Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

De enige velg met een deukje. Ik kreeg 'm er helaas niet uit... En op deze foto valt ie wel héél erg op idd :)

Leuk, een origineel Nederlandse diesel in ogenschijnlijk goede staat(y) Op die roestplek onder de achterste zijruit na.

Ik vind ze sowieso te duur, maar m'n vriendin vindt ze geweldig :D En ze zijn maar 13". Bescheiden maatje dus.

Hmm, ik vind ze er een beetje goedkoop uit zien. Is de originele BBS-velg als alternatief niet mooier? Lijkt me erg goed uitkomen bij jouw jullie kleur.

felge52.jpg

Het is maar een autootje voor erbij hè, moet niet te duur worden :)
Helemaal origineel laten vind ik ook wel gaaf. Die worden nl. schaars...

@barri, mocht je de standaard velgen houden dan heb ik nog wel een cl naafkap voor je.

Iemand verstand van cassettespelers? Mijn delta radio heeft een mp3-adapter-bandje opgegeten en die gaat er met geen mogelijkheid meer uit...

Foto-YEUV8JUT-D.jpg

Je kan proberen de bovenkant van de behuizing eraf te schroeven (zit vaak met kleine schroefjes vast). Daarna voorzichtig met een pincet proberen het bandje (of wat er van over is) eruit te vissen. Een andere mogelijkheid is om het met een pincet te proberen via de sleuf aan de vookant.

Edit: ik zie nu dat de hele cassette erin zit. Dan toch de behuizing eraf schroeven en kijken of je met een schroevendraaiertje de vergrendeling die het bandje vasthoudt kunt deblokkeren.

Dat ziet er vervelend uit. Zo'n adapter werkt niet met een lint neem ik aan? Dat is bij cassettes namelijk nog wel ns het probleem als ie vast zit.

Over dat naafkapje: 99% zeker dat we de CL wielen eronder doen, dus dan zoek ik idd nog zo'n kapje. Ik stuur je een PM!

Zo, de Golf heeft weer een verse APK, kan die er weer een jaar tegen. Hij werd (weer) in 1x goedgekeurd. Kan natuurlijk niet anders met zo'n kwalitetsproduct:eek:

marathonmetallic zei:
Zo, de Golf heeft weer een verse APK, kan die er weer een jaar tegen. Hij werd (weer) in 1x goedgekeurd. Kan natuurlijk niet anders met zo'n kwalitetsproduct:eek:
Mooi zo!(y) Mijn Ro80 moet helaas op herhaling (teveel speling op fusee rechtsvoor, verder geen klachten). Als hij er dan doorheen komt, ben ik er weer voor twee jaar vanaf.

marathonmetallic zei:

Da's altijd lekker he!(y)

Vandaag sinds tijden weer een heel eind gereden met de Golf, en de 110k gepasseerd!

110k? Die is net ingereden :eek: Of de golf altijd een kwaliteitsproduct is weet ik niet. Het lijkt me sterk afhankelijk van het bouwjaar.

Bedankt voor de tips! De cassettespeler moet ik even goed bestuderen hoe dat nou open moet, dat ding zou een mokerslag overleven... dus toch maar voor even de veel modernere reserve-radio-cd erin gestopt. ziet er niet uit!

Inmiddels heeft de hemelbekleding besloten om een tent te worden. Het zal dus niet de mooiste golf op de meeting zijn haha.

Of de golf altijd een kwaliteitsproduct is weet ik niet. Het lijkt me sterk afhankelijk van het bouwjaar.

Ik beschouw de Golf II gemiddeld gezien wel als de meest degelijke uit de serie. Minder roestgevoelig dan de I en III en een stuk simpeler dan de IV.

Mee eens. Als je een II goed onderhoudt, heeft-ie eigenlijk min of meer het eeuwige leven. Ik ken ook weinig auto's die zo goed tegen roest beschermd zijn. Gaat er iets stuk, dan is het doorgaans simpel te repareren.

Ander hemeltje erin zetten? Dat werk is opzich goed te doen. Al is de hemel zo los wel erg breekbaar.

De mkII zie ik ook als de meest degelijke. De mkIII bijvoorbeeld is ook een model waar ik weinig mee heb. mkIV was weer een echte Golf, waarna de V en VI mij weer een beetje tegenvallen.

110k voor een mkII is inderdaad bizar weinig. Die van ons heeft nu iets over de 190k, ook niet veel. Mijn vorige mkII had ik verkocht met 250k op de teller. Zal nu wel richting de 300k lopen denk ik.

Klassiekerrijder zei:
Mee eens. Als je een II goed onderhoudt, heeft-ie eigenlijk min of meer het eeuwige leven. Ik ken ook weinig auto's die zo goed tegen roest beschermd zijn. Gaat er iets stuk, dan is het doorgaans simpel te repareren.

Eigenlijk waren de jaren 80 wel de beste qua bouwkwaliteit mbt Volkswagen. Ook de Polo II en Passat II waren uitstekend.

Verkeerd geconcludeerd dus.

Hemel vervangen is ook zeker wel te doen maar beige hemeltjes met schuifdak zijn moeilijker te vinden.

Klopt inderdaad. In een Golfje wat ik eens had gekocht voor €50,- om op te knappen heb ik daarom ook een zwart hemeltje geplaatst.

Zeker!

Zaterdag ben ik even bij een sloperij geweest. Daar stond een Manhattan waar nog aardig wat spullen op zaten. De GTI achterlichten heb ik gelaten voor wat het is.
Wel meegenomen:
- allerlei afdekkapjes
- ventilatieroostertje
- relais 99 (regelbare interval op de ruitenwissers)
- achtergordels (hoeft van mij niet zo, maar m'n vriendin vindt het nodig :) )

Alleen nog geen wieldopje kunnen vinden...

Jullie wisten al dat de Golf wat koelproblemen had, maar in het slechtste geval moet ie de meeting missen: op het eerste ritje begon het lampje van de koelvloeistof te knipperen, dus direct 90 gaan rijden op de snelweg en de verwarming vol open. Temperatuur bleef erg hoog, de fan sloeg ook niet aan.
Later met een monteur naar gekeken, toen bleek de onderste slang koud te blijven. Conclusie: thermostaat kapot.
Die leek echter nog erg nieuw. Maarja, vervangen en getest. Alles werkte goed. Dag later maken we een rit: weer precies hetzelfde probleem.
Zojuist weer een andere thermostaat gemonteerd. Nu lijkt het weer goed te gaan, maar de thermostaat gaat erg laat open: eigenlijk op het moment dat het lampje gaat knipperen. Thermostaat is gewoon een 2 standen thermostaat 88 graden.

Ik zag ook nogal wat witte rook. Monteur vond het mee te vallen, maar nadat de koeling weer niet goed ging vrezen we toch voor de koppakking :(

Haha, als dit wrak al €600 moet opleveren, is die Golf van mij minstens €1200 waard!:)

https://link.marktplaats.nl/575338663

Moet voor 19-7 weg, anders gaat 'ie naar de sloop!

Ja, ik laat 'm wel repareren. Als ik 'm nu weg zou doen levert ie echt geen drol meer op. En zometeen met nieuw gespoten velgen, betere bumpers, helemaal schoongemaakt, is het nog best een leuke Golf!

Barri zei:
Ja, ik laat 'm wel repareren. Als ik 'm nu weg zou doen levert ie echt geen drol meer op. En zometeen met nieuw gespoten velgen, betere bumpers, helemaal schoongemaakt, is het nog best een leuke Golf!

Zo is dat. En je kan meteen weer een tijd vooruit!

Ik zal mijn auto toch ook ooit eens een keer een beetje moeten laten opknappen. Aan de ene kant zit ik vaak naar nieuwere auto's te kijken, aan de andere kant vind ik mijn Golf helemaal geweldig!:)

Maar ja, lassen + grotere beurt (en distributieriem?) kost wel het een en ander.

Barri zei:
... 2 standen thermostaat 88 graden...

... witte rook...koppakking...

Je kan nog wat dingen controleren:
- Neemt het niveau van de koelvloeistof ook weer af? (dat het dus wordt verstookt)
- Zit er ook witte slijm onder de olievuldop? (ik weet niet of je er nog wat langere stukken mee rijdt, is bij korte stukjes wel normaal)
- Thermostaat niet op de kop gemonteerd?
- Compressietest kun je ook laten doen, dan weet je het zeker.

Gr,
Vmn

Bedankt voor de tips! Compressietester hebben we liggen, dus dat kunnen we idd even doen!

@klassiekerrijder: als de thermostaat open staat is er voldoende circulatie. Dat is te zien in het resevoir als de dop er af is.

En niet dat ik interesse heb, maar wel leuk voor de volgens om te weten: @ klassiekerrijder: is die blauwe Golf nog naar de handel gegaan? Ben wel benieuwd voor welk bedrag :)

Weet 1 van jullie hoe je de daklijsten van een Jetta vervangt? De huidige zijn behoorlijk gehavend (het regent ook binnen) en ik heb al een nieuw setje (erg goede gebruikte) liggen. Maar nu wil ik deze er dus op (laten) zetten.

Ik ben alleen bang dat hiervoor de halve hemel eruit gehaald moet worden. Klopt dat? of zitten ze met van die klemmetjes vast? (zoals je stootstrips?)

Een ouwe Golf met 1.3, geen stuurbekrachtiging en een vierbak en een lading kilometers is niet bepaald hot item voor de handelaars. Er werd niet echt op geboden (op geen enkele handelsauto momenteel, overigens). Hij staat wel als verkocht op de handelslijst, voor een lachwekkend bedrag.

Jammer dat ik er al eentje heb...
Als ik even teruglees; een forummer uit dit topic had wel interesse. Daarnaast, als ie nog APK heeft is er op fora als Volksforum en VWforum toch ook genoeg interesse? Ik zou 'm bijna willen kopen om 100e winst op te gaan maken :cool:

Golf voor 150 euro, met nog flinke poos APK. Veel goedkoper ga je ze waarschijnlijk niet vinden. Consequentie is dat je uiteraard geen erg mooie auto hebt, hoewel ik ze wel eens erger heb gezien. Hij is in ieder geval origineel (op de velgen na).

Die ziet er buiten de plek rechtsachter niet eens zo slecht uit. Setje originele 13" stalen wielen heb ik nog wel liggen. Goede poetsbeurt eroverheen, en het valt allemaal redelijk mee.
Veel te verleidelijk allemaal :)

Foto van die blauwe Golf is ook leuk!! (y)

Terug
Bovenaan