Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Redelijk geprijsd ook. Volgende week gepoetst, met betere foto's voor het dubbele bij een handelaar?
Die heb je als marge wel nodig. Ik lees het hier wel vaker. Ook ik houd dit topic altijd wel in de gaten. Maar vergis je niet wat er vaak aan achterstallig onderhoud nog is of wat preventief vervangen moet worden. Als ik er 1 tegenkom is het zelden dat ik met alleen een poetsbeurt klaar ben. Uiteraard zijn er handelaren die het wel zo doen.

Die heb je als marge wel nodig. Ik lees het hier wel vaker. Ook ik houd dit topic altijd wel in de gaten. Maar vergis je niet wat er vaak aan achterstallig onderhoud nog is of wat preventief vervangen moet worden. Als ik er 1 tegenkom is het zelden dat ik met alleen een poetsbeurt klaar ben. Uiteraard zijn er handelaren die het wel zo doen.
Om dat je er juist zo transparant en open over bent zou ik bij jou best een auto durven kopen. En met Marco’s kennis over Mercedessen zou het bijna geen miskoop kunnen zijn. ;)

Laatst bewerkt:
Om dat je er juist zo transparant en iolen over bent zou ik bij jou best een auto durven kopen. En met Marco’s kennis over Mercedessen zou het bijna geen miskoop kunnen zijn. ;)
Vergis je niet. Ook wij hebben wel eens een miskleun. Het is alleen hoe je daar dan mee omgaat. Wij hadden afgelopen jaar een S klasse. Onderhoud was van A tot Z gedaan. Klant wilde zonder garantie. Maar na 3 weken en 600 km distributie aan gort. Dus blok ook afgeschreven. Wat doe je dan? We hadden een aantal opties. Vasthouden aan geen garantie (wat overigens in de rechtbank geen stand houdt ondanks afzien daarvan). Deel van de nota betalen? Of de verkoop terugdraaien? In dit geval hebben we de verkoop teruggedraaid. Ruilmotor erin en ons verlies gepakt. Dat betekend dat je de marge op andere auto's terug moet pakken.

Probleem is het zijn toch auto's met al wat jaren ervaring. Door goed te selecteren kan dat goed gaan maar ook wij kunnen niet in een motor kijken. Vandaag werkt het. Morgen is het klaar.

Wijze woorden, Michel. De afweging en hoe de klant er in staat zijn bepalend. Negatieve borrelpraat moet je zo veel mogelijk vermijden. De juiste keuzes werken op langere termijn vaak beter door!

Vergis je niet. Ook wij hebben wel eens een miskleun. Het is alleen hoe je daar dan mee omgaat. Wij hadden afgelopen jaar een S klasse. Onderhoud was van A tot Z gedaan. Klant wilde zonder garantie. Maar na 3 weken en 600 km distributie aan gort. Dus blok ook afgeschreven. Wat doe je dan? We hadden een aantal opties. Vasthouden aan geen garantie (wat overigens in de rechtbank geen stand houdt ondanks afzien daarvan). Deel van de nota betalen? Of de verkoop terugdraaien? In dit geval hebben we de verkoop teruggedraaid. Ruilmotor erin en ons verlies gepakt. Dat betekend dat je de marge op andere auto's terug moet pakken.

Probleem is het zijn toch auto's met al wat jaren ervaring. Door goed te selecteren kan dat goed gaan maar ook wij kunnen niet in een motor kijken. Vandaag werkt het. Morgen is het klaar.
Klopt. Het blijft techniek dus je kan zomaar wat hebben, zeker met een oudere auto.

Had trouwens een typfoutje, er moest ‘open’ staan ipv ‘iolen’. :p

Zeer terecht hoor. Je kunt het niet vooraf weten en achteraf is het makkelijk. Als klant heb ik daar begrip voor.

Een vriend van mij heeft veel verschillende auto's gereden. Maar daarvoor besteedt hij een laag budget. Als er dan binnen een paar maanden iets aan de auto mankeert, gaat hij terug. Hij verwacht altijd volledige compensatie én hij gaat nooit meer terug naar die garage want 'slechte service'.

Ik zit al jaren bij dezelfde garagist met al mijn auto's. Soms heb je pech, soms heb je geluk. Maar ze kennen mij, ik ken hen en we gunnen het elkaar.

Zeer terecht hoor. Je kunt het niet vooraf weten en achteraf is het makkelijk. Als klant heb ik daar begrip voor.

Een vriend van mij heeft veel verschillende auto's gereden. Maar daarvoor besteedt hij een laag budget. Als er dan binnen een paar maanden iets aan de auto mankeert, gaat hij terug. Hij verwacht altijd volledige compensatie én hij gaat nooit meer terug naar die garage want 'slechte service'.

Ik zit al jaren bij dezelfde garagist met al mijn auto's. Soms heb je pech, soms heb je geluk. Maar ze kennen mij, ik ken hen en we gunnen het elkaar.
Mijn motto is samen lachen.

renault-5-r5-ts-super-5-54-000-km-zeer-mooi.jpg

e90d8239-b7a5-40a0-b1d6-c78e3ba16fcc

0-e45c9727954918d0f82a68c25e1af090.jpg

0-0b5978897f8a2888a67bbd3d7fe6150e.jpg

Gelukkig is die 11 een Automaat, de vrouw van mijn vader had er eentje met handbak. Soms, wilde hij in versnelling 1. Als hij zin had...

Maar ook weer die grille die vervangen lijkt te zijn zoals bij zowat elke Supercinq die tegenwoordig te koop wordt aangeboden. Hoort in carrosseriekleur te zijn gespoten. Het is overigens Zweedse import en koplampwissers waren daar standaard volgens mij.
Niet standaard wel een veel gekozen optie daar.
Net als standkachel en stoelverwarming maar geen airco.

Tigra lijkt de kale basisuitvoering te zijn, dat is wel jammer. Maar goed, als een Tigra geen roest heeft ben je al een spekkoper.

Austin A55 1/2 ton pickup
Auto uit 1969, nieuw in Nederland verkocht. € 15.950
austin-a55-1-2-tons-pickup-origineel-nl-1969.jpg

Peugeot 202 BH (1948)
Zelfde dealer als auto hierboven, zelfde matige kwaliteit van de foto's... Vraagprijs € 12.950
peugeot-202-bh-1948-perfecte-staat.jpg

Mercedes Benz 220 S Ponton coupé (W128)
Deze bolhoed coupé is uit 1958 en kost € 69.999.
Prachtige auto, vind ik. Met echt hout van binnen.
mercedes-benz-220-ponton-s-coupe-w128.jpg

mercedes-benz-220-ponton-s-coupe-w128.jpg

Jaguar Mk II 3.4 (1964)
Vroeger veel populairder dan nu. Deze staat te koop voor € 25.900
jaguar-mark-ii-3-4-litre-6-cilinder-210-pk-automaat-oudere-restauratie-mooie-staat-beige-leder-z.jpg

Simca 1200S Coupé
Bouwjaar 1971. Vraagprijs € 22.950
0-82361acfcc4dc6efa8ad1816d3e9a7fb.jpg
Oldtimers als die Jaguar gaan hard naar beneden. Die markt is letterlijk aan het uitsterven.

Klopt. Maar de generatie die deze Jaguar kocht als liefhebbersauto wordt ook ouder. ;)
Ja, daarom juist idd. De generatie die auto's uit de jaren 50/60 kocht vanwege het jeugdsentiment is zo langzamerhand aan het verdwijnen, of op z'n minst te oud aan het worden voor de hobby. Natuurlijk zullen er altijd wel jongere liefhebbers zijn die zoiets willen vanwege bijvoorbeeld de geschiedenis of het design, maar ik kan me voorstellen dat dat dan toch een kleinere vijver zal zijn.

Een E-type is typisch een auto waarvan ik het oorspronkelijk model met heel verre afstand het meest begeerlijk vind. Een Series I is schitterend, een Series III heeft weliswaar het dubbele aantal cilinders maar is groter, zwaarder en bevat meer concessies aan Amerikaanse veiligheidseisen.

Een E-type is typisch een auto waarvan ik het oorspronkelijk model met heel verre afstand het meest begeerlijk vind. Een Series I is schitterend, een Series III heeft weliswaar het dubbele aantal cilinders maar is groter, zwaarder en bevat meer concessies aan Amerikaanse veiligheidseisen.
Ik vind het een waar kunstwerk maar ik durf het niet aan.

Dat is een 3-traps half-automatische versnellingsbak. Er moest nog manueel geschakeld worden, maar ontkoppelen hoefde niet, dat gebeurde automatisch.

Die Rover is geweldig. In 1979 was ik 10 jaar en ik weet nog heel goed dat ik dit model heel gaaf vond en daar is nog niks aan veranderd.

Die Corolla gaat nog 100 jaar mee: onverwoestbaar.

En het verhaal van de Rekord A: mooi om te lezen. Eigenlijk best een aardige regel van de toenmalige Deense regering. Alleen jammer voor de kids: geen uitzicht en daardoor sneller verveling.

Die Rover is geweldig. In 1979 was ik 10 jaar en ik weet nog heel goed dat ik dit model heel gaaf vond en daar is nog niks aan veranderd.

Die Corolla gaat nog 100 jaar mee: onverwoestbaar.

En het verhaal van de Rekord A: mooi om te lezen. Eigenlijk best een aardige regel van de toenmalige Deense regering. Alleen jammer voor de kids: geen uitzicht en daardoor sneller verveling.
Indrukwekkend was destijds het juiste woord.

Prachtige bedrijfswagen van opel.
Zo zie je maar de Deens regering was niet de enige die een "grijskenteken" regeling had.

Het zou me weinig verbazen als de laadruimte vóór de restauratie toch wel een paar zijruitjes heeft gehad, voor dat uitzicht van die kinderen.

Terug
Bovenaan