Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Die Xantia op de vorige pagina is wel gaaf zeg; de twee-liter met handbak, in een Break zonder roest :love:
Een aantal jaren geleden zag ik een Nederlandse Xantia Break op een Franse camping. Was echt leuk om er na zoveel jaren weer eens eentje te zien.

Heb een 300E geen 230, beetje respect voor de zes in lijn aub :p

Maar weet je, nog niet aan gedacht maar zou best een idee kunnen zijn
Doen. Hopelijk vindt Mevrouw het ook wat. HooP raakt die Infiniti wel kwijt en hoef jij er ook niet mee te lopen leuren. Succes! :p;)

• Leuk
Waarderingen: j.ko
Mooi, die basic Scirocco op de vorige pagina. Veel auto's hebben afdekplaatjes in het dashboard voor niet geplaatste schakelaars, deze heeft ze in de grill.

Bijzonder inderdaad!
Alleen beetje jammer van die tellerklok.
Nu zit er een verkeerd type in, zonder dagteller en met een niet kloppende stand.

Probleem bij zo'n Maserati is de verkrijgbaarheid van onderdelen. En dat drukt de pret enorm weet ik uit eigen ervaring. Nog afgezien van de kosten want als je 't kunt betalen is dat t probleem niet. Zelfs bij Mercedessen uit de jaren 90 heb je al leveringsissues van onderdelen tegenwoordig.
Klopt ik heb destijds behoorlijk moeten zoeken naar een abs pomp voor de w140 en ook voor de r107 wordt het steeds dramatischer.

Ten aanzien van goedkope banden. Altijd een van de tekenen hoe het andere onderhoud is geweest. Ik heb het afgelopen jaar meerdere auto’s laten staan vanwege de banden.

4x4… :eek:

Al gereserveerd de Espero. Ook een model dat je echt nooit meer ziet.

heel leuk ding, maar 9k??
fiat-panda-fire-1000-cafe.jpg

a5a19d97-ba45-4bc2-9638-bdf9cca5bb90

682d7d36-228d-4ce9-8074-de85a7326f48

0-bf389567934230cd4175ddb8de5f4ec4.jpg

Zeker leuk! Een heel late phase 1! Al met de stuurhendels op de standaard plek (niet zoals bij de mijne richtingaanwijzer rechts en verlichting/ruitenwisser links. Ook heeft deze het contactslot al rechts, de mijne links.

Zo’n 190E en Xantia… wat een reminder dat in de late jaren 80 en 90 auto’s nog een eigen uitstraling hadden en hoe weinig je nodig hebt voor een goede auto. Gewoon goed in elkaar gezet, doordacht en netjes uitgevoerd.

Voordeel van zo'n SR is wel dat de bekleding wat langer heel blijft.
Wel vreemd trouwens, dat deze de deurklinken al 'andersom' heeft zitten. Dat hoort pas vanaf medio '85

De eerste generatie SR had dezelfde bekleding als de GL, maar dan zonder de skai zijkanten. Het interieur in deze SR is van het overgangstype, oude frame, nieuw type bekleding. Deurgrepen zijn inderdaad van het latere type, naar het schijnt wel uitwisselbaar. Maar waarom je dat zou doen?

^^ ook in 1994 of eerder? Mijn ouders kochten begin '92 een nieuwe Fiat Panda in dat donkerblauwe metallic. De
DV-JX-62. CLX uitvoering met stalen dak. Iets later in dat voorjaar kwam de Sky-line uitvoering inderdaad, met open dak, in mijn herinnering. Stond later iets verder in de buurt, met een F nummerbord. Waar later dan een Young aan toegevoegd werd; een huishouden met twee Panda's voor de deur.. (maar dat is dan weer een ander topic. ;) ).

^^ ook in 1994 of eerder? Mijn ouders kochten begin '92 een nieuwe Fiat Panda in dat donkerblauwe metallic. De
DV-JX-62. CLX uitvoering met stalen dak. Iets later in dat voorjaar kwam de Sky-line uitvoering inderdaad, met open dak, in mijn herinnering. Stond later iets verder in de buurt, met een F nummerbord. Waar later dan een Young aan toegevoegd werd; een huishouden met twee Panda's voor de deur.. (maar dat is dan weer een ander topic. ;) ).
Dat was uit mijn hoofd in '93 of '94, kenteken FH-DX-68 (getal moet ik uit mijn hoofd gokken). We hadden toen in de familie op een kwaad moment drie Fiat's voor de deur, mijn Panda en daarna Cinquecento, de Uno (facelift) van mijn moeder en een oudere Uno (voor de facelift) van mijn wat jongere broer. (nu je het zegt moet ik mijn moeder toch even vragen of ze voor dat andere topic nog een foto in een album heeft liggen kan vinden...)

Laatst bewerkt:
^^ Of ik moet erg met de jaartallen in de war zijn maar FH lijkt mij toch tweede helft 1992 te zijn. Want ik weet nog dat ik, als tiener, wel blij was met het DV kenteken en niet de T.. want nu hadden 'wij' nog een relatief nieuw kenteken.. maar ik zag, helaas, al snel een X en later nog DZ nummerbord.. Idealiter had ik ook een F kenteken gehad, natuurlijk. Want langer een 'nieuw' kenteken (reeks) Tja, waar kan een kereltje zich al niet druk om maken hè. :ROFLMAO:

^^ Of ik moet erg met de jaartallen in de war zijn maar FH lijkt mij toch tweede helft 1992 te zijn. Want ik weet nog dat ik, als tiener, wel blij was met het DV kenteken en niet de T.. want nu hadden 'wij' nog een relatief nieuw kenteken.. maar ik zag, helaas, al snel een X en later nog DZ nummerbord.. Idealiter had ik ook een F kenteken gehad, natuurlijk. Want langer een 'nieuw' kenteken (reeks) Tja, waar kan een kereltje zich al niet druk om maken hè. :ROFLMAO:
Zou kunnen. Ik had toen een tijdje mijn eerste baan na militaire dienst... ik had op een gegeven moment die Panda gekocht maar vraag me niet wanneer exact... en het zou kunnen zijn dat hij al met kenteken in de showroom stond, ook dat nog. Ik vond het in ieder geval een leuke vlotte auto (ik had een Panda 750, dus een aardige upgrade) zeker met het vinyl open dak. Ik had 'm nog wat 'opgeleukt' met beugels bij de koplampen voor en de achterlichten (van de 4x4) en zwarte beschermstrips op de flanken. Daarmee fleurde de auto écht op!

Kan het ook zijn dat het kenteken na ontvangst bij de dealer gelijk is aangevraagd, maar dat de auto nog een tijdje zonder eigenaar in de voorraad heeft gestaan?

Mijn oma had in de jaren ‘90 ook een Panda, een zwarte met ‘D’ of ‘F’ kenteken, en die eindige in ieder geval op ‘17’ als ik de foto’s terugkijk die er nog zijn. Nu maakt dat gegeven voor het bouwjaar niks uit maar dat is wat ik nog weet. Die had ook een roldak.

Terug
Bovenaan