Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Hier nog wat fotootjes van onze Golf:
IMG_20120908_131415-2.jpg

IMG_20120908_131512.jpg

IMG_20120908_131524.jpg

IMG_20120908_131534.jpg

IMG_20120908_131553.jpg

En hierdoor sluiten de deuren weer perfect:
IMG_20120908_132921.jpg

En nog een fotootje met brandende mistlampen, altijd leuk :) :
IMG_20120911_202317.jpg

Dankjewel! Op de foto's ziet ie er idd wel goed uit. Er zitten wel wat bijgewerkte krassen etc. op, maar die zie je eigenlijk alleen van dichtbij.

Dankjewel!

@DN87NL: ik vind het altijd een vreemd gezicht, zo'n mkII met dikke bumpers en de 13" 'zwembandjes'. Heeft wel wat! (y)

Barri zei:
@Vmn: zonde van die Golf. Wat voor eentje is dat precies? In de kleur Heliosblau zo te zien?

Het is een Madison in Royalblau metallic, LA5U. En "zonde" is een discussiepunt. ;)

Barri zei:
Heeft iemand trouwens wel eens iets besteld bij VW Classic Parts?
Sleutels kan ik inmiddels ophalen bij de dealer, maar ik zag kentekenplaathouders met 'Volkswagen Classic' erop. Dat vind ik wel leuk! Maar om daar nu €20,- verzendkosten voor te betalen...
Nog even de vraag van vorige pagina herhalen :)

@Vmn: ok, andere kleur dus! Opvallend dat ie zo roest, want het is één van de jongere mkII's.

Ik heb het een en ander besteld bij VW-classic parts. Gaat prima, wordt bezorgd met UPS waardoor je het snel in huis hebt.

ok, top! Nu nog iemand vinden die iets gaat bestellen en dan een setje kentekenplaathouders voor mij wil mee bestellen :)

Zo hoog zijn de verzendkosten toch niet? Ik betaalde de laatste keer €6,50 voor het verzenden.

Rkw87 zei:
Hallo,

Ik wil mij graag even voorstellen, ik ben Ronald 25 jaar kom uit Den Haag, en niet te vergeten bezit nu 2 golfjes 2 en ben deze een beetje aan het opknappen.
Voor de duidelijkheid ik ben dan wel redelijk jong maar heb nooit iets gezien ik verlagen ed... Deze golfjes zijn dan ook in originele staat...

Voor de laatste aanwinst wil ik graag een originele radio hebben, weet iemand hier wat voor soort radio er ooit origineel in gezet (misschien in een folder) Ik heb uiteraard al gezocht maar nog niets kunnen vinden..

Details en foto's volgen...

Hoop Hagenezen hier!(y):)

Heb je al foto's?

Het is al weer een tijdje geleden dat ik op dit topic ben geweest!

Vmn vroeg me een foto die ik op het Volksforum geplaatst had ook hier te plaatsen! :)

Het gaat om een wegenwacht mk2 die ik in Macedonië tegenkwam. De blauwe strepen op de zijkant deden mij erg denken aan de ANWB. De experts zeggen dat het inderdaad om een ex-NL wegenwacht gaat :cool: Auto zag er nog goed uit!

20120805_120646.jpg

Mechanix zei:
Rkw87 zei:
Hallo,

Ik wil mij graag even voorstellen, ik ben Ronald 25 jaar kom uit Den Haag, en niet te vergeten bezit nu 2 golfjes 2 en ben deze een beetje aan het opknappen.
Voor de duidelijkheid ik ben dan wel redelijk jong maar heb nooit iets gezien ik verlagen ed... Deze golfjes zijn dan ook in originele staat...

Voor de laatste aanwinst wil ik graag een originele radio hebben, weet iemand hier wat voor soort radio er ooit origineel in gezet (misschien in een folder) Ik heb uiteraard al gezocht maar nog niets kunnen vinden..

Details en foto's volgen...

Hoop Hagenezen hier!(y):)

Heb je al foto's?

Ja ik heb wel een paar snelle foto's van toen ze beide nog mat waren..., maar zit alleen even met posten...(help)
Ben nu even druk bezig met het vervangen van het interieur, dat was nogal vies en uitgerookt door de vorige eigenaar...

foto's volgen snel als ik weet hoe ik ze erop krijg...

Kijk aan, de ruitenwisser zit er weer op!:D Vaders heeft het armpje weer recht weten te maken, ik heb voor een vijfje twee gloednieuwe ruitenwissers bij de Gamma gekocht. Nieuwe aan de voorkant, een oude naar achter. Wie neu!(y)

Het slopen heeft die onverlaten waarschijnlijk nog meer energie gekost!:)

Ik zal ook mijn nieuwe aanwinst die ik 2 maanden geleden heb gekocht even showen :) Ik heb deze gekocht omdat mijn vorige auto, een rode Tour te veel rotting had en verdere investeringen niet meer waard was.

Ter herinnering dat was deze:
20120430_201953.jpg

Ik heb nu dus een nieuwe, een CL uit 1985 met alle originele kenmerken er nog op :) :
20120715_170321.jpg

20120715_170712.jpg

20120715_170902.jpg

20120715_170642.jpg

Auto is nog heel netjes, bijna geen deuken, krassen etc. Een minpunt is de roest bij het sleepoog maar dat wordt binnenkort aangepakt. Verder wordt ie weer zo mooi mogelijk gemaakt en hij blijft uiteraard origineel:cool:

De spatlappen zijn er al af die vond ik niet zo mooi. Mocht iemand een bestuurdersstoel hebben of weten dan hou ik me aanbevolen :)

Leuk ding, lekker origineel zo te zien(y)

En die gespotte ANWB-Golf is ook gaaf! Zou er daar nog eentje van in Nederland bestaan?

Dank je wel :)

Die ANWB-Golf, ik weet niet of die er nog zijn. Ik zal binnenkort de foto eens naar de ANWB mailen en gelijk vragen of zij weten of er nog originele bestaan!

Mooie Tour ook, die rode! Heb je die bumpers nog? Best gaaf, zo deels in kleur!

Die CL van 85 is ook mooi! Leuk om de overeenkomsten en verschillen met onze CL van 1988 te zien!

Die GT4 op de sloop ziet er overigens nog best goed uit! Zonde! Jammer van die wielkastranden, anders had ik zeker interesse gehad in het voorscherm links.

@ANWB Golf: ik had 'm gezien op Volksforum. Leuk ding zeg! Jammer dat ze niet of nauwelijks meer in NL rijden.

hallo mechanix ,
ben jij wel eens bij mij langsgeweest in strijen voor onderdelen ?
er is wel een iemand geweest voor onderdelen met zo'n blauwe golf

Zijn er misschien mensen hier die interesse hebben in te helpen aan een golf 2 register? Ik hou dit sinds een tijdje bij.

Ik weet dat het normaal gesproken wat vroeg is voor een register, er zijn er nog redelijk veel. Maar ik dacht waarom niet :D Ik kijk altijd naar Golfs en het invoeren is een kleine moeite.

Ik hou alleen originele hollanders bij en heb er inmiddels ong. 130 op de lijst staan.

Ok top :)

Zou je ook (mits bekend) de uitvoering erbij kunnen melden? Dat is niet altijd van een foto af te lezen :)

Het register is te bekijken op: tiny.cc/golf2register

Bijdragen kunnen in dit topic gezet worden of gemaild worden naar golf2register@live.nl

Alle suggesties/verbeteringen voor het register zijn welkom!

Geen probleem, zal ik zo even vermelden.

Overigens, het register is nog niet geupdate met mijn foto's, maar ik zie wel de SH-78-ZG staan, had je deze al eerder gespot?

EDIT, van boven naar onder:
1.3 40KW U9 Manhattan
1.8 66KW U9 10 Millionen
1.6D 51KW GTD
1.3 40KW U9 CL
1.6 51KW U9 CL
1.8 66KW K6
1.6 55KW CL AUT.
1.8 66KW U9 CL
1.3 40KW U9 CL
1.6D 40KW CL
1.3 40KW Avance
1.3 40KW C
1.3 40KW C

Bas1986 zei:
Zijn er misschien mensen hier die interesse hebben in te helpen aan een golf 2 register? Ik hou dit sinds een tijdje bij.

Ik weet dat het normaal gesproken wat vroeg is voor een register, er zijn er nog redelijk veel. Maar ik dacht waarom niet :D Ik kijk altijd naar Golfs en het invoeren is een kleine moeite.

Ik hou alleen originele hollanders bij en heb er inmiddels ong. 130 op de lijst staan.

Hoi Bas, hier werk ik graag aan mee. Ik zal even doorspitten wat er allemaal op mijn pc staat... en dat zijn er nogal wat denk ik.

En ik waarschuw je alvast, dit wordt een gi-gan-ti-sche lijst! :)

Misschien ook even melden in het Grote Register topic!

Grts,
Vmn

Bas, wil je alleen nog bestaande exemplaren of houd je ook gesloopte c.q. geëxporteerde auto's bij?

Audi80Coupé zei:
Geen probleem, zal ik zo even vermelden.

Overigens, het register is nog niet geupdate met mijn foto's, maar ik zie wel de SH-78-ZG staan, had je deze al eerder gespot?

Ik had die al volgens mij al elders op t forum zien staan ;)

Bedankt voor alle positieve reacties! Denk idd ook dat t een aardige lijst wordt, maar we doen gewoon wat we kunnen ;)

Gesloopte en geëxporteerde exemplaren zijn ook welkom.

Ik ga morgenavond weer verder met bijwerken!

Klassiekerrijder zei:
Leuk, ik zal originele Nederlanders fotograferen voor je. Ik neem aan dat je het 'wat zag je vandaag'-topic bijhoudt?

Bedankt :) ik bekijk dat topic ook geregeld, is ook een leuk topic!

Audi80Coupé zei:
Natuurlijk! Helaas hebben wij maar weinig originele Nederlanders gehad:

Weet iemand waarom sommige modellen op de ruitenwisser aan de bestuurderskant zo'n plastic kap hebben zitten?

Een vraag aan de Golf II-fans:
Na jaren zonder auto besloot mijn vader in '89 dat er toch iets moest komen: het werd een blauwe (zelfde blauw als de RX-24-JH hierboven) Golf 1.3 basis 3-deurs, de RR-21-VX. Volledig standaard, maar met doppen en ringen om de velgen (zelfde als op de Tour zitten). Ik had net m'n rijbewijs gehaald, dus deze Golf is de auto waarin ik heb leren rijden. Veel herinneringen, goed en minder goed.... Een erg degelijke, lekker rijdende, ruime en superkale auto. Volbeladen niet vooruit te branden, alleen achter 't stuur genoeg pit.
In 2001 ruilde mijn vader 'm in op een Golf IV (die heeft-ie nog) en in de jaren daarna hebben we de RR-21-VX op allerlei plekken in 't land nog gespot. De laatste keer was afgelopen maart ergens bij Assen. Een oudere man aan 't stuur en 't ding zag er nog net zo uit als 20 jaar eerder..... Elk jaar weer spannend of-ie een nieuwe APK krijgt natuurlijk. Eind augustus had-ie gekeurd moeten zijn, maar dat is nog niet gebeurd, dus ik ben benieuwd of-ie de kerst haalt...
Mocht je de RR-21-VX zien of kennen, graag even een melding op dit forum ! Bedankt !

Vinnievw zei:
Weet iemand waarom sommige modellen op de ruitenwisser aan de bestuurderskant zo'n plastic kap hebben zitten?

Is een soort wind geleider, werd gemonteerd op de snellere modellen zoals de GTI en GTI 16 klepper.

Golfs uit mijn verleden voor het register:

KY-43-LJ, 1.3C wit
NV-26-PB, 1.3C wit
YJ-62-RN, 1.3C Madison, wit
KT-08-NH, 1.3C, rood (leenauto)
ZK-78-TY, 1.3CL, rood (vandaag toevallig de vrijwaring gevonden)

Eerder in dit topic vind je al de Golfs II uit mijn fotoarchief.

bedankt voor de bijdragen! het grootste deel van dit topic is inmiddels opgenomen. De oudste pagina's moeten nog.

Bas1986 zei:
bedankt voor de bijdragen! het grootste deel van dit topic is inmiddels opgenomen. De oudste pagina's moeten nog.

Bas, ik heb er nog 138 in de aanbieding... mailtje komt er aan... :) o_O

Dat register kon nog wel eens enorm worden... Zijn toch nog best wat golfjes in de omloop :D

Mijn oude Golf:
PS-69-NK 1.3 maar reed rond met een 1.6 diesel erin.
Van een maatje:
XS-66-SX 1.6 Manhattan, blauw

Terug
Bovenaan