar die stoelen vandaan komen weet ik niet maar die horen niet bij deze C. Daarnaast zijn de strips op de zijkant niet origineel van deze uitvoering. Lak ziet er op de foto nog wel heel mooi uit! Maar als er verder motorisch en qua carrosserie niets aan verpest is, is het wellicht een leuke basis om weer origineel te maken:cool:

Stoelen zijn van een nieuw type GL.
Basis om origineel te maken? Ding is zo goed als origineel..
Staal is ook gewoon standaard golf 2.

Gerard VW zei:
Stoelen zijn van een nieuw type GL.
Basis om origineel te maken? Ding is zo goed als origineel..
Staal is ook gewoon standaard golf 2.

Zwemband is standaard vanaf modeljaar 1986. Het betreft hier een 84-er.

g2_01.jpg

g2_02.jpg

Zo'n vroege vind ik echt fantastisch, nog met de smalle uitsparing voor de uitlaat, dat is volgens mij al vrij snel veranderd.

Mach1 zei:
Zo'n vroege vind ik echt fantastisch, nog met de smalle uitsparing voor de uitlaat, dat is volgens mij al vrij snel veranderd.
Dat kan Audi80Coupé je waarschijnlijk precies vertellen!
Dank, heren, voor het posten van de rode Golfs (ik neem aan dat ze voor mij bestemd zijn(y)), maar ik word er niet heel enthousiast van, helaas.

Phoenixrood74 zei:
Mach1 zei:
Dat kan Audi80Coupé je waarschijnlijk precies vertellen!

De smalle uitsparing werd alleen gehanteerd in het eerste modeljaar (1984). Daarna werd deze optisch iets veranderd zodat het makkelijk voor de fabriek werd om een groter gat te creëren, dit met oog op de toekomstige GTI 16V.

De rode Golf D die gepost werd is er één uit modeljaar '84, dus heeft deze ook de kleine uitsparing. Het interieur is sowieso van een later exemplaar (een GL van na '88) en deze velgen, ''zwembandjes'', kwamen pas in modeljaar '86. Daarnaast heeft deze Golf ook nog stootstrips over de flanken van een facelift-exemplaar (de Golf C had overigens helemaal geen stootstrips standaard).

Ik denk het niet. Ik kocht de auto van de tweede (80-jarige) eigenaar die de auto 22 jaar geleden had gekocht.

Trouwens, iemand enig idee waar ik een lijst van de Mehr-Ausstattungen vinden kan? Genoeg sites met PR-codes van moderne VW's, maar daar staan deze codes niet tussen.

Ai, dat komt me onbekend voor. Alleen 565 weet ik te herkennen, dat is het 4-spaaks sportstuur.

EDIT: Ik zal morgen eens bij onze '86-er Syncro kijken, dan zullen de Syncro-specifieke codes wel duidelijker worden.

565 heb ik inderdaad ook al gevonden. Nummer 912 is vermoedelijk van verval typeaanduiding. Verder zit er niet zoveel bijzonders op: geen elektrische ramen, geen stuurbekrachtiging.

Toevallig een schuifdak?

Verval typeaanduiding ken ik eigenlijk niet van een Golf, dan moet dat al echt Syncro-specifiek zijn. Onze heeft de embleempjes nog wel, en ook stuurbekrachtiging. Dus dan hebben we iig al twee verschillen.

Ok, ik heb vanmorgen even gekeken. Onze Syncro CL heeft een datum eerste toelating van 24-11-1986, het is een 5-deurs met een GX-motor en een 4Z-bak.

Optiecodes:
LJ3 ?
R22 VW radio Beta
129 zijn in hoogte verstelbare gordels
560 is het schuifdak
565 is zoals gezegd het sportstuur
572 tweetonige toeter
643 aflegvakken in deuren
733 ?
938 ?

Jammergenoeg geen enkele overeenkomst tussen beide lijstjes. Ik mis tussen deze codes nog de originele stuurbekrachtiging. Daarnaast heeft onze een trekhaak (wel Made in Germany maar fabrikant kan ik slecht lezen), VW BBS-LM-velgen en een cassettedeck in de middenconsole (speciaal voor de Syncro!).

Dengolf1 zei:
Je hebt PB!

DN87NL zei:
@Dengolf1

Prachtige Golf 1 en 2 heb je daar. Je 85'er GL lijkt net nieuw!

Golf 1.3GL
Golf met originele radio en spatlappen! :LOL: . Wel een gevalletje handelaarspraat..

Thnx voor de complimenten. Die GL is ook zeer netjes, 100% origineel 100% aantoonbare km.stand altijd van n oudere dame geweest ;) helaas aan de bijrijderskant diverse krassen waarschijnlijk door in/uit parkeren in de garage van de dame. en Niet meer in mijn bezit..

Die rode 1.3 is serieus ook als nieuw, handelaarspraat dat wel inderdaad, hij kan beter direct zijn telefoonnummer bij de advertentie zetten. Onze Golf Flair komt bij hem weg daar stond toen ook al geen tel.nr bij de advertentie (Slecht want hij verkoop hele nette auto's), deze rode had hij toen ook al.

Zien jullie ook veel minder late, orgineel Nederlandse Golfs dan belastingvrije import? Dit is de schaarse oogst van zo'n twee weken:

En wat ik al een tijd niet meer gezien heb (niet dat ik het heel erg vind), zijn de aftermarket achterlichten met blauwe glazen die zo'n 10 jaar geleden in zwang waren.

en groene, gele...

Wat ik hier nog wel eens zie is een Golf van 1989, 1990 of daaromtrent. Alles van 1988 en vroeger wordt nu in snel tempo schaars of vervangen door import. Slooppremie-slachtoffers?

Ja, als ik hier een Golf II zie is het 8 van de 10 keer een geimporteerde belastingvrije diesel (niet-belastingvrije diesels zie ik eigenlijk nooit). Wat me ook opvalt is dat een late Golf II meestal een actiemodel (Pasadena, Manhattan, etc) is.

Jetta's in het algemeen komen al een stuk minder voor dan Golfs, maar daar zijn het dan weer bijna uitsluitend late originele Nederlanders die ik zie.

Je moest op den duur ook best moeite doen om een reguliere Golf te kopen volgens mij, alles wat er in de showrooms stond was actiemodel. Vanaf ongeveer 1988 werden er voornamelijk actieGolfs verkocht. Als je een gewone wilde, zette de dealer gewoon de fohn op de stickers. :)

Iets soortgelijks zag je ook aan het eind van de productieperiode van de Kadett E, toen er bijna alleen nog de Expression en Life actiemodellen werden verkocht.

Edit: Ze zijn blijkbaar nog wel te vinden (al is het zeer mondjesmaat), die late diesels...

Als iemand de SP-10-LR spot; graag :)
Ik ben benieuwd waar ie nu rijdt, als ie nog rijdt...

Kon 'm een paar maanden terug terugkopen van de toenmalige eigenaar, maar daarna heb ik er niks meer van gehoord. Zag een week later dat de datum tenaamstelling was gewijzigd...

ps: dit was overigens ook een actiemodel, een Avance Comfort.

D. Elzinga zei:
Zien jullie ook veel minder late, orgineel Nederlandse Golfs dan belastingvrije import? Dit is de schaarse oogst van zo'n twee weken:

En wat ik al een tijd niet meer gezien heb (niet dat ik het heel erg vind), zijn de aftermarket achterlichten met blauwe glazen die zo'n 10 jaar geleden in zwang waren.

Ik zie juist meer late Golfjes II dan geïmporteerde pre '86'ers. In de omgeving van Den Haag zijn vooral de importbenzen poplair.

Bouwjaar weet ik niet, maar het valt mij op dat ik weer veel Golfjes zie op de originele 'zwembandjes' nu ik er op let.

Gaaf zo'n Syncro, Vinnyvw! (y)

Terug
Bovenaan