Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

https://link.marktplaats.nl/573607312
HKw.jpg

Ik vind deze velgen juist heel erg mooi en typisch Golf II. Dit is toch een Manhattan? Werden ze alleen daarop geleverd?

ik weet niet. Bij ons rijdt iedere golf die niet belastingvrij is op die velgen.
Ze werden volgens mij niet alleen op de manhattan geleverd. mechanix heeft die velgen ook op zn golf zitten

De Madison had dezelfde velgen, en er was ook een actiemodel met deze velgen met zwart velghart, zonder velgringen en met zwarte naafdopjes.

Het is een Madison uitvoering. Hij is helemaal origineel op een paar kleinigheden na. Ik heb er een GTI grille ingezet (jammer voor de puristen) en ik heb er stuurbekrachtiging op gebouwd. Dit in combinatie met de automaatbak maakt het een auto om relaxed mee te rijden. Verder heb ik er nog een stoffen kofferbakbekleding en kofferbakverlichting in gezet (zoals de GL/GTI heeft). Over velgen gesproken: Ik heb een set velgen liggen die ik ooit voor een prikkie heb gekocht. Het zijn de Snowflake velgen die destijds als origineel accessoire op de Golf 2 leverbaar waren. Ze waren in slechte staat maar ik heb 3 van de 4 nu met de hand gepolijst (= heel veel werk....). Nog 1 velg te gaan en dan de zwarte vlakken nog opnieuw spuiten. Het kost veel tijd en geduld maar het komt ooit goed. Als ze klaar zijn komen ze onder de Golf. "Helaas" zorgt de Passat er voor dat de aandacht voor het opknappen van de velgen naar de achtergrond is geschoven.

Die BBS'en vind ik echt prachtig, maar de velgen van marathonmetallic zijn ook prima. Veel mooier dan de 'zwembandjes'.
(Naar mijn mening dan, he!;))

Ik ben maar weer eens een zoektocht gestart naar een VW-logo voor onder de achterklep. Ook ga ik m'n auto nog eens een keer poetsen en ik wil de olie nog verversen. Zat te doen dus!:)

@Mechanix

Mechanix zei:
Ik ben maar weer eens een zoektocht gestart naar een VW-logo voor onder de achterklep.

VW logo is gewoon nog te koop bij de VW Dealer, kost 12,85 euro ex. btw, ik zou als ik jou was gelijk de twee klemrubers erbij bestellen a 0,68 euro.

De Vw logo van mijn golf heb ik reeds twee keer vervangen hetzij door diefstal of doordat hij vaal was geworden.

Dit is een echte GTI maar inmiddels niet meer als zodanig herkenbaar. Een verbetering vind ik het bepaald nieto_O

MRS zei:
@Mechanix

Mechanix zei:
Ik ben maar weer eens een zoektocht gestart naar een VW-logo voor onder de achterklep.

VW logo is gewoon nog te koop bij de VW Dealer, kost 12,85 euro ex. btw, ik zou als ik jou was gelijk de twee klemrubers erbij bestellen a 0,68 euro.

De Vw logo van mijn golf heb ik reeds twee keer vervangen hetzij door diefstal of doordat hij vaal was geworden.

Zo goedkoop?! Bedankt voor de tip!(y)

@marathonmetallic: helemaal goed, die wielen eronder! Mooie golf hoor! GTI grille vind ik idd ietsjes minder, maarja :)
Snowflake velgen: die had ik onder mn Golf ook!
SL370228.jpg
[/img]
SL370234.jpg

Welke kleur doe jij ze? Zwarte binnenkant?

Dit weekend ben ik met de wielen van mijn Golf bezig geweest.
Voor het wassen:
IMG_20120630_131734.jpg

IMG_20120630_131930.jpg

Twee velgen gespoten, twee alleen gewassen:
IMG_20120701_161420.jpg

Welke dopjes? Ik heb zo eentje als links nu gespoten. Origineel en mooi. Mn vriendin vindt links ook mooier:
IMG_20120701_173948.jpg

En de Golf een eerste wasbeurtje gegeven:
IMG_20120701_201841.jpg

Mooi, die gespoten velgen. Dat zou ik ook een keer moeten doen, maar ik vind het teveel werk. Het zwarte kapje staat ook wel mooi vind ik.

Haha, ik snap waarom! :D

@klassiekerrijder: een paar pagina's terug heeft Audi80Coupé een overzichtje van de standaard wielen geplaatst. De dichte kapjes horen idd bij de CL.
Mijn vorige Golf had de zwarte kapjes, het actiemodel Avance was dus waarschijnlijk o.b.v. de C-uitvoering.

Nog een fotootje met een gespoten kapje:
IMG_20120702_071138.jpg

Nu alleen nog één kapje zoeken, want ik heb er maar drie...

D. Elzinga zei:
Dit is een echte GTI maar inmiddels niet meer als zodanig herkenbaar. Een verbetering vind ik het bepaald nieto_O
Ik kwam 'm vanochtend tegen! Het moet inderdaad je smaak zijn (ik vind het zonde), maar hij is wel netjes. Zit bijv. goed in de lak en komt gewoon fris over.

@Barri: wat een verschil als de velgen gespoten/gewassen zijn!! Dat maakt de Golf veel mooier!
Welke spuitbus heb je daarvoor gebruikt? Nu ik dit zie ga ik me daar ook eens mee bezighouden :)

Ook maar eens op zoek gaan naar deze:

Minichamps_Golf_II_2.jpg

Golf_winter09_1.jpg

5532903165_23a7179b82_z.jpg

5532901749_cef09c176a_z.jpg

Mk2Gti.jpg

Van Minichamps in 1:43. Leuke aanvulling op de inmiddels antieke modellen van Schabak, die alleen vijfdeurs prefacelifters leverde.

Die Schabak modellen zijn niet zo mooi. Minichamps wel. Ik heb die blauwe en ook nog een felblauwe THW uitvoering. Daarnaast nog een rode GTI van een ander merk. Daar heb ik ook een Polo Steilheck van. Ik zal eens wat fotootjes zoeken!
Die rode hierboven vind ik ook érg gaaf! (y)

@LA5B: ik heb metaalverf van Hammerite gebruikt. Zit in een spuitbus. Na één keer spuiten denk je: dat wordt veel te bobbelig, maar als je na een kwartier de tweede laag aanbrengt wordt t prachtig!

Tja, Schabak was begin jaren '80 ongeveer de top in modelauto's. Alleen handbouw voor tien keer zoveel was mooier. In dertig jaar zijn we (gelukkig) een eind gekomen...

3928694035_00e68b09de.jpg

SCHA1008-3.jpg

Ik koester mijn Schabaks, en als ik ze voor weinig tegenkom zal ik ze zeker aanschaffen.

Oh, de Golf Pasadena is binnen en ik kan 'm voor een idioot laag bedrag aanschaffen. Maar er is ook een aanslag van de gemeentelijke belastingen binnen die zegt dat ik beter kan blijven fietsen, en zelfs hopen dat ik geen lekke band krijg... :cry:

Kopen en direct schorsen? Schorsen kost 22,50 volgens mij.

Ik zou 'm zeker niet laten lopen. Want uit jouw woorde maak ik op dat ie nog een stuk goedkoper is dan dat mijn Golf was.
Jammer dat ik er net eentje heb, anders legde ik wel 50,- bovenop dat handelsbod :D

Ja, maar dan moet je 'm ook ergens stallen... ik heb al drie auto's stilstaan waar ik zwaar op moet inleveren als ik ze nu wil verkopen (en dat is ook niet slim om te doen) dus de stallingsplaatsen zijn uitgeput. En ook stallen kost geld.

Klassiekerrijder zei:
Oh, de Golf Pasadena is binnen en ik kan 'm voor een idioot laag bedrag aanschaffen. Maar er is ook een aanslag van de gemeentelijke belastingen binnen die zegt dat ik beter kan blijven fietsen, en zelfs hopen dat ik geen lekke band krijg... :cry:

€100?:) Het is echt een leuke auto, mooier dan de mijne. Als iemand de 5-bak zou willen overzetten zou ik hem zo willen hebben. Alhoewel, ik heb al 2 jaar veel plezier van m'n Golf, dus ik blijf voorlopig maar even rijden denk ik!:)

Ik ben zonet bij de VW-dealer geweest, maar logo's zijn helaas niet meer leverbaar!:( Toch maar eens op een sloop kijken of zo.

Ik kreeg vorige week slecht nieuws van de plaatselijke garage...

De Jetta maakt nogal wat lawaai met gas geven. Het spruitstuk blijkt dus gescheurd te zijn (volgens de garage, een vriend die monteur is kon niets vinden), dit zou een reparatie van zo'n 550,- beteken (incl. thermostaat en kleppendeksel pakking).. :T

Dat is toch wel een hoop geld, dus voorlopig laat ik het even voor wat het is, als we 60km per week met de Jetta rijden is dat veel, nu toch maar eens serieus nadenken wat we van plan zijn met de auto. (wegdoen is geen optie eigenlijk).

Dure reparatie. Zo'n klus moet toch ook goedkoper te doen zijn? Wat voor een blok heb je eigenlijk?

Tenzij zo'n Volkswagen een stuk gecompliceerder in elkaar zit dan een Opel (waar ik niet vanuit ga) kun je zo'n spruitstuk prima zelf vervangen. Met een beetje mazzel kun je een nieuw stuk voor weinig uit een sloopauto halen.

@Barri: hij leek inderdaad fatsoenlijk afgewerkt, dat is inderdaad een pluspunt. Maar toch vind ik het niets...

Een 10 Millionen gespot, deze is blijkbaar vrij laat op kenteken gezet. Mi wel weer spijtig van de aanpassingen...

@ Barri, het is een 1.6cl 8v (motorcode weet ik niet om eerlijk te zijn, het is de 72pk)

@ ELzinga, er zit verder niets op.. Haha er gaat vanaf het blok een pijp naar achter en daar zit dan nog ergens wel een demper, maar thats it. Geen sensoren o.i.d. Zelf kunnen lijkt me stug, ik ben erg onhandig (onzeker?) en het zag er behoorlijk vast geroest uit. Die vriend waar ik het al over had wilde zich er niet aan wagen i.v.m afbrekende bouten.

Ja, de originele velgen van de Milionair waren gepolijst en wilden nogal oxideren.

Golf_Champ_1.jpg

Ik vind ze wel mooi, en de kleur van deze auto ook trouwens. :)

Archiebald zei:
@ Barri, het is een 1.6cl 8v (motorcode weet ik niet om eerlijk te zijn, het is de 72pk)

@ ELzinga, er zit verder niets op.. Haha er gaat vanaf het blok een pijp naar achter en daar zit dan nog ergens wel een demper, maar thats it. Geen sensoren o.i.d. Zelf kunnen lijkt me stug, ik ben erg onhandig (onzeker?) en het zag er behoorlijk vast geroest uit. Die vriend waar ik het al over had wilde zich er niet aan wagen i.v.m afbrekende bouten.

Die bouten kunnen inderdaad flink vastzitten. Meestal krijg je ze er na goed inspuiten, er een beetje op hameren en flink kracht zetten er wel uit. Afbreken kan gebeuren en is vervelend, maar eveneens niet onoverkomelijk. Bij zelf doen ben je voor een paar tientjes wel klaar. Kleppendekselpakking en thermostaat vervangen is nog veel eenvoudiger.

Maar meer dan 500 euro voor deze klusjes vind ik wel erg veel. Voor dat geld kun je zelfs een andere Jetta kopeno_O

@Barri: de wieldoppen zien er prachtig uit!(y)
@Klassiekerrijder: is er ook een mogelijkheid dat de Pasadena even wordt weggezet en dat je hem later koopt? Hij is toch van je werkgever? En misschien kun je de aanslag van de gemeente gespreid betalen; dat scheelt weer.

Klopt, maar dat is nou ook weer niet de bedoeling eigenlijk... DEZE Jetta moet gewoon in bezit blijven. Ik heb al wel gezien dat een nieuw spruitstuk 194,- kost bij Winparts.

Mocht er nou iemand hier op het forum meelezen, jij Elzinga?, die deze klus wil aannemen.... Ik hoor het graag! De kleppendekselpakking durf ik zelf nog wel aan :) (Thermostaat dan weer niet)

@ Klassiekerrijder: Ik ben bekend met twee stallingplaatsen in de omgeving van Hilversum (van eentje weet ik niet zeker of er nog plek is) voor een vriendelijke prijs. Zijn wel puur als opslag bedoeld, dus je mag er niet knutselen of zo, maar misschien is dat een goede tijdelijke oplossing?

Archiebald zei:
Klopt, maar dat is nou ook weer niet de bedoeling eigenlijk... DEZE Jetta moet gewoon in bezit blijven. Ik heb al wel gezien dat een nieuw spruitstuk 194,- kost bij Winparts.

Mocht er nou iemand hier op het forum meelezen, jij Elzinga?, die deze klus wil aannemen.... Ik hoor het graag! De kleppendekselpakking durf ik zelf nog wel aan :) (Thermostaat dan weer niet)

Mmm, spruitstuk voor de Kadett kostte (origineel Opel) 60 euro. Het is voor 194 euro (zitten daar eigenlijk de bouten en pakkingen bij?) alsnog flink goedkoper dan de garage, maar wellicht doe je er verstandig aan om te kijken of er niet goedkoper eentje op een sloperij op te pikken is. Weet eerlijk gezegd niet wat voor blokken er in de Golfs zaten die ik pas bij Kooy heb zien staan.

En thermostaat vervangen is bij de meeste auto's echt een werkje van een paar minuten, absoluut niet moeilijk.

Ik zou voor een nieuw spruitstuk gaan als het niet op een paar tientjes aankomt. Het losmaken is namelijk de grootste ellende (niet alleen kruipolie maar ook een brander erop -nadat de kruipolie weg is natuurlijk- en dan heb je nog kans dat de tapeinden afbreken).

D. Elzinga: bedankt, maar het zal zelfs op tientjes aankomen de volgende paar maanden. Eigenlijk is een auto kopen gewoon geen goed plan.

Ik ben even op de sloop geweest. Raad eens, ik heb een logo kunnen vinden, maar de pootjes zijn afgebroken!o_O Toch maar meegenomen, misschien kan ik er nog wat mee. Tevens een rubberen pookhoes gevonden! Ik zal zo even een fotootje maken. Ook heb ik nog een tweede binnenspiegel meegenomen. Ik dacht dat er geen dimstand op m'n eigen spiegel zat, bleek het toch wel zo te zijn!o_O Nooit opgemerkt...

Nou ja, die kan dan dienst doen als scheerspiegel of zo.

@D. Elzinga: leuke spot!! Zelf vind ik die aanpassingen ook niet mooi! Hoe kom je er nu op om daar zo'n lelijke uitlaat onder te zetten?? :confused: Is wel een leuke uitvoering die ik nog nooit irl heb gezien.

@Mechanix: dat ken ik, die pootjes durven na zoveel jaar wel eens afbreken.. Je kan het er natuurlijk inkitten, maar als je er dan ooit een nieuw wilt inzetten, is het moeilijk eruit te halen...

@Archiebald? Heb je het handboek van de Golf/Jetta al gedownload?

@klassiekerrijder: ai, dat klinkt vervelend... Zou echt jammer zijn als die Golf op deze manier aan je neus voorbij moet gaan :(

Barri zei:
@Archiebald? Heb je het handboek van de Golf/Jetta al gedownload?

@klassiekerrijder: ai, dat klinkt vervelend... Zou echt jammer zijn als die Golf op deze manier aan je neus voorbij moet gaan :(

Zeker, het is echt een leuke uitvoering!

Nieuwe pookhoesje:

Schakelt ook een stuk beter met de mooie originele knop! Toch niet voor niks naar de sloop geweest!

Terug
Bovenaan