Het Renault Topic

Een R9 Turbo, daarvan rijdt er een in Gemert rond; een zwarte. Van de week kwam ik in Zuid-Frankrijk een R8 Gordini en een Nederlandse (!) R30 tegen.

Gisteren hier de zolder opgeruimd. Kwamen nog vele folders naar boven uit de tijd dat mijn vader ij Renault werkte. Zo vonden we een R5 Alpine turbo(dikke), R5 Alpine Turbo, Alpine GT, Alpine A110 (berlinette), en nog een paar Nederlandse A310 folders. Ook vonden we kleurstalen van de Alpine modellen (echt stukjes bespoten plastic(?) en stukjes stof op een papiertje) en een instructie boekje van de R17/R19. Echt grappig om te zien:p

@Pedigreepaul: Is dat een foto van jou? Het is zeker geen coupe, of wel? (blijft een mooi ding!)

Nope, helaas niet! Ik heb er nog wel naar zitten kijken om zo'n type aan te schaffen, maar de financien lieten het niet toe..
Ik moet het maar doen met een TwingoII van mams..

SS70.gif

Dan zie ik toch liever deze video van een R5 meeting:
Vieod R5 meeting

Waar zijn ze toch gebleven al die R5-jes? Zelfs de supercinq (tweede serie) zie je bijna niet meer in het straatbeeld tegenwoordig.

Een van mijn buren in Normandië werkt in de bedrijfsleiding van de Renaultfabriek in Sandouville, een week of vier geleden kwam hij thuis met de Laguna coupé. Wat een schitterende auto is dat, helaas heb ik er niet mee kunnen rijden, de instap van deze auto is voor mijn wrakke lijf te laag. Alleen de brandweer krijgt me er dan nog uit!
Ik heb heel veel meegekregen van alle saneringsplannen voor die fabriek. Voor april 2009 moeten er 1000 (van de 3.700) man vertrekken, natuurlijk het liefst op vrijwillige basis. De produktie van de Laguna is gehalveerd en zal in de komende maand nog verder verlaagd worden. Begin oktober werden er 240 Laguna's per dag gebouwd (was 480), 100 bestelde eksemplaren van de sedan en break, 70 coupé's voor de bevoorrading van de dealers en 70 sedans/breaks voor de voorraad/opslag.
Ook de produktielijn voor Espace en Vel Satis draaide op halve kracht ( 6 auto's per dag van ieder model).
Rondom die fabriek zit een reeks van toeleveringsbedrijven, de verwachting is dat hier ca 3.000 werknemers hun baan kwijt zullen raken.
Al die maatregelen speelden nog voordat de krisis op de financiële markten begon, de vraag is welke ekstra gevolgen dat nog zal hebben.

Leuke berichten daar bij Renault, maar een Laguna coupé is dat nou echt mooi ? Ik weet 't nog niet.

Volgens mij is deze nog niet langs gekomen, de Renault Megane Scenic RX4:

2878780606_e6ccde013c.jpg

2877946737_13e290401d.jpg

2877947301_fe9dccd6b3.jpg

2878781272_beae41dc49.jpg

2878781564_5c7a48fdb8.jpg

2878781638_53ec299e54.jpg

2877946439_d37e4d339a.jpg

Deze auto is inmiddels alweer 8 jaar oud maar doet nog nauwelijks onder voor de hedendaagse moderne MPV's
Door zijn nog steeds moderne looks en options kan hij nog wel even mee.
Je ziet ze weinig, waarschijnlijk omdat ze destijds in 2000 al bijna 30000 euro moesten kosten.

We hebben deze auto nu een paar maanden en hoewel hij zeker niet perfect is valt er weinig op deze Renault aan te merken.
Door de permanente maar automatisch geregelde 4x4 rijdt het allemaal wat ruiger, en de dikke banden laten zeker van zich horen.
Toch biedt deze RX4 een geweldig rijcomfort, alleen al door de gigantisch hoge zit.
Met zijn 1440 kg is hij niet de lichtste en met z'n 140 pk ook niet de snelste.
Toch hebben we laatst in Duitsland 195 km/h op de teller gehaald, en voelde de auto nog verassend stabiel aan, zeg maar gerust super stabiel!
Je merkte totaal geen verschil tussen 120 en 190, behalve meer motorlawaai uiteraard.

Het mpv/suv concept is wat mij betreft geslaagd.
Laatst hebben we met de auto een verhuizing geregeld, alle stoelen eruit en je hebt 1800 liter bagareruimte.

Voor ons een ideale wagen.

die klaptafeltjes achterin
dat vind ik nou wel leuk:D
daar denkt toyota nou weer niet aan

Erg bijzonder zo'n RX4. Volgens mij zijn er maar zo'n 800 in Nederland verkocht???

Maar das nog altijd meer dan van deze beauty:
55HZZG_11.jpg

Binnenkort weer in het gratis krantje van de ANWB: ANWBauto

Renault15.17 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Erg bijzonder zo'n RX4. Volgens mij zijn er maar
> zo'n 800 in Nederland verkocht???

ik blijf het een fantastische auto vinden, als die in 4-deurs uitvoering bestaand had, reed ik er nu mee.

Ooit ga ik nog eens de Avantime tot de collectie toevoegen(y)

Ergens wanneer ik geen haast meer heb en de wilde haren verloren ben waarschijnlijk :)
Sinds de presentatie van de auto destijds (heb er een mooi schaalmodel aan over gehouden) blijft de auto me aantrekken :)

Dat is deze week dus al, in het nummer (45/08) wat nu o.a. in de diverse supermarkten ligt.
Een leuk artikeltje, en wederom een forummer in de anwb auto.

Ik quote even

Na uitvoerig overleg is het eindelijk zover !!!!!!

We krijgen een zeer zeer zeer waarschijnlijk (dus bijna 100 % zeker) welkome aanvulling op de meeting.

Ik kan en mag bekend maken dat a.s zondag op de afsluitmeeting van de Renault Tuning Club de "premiere" is van het gaafste speeltje van Renault Sport tot heden.

080722_RenaultR26R_02.jpg

De Renault Megane R26.R

Met dank aan Renault dealer Van Kerkhof & Visscher.
www.renaultsportdealer.nl

vkv_logo2.gif

tegenover deze adembenemende schoonheid, passen best wel een paar beelden uit het ontwerpverleden.

Renaultontwauto7301.jpg

Die bovenste is een "600" als ik het me goed herinner. Bepaald geen schoonheid (klein understatement:D). Twee jaar later kwam de "900" die er veel op leek. Er was wel een leuke motor voor geconstrueerd. Door 2 Dauphine blokken tegen elkaar te plakken, ontstond een kleine V8. (inhoud mij niet bekend maar moet ± 1700cc geweest zijn).

Vlgs mij zijn ze gestopt met het project "600" niet omdat je niet kunt instappen, maar de veiligheid (je ziet met je snuffert bijkans tegen de voorruit en je voetjes kunnen dienen als bumpersteunen) niet helemaal je van het was... :LOL:

.Miachi* Schreef:
> Ik quote even
>
> Na uitvoerig overleg is het eindelijk zover !!!!!!
>
>
> We krijgen een zeer zeer zeer waarschijnlijk (dus
> bijna 100 % zeker) welkome aanvulling op de
> meeting.
>
> Ik kan en mag bekend maken dat a.s zondag op de
> afsluitmeeting van de Renault Tuning Club de
> "premiere" is van het gaafste speeltje van Renault
> Sport tot heden.
>
> https://www.autoliefhebber.com/catalog/images/auton
> ieuws/080722_RenaultR26R_02.jpg
>
> De Renault Megane R26.R
>
> Met dank aan Renault dealer Van Kerkhof &
> Visscher.
> www.renaultsportdealer.nl
>
> https://www.renaultsportdealer.nl/ContentSuite/temp
> late/rsd/images/vkv_logo2.gif

Ben je zelf ook aanwezig? :T
Ik wel namelijk, en probeer nog de Laguna Coupé op m'n pa's werk erheen te krijgen :D

Zo meteen ga ik daar even langs, even rondje karren met de mini-aston ;)

a f*ck :)

Dat wist ik niet :T

Maar goed, mijn dag zit er wel op, ben nog de laatste, dus peer ehm ook fijn.
Op naar de Laguna Coupé :D

Vet die R26R!

Wanneer gaan nou weer eens levenstekens horen van Alpine btw...

adinsx Schreef:
> a f*ck :)
>
> Dat wist ik niet :T
>
> Maar goed, mijn dag zit er wel op, ben nog de
> laatste, dus peer ehm ook fijn.
> Op naar de Laguna Coupé :D

Heb je de Laguna Coupé kunnen regelen voor zondag?

@GTTurbo,

op het RTC forum al wat laten weten omtrent de Laguna.

Hierbij een rits foto's :)

Foto's Laguna Coupé

DSC09847.jpg

DSC09850.jpg

DSC09852.jpg

DSC09853.jpg

DSC09854.jpg

DSC09855.jpg

DSC09857.jpg

DSC09858.jpg

DSC09859.jpg

DSC09860.jpg

DSC09861.jpg

DSC09862.jpg

DSC09863.jpg

DSC09864.jpg

DSC09865.jpg

DSC09866.jpg

DSC09867.jpg

DSC09868.jpg

DSC09873.jpg

Gisteren even wat kiekjes geschoten van de Twingo van vrouwlief. Haar eerste eigen wagentje.

twingokruispunt1rep.jpg

twingoweiland2rep.jpg

twingoweilandrep.jpg

twingoweiland1rep.jpg

Binnenkort eerst even APK regelen en daarna Lmvelgjes en zaken als bumpers en spiegels in de kleur.

Leuk;). Alleen zou ik de bumpers niet laten spouiten, maar gewoon een keer met Plastishine oid. behandelen. Staat imo veel beter. Ook jammer dat de knipperlichten voor niet origineel zijn. verder een leuk karretje;)

De voorbumper is zodanig verweerd dat deze aant het brokkelen is, dus niet meer netjes te krijgen met bumperbehandeling. Achterbumper is na de foto's 'nieuw' na dergelijke behandeling. Knipperlichten zijn wel origineel Renault, heb ze in handen gehad bij schoonmaken.
Het mooiste is om deze Twingo op te frissen naar facelift model. Dus nieuwe voor en achterbumper en 2x 2 lampunits. Maar dat heeft nog even geen haast.

Per toeval stuitte ik op dit topic. Leuk om te lezen, met name over de Avantime.
Alleen de naam van het topic strookt niet met de laatste datum van posting. Dat was januari 2009. Dus 'levendige' kan wel weggelaten worden, jammer. Maar weer nieuw leven inblazen?

Haha, lijkt me een goed plan!
Ik ben sinds deze week in het ´bezit´ van een Renault 17 découvrable. Moet nog het een en ander aan gebeuren, maar hoop er binnenkort in te kunnen rijden (als ik dan geslaagd ben voor mijn rijbewijs:p)

Dat ik al zoekend op dit (beter genaamd: het verloren Renault topic ;) )topic kwam, komt door mijn zoektocht naar informatie over de Avantime. Wanneer er geen gekke dingen gebeuren mag ik me over plm 2 weken (moet nog op kenteken komen) eigenaar van een dergelijk 'prototype' noemen.
Eerst heb ik mijn vrouw moeten overtuigen van de noodzaak, dat traject is succesvol afgesloten. Voor ons wordt het geen dagelijkse auto maar min of meer een hobby auto. De auto zal zo'n beetje vanaf november tot april in winterslaap gaan. Samen met mijn andere gele 'prototype'.

Alpinespider zei:
Dat ik al zoekend op dit (beter genaamd: het verloren Renault topic ;) )topic kwam, komt door mijn zoektocht naar informatie over de Avantime. Wanneer er geen gekke dingen gebeuren mag ik me over plm 2 weken (moet nog op kenteken komen) eigenaar van een dergelijk 'prototype' noemen.
Eerst heb ik mijn vrouw moeten overtuigen van de noodzaak, dat traject is succesvol afgesloten. Voor ons wordt het geen dagelijkse auto maar min of meer een hobby auto. De auto zal zo'n beetje vanaf november tot april in winterslaap gaan. Samen met mijn andere gele 'prototype'.

Gaaf;). Avantime een geweldige auto, die z'n tijd ver vooruit was en is! Geweldig, ik hoop er ooit nog is in te rijden:).

O ja, dit topic.... :) Maar de nieuwe posts zijn voor mij wel erg interessant. Iemand met een R17 (y) en iemand die een Avantime overweegt :cool:. Toevallig net de auto's die ook tot mijn wagenpark behoren.

Foto-PKJZUBQV-D.jpg

Foto-QAABYE64-D.jpg

@B.RS: Succes

@Alpinespider: binnenkort van jou hier een heleboel plaatjes van je, niet zo milieuvriendelijke maar toch erg groene, Renault??

Iemand nog interesse dan in een R17 Découvrable van 1973?
Moet nog wel even compleet gerestaureerd worden, en je krijgt een grote berg extra onderdelen erbij ;)

Dave, bij jullie nog niemand in de club die ene projectje zoekt? :T

Dave, binnen een paar weekjes hoop ik een paar plaatjes van mijn nieuwe aanwinst te plaatsen

@adinsx: nee, op dit moment nog geen gegadigden. Maar aanstaand weekend is ons voorjaarstreffen. Ik zal nog eens voor jullie lobbyen.

@renault15.17

Je hebt mail :)

Ontopic:

Het R17 project ligt stil, maar het R21 project is weer opgepakt.
Na 1,5 jaar stilstaan mag de 21 zich 7 juni weer gaan vermaken op het circuit :)

Ja, 2x zelfs :D Mail gelezen en beantwoord. Het zou trouwens best eens kunnen zijn dat de Avantime die je gespot hebt, die van Alpinespider is.....

Terug
Bovenaan