Het Renault Topic

gespot in Scheveningen vandaag:

dscf0583tj2.jpg

gespot naast boulogne billancourt (ill seguin):T

avigs6.jpg

Mis ik nou de mistpitjes of zitten ze echt zover naar achteren? :confused:

17-07-2007 22:48Gepost door: Renault15.17 (IP gelogd)
Mooi blauw is niet lelijk!

Zegt degene die zelf deze kleur ook heeft :T

Als ik dan toch mag kiezen, deze kleur vindt ik dan toch het beste(y)

url

free-desktop-wallpaper-renault-avantime-1024x768.jpg

Wat is het toch een verschrikkelijk futurischtische auto! (positief hoor, vind hem schitterend)

Nieuws:

De Renault-dealers krijgen het druk de komende twee jaar. Na de nieuwe Twingo en Laguna die in september komen, is het begin 2008 de beurt aan de nieuwe Kangoo, de Clio Break en er komt zelfs een Modus met langere wielbasis. En er is nog veel meer Renault-nieuws.

Renault kondigde het vorig jaar al aan, tussen 2006 en 2009 zouden maar liefst 26 nieuwe modellen het levenslicht zien. We lichten de belangrijkste eruit. Op de IAA in september laat Renault de nieuwe Kangoo al zien, de bedrijfswagenversie debuteert op de BedrijfsautoRAI die in oktober in Amsterdam plaatsvindt. In januari wordt de Kangoo leverbaar. AutoWeek heeft beslag weten te leggen op een overzicht met de productplanning tot en en met 2009, en daarin staat dat in februari 2008 de Clio Break wordt geïntroduceerd. Afgelopen voorjaar lieten de Fransen al een conceptcar van die auto zien. Overigens zal de productieversie er wel twee portieren bij krijgen. Eveneens voor begin volgend jaar is de facelift van de Modus gepland, en tegelijkertijd wordt er een Modus met langere wielbasis gepresenteerd. Met deze Grand Modus hoopt Renault de Note van concerngenoot Nissan wat tegengas te kunnen bieden want die troeft de Modus op alle fronten af.

Koleos mei 2008
In mei 2008 is het de beurt aan de Koleos, de SUV van Renault waarvan we vorig jaar in Parijs al een voorproefje hebben gezien. Een jaar na de komst van de Laguna hatchback en de Grand Tour verschijnt in oktober 2008 de Laguna Coupé, maar in november komt de belangrijkste nieuwkomer van volgend jaar. De nieuwe Mégane debuteert dan als 3- en 5-deurs. Volgende week in AutoWeek zullen we u meer bekend maken over de derde generatie van de Mégane, inclusief beeld! In AutoWeek 29 die vanaf vandaag in de winkels ligt kunt u al alles lezen over de sportieve cabrio op basis van de Twingo. Bij het ter perse gaan van het nummer was ons nog niet bekend dat deze sportieveling pas in oktober 2009 komt. Van een andere bron hadden we vernomen dat dit in de zomer 2008 het geval zou zijn.

Scénic en Espace in 2009 vernieuwd

De huidige MPV´s van Renault moeten nog even mee. In april 2009 presenteert Renault de nieuwe Scénic en de Grand Scénic, drie maanden later staan er een frisse Espace en Grand Espace klaar. Dan is het huidige model van de grootste MPV al zeven jaar oud.

Mooi, is dat duidelijk dus :)

Ik vind het vernieuwen van bepaalde modellen niet zo bijzonder. Dat gebeurt meestal na ongeveer 7 jaar.

Wel bijzonder vind ik de laguna coupe en de twingo cabrio. De laguna omdat ik hoop dat het een erg mooie auto wordt en omdat men bij renault over de gewone laguna al lovend is over het weggedrag. De twingo omdat ik benieuwd ben wat ze ervan maken. Hopelijk niet zoiets als de micra cc. Cabrio op basis van de twingo zou een auto kunnen zijn als de renault wind concept.

Het blijft afwachten.

Ben inderdaad benieuwd naar enkele nieuwe modellen, vooral de Laguna coupé. Ik hoop dat Renault gauw weer iets op de markt brengt wat me naar de showroom lokt, Clio III, Twingo II en Laguna III gaan dat in ieder geval niet lukken. En ik twijfel ten zeerste of de Clio Break wel de moeite waard is. En de rest van het gamma op dit moment, Modus: brrrrr:cry: Mégane en Scénic: tja aardig. Vel Satis, mooi maar toch net niet. En de Espace: tja nog steeds ongeevenaard in zijn klasse maar het is mijn auto niet.

Mr. Renault: Ik mis een leuke Coupé, een echte toplimousine en iets van een roadster of Alpine o.i.d. Doe er wat aan!

@ Renault 15.17

klaag niet.. je hebt een van de mooiste zo niet de mooiste Renault ontwerpen op je oprit staan! :T

Maar inderdaad, het is wel tijd voor een echte Coupé en roadster ala Alpine.

Een Twingo Cabrio trekt lijkt me ook geen volle zalen :confused:

ik denk dat die Twingo Cabrio er niet komt...

er waren overigens wel plannen om een nieuwe Alpine te laten ontwaken...

In AutoWeek 29 die vanaf vandaag in de winkels ligt kunt u al alles lezen over de sportieve cabrio op basis van de Twingo. Bij het ter perse gaan van het nummer was ons nog niet bekend dat deze sportieveling pas in oktober 2009 komt.

Volgens de info van autoweek zou die wel komen, okt. 2009.

Maar hoe betrouwbaar is dat inderdaad... ik denk dat er geen markt voor is.

Een laguna CC zou ik beter vinden :)

Renault-fan/Renault-freak Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Octaviavia,
>
> dat is een shop, dus gooi h`m maar snel weg... ;)
>
> dit is de concept:
> https://autoweek.nl/newsimages.php?ID=6867&p=2&ref=

Vind ik die shop meer een Break dan die concept

- een shop wil nog geen concept zijn...
- er is nog geen definitieve versie van de Break...
- die shop is door een medeforummer gemaakt dus nep...
- een concept is om een idee op te wekken hoe de break er ongeveer zou kunnen zijn. Uiteraard met de nodige aanpassingen...

;):p

Hè sjit, 29 juli kan ik niet, anders was ik zeker even een kijkje komen nemen.
Arnhem is hier om de hoek namelijk :T

Als eigenaar van dit gebakje:
IMG_6656.jpg

Kan ik natuurlijk alleen maar blij zijn met dit topic ;-).
Ben gek van de vijfjes. Heb ook 'n vier, maar die moet echt weg (geen goeie stalling = roest). Wel een fantastisch autootje verder.
Voor mijn vijfje zoek ik ook een nieuwe. Dit was een koopje (250 euro) en heeft me al 12.000km zonder problemen overal naartoe gebracht. Fantastisch! Is helaas niet meer goed genoeg om veel geld in te steken, maar heeft me wel op't pad der vijfjes gebracht!

Renault15.17 Schreef:
> @ Octaviavia: kun je je buurman van deze
> aankondiging op de hoogte brengen: Renault Café
> Gelderland? Zou leuk zijn om een mooi aantal
> Avantime's bij elkaar te krijgen.

Zal hem de link even doorgeven. Is er niet een mooie flyer van die ik hem fysiek kan overhandigen of anders in de bus kan gooien?

Ik zal mij hier ook maar eens even introduceren. ik heb volgende week een Renault Clio 16V van 2000 gekocht. Een puntgaaf, snel en erg luxe autootje met heel weinig kilometers.
Dit is hem:

19072007262.jpg

19072007264.jpg

Ik mag hem donderdag ophalen dus kan er verder nog weinig over vertellen. Wel heb ik een vraag. Weet iemand of deze Clio een distributieriem of een distributieketting heeft? De motor is dus een 1.6-16v met 110 pk. Hij heeft nu nog maar 45.000 km's gedraaid maar is wel zeven jaar oud. Misschien moet ik er toch even naar laten kijken. Wie kan mij helpen?

Mooie Clio! Vooral die velgen vind ik echt super! De 1.6-16v motor heeft een distributieriem die elke 120.000 km of iedere 5 jaar vervangen dient te worden. Hij zou dus al eens vervangen moeten zijn.

Leuke wagen!!! De Clio heeft een d-riem. We hebben pas zitten kijken wanneer de d-riem vervangen moet worden voor onze Scénic 1.6 16V (ook met 110 pk). Dit was inderdaad bij 120.000 km of iedere 5 jaar.

Aangezien jouw Clio al 7 jaar oud is, moet hij waarschijnlijk al vervangen zijn. Anders als de brandweer naar de garage, want als hij breekt, ben je verder van huis. Heb je kans op een complete revisie... De keus aan jouw;)

Mooie clio(y) :)

Inderdaad zal de distributieriem al wel vervangen zijn.
7 jaar halen ze meestal niet... :)

Overigens is dat best een rotklus zo'n distributieriem vervangen van een 1.6 16v.
Zelf verschillende malen gedaan thuis.
Het zit allemaal zo lekker dicht op elkaar :T

Ik hoop eind van het jaar een mooie Clio 2.0 16v Sport van 2000-2001 te vinden :)
Een Megane Coupe 2.0 vindt me vriendin niks :cool:, dus dan maar een snelle Clio :D

Hoe staat het met de betrouwbaarheid van de Megane's uit bouwjaar 2005? Vooral met 85 pk Dci motor, die nu nog steeds in de gefacelifte Megane's zitten. Ik weet dat Megane's uit modeljaar 2001 t/m 2003 niet altijd even goed waren.

Vandaag een Avantime gespot in dezelfde kleur als hierboven. Indrukwekkend!!

@ dieselbusje: heb je het kenteken toevallig onthouden? Ik hou een register bij namelijk. Kun je me anders zeggen waar je de Avantime gespot hebt. Niet dat ik het zelf was bijvoorbeeld :LOL:

Vandaag stukje meegereden met de eerste Megane RS Diesel in Nederland die op NL platen staat.

Erg rappe wagen....

Wat was er nog meer:

Clio RS uit Frankrijk

Megane R26 'Jaune Sirius' in de werkplaats

Showroom: Megane RS R26 'Jaune Sirius' / Clio RS III R27 'Jaune Sirius' en gewone Clio RS III

Leuke zaterdag middag

Jammer van die boot op de foto, neemt het mooie uitzicht weg :D
Ben vandaag voor het eerst "open air" naar huis gereden, HEERLIJK gewoon :D. Wat voel je je dan toch super in zo'n Avantime. (y)

Ik geloof dat ik me hier ook moet melden.

Renault Clio Sport

172pk. 140000km voorzien van alle luxe :)

Jimmy-GT-Turbo Schreef:
> Ik geloof dat ik me hier ook moet melden.
>
> Renault Clio Sport
>
> 172pk. 140000km voorzien van alle luxe :)

Kijk aan(y) :) die staat bij mij ook op de planning voor eind van het jaar :D

Heerlijk bakkieb)

Hallo forummers.
Door te googlen op zoek naar foto's van de eventuele laguna coupe kwam ik hier terecht en... wat zie ik er zijn nog avantime liefhebbers op deze wereld...Ik dacht dat ik die alleen mooi vond!
Is het zo dat je hier alleen foto's kan posten via een url of kan je ze hier ook uploaden op deze site zelf?
Als iemand me helpt plaats ik dan wel een paar pics van mijn avi!
thx

Welkom hier Beltar. Voor zo ver ik weet kun je geen foto's via deze site uploaden. Maar via photobucket of imageshack kun je ze uploaden en dan hier plaatsen. (Mocht dat niet lukken dan kun je ze me sturen via e-mail en dan plaats ik ze wel als je wilt). Staat je kenteken al in het Nederlandse Renault Avantime register ?

Renault15.17 Schreef:
> Welkom hier Beltar. Voor zo ver ik weet kun je
> geen foto's via deze site uploaden. Maar via
> photobucket of imageshack kun je ze uploaden en
> dan hier plaatsen. (Mocht dat niet lukken dan kun
> je ze me sturen via e-mail en dan plaats ik ze wel
> als je wilt). Staat je kenteken al in het
> Nederlandse Renault Avantime register ?

Nee ik sta niet geregistreerd, want ben belg, dus ik veronderstel dat die niet geregistreerd worden , tenzij natuurlijk een nederlander volgende zomer mijn avi op nederlands kenteken zet.
Ik zie trouwens dat de oudste nederlandse avi een november 2001 is, die van mij is een januari 2001!
Een privilege V6 , noir nocturne met 18" lichtmetaal (de velgen van de megane RS met speciaal hirvoor ontworpen spoorverbreders), tweekleurig stuur, navi, LPI... en 151.000km op de teller!Onderstaande foto is nog met mijn eerste 18" velgen(Stiletto)
album_pic.php

De foto is helaas niet te zien beltar, ook niet als ik de link ingeef (geen toestemming)

Overigens is de levering in Frnakrijk van de Avantime's pas in oktober 2001 begonnen. Hoe kan jouw auto dan van januari zijn? Dat moet dan een voorserie auto zijn en die gaan meestal niet in de verkoop. ??

Overigens zijn wij dinsdag voor de 4de keer terug naar de garage geweest vanwege een voorband die leegloopt...

In de vakantie 10x opgepompt. Loopt per dag ong. 0.1 bar

Renault15.17 Schreef:
> De foto is helaas niet te zien beltar, ook niet
> als ik de link ingeef (geen toestemming)
>
> Overigens is de levering in Frnakrijk van de
> Avantime's pas in oktober 2001 begonnen. Hoe kan
> jouw auto dan van januari zijn? Dat moet dan een
> voorserie auto zijn en die gaan meestal niet in de
> verkoop. ??

Oeps idd foutje, is januari 2002!
En is die foto nu niet te zien?
Bij mij thuis is ie wel te zien.
Is het misschien omdat het een link is naar een ander forum?

Jongens,

weten jullie wat het kost om de distributieriem van een Grand Espace 3.0 24V uit 2000 te vervangen?

@jeust,

Aller eerst moet je er rekening mee houden, dat de kans groot is dat ook de waterpomp mee vervangen wordt.

op deze link staat dat het vervangen 1500 euro kost...

Dus reken op 2000, kom je er wel;):p

Waarschijnlijk is het vergelijkbaar met de kosten van een distributieriem vervangen bij een Avantime 3.0 V6 24v. En dat kost bij de dealer € 1.650,- Dit is dan incl. waterpomp, bougies en bobines.

Terug
Bovenaan