Mag ik jullie mijn hobbyauto voorstellen: een Golf II van 1990, kenteken YB-98-YN. Het is een 1.6 automaat in Madison uitvoering. Dit houdt in: getint glas, zwarte spatbordranden, 14 inch velgen met iets bredere banden (185x14), 4-spaaks stuur, speciale bekleding en een instumentenpaneel met toerenteller en digitaal klokje, wat een luxe

! Eigenlijk heeft deze uitvoering ook nog een Madison-striping, maar deze is door de vorige eigenaar verwijderd.
Ik heb deze auto nu 7 jaar in mijn bezit (naast mijn gezins Touran). Uit jeugdsentiment wilde ik eigenlijk een oer-Passat aanschaffen. In goede staat zijn deze echter zeldzaam en daardoor stevig aan de prijs. De Golf II is gelukkig een stuk minder schaars dus voor mij betaalbaar. Ook de Golf is een herinnering aan mijn jonge jaren. Ik heb in totaal 6 Golfs gehad, waarvan 3 Golfs II. Na enkele occasions, heb ik in 1989 mijn eerste nieuwe auto gekocht, een tornadorode Golf II 1.6.
Toen ik in 2004 deze Madison kocht, was een keurig afgestempeld onderhoudsboekje aanwezig. Zelfs de aankoopnota (nieuw) zat erbij!. Enkele jaren geleden heb ik er zelf stuurbekrachtiging op gemonteerd. Dit geeft toch een stuk meer rijplezier. Ik gebruik de auto niet zo vaak, ik heb er al die jaren ongeveer 15.000 km mee gereden. De totale km stand is nu 260xxx km. Het bijzondere van deze auto is denk ik dat hij helemaal origineel is. Geen verlagingsset, sportvelgen of speakergaten in het interieur. Ik onderhoud hem zelf, behalve het verversen van de olie wordt door de plaatselijke VW dealer gedaan. De auto is technisch in topconditie. Schokdempers voor, 4 banden, radiateur, accu, uitlaat, db riem, voorwielllagers, remmerij is in de loop der jaren vervangen. Dat is heel wat, maar de onderdelen zijn goedkoop en ik doe zo veel mogelijk zelf. En een hobby mag geld kosten, nietwaar?