Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Die heeft best veel!
Toevallig nog wat witte onderdelen? Dan koop ik die witte mkII GTI en kan ik 'm compleet maken (bumper, voorscherm, etc) :D

Kijk even in het sloperijen topic. er stonden heel een veel mk2's. Of er een witte bij zat weet ik niet, maar zo'n logo moet haast wel!

Phoenixrood74 zei:
D. Elzinga zei:
Volkswagen Golf 1.8 Fire & Ice

0OnkuRfzhssJ0J2LLfngxw==.jpg

Xwdt678K+OCSCNtxfwe0YQ==.jpg
Bijzondere uitvoering, ik had er nog nooit van gehoord. Behoorlijk opzichtig en daar houd ik normaal gesproken niet van, maar het heeft toch wel iets. Vraag aan de kenners: is deze helemaal zoals hij hoort te zijn, dus inclusief deze velgen en bekleding?

Via via heb ik vernomen dat dit exemplaar bij een van onze medeforummers is terechtgekomen en dat hij hem morgen gaat ophalen. :D

Jammer dat de foto slechts een voorbeeld is. Voor €500,- vind ik 'm wel interessant!
De auto wat hoger zetten, originele kentekenplaten erop, whitewalls eraf en gaan!

Hallo GolfII liefhebbers,

Ik heb een trouwe 1.6D uit 1985, die wat kuren begint te vertonen:

(1) Olie lekt uit de krukaskering, dus die moet worden vervangen.
(2) Kachelradiateur is waarschijnlijk lek, hoop stof en vieze geur in de auto, verwarmt niet of slecht en natte vloeren en lager koelvloeistofniveau
(3) rechter raammechanisme is kapot en deur sluit slecht.

Wie o Wie is een fanatieke golf fanaat die mij hier, uiteraard tegen vergoeding, mee kan en zou willen helpen?

Liefst in de omgeving van Breda of Amsterdam, maar ik kan best een stukje rijden.

Alvast hartelijk bedankt !!

Grensrijder gaf gisteren al even een pesterige hint (dat is de aard van het beestje) en om nog niets te verraden probeerde ik jullie met mijn reactie op een dwaalspoor te brengen, maar ik ben de forummer die de Fire and Ice heeft gekocht!

Hoe is het zo gekomen? Ik heb hier op 22 mei gepost dat ik er serieus over dacht om (vanwege financiële redenen) mijn Lexus te schorsen of te verkopen en daarvoor in de plaats een Golf II te kopen. Rzasa kwam toen direct al met een mooie Pasadena. Ik heb tweemaal een poging gedaan een proefrit bij Auto Eminent te maken, maar nadat beide afspraken door hen waren afgezegd had ik daar niet zoveel zin meer in. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor 29 mei met de aanbieder van de Pasadena (Frank). Toevallig kent DenGolf hem en wist me van tevoren al te vertellen dat het een echte liefhebber is. Dat bleek inderdaad zo te zijn. Met de auto was eigenlijk niets mis en hij vertelde me eerlijk wat er aan onderhoud aan zat te komen. Hij had ook nog een rode Golf I LX in de aanbieding waar ik ook mee heb gereden. Die was nog mooier, maar ik vond het echt zonde om zo'n oude Golf als dagelijkse auto te gaan gebruiken.

De dag na de proefritten stuurde Frank me nog een mailtje met aanvullende informatie over het nog te verwachten onderhoud aan beide auto's, zodat ik een zo goed mogelijk beeld had, en attendeerde me op de Fire and Ice (die ook al door D.Elzinga in dit topic gepost was). Die had hij in Ulft gezien (waar hij met de Golf I en ik met de Passat B1 was!). Volgens hem was het een heel mooi exemplaar. Ik kende de uitvoering niet, vond hem wel interessant, maar werd vooral aangetrokken door de combinatie 1.8 liter motor en vijfde versnelling, de lijst van onderhoud van de laatste tijd plus alle aandacht die aan het interieur en exterieur waren besteed. Enfin, ik heb een afspraak gemaakt voor een proefrit op 3 juni. Toen de auto ook nog eens stuurbekrachtiging bleek te hebben was ik eigenlijk al om. Ik heb een proefrit gemaakt over (deels slechte) binnenwegen en de Golf reed echt heel goed: vlot, soepel en stukken strakker dan de Pasadena (die overigens gewoon reed zoals hij hoorde te rijden). Pro forma heb ik er een nachtje over geslapen, maar vorige week maandag heb ik de verkoper gebeld dat ik de auto wilde hebben. Ik heb er de vraagprijs voor betaald, want die vond ik heel redelijk, maar er zijn op mijn verzoek nog wel wat optische zaken hersteld. Vandaag heb ik de auto opgehaald. Hieronder de foto's als bewijs dat hij van mij is!

Het is een aardig lang verhaal geworden, maar aangezien ik geen 'Mijn auto'-topic heb, vond ik het wel leuk om de auto hier aan medeliefhebbers voor te stellen. Voorzover ik nu weet (op basis van de informatie van de verkoper en wat ik tot nu toe op internet heb gevonden) is de auto grotendeels zoals hij hoort te zijn. Als extra is er nog een armsteun aangebracht (origineel accessoire van Kamei), die weer met overgebleven Fire and Ice-stof is bekleed. Leuk extra is ook nog dat de auto een open dak heeft.

Achterzijde helemaal zoals het hoort, m.u.v. de ontbrekende aanduiding Golf (in roze)
f2orqf.jpg

De lak is uitgebreid behandeld en ziet er geweldig uit
2ptz14x.jpg

Deze stickers zijn origineel en ook nog behoorlijk mooi. Ze schijnen nog nieuw te bestellen te zijn
314a5gz.jpg

Ik weet niet zeker of in de grille nu altijd dubbele koplampen horen of dat dat alleen bij de GTI zo was.
nv5uub.jpg

De auto is enkele cm's verlaagd. Had voor mij niet gehoeven, maar hij rijdt er wel erg strak door en is nog steeds comfortabel
m9szk9.jpg

Emblemen op de voorschermen
os9wkn.jpg

De originele velgen, alleen hadden de zwart gespoten delen in dezelfde kleur als de velg moeten zijn. Ik vind dit echter mooier, omdat de gaten zo groter lijken
29l0byh.jpg

Je moet er inderdaad van houden, maar het interieur is echt in prachtige staat. Het is samengesteld uit twee F&I-interieurs en is door een prof waar nodig gerenoveerd, opnieuw bekleed, gevuld en gereinigd
1zvg6l3.jpg

De kleuren zijn in het echt minder schreeuwerig dan op de foto en vormen een mooie combinatie met de donkerpaarse lak
6jq4iv.jpg

De originele matten, zowel voor als achter
k46s5w.jpg

Gefeliciteerd! Heel bijzondere uitvoering, ik heb nog nooit een net en origineel exemplaar gezien! De wielen zijn bijzonder geslaagd, het interieur is even wennen. Ik ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet.

Geweldig! Gefeliciteerd!! (y)

Ik ken de Fire&Ice eigenlijk alleen maar met enkele koplampen dus denk dat het zo hoort...

Ah, die Fire & Ice heb ik ook in Ulft zien staan, echt heel net exemplaar! (y). Heel veel plezier ermee en gefeliciteerd. Ik heb zelf ook een 1.8 met stuurbekrachtiging en na ruim vier jaar bevalt dat blok me nog steeds prima. Lekker vlot en soepel!

Gefeliciteerd met de aankoop. Die ziet er nog erg mooi uit! Zo'n F+I uitvoering is toch iets aparts.

Nu kunnen we een Passat B1 + Golf II owners club beginnen. :D

Dank, heren, ik ben blij dat hij zo in de smaak valt!(y)
@Mazzelstov: ja, dat is wel de bedoeling.
@Klassiekerrijder: we komen elkaar vast binnenkort wel weer tegen, dus dan zie je hem in het echt. En anders maken we gewoon een afspraak. Geldt natuurlijk ook voor de andere heren hier.

marathonmetallic zei:
Gefeliciteerd met de aankoop. Die ziet er nog erg mooi uit! Zo'n F+I uitvoering is toch iets aparts.

Koop jij er dan ook nog een Ro80 bij?:D

PR74:gefeliciteerd, bijzonder ding een Golf in F&I trim, nog nooit irl gezien.

Phoenixrood74 zei:
marathonmetallic zei:

Koop jij er dan ook nog een Ro80 bij?:D
Dan krijg je dus een Passat B1 + Golf II + Ro80 owners club. Zal niet storm lopen met leden denk ik.

Gefeliciteerd phoenixrood74! Het valt me op hoe subtiel de kleur is (y) erg mooi! Veel veilige kilometers gewenst!

Te gek(y) Wat ik al schreef, de Fire & Ice ziet er standaard al 'getuned' uit, dus hopelijk houdt deze aankoop niet in dat je een petje op je hoofd zet en met 100 km/u door woonwijken gaat scheuren?:p

Nee even serieus, dit is een behoorlijk zeldzame youngtimer. Omdat het opvallende, sportieve uiterlijk natuurlijk koren op de molen was van zekere bezitters zijn er niet veel originele meer over.

Gefeliciteerd! Bijzondere Golf! Dus de ene verkoper (Frank) heeft jou op een andere Golf geattendeerd, dat is dan een echte liefhebber!

Ik heb heel weinig met Golfs, maar in deze uitvoering vind ik het toch wel iets heel speciaals, moet ik bekennen. (y)

Gaaf PR74, dat is een van de meest begeerlijke Golf II's die er te krijgen zijn!(y)

Misschien moet er maar eens een Golf II meeting georganiseerd worden of zo!:)

Wederom bedankt voor alle positieve reacties!(y):D En dan te bedenken dat deze aankoop eigenlijk uit nood geboren is.
@D. Elzinga: sinds gisteren draag ik inderdaad een petje. De kofferruimte ligt vol speakers en de No Fear-sticker is reeds aangebracht op de achterruit. Vandaag was het nationale buitenspeeldag, dus het duurde wel even voordat ik alle kinderkopjes weghad en weer gewoon 100 kon rijden. Maar serieus: ik heb vandaag wel meteen diefstalbeveiliging aangeschaft, want Golfs II zijn gewild en niet moeilijk te stelen.
@Archiebald: 24 juni is de volgende meeting van Elk Merk Waardig, waar ik ook lid van ben en die ditmaal door Mazzeltsov (mede) georganiseerd wordt. Vraag is even of ik dan een petje uitgereikt krijg of geroyeerd word, want een Golf is niet bepaald EMW.
@Rzasa: dat vond ik inderdaad ook heel bijzonder. Ik heb Frank van tevoren dan ook gevraagd of hij vond dat ik het wel kon maken om de Fire and Ice te kopen, als ik die leuker vond dat zijn auto's. Zijn antwoord: natuurlijk, zo lang er maar een Golf bij een echte liefhebber terecht komt. Dat is nog eens nobel!(y) Ik heb hem in ieder geval een ritje in mijn beide oldtimers beloofd.

@Mechanix: goed idee om eens een Golf II-meeting te houden! Normaal gesproken zou ik daar niet zo voor in zijn, omdat ik teveel 'verbeterde' Golfs zie rondrijden, maar als het vanuit dit topic gaat, wordt het een heel ander verhaal. Lijkt me leuk om eens de gezichten achter de forummers te zien, hoewel ik een aantal van jullie al ken. Is er vanuit de anderen ook animo voor?

@Phoenixrood, welkom bij de Golf 2 bezitters :) Mooie wagen (y)

Kan je wel vertellen dat de grill er niet in hoort, zit af fabriek een zwarte met verstralers gemonteerd. Met een zwart VW logo.
Knipperlichten in het wit was ook standaard op de F&I.
Auto komt me bekend voor.. Volgens mij van Volksforum, maar kon zo 1,2,3 niks vinden.

Apart zo'n Fire & Ice, toen ik er voor het eerst een zag dacht ik dat de eigenaresse de golf aan haar persoonlijke smaak had laten aanpassen. Die had dan ook nog wel wat meer aanpassingen, in ieder geval andere velgen. Maar zolang je hem origineel houdt is het een leuk verzamelobject.

Ik dacht dat ik op het Volksforum onder meetings onlangs een Fire & Ice meeting voorbij zag komen, maar kan zijn dat die inmiddels al geweest is.

Karmann. zei:
Ik dacht dat ik op het Volksforum onder meetings onlangs een Fire & Ice meeting voorbij zag komen, maar kan zijn dat die inmiddels al geweest is.
Ik heb zelf niet zoveel behoefte aan een meeting met mensen van het Volksforum (sorry als ik nu meelezers beledig). Ik heb daar een tijdje rondgekeken nadat ik mijn Passat had gekocht, maar de sfeer daar spreekt me absoluut niet aan. Vandaar mijn voorkeur voor een meeting met forummers van dit topic. Ik zag trouwens dat er van 6 t/m 8 juli een VW Fest in Walibi Flevo is. Ik weet niet of dat de moeite waard is, maar misschien kunnen we een meetinkje daar ter plaatse houden.

Phoenixrood74 zei:
Ik zag trouwens dat er van 6 t/m 8 juli een VW Fest in Walibi Flevo is. Ik weet niet of dat de moeite waard is, maar misschien kunnen we een meetinkje daar ter plaatse houden.

Naar mijn mening is dat niet de moeite waard. Dat is het vervolg op wat eerder AutoMaxx was... 1x geweest, daarna nooit meer :D.

Ik vond een oude foto van mijn toenmalige Golf 1.6 "tour"..
Prettige auto, heb er echt veel goede herinneringen aan.

DJFEG.jpg

Ervoor staat de blauwe 1.8i "10 millionen" editie welke ik
voor mijn oom uit NL had gehaald. Deze laatste heeft hij
trouwens nog steeds, staat inmiddels meer dan 1.250.000km op!
(dat is met dezelfde motor, bij 1.000.000km gereviseerd)
Stond al meer dan 350.000km op toen ik hem voor een prikkie
(ik dacht Hfl.250,-) kocht in 1999 op de automarkt.

De witte Golf is door mijn andere oom zelf in Nederland gekocht
toen hij op vakantiebezoek bij mij was. Grappig detail, de witte
bleek te zijn gemaakt in de Volkswagenfabriek te Sarajevo (TAS).
Hij ging dus weer terug naar de stad waar hij vandaan kwam. :D

Phoenixrood74 zei:
Karmann. zei:
Ik heb zelf niet zoveel behoefte aan een meeting met mensen van het Volksforum (sorry als ik nu meelezers beledig). Ik heb daar een tijdje rondgekeken nadat ik mijn Passat had gekocht, maar de sfeer daar spreekt me absoluut niet aan. Vandaar mijn voorkeur voor een meeting met forummers van dit topic. Ik zag trouwens dat er van 6 t/m 8 juli een VW Fest in Walibi Flevo is. Ik weet niet of dat de moeite waard is, maar misschien kunnen we een meetinkje daar ter plaatse houden.

Op zich vind ik Volksforum wel leuk, maar ze zijn er wel erg van de tuning en zo. Daar moet je van houden.

Die filmpjes van Mastermilo zijn domweg briljant!:)(y)

Volksforum vind ik wel prima. Het sfeertje op VWforum vind ik echter een stuk minder.
En zulke fora over VW zijn sowieso érg tuning-gericht helaas. Maarja, anders valt er ook een stuk minder te melden ;)

Terug
Bovenaan