Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Sommige fora trekken op de een of andere manier meer tuningliefhebbers aan dan anderen. En weer andere een mix van verschillende soorten liefhebbers, die vind ik meestal het leukst.

D. Elzinga zei:
Sommige fora trekken op de een of andere manier meer tuningliefhebbers aan dan anderen. En weer andere een mix van verschillende soorten liefhebbers, die vind ik meestal het leukst.
Daarom vind ik het Autoweekforum ook zo leuk: allerlei merken, typen en soorten topics waar je altijd wel iets van je gading kan vinden.

Een jaar of 13~15 geleden had ik een witte 5-deurs GTi (1.8i met 16v KR-motor), deze was voorzien van digifiz en climate control (orgineel).
Het interieur was erg slecht en ik heb er toen een aangepast Golf3 VR6 interieur ingezet. (voorstoelen en bank) Helaas weet ik echter het
bouwjaar of kenteken niet meer.. Nu zou ik graag deze auto nog eens terug zien te vinden (misschien zelfs terugkopen). Nou zat ik te denken..
..zoveel witte 5-deurs GTI'tjes met digifiz en climate control zullen er toch niet zijn in Nederland? Is er enige manier (register oid) waarop ik
deze auto terug kan vinden of hoef ik er niet aan te beginnen? :p Iemand enig idee?

Vanochtend had ik de taxateur op bezoek om mijn Fire & Ice te bekijken. Slecht nieuws: de verzekering valt wat duurder uit dan gepland. Goed nieuws: hij vindt dat ik een koopje heb gedaan.

Audi80Coupé zei:
Een Golf II met originele climate control? Volgens mij is dat nooit geleverd. Wel met airconditioning.

Ik kon de temperatuur instellen en de luchtstroom regelen dmv drukknopjes en de temp
uitlezen op een (klein) digitaal displaytje. Climate control dus en (voor zover ik weet)
origineel ook nog (correct me if i'm wrong). Leek me toen al redelijk zeldzaam vooral
omdat op een meeting ineens een horde mensen om de auto stonden. :D

Ik zal eens zoeken of ik er een plaatje van kan vinden.

/edit

Bij deze, ik kon er welgeteld 1 plaatje van vinden. Bij mij zaten de knoppen van de elektrisch bedienbare ramen trouwens ook op dezelfde plek.
Was dit ooit een speciale editie oid?

afUKO.jpg

Audi80Coupé zei:
Het geld wat je meer kwijt bent aan verzekeringskosten verdien je dus wel weer terug bij de verkoop!
Ik hoop het wel, maar eerst eens lekker een tijdje rijden en de Golf koesteren!

Ga je in de winter ook andere wielen eronder doen, PR74? Deze lijken mij erg gevoelig voor pekel.

Barri zei:
Ga je in de winter ook andere wielen eronder doen, PR74? Deze lijken mij erg gevoelig voor pekel.
Daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Mijn oorspronkelijke doel was om goedkoper te gaan rijden, maar ik wil deze auto wel mooi houden, want hij is er bijzonder genoeg voor. Maar andere velgen en banden zijn wel een forse kostenpost. Gelukkig is het nog lang geen winter!

14" stalen GTI wielen met 185/60-14 hoeft de kop niet te kosten. Ik weet inderdaad wat je doel van een mkII was, maar zo'n exemplaar wil je natuurlijk wel een beetje koesteren :)

Misschien meld ik me wel bij jou of andere kenners voor advies als de winter nadert. Ik ben Lexus-banden en -velgen (met Yokohama-banden van 215/45 R 17) gewend, en die zijn niet echt goedkoop.

Je vindt een setje op marktplaats met prima banden voor rond de 100 euro, dus daar zou ik me niet druk om maken. Het is steek 4x100, makkelijker te vinden is er niet. Voor dat geld had ik zelfs 15" BBSen voor mijn ex-Golf.

Dat spatbord lijkt sowieso een tikje te hebben gehad. Lekker veel info ook in de advertentie trouwens.

Hij is serieus van eerste eigenaar, de buurvrouw van de handelaar. Zelfs de rubber 'touwtjes' van de hoedenplank zijn nog heel en er zit een radio/cassetespeler van Blaupunkt in, met het boekje er nog bij! (y)
Ziet er binnen ook als nieuw uit. Buiten ook in opvallend goede staat met uitzondering van:
- kleine deukjes in motorkap
- kleine deukjes in linkervoorscherm
- deukjes/krassen bij wielkastranden links achter het voorwiel en achter het achterwiel
- roest rondom de ruit in de bestuurdersdeur
- beginnende en een beetje bijgebeunde roest rondom de voorruit linksonder
- roestplekje linksachter onderin naast de uitlaat

Vreemd genoeg allemaal links dus, maar allemaal best bij te werken :)
Distributieriem is pas gedaan en de banden zijn ook nieuw. Al met al dus een erg leuk autootje. Hoop 'm woensdagavond op te kunnen halen.

Klinkt goed. Een paar kleine plekjes houd je altijd wel bij een auto van 1988...

Ga je hem gebruiken als daily-driver of?

Ik heb zelf natuurlijk een leaser (en de Kever). Mijn vriendin gaat er dus mee rijden. Vooral mee naar stage bijv.

Nou, veel plezier ermee in ieder geval.(y)

Misschien stond er bij de eerste eigenaar een laag muurtje aan de linkerkant van de oprit ofzo, en werd die af en toe aangetikt...

Daar lijkt het inderdaad op. Al ben ik in die straat geweest en zoiets viel mij niet op.
Maar die roest op die deur, dat is wel gek... Naja, opzoek naar een betere deur in de juiste kleur dus.

Leuke Golf! Wat betreft 1e eigenaar, volgens MP is het van 2e eigenaar. Zonde dat zo'n handelaar hem dan op naam zet, als het de auto van zijn buurvrouw is.

Staat nu in de bedrijfsvoorraad inderdaad. Wel jammer idd, want als ik 'm ooit te koop zet staat er dat ik de 3e eigenaar ben. Maarja, dat mag de pret niet drukken :)

De auto wordt er niet minder om natuurlijk, en 3 eigenaren is nog steeds weinig voor een auto van ruim 20 jaar oud. Via Zomoto kun je overigens zien of de vorige eigenaar een bedrijf of particulier was.

Ja, exact dezelfde kleur. En exact hetzelfde blok. Ook beide modeljaar 88. Verschil: dit is een 'gewone' CL, terwijl de SP10LR een Avance was. Een actiemodel op basis van (ik meen) de C uitvoering.

Dit was ook de voorwaarde waarop mn vriendin akkoord ging: het mag alleen een Golf worden als ie Heliosblauw is. En daar zijn er niet zo veel meer van!

Is het een goed idee om de onderkant van de dorpels (dus net buiten het zicht) in de tectyl te zetten? Dit lijkt mij namelijk v.w.b. het behoud het beste?

@marathonmetallic: vind ik zelf ook, al zegt ze zelf dat ze zicht heeft opgeofferd: ze wilde een 323F (klapkoplampen), of een Micra, Cuore, Twingo...

Als dorpels doorroesten komt de oorzaak bijna altijd van binnenuit. Dus daarvoor hoef je het niet te doen. Als ze er van buitenaf nog goed uitzien zou ik er niets opspuiten. Anders lijkt het net alsof je iets wil verbergen.

Karmann. zei:
De auto wordt er niet minder om natuurlijk, en 3 eigenaren is nog steeds weinig voor een auto van ruim 20 jaar oud. Via Zomoto kun je overigens zien of de vorige eigenaar een bedrijf of particulier was.

Hee dat is leuk, doet me een beetje aan het duitse systeem denken.
Kun je via die site ook kijken hoeveel eigenaren mijn huidige auto heeft? terwijl ik hem niet te koop aanbied.
Op MP zie je bijv wel eens staan van aantal eigenaren:104 dan denk ik van hu klopt dat wel...

Hallo allemaal, ik heb mijn wagenpark (tijdelijk) verdubbeld... (de 1e Golf gaat weg) :)

Het is een caprigroene CL uit 91, 1.3 NZ, vrijwel roestvrij, geen actiemodel maar volgens de sticker destijds wel afgeleverd met wat extra's, zoals sportstuur, zijknipperlichten, toerenteller en dubbele koplampen (edit: bij nader inzien is het misschien toch een Pasadena, ondanks een aantal ontbrekende codes). Behalve de velgen, antenne en radio met hoedenplankboxen wel origineel, zelfs niet verlaagd. (y)

Groeten,
Vmn.

2eGolf1.jpg

2eGolf2.jpg

2eGolf3.jpg

Klassiekerrijder zei:
Mooie kar, velgen zijn niet geheel mijn ding.

Bij mij eigenlijk ook niet, maar in combinatie met die bumpers valt het me nog niet heel erg tegen. En van de blauwe heb ik natuurlijk het echte VW staal nog ;)

Mooie kleur idd! Nog even al het kunststof wat opkleuren en 14" vw staal met zwarte naafdoppen erop :)

Dit heb ik altijd een leuke uitvoering gevonden. Vandaag eens informeren waarvoor-ie ingeruild is, lijkt me namelijk een leuke woon-werkauto.

DSC_5315b.jpg

Dat is echt de beste kleur op een mkII!!
Persoonlijk vind ik die Ronal wielen (dealer accessoire) wat minder.
Wat rij je nu voor een woon-werkauto?

Het wordt hier straks nog druk met mkII rijders! :D

Ik rijd nu een woon-werkfiets.

Die velgen vind ik juist fantastisch, horen bij mijn favorieten en met dat verdiepte hart staan ze ook nog eens goed onder de auto. Wel jammer dat het weer zo'n 1.3 NZ-raket is.

Een fiets is gezonder ;)
Maar aan de vaste lasten ga je ook niet ten onder. Ook gewoon leuk om te hebben toch, zo'n mkII?
Sja een NZ. Dat is wel wat minder, maar ook niet heel erg hoor.
Wat heb je verder eigenlijk voor auto's? Een 924 toch (van je avatar)?

Terug
Bovenaan