Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Welkom! Wij houden van foto's van Golfjes II! :)
Als je nog mooie jaren '80 accessoires tegenkomt bij die Golfjes heb ik wel interesse :)

Die Madison: is de bestuurdersstoel nog goed? Op de meeting was een forummer met een prachtige Madison, maar de stoel werd iets minder.

Over die GT4: ook heliosblau zo te zien? (y)

@vmn: folders staan hier op de AW site, zie ook een paar pagina's terug in dit topic. Ook de Avance comfort en Avance sportief waren actiemodellen van Pon.

Vmn zei:
@ marathonmetallic: Mooie folder van die GT4!! Heb je meer folders van Pon actiemodellen? Ik zoek naar opsommingslijstjes van de uitrusting, opties e.d. (y)

Ik heb meer folders van actiemodellen, maar ik heb nu pas gezien dat de meeste al in het AW autobrochure archief staan. Dat kun je natuurlijk eerst raadplegen. (al gaat er natuurlijk niets boven een papieren folder;)). Als je naar een specifieke uitvoering zoekt die niet in het AW archief staat, ga ik kijken of ik hem heb, en zal ik hem hier posten.

Edit: accessoireling:

autoplus.jpg

Dank je! Die op Autoweek heb ik allemaal al opgeslagen. Zelf had ik daar ook al een paar papieren versies van (Avance en wat 1985 folders).

Ik hoorde dat er zelfs speciale uitvoeringen besteld konden worden bij Pon bij genoeg afname...

Verder voor Nederland misschien series als ANWB, Schiphol, brandweer, politie etc.

In een prijslijst van 1987 vond ik verder nog:
- C Bestseller
- C Sport

Zegt iemand dit iets, zijn dit officiële acties geweest? (Bestseller zegt me op zich genoeg...) :)

hallo mensen
van die madison , het zijn van die donkerblauwe stoelen en de staat is goed
de GT4 is inderdaad heliosblauw . hij is weggedaan omdat iemand de kabelboom overhoop heeft gehaald .
mocht ik wat bijzonders tegenkomen dan laat ik het horen ( denk aan centrale vergrendeling , casettebakje enz )

weet iemand hoe ik plaatjes van mijn eigen golfjes op het forum kan zetten ?
groeten jacco

@jacco

Account aanmaken op photobucket of mijnalbum etc. Foto's daarop uploaden, vanaf die sites kan je een forumlink kopieren en plakken in je post.

Als je nog een zgan beige 3-deurs hemel met schuifdak tegenkomt dan houd ik me aanbevolen. Die dingen zijn niet te vinden.

Ik begin me zorgen te maken over de oliedruk van mijn motortje. Het lampje blijft nu wel erg lang branden na het starten. Sensors of oliepomp?

marathonmetallic zei:
Vmn zei:
@ marathonmetallic: Mooie folder van die GT4!! Heb je meer folders van Pon actiemodellen? Ik zoek naar opsommingslijstjes van de uitrusting, opties e.d. (y)

Ik heb meer folders van actiemodellen, maar ik heb nu pas gezien dat de meeste al in het AW autobrochure archief staan. Dat kun je natuurlijk eerst raadplegen. (al gaat er natuurlijk niets boven een papieren folder;)). Als je naar een specifieke uitvoering zoekt die niet in het AW archief staat, ga ik kijken of ik hem heb, en zal ik hem hier posten.

Edit: accessoireling:

*folder*

Haha, die VW-velgen!:) Lelijk, maar ook wel weer grappig!

golf II zei:
hallo mensen
de GT4 is inderdaad heliosblauw . hij is weggedaan omdat iemand de kabelboom overhoop heeft gehaald .
mocht ik wat bijzonders tegenkomen dan laat ik het horen ( denk aan centrale vergrendeling , casettebakje enz )

groeten jacco

Oh, als je nog een goed logo hebt voor onder de achterklep...:)

Zelf vind ik Imageshack erg prettig werken.

@Jacco: heliosblauwe GT4? Voorscherm heeft zeker van die wielkastverbreders? :( Ik kan namelijk wel een beter voorscherm LV gebruiken, maar zonder zo'n verbreder.
Die bestuurdersstoel voor de Madison heeft een forummer wel interesse in denk ik. Ik ga even zoeken hoe hij heet op het forum (staat ergens in dit topic), en dan stuur ik m wel een PM als ik thuis ben).

@DN87NL: had jij ook niet een gescheurd kvs-reservoir door overdruk? Klinkt allemaal niet best.

Die accessoire-folder: geweldig! (y)

golf II zei:
hallo mensen

groeten jacco

Toch niet de SN-13-BD........

@barri

Klopt ja. Het wordt nu toch wel heel aanlokkelijk om er een tdi in te (laten) leggen :p

Wow die rode jetta :eek: Welk type koplampen zitten daar op?

DN87NL zei:
@barri

Klopt ja. Het wordt nu toch wel heel aanlokkelijk om er een tdi in te (laten) leggen :p

Dat is een Amerikaans Westmoreland front. Erg mooi, onbetaalbaar. Google er maar wat op...

Doe mij die zwarte maar (alhoewel die blauwe R ook niet vervelend is om te hebben)

DN87NL zei:
@barri

Is inderdaad een Rabbit Westmoreland front. De lampen met lens komen dan weer van een Hella grill. Zijn Hella DE lampen. Staat wel beter!

Klassiekerrijder zei:
Die Duitse Jetta is onderweg z'n motorkap verloren...

We hebben duidelijk verschillende opvattingen van 'leuke' IIs.

Gelukkig wel! Anders lagen we elke week onder onze blauwe Astra diesel te sleutelen!

Ik vond dit topic leuk omdat het over leuke, originele Golfs en Jetta's ging en niet over al die verlaagde zooi die je op Volksforum ziet, maar ik ben echt niet blij met wat ik hier allemaal voorbij zie komen.:(

Phoenixrood74 zei:
Ik vond dit topic leuk omdat het over leuke, originele Golfs en Jetta's ging en niet over al die verlaagde zooi die je op Volksforum ziet, maar ik ben echt niet blij met wat ik hier allemaal voorbij zie komen.:(

Nou, tevreden?

Méér dan afgrijselijk die verkrachte zooi... Hoe háál je het in je laagontwikkelde hoofd om zoiets met je auto te doen...

Ik vind toch echt dat er een verschil is tussen tuning en tuning.
Het merendeel op MIVW vind ik kunst. Zoals ook de Jetta die hier net boven stond. Niet origineel nee, maar de tuning klopt helemaal naar mijn mening.

Eerlijk gezegd heb ik dat liever, dan iemand die een TDI in z'n mkII legt :)

Jerome Caine zei:
Méér dan afgrijselijk die verkrachte zooi... Hoe háál je het in je laagontwikkelde hoofd om zoiets met je auto te doen...

Reageer eens gewoon... Het enige wat aangepast word zijn de velgen en de ophanging. Leer daar eens doorheen kijken. Knal er een setje origineel Volkswagen staal onder en nieuwe ophanging en hij is weer origineel. (y)

Tja...... Ik, en wat vrienden van me, houden van 100% originele youngtimers en het is heel moeilijk daar je gelijken in te vinden vooral bij VW, Audi, BMW..Bij Franse youngtimers, die me ook erg bekoren is dit anders.

Wel eens gezien wat voor niveau mensen daar rondloopt op dat soort meetings.....? Niet het soort waar ik me graag tussen begeef..Hilarisch gewoon...

Jerome Caine zei:
Wel eens gezien wat voor niveau mensen daar rondloopt op dat soort meetings.....? Niet het soort waar ik me graag tussen begeef..Hilarisch gewoon...

Heerlijk aan het generaliseren op de vrijdagochtend.

Ik hekel me meer aan de belastingvrij-diesel-rijders die hun auto niet bijhouden. De tuning zoals bij MIVW is gewoon kwalitatief top. Dat is echt wat anders dan Autostyle/Halfords tuning.

Jerome Caine zei:

Dit moet ik toch tegenspreken. Ik heb ongeveer 10 vrienden die in deze 'scene' zitten en dit zijn allemaal 'normale' mensen zoals jij en ik. Ik ben pas een weekend meegeweest naar VAG fest in België en dat viel me 100% mee, super gezellig!

Ik vind juist het tegenovergestelde van wat een aantal mensen zeggen: over het algemeen zijn dit grote liefhebbers van VAG met respect voor het model en originaliteit. Uiteraard, een uitzondering daargelaten, maar over het algemeen worden de auto's verfraaid met (originele) onderdelen uit de tijd van de auto. OEM+ look zullen we maar zeggen. Van het extreme verlagen valt uiteraard wat te zeggen. Ik ben daar ook geen fan van, maar meer omdat ik het zo onpraktisch vind.

En zoals al eerder gezegd zijn het zelden aanpassingen die ten koste gaan van de auto: meestal zijn het een schroefset en een setje velgen en is de rest origineel.

Jerome Caine zei:

Ik vind deze reactie eerlijk gezegd hilarischer..... (n)

RennbahnPolizei zei:
Phoenixrood74 zei:

Nou, tevreden?
Je bent sinds gisteren actief op het forum en ik kan niet zeggen je een positieve invloed hebt op de sfeer in dit topic. Een beetje meer respect voor andere forummers zou je sieren. En je had je ook best even mogen voorstellen; dat is vrij gebruikelijk.

Hier een moderne intepretatie van de VW logo wielen!

@Klassiekerrijder: leuke Golf! Zulke koplampsproeiers wil ik ook wel! Was ik voor mn vorige Golf toen ook naar op zoek!

Phoenixrood74 zei:
RennbahnPolizei zei:
Phoenixrood74 zei:

Nou, tevreden?
Je bent sinds gisteren actief op het forum en ik kan niet zeggen je een positieve invloed hebt op de sfeer in dit topic. Een beetje meer respect voor andere forummers zou je sieren. En je had je ook best even mogen voorstellen; dat is vrij gebruikelijk.

En ook wat respect van jou kant zou de sfeer wat gemoedelijker maken.

En verderen kennismaking is niet nodig. Ik denk dat ik het hier maar bij laat. (n)

Klassiekerrijder zei:
Zullen we het weer over de Golf en Jetta II gaan hebben, in plaats van over de tuningscene?

Volkswagen-Golf-MK2.jpg

Dat is nog eens 100% origineel. Zelfs met de 5x13 stalen velgen!

Allemachtig zeg, wat een gezeur hier... (n)

Iedereen vult zijn/haar autohobby in op een andere manier en laten we dat vooral zou houden.

In de serie fraaie kleurtjes:
p1000045600x450.jpg

Jammer dat die Golf C velgen al gauw zijn vervangen voor de dichte versie..

Golf country voor relatief weinig. Nieuw koplampje erin en gaan.

volkswagen-golf-country-3677361-1.jpg

Golf country

Ik weet niet meer precies hoe het zit rond het schuifdak, maar is deze hemel misschien met een stanleymes op maat te maken?

Over die Country: goedkoop inderdaad! moet haast wat mis mee zijn...
Deurgrepen achter ontbreken trouwens ook o_O

Dat bedrijf lijkt me een typische handelaar waarbij je zelf goed moet opletten dat je geen wrak koopt. De referentiepagina's op de site van het bedrijf zelf spreken wat dat betreft boekdelen.

Die Country lijkt me op de (slechte) foto's zeker geen topexemplaar (geen handgrepen achter, verkleurd plastic, linker koplamp is zo te zien inwendig verroest, gat in de bestuurdersstoel, en waarom is de motorkap niet goed dicht?) maar wie weet is de techniek nog oke.

Een gewoon dak past niet ivm de railconstructie van het schuifdakje. De bevestigingspunten zitten ook op een andere plaats en de verlichting in het midden is kleiner om plaats te maken voor de raamslinger. Daarbij is het ook niet echt mooi en zonde om een mooi hemeltje uit de snijden. :)

Jammer dat die country zo slecht lijkt. Maar wat zijn het toch gave wagens! :LOL:

Bij die Country maak ik me niet zo'n zorgen over de cosmetische kant, maar de aandrijflijn is een ander verhaal. Defecten daaraan kunnen duur en lastig te verhelpen zijn.

Phoenixrood74 zei:
rzasa zei:
!!!

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/volkswagen/jetta-16-cl-33dkm-nap-1ste-eigenaar-unieke-auto/2595039
Als ie er nog is misschien van het weekend even een kijkje nemen.
Ziet er op de foto's heel netjes uit! Als hij in het echt net zo goed blijkt, is het een koopje!

verkocht...

Audi80Coupé zei:
Allemachtig zeg, wat een gezeur hier... (n)

Iedereen vult zijn/haar autohobby in op een andere manier en laten we dat vooral zou houden.

Helemaal mee eens. Zoek gewoon een forum, club of wat dan ook dat bij jezelf past. Je zal het toch nooit met iedereen eens worden, dus om dat te proberen is vergeefse moeite en levert toch niets op. Het is een feit dat een VW makkelijk te tunen is en er heel veel voor beschikbaar is. En ze blijven vrijwel altijd rijden door een superdegelijk ontwerp.

Uit een Golf II test uit 1987 een vergelijkbare mening:

"De Volkswagen Golf is ongewoon gewoon. Liefhebbers van autolekkers krijgen zeker van de eenvoudige versies geen kick, de saaiheid druipt ervan af. De oplossing is simpel. Wie zo tegen een auto aankijkt, moet iets anders kopen, keuze genoeg (of probeert er iets anders van te maken ;)). Wie het aan de andere kant verbazend vindt dat mensen plezier beleven aan auto's en het rijden daarvan, doet met een eenvoudige Golf een uitstekende en verantwoorde aankoop. Onomstotelijk is het een kwaliteitsprodukt van de eerste orde, no-nonsense, degelijk en betrouwbaar en bovendien na een aantal jaren nog waardevast. Bovendien koop je met een Volkswagen meer dan de auto alleen. De kwaliteit van de organisatie die erachter staat is binnen en buiten de autowereld bekend. Volkswagen vervult voor diverse merken beslist een voorbeeldfunctie, al zullen representanten van die merken dat nooit toegeven. Dat ze in plaats daarvan de kreet 'zo kaal als een Golf' lanceren, zal de doorgewinterde Golf-rijder een zorg zijn. En gelijk heeft-ie!" :D

Terug
Bovenaan