Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Mechanix zei:
Ik ben zonet bij de VW-dealer geweest, maar logo's zijn helaas niet meer leverbaar!:( Toch maar eens op een sloop kijken of zo.

Ook niet via classic parts? Ik zou het logo trouwens gewoon even in een webshop bestellen.

Op autobeurzen zoals de Motorshow Essen zie je ze regelmatig in diverse uitvoeringen (chroom, zwart) voor minder dan een tientje.

EDIT: Golfling.

golf2a.jpg

Mach1 zei:
Mechanix zei:
Ik ben zonet bij de VW-dealer geweest, maar logo's zijn helaas niet meer leverbaar!:( Toch maar eens op een sloop kijken of zo.

Ook niet via classic parts? Ik zou het logo trouwens gewoon even in een webshop bestellen.

Ik probeer het wel bij Ruud's VW-shop. Dan heb je tenminste een mooi nieuw onderdeel.

Het is natuurlijk wel reclame :LOL: maar via het vwforum wordt er ook reclame gemaakt voor de website :

Ruud's VW Shop , heeft diverse spare parts voor VW Golf 2 maar ook Golf 1.

Waaronder logo's

Pff, spruitstuk kost je een paar 10tjes van de sloop! 200 euro voor een standaard spruitstuk.. koop dan gelijk een spaghetti!
Paar nieuwe moertjes van de bouwmarkt (koper!) en klaar ben je.

2, 3x insprayen gedurende de dag met WD40 en het komt echt wel een keer los.

@Rzasa: dit lijkt inderdaad een hele nette, onverprutste auto die nog lang meekan!

Gaaf, een heliosblauwe CL van 1988! :) Leuke diesel!!

Hier ook nog wat leuks. Ik ga morgen een paar dagen naar Parijs, dus ik mis 'm. Misschien jullie? Houd 'm in de gaten, hij is (nog) niet duur. Veilig loopt over 20 uur af.

De kogel is door de kerk: ik ga voorlopig toch geen auto kopen. Niet verstandig als je een verplichting ziet aankomen om er nog een aan te gaan die strikt genomen niet echt nodig is. Jammer van deze leuke Golf, maar daar kan vast nog iemand anders van genieten en misschien kom ik nog wel een auto met wat meer opties tegen. Na een paar decennia achter de computer merken mijn polsen namelijk wel dat de combi brede banden en geen stuurbekrachtiging verre van ideaal is, bijvoorbeeld.

Barri zei:
@archibald: gratis op te halen, een 1.6 blok. Heb je gelijk wat reserve onderdelen:) klik

Het topic is net weer opgeschoond :( :(

Gerard VW zei:
Pff, spruitstuk kost je een paar 10tjes van de sloop! 200 euro voor een standaard spruitstuk.. koop dan gelijk een spaghetti!
Paar nieuwe moertjes van de bouwmarkt (koper!) en klaar ben je.

2, 3x insprayen gedurende de dag met WD40 en het komt echt wel een keer los.

Ik zou willen dat ik dit zelf kon, maar helaas is dat niet zo. Een bevriende monteur die zelf ook al aangeeft er niet aan te durven beginnen geeft met ook niet veel moed moet ik zeggen.

Klassiekerrijder zei:
De kogel is door de kerk: ik ga voorlopig toch geen auto kopen. Niet verstandig als je een verplichting ziet aankomen om er nog een aan te gaan die strikt genomen niet echt nodig is. Jammer van deze leuke Golf, maar daar kan vast nog iemand anders van genieten en misschien kom ik nog wel een auto met wat meer opties tegen. Na een paar decennia achter de computer merken mijn polsen namelijk wel dat de combi brede banden en geen stuurbekrachtiging verre van ideaal is, bijvoorbeeld.

Jammer, maar wel begrijpelijk!

leuk plaatje. (@ mechanix: op de kofferbakmat ligt jouw logo:p)
maar ik neem aan dat je bedoelt "welke onderdelen allemaal in een golf zitten
Als ik jou een hoop onderdelen geef. kun jij er geen golf van maken aan de hand van dit plaatje:)

Goedendag zei:
Otto-mobile gaat de Golf Fire and ice uitbrengen
golf fire
Gaaf, die moet ik hebben! Wel jammer dat hij in schaal 1/18 terwijl ik mijn net op te starten verzamelingetje graag in 1/43 wil houden.

Dan moet je vlot zijn, Otto produceert in beperkte aantallen en de vraag is groot. De GTI 16V die ze eerder maakten was in een paar dagen uitverkocht.
Je kunt ze overigens alleen direct bij Otto bestellen, ze leveren niet via tussenhandel. Wel briljant mooie modellen voor een alleszins redelijke prijs.

Phoenixrood74 zei:
Goedendag zei:
Otto-mobile gaat de Golf Fire and ice uitbrengen
golf fire
Gaaf, die moet ik hebben! Wel jammer dat hij in schaal 1/18 terwijl ik mijn net op te starten verzamelingetje graag in 1/43 wil houden.

1:18 vind ik veel mooier. Ik heb al de Golf 2 16s van otto. de andere 2 golfjes 2 moet ik nog zien te krijgen. (evenals de Golf 1 oettinger.)
Dan heb ik ze allemaal bij elkaar. Ze brengen wel vaker mooie vw's en andere youngtimers uit.

Klassiekerrijder zei:
Dan moet je vlot zijn, Otto produceert in beperkte aantallen en de vraag is groot. De GTI 16V die ze eerder maakten was in een paar dagen uitverkocht.
Je kunt ze overigens alleen direct bij Otto bestellen, ze leveren niet via tussenhandel. Wel briljant mooie modellen voor een alleszins redelijke prijs.

Deze wordt pas in November geleverd. Ik koop ze via iemand op Modelautoforum. Dan heb je hem voor iets minder dan €60.00.
Meestal worden er ook een heleboel op mp aangeboden.

Goedendag zei:
Klassiekerrijder zei:

Deze wordt pas in November geleverd. Ik koop ze via iemand op Modelautoforum. Dan heb je hem voor iets minder dan €60.00.
Kan ik die persoon misschien ook inschakelen of kan ik jou eventueel als tussenpersoon gebruiken?
1/18 vind ik ook mooier, maar 1/43 neemt (logischerwijs) minder plaats in, en naar ik heb begrepen is dat ook de schaal met de meeste keuze.

Phoenixrood74 zei:
Goedendag zei:
Klassiekerrijder zei:

Kan ik die persoon misschien ook inschakelen of kan ik jou eventueel als tussenpersoon gebruiken?
1/18 vind ik ook mooier, maar 1/43 neemt (logischerwijs) minder plaats in, en naar ik heb begrepen is dat ook de schaal met de meeste keuze.

Je kunt het aan die persoon vragen. Mr. Dj M. op modelautoforum.nl Hij woont bij Rotterdam.
Ik heb er ook geen problemen mee als jij mij als tussenpersoon wilt gebruiken. Ik ga hem zelf ook bestellen. Dus in verzendskosten maakt het niet uit. Tenzij jij in of bij rotterdam woont en je hem kunt ophalen.

Goedendag zei:
Phoenixrood74 zei:
Goedendag zei:
Klassiekerrijder zei:

Je kunt het aan die persoon vragen. Mr. Dj M. op modelautoforum.nl Hij woont bij Rotterdam.
Ik heb er ook geen problemen mee als jij mij als tussenpersoon wilt gebruiken. Ik ga hem zelf ook bestellen. Dus in verzendskosten maakt het niet uit. Tenzij jij in of bij rotterdam woont en je hem kunt ophalen.
Ik woon in Den Haag en zou hem/ze dus zelf kunnen ophalen. Zullen we het even verder via pb regelen?

Mooi schaalmodel! Die moet je zeker in je kast hebben staan, PR74!(y)

En check deze glimmende motorkap!:cool:

Zijn er nog Golf II rijders in voor een kleine meeting? Ik zie dat PR74 in die mooie stad achter de duinen woont, da's voor mij een kwartiertje rijden!

Mechanix zei:
Zijn er nog Golf II rijders in voor een kleine meeting? Ik zie dat PR74 in die mooie stad achter de duinen woont, da's voor mij een kwartiertje rijden!

Zeker wel interesse, maar het ligt er aan waar het dan gehouden zou worden :D.

Klassiekerrijder zei:
Ziet er goed uit, strakke Golf! Dat moet trouwens een van de allerlaatste Golfs II zijn...

Dank je!(y) Ik ben er na twee jaar nog erg blij mee, de auto heeft me nog niet in de steek gelaten. Eigenlijk zouden er nog wat 'dingen' aan moeten gebeuren (D-riem, waterpomp, beurt, laswerk, enz.). Ligt er ook een beetje aan of ik de auto volgend jaar meer ga gebruiken i.v.m. stage.

Mach1 zei:
Mechanix zei:

Zeker wel interesse, maar het ligt er aan waar het dan gehouden zou worden :D.

Logisch, plek moet een beetje centraal in Nederland liggen denk ik.

Mechanix zei:
Klassiekerrijder zei:
Ziet er goed uit, strakke Golf! Dat moet trouwens een van de allerlaatste Golfs II zijn...

Dank je!(y) Ik ben er na twee jaar nog erg blij mee, de auto heeft me nog niet in de steek gelaten. Eigenlijk zouden er nog wat 'dingen' aan moeten gebeuren (D-riem, waterpomp, beurt, laswerk, enz.). Ligt er ook een beetje aan of ik de auto volgend jaar meer ga gebruiken i.v.m. stage.

Die ziet er strak uit. Nog even de bumpers zwart maken.
Dat is een afschijving van €12.50 per jaar als je hem nu naar de sloop brengt(y) (Maar die €75.00 wil ik er ook wel aan geven.)

Mechanix zei:
Mooi schaalmodel! Die moet je zeker in je kast hebben staan, PR74!(y)

En check deze glimmende motorkap!:cool:
Dat schaalmodel ga ik proberen te verwerven! En je motorkap glimt bijna net zo als die van dat model.(y)

Wat betreft een meeting: ik ben daar nog steeds een voorstander van. Het is leuk om medeforummers te ontmoeten en elkaars auto's te bewonderen.
Ik organiseer sinds een kleine twee jaar samen met een andere forummer meetings voor de VW Passat B1/Audi 80 B1. We hebben twee keer als locatie La Place in Laren gebruikt. Dat ligt mooi centraal (vlakbij Hilversum aan de A1), heeft een ruime parkeerplaats en meer dan genoeg cateringmogelijkheden. Wat vinden jullie daarvan? En hebben jullie normaal gesproken zaterdag en zondag de gelegenheid om af te spreken of alleen een van die twee dagen?

Het lijkt me best leuk en ik wil best komen met de Syncro, maar dan moet het wel op zondag. Op zaterdag kan ik praktisch nooit.

Ik ben ook wel voor!

Alleen komend weekend kan ik helaas niet :( Of jullie moeten vrijdag avond besluiten te meeten? Laren zou wat mij betreft perfect zijn! :)

Ow voor ik het vergeet...

Ik heb iemand via het VWForum gevonden die de Jetta gaat repareren :) Nu nog even afspreken wanneer ik hem neer kan zetten :)

Klassiekerrijder zei:
Leuke locatie, dan kom ik ook buurten... met een schaalmodel van een Golf II denk ik. :)

Ik moet nog ergens een speelgoed-Golf hebben liggen, als ik hem weet te vinden kom ik ook. Ik kan alleen deze zaterdag niet, verder maakt de dag me niet zoveel uit.

Zal ik even een nieuw topic aanmaken voor een mogelijke meeting? Lijkt me wel zo overzichtelijk. Dan kom ik met wat datumvoorstellen en kan iedereen aangeven wanneer hij/zij kan. Dan zien we vanzelf of er data zijn met voldoende belangstelling om zo'n meeting de moeite waard te maken.

Overigens had ik zelf niet het aanstaande weekend in mijn hoofd; dat is wel wat erg snel (bovendien kan ik zelf op beide dagen niet).

Phoenixrood74 zei:
Zal ik even een nieuw topic aanmaken voor een mogelijke meeting? Lijkt me wel zo overzichtelijk. Dan kom ik met wat datumvoorstellen en kan iedereen aangeven wanneer hij/zij kan. Dan zien we vanzelf of er data zijn met voldoende belangstelling om zo'n meeting de moeite waard te maken.

Lijkt me een goed plan.

D. Elzinga zei:
Phoenixrood74 zei:

Lijkt me een goed plan.

Lijkt mij ook.

Ik heb op het moment 2 rijdbare... dat wordt dan nog even kiezen... :)

Vmn zei:
D. Elzinga zei:
Phoenixrood74 zei:

Lijkt me een goed plan.

Lijkt mij ook.

Ik heb op het moment 2 rijdbare... dat wordt dan nog even kiezen... :)
Neem gewoon nog een vriend of vriendin mee!:D

Die Golf II meeting lijkt mij een zeer leuk idee! Hopelijk komt er in 2013 nog een tweede editie? Ik kan deze editie niet komen wegens geen vast rijbewijs. :(

Ik ben ook weer terug uit Parijs!
Meeting in Laren is om de hoek voor mij! (y)

Morgen weer even wat doen aan de Golf. Eens kijken of ik met Commandant die witte strepen weg kan krijgen. En de binnenkant een beetje schoonmaken. Misschien ook gelijk wat andere onderdelen ophalen (bumpers bijv.).

Nog wat weinig foto's op deze pagina. Hierbij dus wat foto's van onze Golf, nadat ik 'm een beetje gepoetst heb:
IMG_20120707_130048.jpg

IMG_20120707_130059.jpg

IMG_20120707_130126.jpg

Was:
SL371745.jpg

Is:
IMG_20120707_130035.jpg

Was:
SL371746.jpg

Is:
IMG_20120707_130041.jpg

En nog een keer een opgeknapt wiel:
IMG_20120708_150337.jpg

Nu nog een andere bestuurdersdeur, een ander setje bumpers en dan de nette wielen er weer op! Nog wel even een vierde wiel/naafdop vinden...

Terug
Bovenaan