Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Hallo,

Weet er iemand toevallig nog aan nieuwe raamsnorren te komen voor een golf 2 deurs model deur zoals de oude TL-05-VH van bas1986.
Bij mijn golf zijn ze beide slecht... maar is moeilijk aan te komen volgens mij...

rkw87, Volgens mij verkoopt iemand raamsnorren op volksforum.

Wederom edit:
Golf_Syncro_helemaal.jpg

Ik heb besloten toch import Golfjes 2 op te nemen in het register, het lijkt me leuker een completer beeld te hebben van een doorsnee van het wagenpark. Daarbij zijn er soms aparte uitvoeringen in het buitenland verkocht die hier niet geleverd werden.

Dus nog meer werk te doen :p

Daar heb ik er wel een paar van :)

Om dit topic niet vol te spammen zal ik ze even uploaden in Picasa, en de link hier plaatsen.

succes:T
Ik heb er ook over nagedacht. Maar ik had toen toch maar besloten om maar even te wachten. (Er rijden er hier nog aardig wat rond)

Wie gaat het golfjes 3 register maken???

Zollie zei:
Dat register kon nog wel eens enorm worden... Zijn toch nog best wat golfjes in de omloop :D

Mijn oude Golf:
PS-69-NK 1.3 maar reed rond met een 1.6 diesel erin.
Van een maatje:
XS-66-SX 1.6 Manhattan, blauw

Bedankt, ze zijn toegevoegd!

Bas1986 zei:
Ik heb besloten toch import Golfjes 2 op te nemen in het register, het lijkt me leuker een completer beeld te hebben van een doorsnee van het wagenpark. Daarbij zijn er soms aparte uitvoeringen in het buitenland verkocht die hier niet geleverd werden.

Dus nog meer werk te doen :p

In dat geval...
LH-ZS-35 Bordeaux rood CL Import 1995
XR-18-KN Wit en op het scherm zo'n plaatje met een soort kasteel met een wolf...(wolfsburg??) origineel NL

'mijn' lijstje:
SP10LR: 1.3 Avance Comfort van 1987
TG18FF: 1.3 CL van 1988

import:
07NVXP: 1.3 CL van 1990

Bij ons in het dorp rijdt iemand een 1.3 Manhattan, met een grappig kenteken: als je 'm op z'n kop houdt is het ook een geldig kenteken! Ik moet het opzoeken, maar het is iets van XS-06-NS ofzo. Ik zal binnenkort 'ns kijken!

DN87NL zei:
rkw87, Volgens mij verkoopt iemand raamsnorren op volksforum.

Ja heb ik inderdaad gezien ik probeer contact te zoeken met Gti1-G60, maar aanmaken van een account op volksforum wil nog niet vlotten met de beveiligingscode...

Is er nog iemand van jullie die zaterdag a.s. naar de VAG-meeting van Kaleu Koch gaat? Die vindt plaats in Stadtlohn, net over de grens bij Winterswijk. Het schijnt altijd erg leuk te zijn. Ik ga er voor de eerste keer naartoe en ga met de Passat.

@PR: heb je op het forum wel eens foto's gepost van je Passat en Ro80? Naast je avatar ken ik die namelijk niet.

Ik heb geen plannen om naar die meeting te gaan. Ik vind het wat ver, en besteed de zaterdag aan klusjes rondom het huis :)
Klinkt overigens wel goed: vooral veel originele VAG-auto's! (y) Hm, misschien toch overwegen!

marathonmetallic zei:
Nee, wel ga ik volgende week zaterdag naar Vijfhuizen. Zijn er nog meer liefhebbers die daar naartoe gaan?
Ja, daar ga ik zaterdag naartoe met twee vrienden. Zou leuk zijn als ik je daar tegenkwam! Elk Merk Waardig staat er trouwens met een stand, dus dan kan ik je desgewenst meteen even voorstellen aan wat forummers van EMW. Zondag ga ik naar de Nationale Oldtimerdag op Zandvoort.

@Barri, weliswaar off-topic, maar dit zijn ze:

Passat B1 (1974, phoenixrood), gefotografeerd op 30 april bij de Oranjerit in Zuid-Scharwoude
vwu98x.jpg

NSU Ro80 (1971, tibetorange), eerder deze maand gefotografeerd tijdens de IJsselclassics
oksljm.jpg

Wauw! (y)
Die Passats zijn ook echt leuke modellen he! (y)

Nationaal Oldtimer Festival: als het een beetje weer is rijden we daar ook weer heen. Met de Kever uiteraard, de Golf is nog iets te jong. Vorige 2 edities was ik er ook.

Iets meer on-topic: er staan een onwijs gave mkII GTI van 1985 (model 1984, schijnt) te koop. Als ik dat geld nu eens had liggen.
Kwijl! Ik zou maar wat graag een loods vullen met mooie mkII's!
DSC01588.jpg

Ik kan me voorstellen dat je hebberig van die GTI wordt, want het lijkt een prachtig exemplaar.(y)

En inderdaad, de Passat B1 is een heel mooi en onbekend model. Ik hoop er ooit nog eens een Variant bij te kunnen kopen. Als het volgend weekend een beetje droog is, ga ik met de Passat naar Vijfhuizen en Zandvoort.

Schitterende kar, die GTI! Persoonlijk zie ik ze zo het liefst: puur, origineel, niet extra verlaagd of verbreed of wat dan ook. Doet me trouwens sterk denken aan mijn eerste nieuwe auto: dit was ook een tornadorode Golf (helaas geen GTI, maar toch). Die heb ik een paar pagina's terug in dit forum al eens een keer voorgesteld.

@PR74: er staat in Duitsland een mooie GLS Variant te koop (zie B1 liefhebbers forum), met chromen bumpers: sla je slag ;)

Mooie golf 2 GTI. Helemaal goed(y)
Dan weet je plotseling weer waarom je er verliefd op bent :p
Maar, hoort hij een grille zonder verstralers, met zwart logo te hebben?

marathonmetallic zei:
@PR74: er staat in Duitsland een mooie GLS Variant te koop (zie B1 liefhebbers forum), met chromen bumpers: sla je slag ;)
Ja, al gezien, en ook nog een K70 in het Elk Merkwaardig-topic... Het wordt me even teveel allemaal...o_O

Goedendag zei:
Mooie golf 2 GTI. Helemaal goed(y)
Dan weet je plotseling weer waarom je er verliefd op bent :p
Maar, hoort hij een grille zonder verstralers, met zwart logo te hebben?

De eerste Golfs II GTI hadden nog niet de verstralers in de grille (zijn later standaard geworden). Het zwarte VW embleem was vanaf de introductie al standaard.

Het Golf 2 register is flink geüpdate. Dankzij de open data van de RDW staan nu alle Golfjes 2 erin die nu op de weg zijn. Dit zijn er nog circa 24.000!

Is het register dan nu af? Nee, zeker niet. RDW geeft slechts de actieve kentekens.

Wat wil ik nog graag hebben?:
- kentekens (en zo mogelijk foto's) van gesloopte Golfjes 2;
- de uitvoering (CL, Madison, etc.) van een betreffend kenteken. Dit staat vaak niet juist bij RDW geregistreerd, of helemaal niet.

Ook graag doorgeven:
- de officiële kleurnaam van een betreffende Golf;
- mogelijke in jouw ogen tekortkomingen of andere toevoegingen aan het register.

Het register is voor iedereen te downloaden via tiny.cc/golf2register. Hier is altijd de laatste versie beschikbaar als XLSX-bestand.

Geef alle toevoegingen door via golf2register@live.nl!

Kaleu Koch viel vanmiddag helaas nogal tegen. Dat vonden ook de andere Nederlanders die ik er sprak en die er elk jaar naartoe gaan. Weinig auto's die ook niet netjes type bij type werden gezet, zoals normaal altijd gebeurt. Er waren maar twee Passats en dat waren beide Nederlandse auto's. Voordeel was wel dat de mijne heel veel aandacht kreeg en vaak op de foto werd gezet.;) Ik denk dat sowieso bijna de helft van de auto's uit Nederland kwamen.
Het museum maakte wel een hoop goed. Daar stond een gigantische hoeveelheid modellen, vooral modelauto's van Siku. Ook waren er 1:1 modellen van Audi en Volkswagen. Daar zaten bijzondere exemplaren tussen, zoals een stretch limo-uitvoering van de type 44, een camper op basis van de type 43, een Audi 80 B1 Variant (dus een Passat met andere typeplaatjes) en twee Audi 75's Variant.

Ik heb twee mooie Golfs II GTI 16v gefotografeerd. Zo hebben jullie er hopelijk ook nog wat lol aan!

2h6d448.jpg

2ur44gn.jpg

b4dmjo.jpg

54ynpt.jpg

atohm9.jpg

4l3frk.jpg

Die duitse golfjes hierboven zijn echt mooi zeg!

Zag er vandaag een met een bijzondere striping:
20120923_140549.jpg

Geen optimale foto, sorry. Er zat een Madison-interieur in dus ik denk dat het dat gewoon was. Er stond een kleine tekst bij de striping, time-line ofzoiets, maar dat lijkt mij geen uitvoering.

Ik zag ook nog een blauwe uit 86, helaas geen foto. FX-GD-40 was het kenteken, een import. Had een fel oranje streep op de zijkant met aan de zijkanten onder de c-stijl en achterop het woord Junior ook in fel oranje. Heel bijzonder, maar aangezien ik hier niks over kan vinden denk ik dat dit ook custom is.

Phoenixrood74 zei:
Het museum maakte wel een hoop goed.

Jammer dat de meeting een tegenvaller was! Ik was er zelf graag heen gegaan maar helaas is zaterdag een moeilijke dag voor mij.
Museum is inderdaad een aanrader, zeker omdat ik ook een Siku-verzameling heb. Thomas (de eigenaar) is een erg aardige kerel met een grote voorliefde voor Audi.

De 16V's zijn overig prachtig, vooral die groene! (y)

Bas1986 zei:
Is het register dan nu af? Nee, zeker niet. RDW geeft slechts de actieve kentekens.

De Golfjes die mijn pa de laatste tijd heeft verkocht zijn allemaal recent ingevoerd en nog actief, dus waarschijnlijk heb je die kentekens al. De foto's die ik van de auto's heb zijn vaak zonder kenteken. Heb je er wat aan als ik een foto van een ongekentekende auto stuur, met daarbij het huidige kenteken?

Audi80Coupé zei:
De Golfjes die mijn pa de laatste tijd heeft verkocht zijn allemaal recent ingevoerd en nog actief, dus waarschijnlijk heb je die kentekens al. De foto's die ik van de auto's heb zijn vaak zonder kenteken. Heb je er wat aan als ik een foto van een ongekentekende auto stuur, met daarbij het huidige kenteken?

Nee sorry ik kan ze er pas inzetten als ze een kenteken hebben anders is er kans op dubbele invoer. Eens in de zoveel tijd zal ik de nieuwe kentekens uit de database van de RDW halen en die erbij zetten (dus die nu bij je vader staan zonder kenteken komen er dan vanzelf bij) :)

Maar misschien kun je nu al wat info aanvullen bij kentekens die er al in staan?

De auto's zijn al verkocht, en staan dus al bij jou in het register. Ik bedoel alleen de foto's, die dan wel van de desbetreffende auto zijn maar geen kenteken op de foto hebben.

p1030700i.jpg

Dit is de 18-NKP-5, maar die is zoals je ziet zonder kenteken op de foto gekomen. Heb je er dan ook wat aan?

Ja dan heb ik er wel wat aan, als jij het kenteken er idd bij geeft, en zo mogelijk de uitvoering (mocht dat niet uit de foto blijken). Dan vul ik de gegevens in :) de kleur kan ik meestal zelf wel opzoeken.

@PR: jammer dat het wat tegenviel. Maar die GTI's zijn echt prachtig zeg! Mooie kleuren ook! (y)

@Bas: hoe krijg je het voor elkaar om bij de RDW alle Golfjes II te krijgen?

Barri zei:
Dit is een Manhattan. Is van een kennis van me. Heeft 'm geerfd van zijn vader of schoonvader (huidige eigenaar is 70).
Dit is diegene waarvan je het kenteken kan omdraaien: SN06XX :D

Bedankt!!:)

En idd je kan nu eigenlijk de volledige database downloaden. T scheiden van de verschillende modellen in de overgangsperiodes viel alleen nog niet mee o_O

deze staat ook te koop: Golfje 2 gti 1984

Mooie kleur, redelijk origineel En hij heeft er nog een schaalmodel van ook (Die otto van hem zoek ik al tijden, nu komt hij voorbij, maar heb ik geen geld.:cry:)

Wie gaat hem redden???

Ik heb al heel wat mapjes op m'n pc doorgespit, resultaat 120 foto's: https://picasaweb.google.com/105434459412955535589/GolfReg#

De kentekens zet ik er nu bij :)

EDIT: De meeste kentekens toegevoegd, maar een dik pak helaas niet kunnen vinden. Ik zal volgende week nog eens zoeken in andere documenten, maar ik vrees dat niet alles traceerbaar is (ook omdat er veel met Duits kenteken wordt verkocht).

Audi80Coupé zei:
Ik heb al heel wat mapjes op m'n pc doorgespit, resultaat 120 foto's: https://picasaweb.google.com/105434459412955535589/GolfReg#

De kentekens zet ik er nu bij :)

super :D bedankt!

Ik keek al even snel, die manilagroene vind ik echt gaaf, kwam m al eens eerder ergens tegen.

Hey Bas,

Ziet er mooi uit die lijst. Heb je misschien de "weggegooide" lijst nog beschikbaar? Scheelt mij weer met mijn Golf I lijst... :)o_O

Op zich heb ik de complete file al wel gedownload...

Grts,
Vmn

Bas1986 zei:
En idd je kan nu eigenlijk de volledige database downloaden. T scheiden van de verschillende modellen in de overgangsperiodes viel alleen nog niet mee o_O

Vmn zei:
Ziet er mooi uit die lijst. Heb je misschien de "weggegooide" lijst nog beschikbaar? Scheelt mij weer met mijn Golf I lijst... :)o_O

Nee sorry ik heb die niet bewaard... je zou wel de complete lijst naast die van mij kunnen leggen en dan met een Excel formule controleren welke Golfs ook al in mijn lijst staan, dan kun je die in 1x uit de totaallijst gooien.

Ik kwam wel wat kenteken tegen waarbij ik mijn vraagtekens heb:

- type-omschrijving bij eentje lijkt een MB 190
- een vroege mkII met een nieuw 'grijs' kenteken, dat lijkt mij ook niet te kloppen. Wellicht een Caddy?

Wel jammer dat de achterplaat beschadigd is. Dat doet het voorkomen van een mkII geen goed. Ik baalde ook flink toen ik daarin een deukje had bij mijn vorige mkII.
Verder een nette CL inderdaad! (y)

Er zijn meer nette importgolfjes :) De wielkastranden lijken me verdacht...

Iets anders; Passen standaard 13 inch wielen ook op een golf country syncro? Gewoon nieuwsgierig.. :)

Barri zei:
Ik kwam wel wat kenteken tegen waarbij ik mijn vraagtekens heb:

- type-omschrijving bij eentje lijkt een MB 190
- een vroege mkII met een nieuw 'grijs' kenteken, dat lijkt mij ook niet te kloppen. Wellicht een Caddy?

zou je die kentekens even willen geven, dan kijk ik er nog eens naar. Je weet nooit, import auto's worden vaak slecht op kenteken gezet :confused:, beperkte info of zelfs foutieve... er staat een golf 2 in mijn lijst van 390 kg :confused: en ik kwam een golf 1 tegen uit 1948 :)

@Bas: ik zal de lijst binnenkort eens doornemen en wat bevindingen noteren!

@dn87nl: de Country had wel grote wielen. Ik vraag mij af of dat past? Op de oude Syncro zat wel standaard 13".

Terug
Bovenaan