Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Deze Golf GT vind ik een goede aanbieding. Niet helemaal perfect, maar hier valt wel heel snel iets heel leuks van te maken. Kleur, uitvoering en motorisering zijn in ieder geval goed! En ook nog eens een goede ebnduidelijke advertentie, dat is ook lang geen gemeengoed op MP (y)

Over die Country: goedkoop inderdaad! moet haast wat mis mee zijn...
Deurgrepen achter ontbreken trouwens ook o_O[/quote]

Deze zijn bij de automaterialen zaak gewoon te koop.
Ik betaalde nog geen jaar terug 11.95.

Tour

114376999_1_large.jpg

114376999_6_large.jpg

Ok, de advertenties zien er niet al te best uit, maar de eigenaar in kwestie is een hele aardige man die het vooral van de export moet hebben. Daar zijn goede en duidelijke advertenties minder van belang.

De rode Golf is wel degelijk een '85-er, kijk bijvoorbeeld naar de ruitenwisser- en knipperlichthendels.

Audi80Coupé zei:
Deze Golf GT vind ik een goede aanbieding. Niet helemaal perfect, maar hier valt wel heel snel iets heel leuks van te maken. Kleur, uitvoering en motorisering zijn in ieder geval goed! En ook nog eens een goede ebnduidelijke advertentie, dat is ook lang geen gemeengoed op MP (y)

Tjonge, wat een keurig ding zeg! En als inderdaad al die zaken vernieuwd zijn, is het echt een superkoopje!(y)

Ik heb nu op de kop af 15.000 km gereden met mijn auto!:) Dat had ik niet direct verwacht toen ik hem dik twee jaar geleden kocht voor een meier. Ik ben er nog steeds erg blij mee, en ik vind het een fijn rijdende auto. Dat opknapwerk wil ik daarom best laten uitvoeren, maar mooie advertenties zoals bovenstaande maken mij steeds weer aan het twijfelen!:) Eigenlijk gekkigheid, want ik ben er haast zeker van dat mijn Golf nog een beste tijd tegenaan kan.

Ik wil verder geen oude koeien uit de sloot halen, maar ik ben van mening dat we nieuwkomers niet direct moeten 'wegjagen' als ze een andere smaak hebben. Ik zie ook graag originele Golfs, maar een creatieve uitspatting op z'n tijd kan ook geen kwaad. In beginsel had ik dit topic bedoeld voor alle mensen die de Golf/Jetta II een warm hart toedragen.

Ik ben gisteren met de Jetta bezig geweest, de laatste keer dat ik hem goed heb gewassen is toch al zeker een paar jaar terug (in de tussentijd wel "gewassen" of de wasstraat gedaan, maar niet zoals ik het zou willen). Dit was vooral te zien aan de naden en kieren, in de kofferbak rand stond mos! :eek: Ik schaam me diep...... Ook heb ik de motorruimte weer even op orde gemaakt.

Gisteren dus de auto gewassen/gekleid/gepolist/gewassen/in de Sealant gezet (2x) daarna de trims en de ruiten gedaan en stofgezogen... Ben van 11u tot 17u bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn vind ik!

Even 2 snelle telefoon foto's :)
vg7s7s.jpg

20aubsn.jpg

Ja, maar wel voorzien van een laagje rode lichten verf hoor.(pakt niet zo lekker meer, dus moet even gaan zoeken naar een ander setje)

Mechanix zei:
Ik wil verder geen oude koeien uit de sloot halen, maar ik ben van mening dat we nieuwkomers niet direct moeten 'wegjagen' als ze een andere smaak hebben. Ik zie ook graag originele Golfs, maar een creatieve uitspatting op z'n tijd kan ook geen kwaad. In beginsel had ik dit topic bedoeld voor alle mensen die de Golf/Jetta II een warm hart toedragen.
Ik vrees dat ik hier onbedoeld medeschuldig aan ben. Heb nu eenmaal over het algemeen een hekel aan tuning, en dat moet je natuurlijk ook kunnen zeggen. Maar de eerste reactie van Rennbahnpolizei heb ik, naar ik nu zie, totaal verkeerd opgevat, waarna ik weer te agressief heb gereageerd. Zal ik voortaan op letten en ik doe het normaal ook nooit.

Dat moet een Carat zijn waar later een diesel is ingelegd en omgekeurd. Van de Carat had je alleen de 1800 90 pk en de 1600TD met 70pk. jammer dat zo een zeldzame auto weer zo is verkracht....had dan een gewone GL D gekozen...

hallo
bedankt voor de tip over de foto's
een oliepomp kan haast niet kapot gaan of verslijten omdat deze door de olie gesmeerd worden.
de sensoren doormeten zou de beste oplossing zijn
groeten jacco

hoi ,
de golf heeft inderdaad plastic verbreders op de zeischermen .
het plaatwerk zelf is nog netjes .
ik wacht je mail af over de stoel .
spoedig zet ik foto's van de golfjes op het forum
groeten jacco

dscf1259c.jpg

dscf1286b.jpg

dscf9715r.jpg

dscf9817c.jpg

dscf1252qo.jpg

dscf8550z.jpg

hierbij de foto's van onze golfjes
de zwarte was ons 2de golfje , daarna de tour editie en nu de zilvergrijze met 124.00 KM!

Mooi ding zeg! Dit is echt een mooie kleur op een Golf II! (y)

Die Golf Tour bovenaan de pagina valt me net pas op, dat is ook een fraai exemplaar!

Wie weet de naam nog van de forummer met die nette Madison 1.8 die ook op de meeting was?
Hij zoekt namelijk een stoel. Dan stuur ik hem even een PM.

Deze 1.6 D rijdt hier in de buurt rond (al zijn er tijden geweest dat het ding maanden achtereen stilstond). Ik vind 1500 euro nog wel vrij veel voor eentje met verlopen APK en het feit dat er over de hele auto verspreid kleine deukjes, krasjes en lelijk overgespoten plekken zitten maakt hem ook niet echt aantrekkelijk. Wel lijkt hij me zo goed als roestvrij.

Je zou het wel zeggen ja. 1.6 + automaat + die wielen en op sommige foto's lijkt de kleur overeen te komen... Ik vind hem alleen niet zo goedkoop hoor. Is een 87'er nu al belastingvrij? Of volgend jaar pas? Ik ben niet helemaal meer op de hoogte hoe dat nou zit.

1987 wordt belastingvrij na 26 jaar, dus in 2013:
1986 + 25 = 2011
1987 + 26 = 2013
1988 + 27 = 2015
1989 + 28 = 2017
1990 + 29 = 2019
1991 + 30 = 2021

Dit is volgens mij zoals het nu in elkaar zit.

@roze wielen: best tof bij die kleur! Ook Heliosblauw lijkt het, maar was die er dan al voor de facelift? Mn vriendin vindt de Golf nu erg saai. Mocht ik nog ergens een setje leuke goedkope wielen vinden (ik zag al 13" BBSjes) dan kan ik die wel roze spuiten voor dr. En als ik ermee op pad ga dan liever op de originele wielen ;)

@sloperij: forummer MRS leest mee. Hij is dus op de hoogte :)

Ja helaas.... Die van ons is ook van 1988.
Misschien maar vast wat 1987 Golfjes gaan kopen en opslaan, om volgend jaar met winst te verkopen ;)

Gisteren een leuke Golf Tour in Den Haag gezien in precies dezelfde kleur als mijn moeder had:
15yyfef.jpg

Zowaar, een importdiesel in vrij aardige staat. Plastic weer mooi zwart maken en er een spatbordverbreder rechtachter bijzoeken en je hebt er een nette auto aan.

Zoals ik hierboven al schreef heb ik de Jetta weer eens goed gepoetst. Hier nog even wat foto's van het dak, een resultaat waar ik zelf nogal trots op ben!

voor:
7931264156_b8ff374d9a_b.jpg

Na wassen en kleien:
7931265084_2ef8123c4e_b.jpg

Eindresultaat na polijsten en sealant:
7931266916_a85c86fbaa_b.jpg

Terug
Bovenaan