Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Helaas doet hij niet aan kijken zonder kopen. :confused:
7c452f2f-b102-4ce6-b41e-9e89118c59a9
Hoe waan je je in zo'n illusie? Als je een afspraak met hem maakt betekent dat dus dat je hem "moet" kopen? Belachelijk. Leuk die RVS onderdelen, maar met deze prijs/kleurencombi en arrogantie van de eigenaar blijft 'ie net zo lang staan tot ook die RVS dorpels gewoon bruin zijn.

Sja mijn opa en oma hadden er exact zo eentje, bordeauxrood vijfdeurs automaat. Gekocht als vijfdehandsje. Ik vond het geen bijzonder ding om te rijden. Die was netter dan deze denk ik, maar er is echt nauwelijks markt voor.

Ik heb er zo eentje gereden, 1.4 automaat, bouwjaar was volgens mij 2000. Kmstand was nog lager dan deze toen ik hem kocht. Het reed in principe wel geinig, verwacht geen records voor snelheid te breken, maar verder kon het er best mee door.

Ik heb nadat de Panda in 2024 TL gereden was nog met dit exemplaar proefgereden
IMG-1057.jpg

Helaas scheurde de leiding van de oliekoeler van de automaatbak tijdens de proefrit… Was best een leuk karretje!

Gaaf, die Dodge. Ik ben niet echt heel erg liefhebber van Amerikanen, maar zo’n sedan vind ik qua looks wel leuk. Ik had niet verwacht dat het een ‘86-er zou zijn. Minstens 10 jaar ouder, rond 1976.

Gaaf, die Dodge. Ik ben niet echt heel erg liefhebber van Amerikanen, maar zo’n sedan vind ik qua looks wel leuk. Ik had niet verwacht dat het een ‘86-er zou zijn. Minstens 10 jaar ouder, rond 1976.
Die gedachte is niet zo vreemd. Dit model kwam namelijk in het voorjaar van 1977 al op de markt. In 1980 vond er een facelift plaats en vervolgens werd dit model nog tot december 1988 (als modeljaar 1989) geproduceerd. Overigens was de naam LeBaron van dit model specifiek voor Europa. In de VS bestond destijds ook een Chrysler LeBaron maar dat was een kleiner model. In de VS werd de afgebeelde auto verkocht als Dodge Diplomat en als eenvoudiger uitgevoerde Plymouth Gran Fury. Het model werd zelfs lokaal in Colombia geassembleerd onder de naam Dodge Coronet en werd in Mexico aangeboden als Dodge Dart en Dodge Magnum. Al deze namen werden echter ook voor andere producten van Dodge, Chrysler en/of Plymouth gebruikt, waardoor het een uitdaging is om alle verschillende versies uit elkaar te houden!

Ik val meer over de stootstrips :)
Die trekhaak zal vast een afneembare kogel hebben. Die stootstrips zijn origineel zo geleverd en zou ik ook weer lekker laten zitten. Dat zijn details die dit exemplaar bijzonder maken en mede het verhaal over deze auto vertellen. Voegt alleen maar waarde toe.

Die trekhaak zal vast een afneembare kogel hebben. Die stootstrips zijn origineel zo geleverd en zou ik ook weer lekker laten zitten. Dat zijn details die dit exemplaar bijzonder maken en mede het verhaal over deze auto vertellen. Voegt alleen maar waarde toe.
Dealer accessoire denk ik, die stootstrips? Had m’n vader bij z’n Toyota Corolla Verso in 2006 ook.

Die groene Toyota hierboven, wauw!!

Erg gaaf, die Plymouth! :love: Ongetwijfeld Zweedse import, gelet op de spatlappen, het type banden (gelukkig geen whitewalls) en het feit dat er een standkachel in zit.

Die Plymouth is prachtig, ik zag hem een paar jaar geleden eens langsrijden, gelukkig traag genoeg dat hij op de foto kon. Dat was wel een eindje weg van waar hij nu staat.
De Opel Senator vind ik ook top!

opel-senator-a-2-5-elektrische-ramen-stoelverwarming.jpg

plymouth-suburban.jpg

83bcbc33-06e9-407b-afef-60f8734edbaf
Wel wat roest die Senator. Mooie foto's maar hij had van de mindere plekken ok wel wat mogen plaatsen. Als je daar komt den denkt een strakke Opel te vinden...

Nankang honkiewonkie
Dat zit inderdaad aardig in de buurt. Het betreft hier banden van de Chinese fabrikant Comforsor. Internet leert ons dat: "Comforser is een instapmerk voor banden, opgericht in 2012. Het is eigendom van Shandong New Continent Tire Co., Ltd, een Chinese bandenfabrikant gevestigd in de provincie Shandong. Comforser staat bekend om de productie van kwaliteitsbanden tegen een betaalbare prijs, allemaal in overeenstemming met de Europese normen." De gemonteerde banden zijn van het type Comforser CF1100 A/T, 205/65 R15 94H. Prijs op internet vanaf zo'n 70 euro per stuk. Banden in deze maat van gerenommeerde merken als Continental of Michelin kosten al snel ergens tussen de 145 en 175 euro per stuk....

Tja maar die banden gaan ook de hoek om als je instuurt, beste Autoprofessor
Dat wil ik bij die opel nog wel eens zien :)

De opel is eigenlijk best uniek met een handgeschakelde 5 bak, stoelverwarming en iets wat lijkt op een timer voor het binnenlicht ofzo. (voor de handrem, dat kastje)

Dorpel links voor heeft z'n beste tijd gehad naar mijn idee.

Tja maar die banden gaan ook de hoek om als je instuurt, beste Autoprofessor
Dat wil ik bij die opel nog wel eens zien :)

De opel is eigenlijk best uniek met een handgeschakelde 5 bak, stoelverwarming en iets wat lijkt op een timer voor het binnenlicht ofzo. (voor de handrem, dat kastje)

Dorpel links voor heeft z'n beste tijd gehad naar mijn idee.
Mijn prijsvergelijking met de banden van Continental of Michelin heb ik niet gemaakt om de Chinese banden aan te bevelen, maar juist het tegenovergestelde. Als een kwaliteitsband per stuk 75 tot 105 euro per stuk meer kost, dan mag men van de Comforsor niet al te veel verwachten. In de banden-vergelijkingstesten in Autoweek magazine komen de Chinese prijsvechters dan ook zelden verder dan de achterhoede met vaak één of meerdere forse tekortkomingen op het veiligheidsvlak. Kortom, ik zal altijd opteren voor banden van een kwaliteitsmerk. Veiligheid kan men niet serieus genoeg nemen.

Probleem bij zo'n Maserati is de verkrijgbaarheid van onderdelen. En dat drukt de pret enorm weet ik uit eigen ervaring. Nog afgezien van de kosten want als je 't kunt betalen is dat t probleem niet. Zelfs bij Mercedessen uit de jaren 90 heb je al leveringsissues van onderdelen tegenwoordig.

volkswagen-scirocco-1-6-gt-1e-eig-1983-80dkm-concours-staat.jpg

renault-floride.jpg

d5342ffd-474b-480e-a10e-3d1b18720ab2

Terug
Bovenaan