Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Dit is bijna romantisch. Hoe twee laaggeletterden elkaar ontmoeten bij een onwaarschijnlijke ruil...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jmaltena zei:Dag mensen Ik heb een probleem met mijn audi heb men uitlaat systeem compleet vervangen vanaf kat tot eind demper lmm filters plus olie en bougies maar nog steeds als ik de auto start na een stuk gereden te hebben weer een stuk ga rijden dan houd de auto weer in. Als ik dan over schakel hoor ik een plof van de uitlaat kan iemand me helpen die weet wat dit kan zijn heb of iemand die uitlees apparatuur heeft om ook men gasklephuis weer in te leren misschien dat dat het nog kan zijn hoor graag meer van jullie groeten jermain
Teun Wouterse zei:ope aschona 1977 apk ge kuurt op bezinnen prijs 750.00 auto is van jeff averes 0683714322 goeden auto ik weet het is van mij ge weest die jongen hep er ook veel aan ge Daan 1.9 op op kenteken ps stuur hem maar sms tel nr van jeff
Klassiekerrijder zei:Jmaltena zei:Dag mensen Ik heb een probleem met mijn audi heb men uitlaat systeem compleet vervangen vanaf kat tot eind demper lmm filters plus olie en bougies maar nog steeds als ik de auto start na een stuk gereden te hebben weer een stuk ga rijden dan houd de auto weer in. Als ik dan over schakel hoor ik een plof van de uitlaat kan iemand me helpen die weet wat dit kan zijn heb of iemand die uitlees apparatuur heeft om ook men gasklephuis weer in te leren misschien dat dat het nog kan zijn hoor graag meer van jullie groeten jermain
Ik heb ook een probleem met mijn toetsenbord, de punt en komma doen niks en de returntoets is zoek. Help alsjeblieft.
Maar de kijkcijfers waren ook niet meer om naar de hemel te schrijven.
De oude Mazda 323 die ik heb gehad heette "witte ridder", omdat een college hem zo noemde toen ik hem aan de uit de weg moest zetten.
jv11 zei:Dat zeggen ze van een Toyota toch ook meestal? Nu, ze zijn wellicht terug de grootste autobouwer ter wereld nu, gelukkig zijn ze nog saai genoeg dus.![]()
Mijn vader heeft sinds 2010 een Renault Megané tce 1.4 estate uit 2010.
mij en me vader
Rob0032 zei:En die van me broer valt nog binnen je budget ook!
Rob0032 zei:Puur beleid, maar in de praktijk gaat dit zeker niet op. Niet iedere agent die je staande houdt (dus niet aanhoudt) heeft überhaupt zo'n ding bij zich.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Rob0032 zei:Puur beleid, maar in de praktijk gaat dit zeker niet op. Niet iedere agent die je staande houdt (dus niet aanhoudt) heeft überhaupt zo'n ding bij zich.
![]()
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Het is niet fout, maar overbodig, ik weet nog een tijdje geleden dat jij dit aankaartte, volgens mij zelfs in dit topic. Ik had eigenlijk eenerbij moeten zetten, ik vond het grappig (in de goede zin van het woord) om jou hier op te 'betrappen'.
![]()
Sander Jongerius zei:Mijn naam is Sander 32 en liefhebber van oudere auto's en van de stad Rotterdam. Helaas is het steeds lastiger te combineren. Ik zelf ben werkzaam als een Duurzaamheidsmanager dus ik weet wel het een en ander over de problemen in de wereld met betrekking tot milieu en het zou dan ook misschien een goed idee zijn om breder te kijken en misschien ook eens naar de totale levenscycli en zeker ook naar gemiddeld gebruik.
Ik ben dus in het bezit van een VWT3 uit 1982 die het straatbeeld opvrolijkt en waar ik veel reacties op krijg. Ik als inwoner van Rotterdam doe niks met me auto in de stad want daarvoor heb ik ook niet. Ik ben lopend binnen een kwartier midden in het centrum.
Ik wil met me bus op pad lekker weekenden weg naar het strand naar de natuur. ik rij dus alleen maar naar me huis.
Helaas dreigt het zo te zijn dat ik niet meer naar huis kan rijden doordat ze in Rotterdam denken dat ze iets gaan oplossen met het verbieden van oldtimers. Een simpele berekening toont aan dat we niets opschieten:
Ik (een oldtimerbezitter) woon 5 minuten fietsen van het centrum en ga dan ook op de fiets naar de stad en naar mijn werk ga ik met de trein (en op de fiets naar het station). Dit betekend dat wanneer ik met mijn auto rij dit 99,9% van de tijd is om de stad uit te komen gemiddeld 2 keer per week. Dit is 2,9 km dus op een dag mogelijk 4,8 Km dat ik in Rotterdam rij. De uitstoot die hier bij vrij komt is 296.25 g/km (wanneer we uitgaan van een verbruik van 1/8 in de stad) dit is 4.8 x 296.25 gr/km= 1422 gram CO2 op een dag in de week is dat 2844 gram CO2.
(achter liggende berekening: Bij benzineauto’s kunt u het verbruik per 100 kilometer met 23,7 vermenigvuldigen. Bijvoorbeeld 6,3 liter op 100 km leidt tot 6,3 x 23,7 = 149,3 g/km CO2)
Wanneer we dit gaan vergelijken met het dagelijkse gebruiken van een moderne auto waarbij de gemiddelde moderne auto een uitstoot heeft van 158.1 g/km (wanneer we uitgaan van een verbruik van 1/15 in de stad). Daarnaast gaan we ervan uit dat deze auto dezelfde kilometers in Rotterdam rijdt 4.8 x 158.1 gr/km= 758.88 gram CO2 op een dag in de week is dat 3794.46 gram CO2 wanneer ze de auto niet gebruiken in het weekend maar dit gebeurd dan ook nog.
Berekening op jaar basis waar bij ik 3 maanden (verplicht)stil sta:
Moderne auto 3794.46 x 52 = 197.311, 92 gram CO2 per jaar
Mijn auto 2844 x 40 = 113.760 gram CO2 per jaar
Verschil 83.551,92 gram CO2 uitstoot per jaar minder (berekening exclusief weekenden van de moderne auto).
Ik ben ook zeker voor schonere lucht in Rotterdam maar dit moet wel goed doordacht worden. En niet door mensen hun hobby af te nemen en dan ook nog auto’s te weren die veel minder rijden in Rotterdam.
Naar mijn mening worden burgers nu ongelijk behandeld, want eigenlijk stoot ik minder CO2 uit per jaar dan andere burgers.
Ik wil ook graag aan oplossingen denken maar start dan eerst eens met bijvoorbeeld Taxi’s allemaal diesels die zeer veel kilometers in de stad maken. Zorg eens dat deze elektrisch worden, wanneer je hier mee start maak je al een hele goede stap in de richting van schonere lucht.
Ik heb mijn VW T3 al 5 jaar en het is heerlijk om zelf aan de motor te sleutelen, om hem van binnen op te knappen en voor aankomend jaar staat de buitenkant op het programma. Maar misschien moet ik hem verkopen, misschien kan het allemaal niet meer maar kan ik 1000 Euro van de gemeente krijgen. Wat een diepe belediging is voor tijd en geld dat er in zit. Daarnaast wordt er Cultureel Erfgoed vernietig wat zonde is.
Ook het plezier van mensen wordt afgenomen, niet alleen dat van mij maar ook zeker dat van andere mensen hoeveel mensen met een Lease auto worden na gekeken naar hoeveel wordt gezwaaid naar hoeveel staan kinderen te kijken.
Een oldtimer zorgt voor diversiteit een leuk straat beeld (kijk naar de foto) naar plezier met de buren die af en toe komen kijken, naar het samen klussen aan je auto op de zondagmiddag.
Ik zal blijven rijden naar me huis tot aan Mei daarna moet ik gaan denken of ik hem stal en waar ik hem kwijt kan zonder dat deze gestolen gaat worden. Want me auto is me passie die gaat echt niet zomaar weg en misschien gaat het ooit betekenen dat ik niet meer in mijn stad Rotterdam ga wonen. Maar dan hoop ik niet dat de gemeente Rotterdam over een jaar de conclusie trekt dat het eigenlijk helemaal niets heeft geholpen. En dat het eigenlijk best een domme regel is wat niet goed doordacht was zoals laatst ook in politiek den Haag werd gezegd sja we hebben niet goed over de gevolgen nagedacht. Als je het zo bekijkt is het inderdaad anders.
Misschien is het verhaal beetje onsamenhangend maar er zijn zoveel gedachten in mijn hoofd wanneer ik hier over nadenk dat me hoofd een beetje overloopt.
Ik hoop dat we nog een keer met zijn alle actie kunnen voeren en als ons beestjes weer naar buiten mogen in Maart dan we met zijn alle naar de Coolsingel rijden en al ons prachtige auto’s tentoonstellen en het gemis aan Rotterdam duidelijk maken!
Groeten
Sander
EenVandaag zei:...slechterikken...
FW Ta-183 Huckebein I zei:Het gesjoemel met de CO2-uitstootwaarden bij Volkswagen raken de verkoopaantallen bij onze oosterburen duidelijk.
BNdeStem zei:Ze zijn direct per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis met onbekend letsel.
Rob0032 zei:Vind ik niet zo'n indrukwekkende prijzen.
Rob0032 zei:Misschien dat je 'bijna niemand' kunt specificeren?
der Magistrat zei:Rob0032 zei:Vind ik niet zo'n indrukwekkende prijzen.
Zuid-Nederlander!
Rob0032 zei:@GT,
Het is mij nooit zo opgevallen om eerlijk te zijn. De enige verklaring die ik kan geven is dat social media vaak met een mobiele telefoon worden gebruikt, en die herkennen niet altijd van die combinatiewoorden. Het kan wellicht ook wat zeggen over jouw digitale vrienden.![]()
Dracae zei:Hoe dan ook.. ik blijf erbij dat het een goed idee zou zijn om EN de bezem door VW te halen, zoals hopelijk nu gebeurd EN OOK een grondige overhaul van het systeem te doen.. want VW's schuld in dit veranderd niks aan het feit dat het systeem, met de testen, subsidies en belastingen ook een puinhoop is.. het is zelfs zo dat die puinhoop er voor zorgt dat VW er bij het grote publiek makkelijker mee wegkomt..
speedtouch zei:heb je toch héél veel leuke andere auto's!
@PM zei:Want in de jaren '80/'90 sprak niemand Engels?
Rob0032 zei:Overigens zijn die films en documentaires natuurlijk net zo propagerend (misschien wel 'brainwashend'?), maar dan voor de - volgens ons nochtans - goede zaak.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Rob0032 zei:Overigens zijn die films en documentaires natuurlijk net zo propagerend (misschien wel 'brainwashend'?), maar dan voor de - volgens ons nochtans - goede zaak.
Noord-Belg!![]()
der Magistrat zei:Interessante conclusie.
De opmars van het Engels is al even gaande, maar de acceptatie van het gebruik van het Engels is iets wat, m.n. op de televisie, pas vrij recent door mij gesignaleerd werd. Als in: als iemand Engels spreekt, wordt dit lang niet altijd meer vertaald. Dus ik durf inderdaad te beweren dat de invloed van het Engels op het Nederlands aan het toenemen is, derhalve minder dan nu aan de orde was in de jaren tachtig en negentig.
Rob0032 zei:Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Rob0032 zei:Overigens zijn die films en documentaires natuurlijk net zo propagerend (misschien wel 'brainwashend'?), maar dan voor de - volgens ons nochtans - goede zaak.
Noord-Belg!![]()
Het is verschrikkelijk. Ik merk dat steeds meer woorden over begin te nemen. De hele dag door hoor ik dat Vlaams. Komt nog bij dat men Nederlandse equivalenten vaak niet eens kent.
Camion, crapuul, flikken, facteur, syndicus, unief, vuilzakken, de fonetische vormen van tram, flat an Mac, afbollen, et cetera.
---GT--- zei:Radiopresentator Gijs Staverman heeft er een sport van gemaakt. Het gaat in de trant van: 'Ik eet vanmiddag eet ik een broodje', 'we gaan vandaag gaan we dat doen'.
Boppie zei:Afbollen....dan denk ik aan uit elkaar trekken, afwerken, kapot scheuren of dichtkitten.
Is mijn geest nu zo ziek?
Gebiedende wijs met een -t, ja?der Magistrat zei:'Bolt het af'; ga toch weg.