Het Renault Topic

Gisteren een eerste model Renault 5 nog gezien, volgens mij 1 van de laatsten, de LP-63-PY:

Voertuiggegevens

Terug naar invoerpagina Print Geen Acrobat Reader? Klik hier print

Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie

RENAULT 5 TL
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk RENAULT
Handelsbenaming 5 TL
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 17-01-2009
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 18-08-2007

BPM € 0
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 750 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd

Datum eerste toelating 23-11-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-08-2007
Datum eerste afgifte Nederland 23-11-1984
Wacht op keuren Nee

© 2005 - 2008 RDW

Hé bestaat dit topic ook nog? Meteen maar even mijn favoriete Renault model van dit moment "spammen" :p

2009-renault-laguna-coupe-rear2.jpg

De kleur is een shop (en de foto in spiegelbeeld, rare engelseno_O), maar wat is ze mooi hè?

Echt heerlijke auto ja :D

Woensdag sta ik er naast in Parijs, en in december wordt er gereden(y)
Die geshopte kleur is overigens ook top hè ;) :)

Prachtig! Het topic kan idd wel wat leven gebruiken! (moore Renaulrling iig:D).

Maar nu de Twingo RS komt, (zoals gezegd in ander topic) die mijn vader een weekendje mag lenen als hij bij de dealer is:D (zal tzt foto's ed posten). De prachtige Laguna coupé van hierboven komt, en de nieuwe Mégane is voorgesteld staan er weer mooie tijden te wachten voor de Renault-liefhebber! Precies een goed moment om dit topic weer levende te houden dus imo!:p

Wanneer komen trouwens de Twingo CC (weet niet of ie zo gaat heten). Of de Alpine precies? En gaat RenaultSport nou echt Alpine heten?

Twingo RS vrijdag dus uitgeprobeerd en dat reedt top(y) vooral de wegligging was super dankzij het stevige cupchassis.

Er komen inderdaad mooie tijden aan. De Twingo CC (of cabrio) heb ik niks meer over gehoord, en verwacht het eigenlijk nog niet echt op korte termijn, zeker niet in deze tijd.

Over Alpine en RS, dat zal ik woensdag eens na gaan vragen op de beurs @ Parijs(y)

De Twingo RS lijkt mij ook wel een gave auto, en nog niet eens zo duur ook.:)

Waarom zou dat een vreemd logo zijn? Het is in 1972 geintroduceerd op de R15/17 en op de R5. Omdat het logo te veel leek op dat van een Amerikaans bedrijf, is in 1973 alweer een nieuw logo geintroduceerd (ontworpen door Victor Vasarely). Dit is het logo dat tot in 1992 op alle Renaults werd gemonteerd.

Het nieuwerwetse logo:

26052007473.jpg

S6000805.jpg

Ik had trouwens op m'n 19 (1990) nog weer een ander type zitten, met groeven, een behoorlijk dik logo dus...
automistlampenvoorbeeld.jpg

DSC09513.jpg

dus wisselde het niet eerder als in 1992?

Da's dezelfde, maar dan dikker adinsx. Kanje idd opvatten als een nieuwe. Want die van nu zit er sinds 1992 op, maar is in 2004 ook vernieuwd/meer 3D geworden. In 2007 (Laguna) Hebben ze de lay-out van de letters icm het logo weer verandert (ook geen Renault meer achterop).

Kijk maar:

car-logo-renault.gif

Inderdaad netjes(y)

Trouwens, wel even Philips Silver Vision knipperlichtlampjes erin doen hoor :)

S6002023.jpg

S6002010.jpg

Staat net wat beter :T

S6002019.jpg

@adinsx: Ik vind het bij de Clio III juist wel leuk staan dat oranje. Net als bij de Twingo II, geeft het net een beetje meer kleur imo;)

@adinsx; Die lampjes staan idd wel mooi, maar vind ze net iets te duur.
Komen nog meer kosten aan, zoals winterbanden en velgen en in december komt er een gastank in.

Dat is een, op diverse fora, veelbesproken R9. Het zou inderdaad de enige door Renault NL naar Nederland gehaalde R9 turbo zijn, maar als je het kenteken opvraagt, staat er R9 TL (op LPG :T ) :eek: Dat zou voor mij een reden zijn om er toch maar zelf 1 te importeren.

En deze is trouwens veel mooier (excuses voor de slecht fotokwaliteit):
Foto-IOJIUUCH.jpg

Foto-EIWHOAYA.jpg

De basis hiervan is een R9 TXE, motor en onderstel komen van een R11 Turbo en het interieur is dat van een R11 Electronic.

Op mijn R4 GTL zit het volgende logo, zal hoogstwaarschijnlijk achteraf gemonteerd zijn. Vind het trouwens niet misstaan:

DSC_2207.jpg

Iemand nog een tip voor wat betreft leuke lichtmetalen velgjes (van een R5 misschien) voor een R4?

Mwa.. ik denk dat die alpine velgen te sportief zijn voor een 4 'tje...

Mijn Clio is gister overigens zonder problemen APK goedgekeurd :)
Hij is er alleen wat smerig van geworden omdat de weg een modderbad is door het afhalen van de mais hier in de buurt :p

161020081178.jpg

161020081180.jpg

161020081179.jpg

Na zaterdag moet ie er weer zo uitzien :)
DSC00076-1.jpg

Een leuke renault site, ik weet alleen niet of hij nog regelmatig geupdate wordt:
https://www.abc.se/~katriina/

@Pedigreepaul: Is dat een foto van jou? Het is zeker geen coupe, of wel? (blijft een mooi ding!)
Wel grappig; de Twingo Rs is denk ik min of meer qua prestaties en grootte te vergelijken met deze 5 Alpine turbo:D.

Adinsx; Is er op de stand van Renault@Parijs nog iets 'speciaals' of bijzonders oid te krijgen/(op de IAA waren er bijv. sleutelhangers etc.)?
Heb zo'n zin om zondag naar de mondial de l'automobile te gaan:D

Die foto van de R5 AT is in ieder geval van De L'Est (www.delest.nl), maar van wie de auto nu is weet ik niet.

Voor een R4 zijn deze velgjes van de R5 wel leuk vind ik persoonlijk:
5thAvenue2.JPG

B. RS Schreef:
-------------------------------------------------------
> Adinsx; Is er op de stand van Renault@Parijs nog
> iets 'speciaals' of bijzonders oid te krijgen/(op
> de IAA waren er bijv. sleutelhangers etc.)?
> Heb zo'n zin om zondag naar de mondial de
> l'automobile te gaan:D

Eh... weinig. Heb wat folders opgevraagd, die worden opgestuurd, maar dat is meer voor m'n werk.
Heb geen sleutelhangers gezien, wel mooie vrouwen, die best met je in de auto willen zitten wat uitleggen :)

Overigens, dit weekend kreeg je pa toch de Twingo RS mee? Kun je er dus alleen zaterdag van genieten?

Nee, niet dit weekend. De dealer krijgt hem geloof ik begin November, en dan mag hij een weekend mee;).

Zo laat pas, afgelopen week hoorde ik dat ze die week allemaal afgeleverd zouden worden bij de dealers die ehm besteld hadden. Nja, het is het wachten wel waard hoor :) rijdt lekker mits het lekker uitgevoerd is met cup-chassis etc.(y)

Ja precies;). Ik was er niet bij toen mijn vader bij de dealer wasr was, maar t zal wel klopppen:p.
In de TopGear zijn ze ook lóvend over de RS133! Ze zeggen dat hij mega grip heeft en prijzen RenaultSport de hemel in (voor het feit dat ESP volledig uit te schakelen is en natuurlijk om hun vorige modellen:p). In het begin wordt hij zelfs vergeleken met de deeltjesversneller in Sern! Het oordeel is dat het een "hoogtoerig monstertje is van de meest briljante hot-hatch tovenaars". Hij krijgt 15/20 punten. Het stukje is erg leuk geschreven en in de echte TopGear stijl. Echt het lezen waard! Ik zal ff kijken of het op het net staat...

Volgende week in de Autoweek, een test tussen de Twingo RS, C2 CTS en de 500 abarth.

de 500 zal het winnen op interieur denk ik, maar de Twingo zal qua wegligging toch echt profijt hebben van de kennis van Renault Sport denk ik(y)

Aha Renault fans! Er zijn hier vast mensen die mij kunnen vertellen wat de zwakke punten van een Safrane Fase 2 zijn. De sterke punten weet ik zelf in overvloed te verzinnen!

Die zwarte Alpine die pedigreepaul postte blijft voor mij toch een held !!

Om even op dat Renault 9 Turbo verhaal terug te komen. Een kennis van mij heeft (naar eigen zeggen) de enige originele Neerlandse Renault 9 Turbo op kenteken.
Deze staat (stond?) ook te koop op MP. Kenteken: TK-09-VT

RDW:
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk RENAULT
Handelsbenaming 9 TURBO

Hebben we allemaal de nieuwe Autoweek gezien waarin de Twingo RS de vloer aanveegt met de C2 VTS en 500 Abarth? :T

(y)

De Twingo wordt geroemd om zijn gooi en smijtwerk niveau(y)

Op papier zou ie de traagste zijn van 0-100, echter bleek de Twingo 4 tienden sneller, de C2 1 tienden sneller, maar de 500 7 tienden langzamer als de fabrieksopgave.

Verder hing ie heerlijk aan het gas, maaktie ie wel veel toeren bij 120 (3800) maar dat hoorde nou eenmaal bij een hoogtoerig blok. Ook op de tussensprints is ie sneller als de 500 ondanks dat die een 1.4T heeft.

Zal vanavond of het weekend eens kijken of ik het kan inscannen :)

Moderator Cardozo! was erbij met de test overigens ;)

B. RS Schreef:
> Staat het in de AW van deze week? Dan ga ik die ff
> kopen:D

Jep (y)

Voor de geïntereseerden, die in de buurt van Harderwijk wonen (of zin hebben in een lange rit)

flyerfinal.jpg

Opkomst:
Code:
5 
- Lex - 5 GT Turbo 
- Paz - 5 GT Turbo 
- Tino - 5 GT Turbo 
- Mark - 5 GT Turbo of Cup Clio? 
- Jochem maar welke ? 
- Ad - 5 GTE (of met iets anders afhankelijk of er stickers op locatie gemaakt gaan worden) 
- Willeon - 5 GT Turbo 
- Ronnie B. - 5 GT Turbo 
- martijn kool - 5 gt turbo 
- Marcel 5 GT Turbo 
- HenGTX (Henry) 5? 
- Chris - GT Turbo 
- Naomi - 5 

9 

11 

19 
- Ronald1916V - R19 16V 
- Jacques - 1916V ph1 cabrio 
- Hessel- 1916v Cabrio 
- dick - 19 

21 
- Martijn - 21 Turbo 

25 

Clio 
- Remon - Clio 16v Grand Prix 
- Wouter - Clio Williams 
- Antoine - Clio 16Van of Se.. 
- Ronald - Clio Williams of Clio RSI 
- Martijn - Clio Williams 
- Tim - Clio 16V 
- Paul (+Clio16v+) - Clio 16v phII 
- markos1007 - Clio 1 phase 1 
- Dirk-Jan - Clio 1 

Clio II 
- Adinsx - Clio II phase3 RS182 
- Patrick - Clio II phase1 RS172 
- Rik - Clio II phase 2 RS172 turbo 
- Sander Clio II phase1 RS172 
- Marco (ClioII) Clio II phase2 1.6 16v 
- Jordi RS172 
- Arno Clio RS172 
- Dennis Clio II phase I 
- Peter (phaseII) 
- Sjors Clio II 
- Edwin5gtt Clio II ph 2 Initiale 
- TrillSeeker - Clio 2 ph 1 
- Lee1985 Clio 2 phase 1 
- Chris - Clio 2 ph 2 
- Sander - Clio rs ph1 
- Mike (spitsoor) - Clio II ph II 
- michel88 - clio 2 ph 1 

Clio III 
- Siempie Clio III Dhiezel 
- Frank [Factory] - Clio III 
- Starplus - Clio III 1.2 16v Team Spirit 

Mégane 
- Roy - Megane Coupé 
- Mark - Megane Coupé 
- Rik Hamberg - Mégane Coupé 
- ronald - megane cabrio 

Mégane II 
- Dbeukie - Megane RS F1 Edition 

Scénic II 
- Scénic - 2.0 16V DynLux 

Laguna 
- Priyantha - Laguna I Ph2 RXE 1.8 16v 

Laguna II 
- Ferdy - Laguna II 
- Mike VV 
- Knotty 
- FS1 
- Negotiator 

Safrane 

Twingo 
- Freaky (Freek) 

Twingo II 
- Arno17 - Twingo RS 

Anders 
- Arco - Sport Spider 
- Tim - Sport Spider 
- turbo_fred - Dacia 

Niet Renault 
- Paul 
- Willem-Jan

Ik ben er bij in ieder geval, tot nu toe als enige RS182 :T
Dus mocht je je vervelen, dan zie ik je daar(y) :D

d359f9d3a6e18a3c35df88be1887d767.jpg

hier een mooie foto van AW met de RS133 mooi in het midden!
Alpine-Blauw staat hem erg goed als ik het zo zie. Maar Sirius geel heeft toch mijn voorkeur. Wat is dát toch een mooie kleur:D

Ik vind de blauwe kleur op de GT wel mooi, maar voor de RS liever de rode kleur, die helaas geen metallic is, of anders Sirius Geel inderdaad(y)

Op de meeting komt sowieso een zwarte RS(y)
Twingo_055~0.jpg

Twingo_052.jpg

Blijft zeker een mooi bakkie :)

Als we dan toch bezig zijn:p

Sirius geel:D:

De cup-velg:

interieur (let op het leer in de deur):

(helaas zijn niet alle foto's even mooi/goed)

edit: scherpere achterkant foto

Renault15.17 Schreef:
> Hé bestaat dit topic ook nog? Meteen maar even
> mijn favoriete Renault model van dit moment
> "spammen" :p

Zeker de mooiste van het moment. Ik heb nog wat plaatjes van wat andere kleuren dan de lichtblauwe die je op al het officiële persmateriaal terug ziet...

Mooie roodteint en lekker zwart:
jwo20081018134058.jpg

Beige (of zoiets); chique...
jwo20081018135007.jpg

en het saaie zilvergrijs...
2913865837_28f57d7c31_o.jpg

Nice! Zijn er al zulk soort foto's van de ook prachtige Mégane Coupé?

Voor wat betreft die pedalenset op de Twingo, zijn daar de "pauze" en "stop" niet omgedraaid? Ik zou het toch logisch vinden als het rempedaal de "stopknop" zou zijn.

@C70: mooie foto's. Die eerste foto, dat zijn de auto's die op de Parijse autosalon hebben gestaan. Je ziet bij die zwarte zelfs de stekker onder de auto liggeno_O

Ik ben overigens geen fan van het sportpakket.

Juist wel, dat sportpakket stond fantastisch op de rode op de Salon in Parijs. Het trok echt meteen je aandacht(y) alleen de uitsparingen van de uitlaat moeten ze nog even wat aan doen.

Inderdaad, beetje jammer dat die stekker daar zo ligt :)

Misschien is die zwarte wel een plug-in hybride? Dat sportpakket-achterskirtje hoeft van mij niet. Het lipje voor is wel mooi:

renault-al-salone-di-parigi-2008_45.jpg

C70

Ben vandaag nog even bij de dealer binnengelopen om te kijken of ze hem al binnen hebben. Twee weken terug werd me verteld dat ze de Laguna coupé op 17 oktober al binnen verwachten. Ik vond dat al erg aan de vroege kant, en vandaag werd ook eind oktober / begin november gezegd. :(

Arievectra Schreef:
> is deze bekend?

Wat is dit nou? Een fotoshop of heeft deze echt bestaan? Of is dit een of andere slechte Chinese namaak:T

Ja, heb ik wel ooit een artikel over gelezen. Komt uit Japan en is op basis van een locale Daihatsu o.i.d. De Renault 4 is mateloos populair in Japan. Vele mooie exemplaren zijn tegen heel erg goede prijzen naar Japan verhuisd.

Terug
Bovenaan