Het Renault Topic

Renault15.17 zei:
Ja, 2x zelfs :D Mail gelezen en beantwoord. Het zou trouwens best eens kunnen zijn dat de Avantime die je gespot hebt, die van Alpinespider is.....

Heb het antwoord gezien ;)

Hm.. Alpinespider is online zie ik... Was jij dat donderdagavond rond kwart voor 19uur in Arnhem bij de Mediamarkt? ;)

Haha, wat een toeval weer ;)

Leuk kenteken hoor, LLD :D

Maar je woont ook hier in de buurt? Die gifgroene Avantime knalde er heerlijk uit in het straatbeeld :T
En een SportSpider is helemaal top natuurlijk :D

Ik heb 30 jaar in Arnhem gewerkt dus woon inderdaad in de buurt (Haalderen).

Beetje kut:p

Ik heb trouwens Renault Mille Miglia velgen onder mijn 17, lees op sites dat ze bst bijzonder zijn. Is dat zo? Zijn ze veel waard bijvoorbeeld?

Mille Miglia velgen...hmmm geen idee. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe ze er uit zien. De enige 3-gats velgen voor de R12/15/17/18 die nog wel eens waarde hebben, zijn de Gotti's omdat deze ook vaak onder Gordini's en Alpine's zitten.

Weinig nieuws hiero. Nog geen gifgroene Avantime foto's? Geen nieuws meer over roze papiertjes van B.RS? Adinsx die zich hier ook niet meer laat zien.......

Dan maar weer even spammen met mijn nieuwste trots en nog wat oudere foto's:

73YB21_1.jpg

GTLGrandP.jpg

Foto-SLUCRWVB-D.jpg

Foto-OKSPMXM4-D.jpg

Roze pasje heb ik inmiddels al een tijdje. Het is even wachten op het kenteken van de 17, maar dan kan ik binnenkort als t goed is lekker gaan touren!

O ja pasje:) Had ik moeten weten, ik heb er sinds afgelopen week ook een, moest mijn papiertje inleveren. Maar nog gefeliciteerd in ieder geval.

Waarom is het wachten op het kenteken van de R17? Ben je al naar de RDW geweest?

Hey Dave,

Weinig nieuws hier. Het is wachten op een 5-deurs Mégane II phase2 RS225 hè ;)
Hoe is het met jouw zoektocht?

Ik ben opzoek naar de eigenaar van deze :)
72zpvp.jpg

Verder weinig Renault-nieuws.
Clio gaat woensdag voor de APK, de R17 staat nog in de schuur te wachten op iemand die hem wil opknappen.
De Twingo II ga ik eind van de week wisselen op winterbanden, en dat was het wel zo'n beetje ;)

@Renault 15.17: Vorige eigenaar heeft de papieren nog niet gevonden. Zodra die er zijn gaat hij naar het RDW.

Zag dit topic nu pas

Ben een groot Renault liefhebber, sommigen kennen mij van het fransrijderstopic, zal die van mij eens posten

2006 Renault Megane 2.0 dCi Tech Line
Megane.jpg

1986 Renault 9 GTL Louisiane
IMG_2142.jpg

Familiefoto bij m'n schoonouders

Onze Megane, de R18, Megane RS en de Megane CC
DSC01729.jpg

Tenslotte de Renault 18 Turbo break van m'n schoonvader

R187.jpg

R182.jpg

R188.jpg

Goed dat je dit topic ook gevonden hebt Guus. (y) Het fransrijderstopic mag dan het gezelligste van dit forum zijn :D , er overheerst toch vaak een PSA sfeertje.

Wat een schitterende R18 heeft je schoonvader, zou leuk zijn als je die eens naast deze R18 Turbo kon zetten. Al is het alleen maar voor de foto's.

@adinsx: mijn zoektocht beperkt zich momenteel tot het wekelijks kijken of er nog andere RS'en worden aangeboden. Inruilen van de Avantime is niet echt een optie. Deze heb ik via autoscout nu te koop staan en ik moet zeggen dat er toch regelmatig belangstelling is. Maar pas als die verkocht is, kijk ik serieus verder.

Van mijn kant ook weinig nieuws. Alles gaat prima, geen problemen. Vrijdag nieuwe voorbanden (hopelijk niet te veel last van de sneeuw donderdag, anders wordt het nog een uitdaging:p).

Ik heb overigens nog steeds wel oren naar een photoshootje met meer Renault. Dus is er interesse voor?:p

Waarom rij je er nu niet mee dan? Is toch zonde als je alleen maar staan te verstoffen?

@Guus Leferink

Bekende naam heb je, ik weet alleen niet waarvan :)
Mooie verzameling, een R18 break doet het hier ook altijd goed. M'n vader heeft een 2.0 GTX gehad en die is met ruim 3ton op de klok verkocht aan een filmmaatschappij voor de TVfilm Polonaise. Was echt een prachtige auto. Zilver grijs. Zal nog eens opzoek gaan naar een foto.

Overigens, we hebben toen nog eens een witte R18 bezitter bij ons gehad voor wat onderdelen. Kwam helemaal uit Den Helder rijden voor de onderdelen. Niet toevallig familie van je?

De rest van de 'familie' ziet er ook netjes uit (y)

@adinsx

Tja waar moet je me van kennen, paar dingen misschien, ben 34, woon in Enschede, ben werkzaam in de branche aandrijftechniek in Lochem
Daar misschien ergens van? Misschien ken ik jou ook, maar adinxs zegt me niks haha

Die Renault 18 is echt heel erg zeldzaam, er zijn al weinig turbo's gemaakt, maar nog veel minder turbo breaks. Buiten Frankrijk zelfs nauwelijks verkocht en in NL nooit leverbaar geweest. Mijn schoonvader was na verkoop van z'n Lancia Fulvia op zoek naar wat anders. We zijn toen op zoek gegaan naar een mooie R18 in Frankrijk. Bij toeval stuitte ik op leboncoin op deze R18, de enige welke in Frankrijk te koop stond op dat moment en gelukkig in Lille, aan de meest gunstige kant dus.

Paar fotootje ten tijde van de aankoop:

18turbo1.jpg

18turbo3.jpg

18turbo4.jpg

uiteindelijk opgehaald

13072010034.jpg

De Renault 9 hebben we via via gevonden. Ik heb hem sinds mei en hij wordt voornamelijk als 2e auto gebruikt, af en toe woon werk verkeer, beetje aan hobbyen, dat soort dingen. Rijdt erg lekker trouwens, comfortabel, best vlot en je hebt er veel bekijks in

Tja en de Megane is gewoon een erg fijne auto en erg snel, dankzij de 150pk/340Nm diesel. Goeie kleur en bomvol opties

Sinds kort heeft een Renault 21 GTS uit '93 ook de gelederen versterkt, in absolute topstaat, bordeaux rood en met Climate Control (!)
Foto's plaats ik wel een x

Guus Leferink zei:
@adinsx

Tja waar moet je me van kennen, paar dingen misschien, ben 34, woon in Enschede, ben werkzaam in de branche aandrijftechniek in Lochem
Daar misschien ergens van? Misschien ken ik jou ook, maar adinxs zegt me niks haha

Hm, we zitten bijna in dezelfde branche. ;)
Even kort: 25, redacteur bij vakblad Auto&Motor TECHNIEK (AMT.nl), volledig geïndoctrineerd door Renault vanwege pa's werk (chefwp bij dealer).
Een enkel vakblad wat in jouw branche uit komt, komt hier ook vandaan overigens.

Maar verder? :)

Die Renault 18 is echt heel erg zeldzaam, er zijn al weinig turbo's gemaakt, maar nog veel minder turbo breaks. Buiten Frankrijk zelfs nauwelijks verkocht en in NL nooit leverbaar geweest.

Gaaf zeg, dat de turbo zo zeldzaam was wist ik niet (y)

Tja en de Megane is gewoon een erg fijne auto en erg snel, dankzij de 150pk/340Nm diesel. Goeie kleur en bomvol opties

Ah een RS dCi (y) :) Zijn er ook niet veel van. Staat de auto al in het register?
https://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27740

Edit: of heb je het over de TechLine?

Sinds kort heeft een Renault 21 GTS uit '93 ook de gelederen versterkt, in absolute topstaat, bordeaux rood en met Climate Control (!)
Foto's plaats ik wel een x

Ook gaaf. Ik heb in 2006 voor een paar knaken een R21 2.0 Monaco gekocht met als doel de auto als circuitauto te gaan gebruiken. (Ja, je mag even lachen...;))
Echter, na enige tijd begon het toch te knagen, het prachtige lederen interieur, de lage km/stand (<150.000) etc, deed me twijfelen of opknappen niet beter was. De dorpels waren te gaar voor de APK.

Maargoed, lang getwijfeld en uiteindelijk de auto gestript.

vóór
S6000258.jpg

S6000200.jpg

nu
S6001146.jpg

DSC09640.jpg

Heb overigens ook al een R19 1.7, Fiesta XR2i, R25 2.2, R25 2.0 versleten voor circuitdagen :T
Als de R21 plat gaat komt er een Clio 16V.

Ontopic:
De Clio is gister APK goedgekeurd. Al zei het op het randje. Beide fuseekogels hebben speling. Net binnen of rond de 1mm. Probleem is, die dingen kun je niet los vervangen, dus moet er een compleet nieuwe draagarm onder.

Nu wordt het lastig, want de Clio wil ik in de verkoop zetten vanwege een Mégane RS225 als opvolger.
Maar... Nu de Clio te koop zetten, levert meer op dan begin volgend jaar. Echter, dan heb ik geen auto meer en zou ik een paar maanden in de Twingo II meoten rijden samen met m'n vriendin. (we kunnen wel veel carpoolen)

Twijfels twijfels....

Fotodagje met wat klassieke Renaults ziet die vent van de grijze R18 Turbo wel zitten heb ik vernomen..

Grand

@adinsx

Nee het is geen RS dCi ( die heeft trouwens 175 pk / 360Nm ), ik had het over de Tech Line
Dat ding is op de tussensprint echt bloedsnel, de RS moet flink z'n best doen in het gebied 60 - 150 km/h
De RS is een 225, gave auto trouwens, alleen helaas vorige week ingeruild.
Wat voor jou?
Staat bij van Ramshorst in Nijkerk
Nu is er een Renault Laguna GT dCi 180 hatchback voor in de plaats gekomen, is de dagelijkse auto van schoonpa

Dit weekend ruilen we trouwens even en hebben we een witte 2010 Megane CC

Zo de Renault 12 is APK (goed)gekeurd. (y) Wat me nu nog wel zorgen baart is een lekkage bij het schakelmechanisme. Maar daar komen we deze winter nog wel aan toe.

Volgend jaar, 2011 dus, is trouwens een jubileumjaar voor de Renault 15/17 modellen. Het jaarlijkse Oh Oh Renault evenement in Ommen (za 28 mei) staat dan ook in het teken van dit jubileum. Tevens bestaat de R15/17 vriendenclub dan ook 20 jaar. Eens kijken wat we allemaal kunnen organiseren. Moet ik wel nog de cilinderkop van de R17 terug monteren. :D

Ja klopt Renate. De vorige, franse eigenaar van mijn R12 is redacteur bij het blad "4L magazine". Ken je dat? Hij stuurde me ook een uitnodiging voor het 50-jarig jubileum evenement op 15-16-17 juli in Thenay. Als je interesse hebt, kan ik je de flyer wel mailen. Jeanne66 zou er in ieder geval mooi tussen staan!

Ja ik ken het blad en de bijbehorende club, en ik denk er nog even over na of ik ook naar Thenay ga.

De tijd zal 't leren.

Greetzz Renate.

Guus Leferink zei:
@adinsx

Nee het is geen RS dCi ( die heeft trouwens 175 pk / 360Nm ), ik had het over de Tech Line
Dat ding is op de tussensprint echt bloedsnel, de RS moet flink z'n best doen in het gebied 60 - 150 km/h
De RS is een 225, gave auto trouwens, alleen helaas vorige week ingeruild.
Wat voor jou?
Staat bij van Ramshorst in Nijkerk
Nu is er een Renault Laguna GT dCi 180 hatchback voor in de plaats gekomen, is de dagelijkse auto van schoonpa

Dit weekend ruilen we trouwens even en hebben we een witte 2010 Megane CC

Pff.. niet helemaal wakker. Het begon me al te knagen toen ik het er neer zette :)

Het is een 3-deurs zie ik? Dat gaat hem niet worden, ik wil (nouja, vriendin wil) met het oog op de toekomst een 5-deurs of station.

Kandidaten zijn:
Mégane II 2.0T GT165 of RS225
Laguna II 2.0T GT205
Mégane III Estate 2.0 TCe 180

De laatste 2 vallen nog nét buiten budget. De GT en RS vallen er binnen. Echter denk ik dat ik met een GT veel plezier inlever tov een RS.
Deze RS heb ik op het oog, enig nadeel, hij is nog bij de eerste eigenaar en ik heb geen flauw idee of hij van plan is de auto te gaan verkopen :T

72zpvp.jpg

@Adinsx, overtuig je vriendin toch dat een 3-deurs nog makkelijk kan, wordt de keuze ineens "reuze". :) Wij hebben nu drie jaar lang met kleine kinderen met een 3-deurs gereden en dat ging prima. Nu waren het wel deuren van 1,40 m maar goed, het is een 3-deurs zo'n Avantime. Inmiddels kunnen ze allebei hun gordel zelf vastmaken en zou ik bij een Mégane RS dus ook een 3-deurs in de keuze mee nemen.

Vandaag op de A2 nog een leuek Fuego gespot, bonsmetallic. Helaas geen foto of kenteken.

Ik kom op internet, Autotrack.nl, 8x een 5-deurs Megane RS tegen, waarvan 3 zwarte, en ook een erg mooie rode...
Maar waarom precies die zwarte hierboven?

De rode zag ik inderdaad ook staan, maar nee, dat is het toch net niet.

Het moet een auto van 2007/2008 zijn. Ik wil er qua bouwjaar weer even flink op voorruit. Daarnaast, de TWingo II is ook van 2008, dus om nou iets te kopen dat ouder is als de Twingo?

Eisen:
5-deurs, 2008, km.stand <60.000, en xenon is een must.
Daar voldoen er niet veel aan.. De zwarte 5-deurs zoals op de foto voldoet aan alles. Echter is hij nog niet te koop :)

De Clio ga ik ergens in de komende week wel te koop zetten.

Gister een eerste advertentie in elkaar gedraaid (y).

Nog even wat aanpassen en dan ook maar op MP, Autotrack etc. zetten. :)

mod-edit : Leuk om te lezen dat den kogel door den kerk is, maar dit is de AW site en dit komt toch echt als een advertentie over.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Tja, de 18 moet inderdaad weg

Kan er maar gewoon eerlijk over zijn, maar mijn schoonvader is ernstig ziek en moet daardoor afscheid nemen van z'n wagenpark en helaas van nog veel meer... k**zooi

Ik hoop wel heel erg dat de 18 in goede handen komt, is echt een hele mooie wagen. Dus als jullie een liefhebber weten

Jeetje Guus, das balen zeg.

Ik wens jou, je schoonvader en ieder die jullie lief is sterkte.

Greetzz Renate.

Ik zal m'n pa eens tippen. Hij heeft nog altijd een zwak voor de R18 break sinds de zijne weg is.

Sterkte overigens...

Dankjewel allemaal !

Ik heb de afgelopen dagen onderstaande Laguna meegehad. Een Laguna GT 2.0 dCi 180 Hatchback
Erg fijne auto !

IMG_2846.jpg

IMG_2849.jpg

IMG_2850.jpg

Fantastische kleur dat Bleu Malte! Zal inderdaad geweldig rijden. (y) Maar wat ligt er op de bestuurdersstoel? Lijkt me iets wat een gat in je bekleding zou kunnen prikken, gauw even weghalen Guus.

Eigenlijk is een R18 Break best een elegante auto, een stuk beter gelukt dan de sedan. De periode van aflopende kontjes bij Renault heeft mij nooit zo aangesproken. Vooral de R12 kan mij beslist niet bekoren.

Renault15.17 zei:
Fantastische kleur dat Bleu Malte! Zal inderdaad geweldig rijden. (y) Maar wat ligt er op de bestuurdersstoel? Lijkt me iets wat een gat in je bekleding zou kunnen prikken, gauw even weghalen Guus.

Is een kerstboom lampje, ik haal hem direct weg! thnx voor de tip

De Laguna rijdt inderdaad geweldig, de 4-wiel besturing is even wennen in het begin, maar de wegligging is echt goed
Misschien gek, maar ik rijd ook regelmatig in een GT Combi, Stationcar, Grand Tour, Estate, Break ( of zo een ding ook maar heet op het moment ), zelfde kleur, motor enz. Maar ik vind deze lekkerder rijden, wat lichter in de kont.
Verder is de 180 pk diesel een erg fijne, soepele motor, maar je merkt het extra gewicht ten opzichte van m'n eigen Megane erg goed. De 150pk Megane is explosiever, gewoon sneller eigenlijk

grensrijder zei:
Eigenlijk is een R18 Break best een elegante auto, een stuk beter gelukt dan de sedan. De periode van aflopende kontjes bij Renault heeft mij nooit zo aangesproken. Vooral de R12 kan mij beslist niet bekoren.

Van een R12 Gordini wordt ik erg warm hoor...

renault12-1-zoom.jpg

renault12-2-zoom.jpg

@grensrijder: tsja smaken verschillen. Ik vind de achterkant van de R12 gewoon prachtig. Net als een 504 trouwens die ook zo mooi afloopt. Een R12 break mag je trouwens ook zo bij me op de oprit parkeren.

Foto-F66VXLKM-D.jpg

En als ik nog eens zo'n R18 sedan vind..... hmm, dan heb ik plek te weinig :)

Renault-18_GTL-1978.jpg

Ik zag de laatste Renault 12 live rondrijden in Tunesie. En natuurlijk nog als Taxi in Borat. Ik vind het toch een leuke auto: als jeugdsentiment. Overigens rijd ik sinds kort ni de verre opvolger van het 12je, een phase 5.

Terug
Bovenaan