Het Taalneuzelaarstopic deel 3

cirKel zei:
RobEU zei:
Smaakvol, iemand die ernstig dyslexie heeft in dit topic de les lezen...

Als het al bestaat.
Oei, gewaagde uitspraak. Afgaande op mensen in mijn omgeving zou ik wel durven stellen dat dyslexie wel degelijk bestaat. Aanvullend daarop zou ik echter ook wel durven stellen dat er tegenwoordig steeds meer mensen (kinderen) zijn die maar dat stempeltje krijgen opgedrukt, simpelweg om maar een verklaring te geven voor het feit dat de resultaten achterblijven. 'Vroeger' had je nog domme kinderen, dat werd gewijzigd in een kind met een [vul-maar-in]achterstand. Tegenwoordig is iedereen in de basis geschikt voor het vwo maar komen ze door één of andere zogenaamde aandoening helaas niet verder dan het vmbo...

Leon in z'n SEAT zei:
cirKel zei:
RobEU zei:
Smaakvol, iemand die ernstig dyslexie heeft in dit topic de les lezen...

Als het al bestaat.
Oei, gewaagde uitspraak. Afgaande op mensen in mijn omgeving zou ik wel durven stellen dat dyslexie wel degelijk bestaat. Aanvullend daarop zou ik echter ook wel durven stellen dat er tegenwoordig steeds meer mensen (kinderen) zijn die maar dat stempeltje krijgen opgedrukt, simpelweg om maar een verklaring te geven voor het feit dat de resultaten achterblijven. 'Vroeger' had je nog domme kinderen, dat werd gewijzigd in een kind met een [vul-maar-in]achterstand. Tegenwoordig is iedereen in de basis geschikt voor het vwo maar komen ze door één of andere zogenaamde aandoening helaas niet verder dan het vmbo...

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Het is volgens mij redelijk bekend dat Ralph hier zwaar onder te lijden heeft, zich daardoor lastig begrijpelijk kan uiten op sommige momenten. Maar hij laat zich hierdoor niet uit het veld slaan en doet z'n best. Buiten dat ik hem een sympathieke kerel vind, vind ik het niet zo gepast om dan de taalnazi uit te gaan hangen. Bij niemand met (vermeend) dyslexie. De taalpuristen hier filteren zo iemand er ook redelijk eenvoudig uit.

Kan niet echt een lekker topic vinden, maar zag net deze tweet van Frank Jacobs.

C_m8IpQXgAAGM4b.jpg:large

Nou Bofkont, bimmert en blank, vertel :)

Grappig dat degene op dit forum die wél bij Pon werkt ook een naam heeft die begin met een B. Zou het soms daar aan liggen?

Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens, Bofkont (en Bimmert?)!

Nu is Frank Jacobs zelf ook niet helemaal schoon gezien zijn tweet van 3-5-2017 over rapper Boef. Je kan het een etterbak vinden, een klier en een vervelend mannetje, maar iemand een geestelijk gehandicapte rifaap noemen...

Boppie zei:
Nu is Frank Jacobs zelf ook niet helemaal schoon gezien zijn tweet van 3-5-2017 over rapper Boef. Je kan het een etterbak vinden, een klier en een vervelend mannetje, maar iemand een geestelijk gehandicapte rifaap noemen...

Volgens mij is Frank niet echt van de rubbertegelgeneratie, en kan hij een behoorlijke flapuit zijn. Dat is zijn kracht, maar ook zijn zwakte. Nu zal ik niet beweren dat dit zijn beste bericht was, maar vind je excuses nu ook weer niet wat ver gaan? Is een beetje, zonder jou daarin aan te willen vallen, die Nederlandse truttigheid; constant op de teentjes lopen en bang zijn om iemand te kwetsen.

Ik vind dit veel te ver gaan. Dit is gewoon afgeven op o.a. afkomst en geestelijke toestand en daar ligt voor mij een flinke grens. Dit is bijzonder respectloos, zo ga je niet met elkaar om. Dat heeft in mijn ogen niets met rubber tegels te maken, maar met goed fatsoen.

Als hij dan iets wil melden, doe het dan op zijn gedrag en zijn daden. Want die zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Alhoewel je ook leest dat mensen aardig kunnen veranderen. Moet je dan blijven schoppen.

Boppie zei:
Ik vind dit veel te ver gaan. Dit is gewoon afgeven op o.a. afkomst en geestelijke toestand en daar ligt voor mij een flinke grens. Dit is bijzonder respectloos, zo ga je niet met elkaar om. Dat heeft in mijn ogen niets met rubber tegels te maken, maar met goed fatsoen.

Als hij dan iets wil melden, doe het dan op zijn gedrag en zijn daden. Want die zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Alhoewel je ook leest dat mensen aardig kunnen veranderen. Moet je dan blijven schoppen.

Is die kerel dan echt gehandicapt? Dan zou het wel misplaatst zijn ja. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar persoonlijk til ik hier gewoon minder zwaar aan. Ik roep zo vaak dat ik mensen debielen vind, maar daar moet je gewoon niet te zwaar aan tillen. Mensen die mij kennen weten dat ik zelf de grootste debiel ben. ;)
Zulke dingen moet je vooral laten gaan denk ik. Het is een (ad hoc) keuze die Frank zelf heeft gemaakt. Als dit niet door de ontvanger wordt gewaardeerd, dan is dat Frank zijn probleem, niet de jouwe.

@De Schaduw,
Potjandorie, dan zijn er dus gewoon minimaal twee Ponners hier! :eek:

Boppie zei:

Ik denk dat je daar al meer dan genoeg aan hebt.
Hetzelfde taalgebruik als de tegenstander gebruiken helpt niet echt in een discussie ... :cry:

Dat we PON'ers (PON'ners? Ponners?, we zitten niet voor niets in het taalneuzelaarstopic) hier hebben wist ik eigenlijk totaal niet :) Nieuwsgierigheid groeit.

adinsx zei:
Deze Tweet inderdaad, niet echt sterk... https://twitter.com/frankjacobsnl/status/859834370554777600

Yep, als je zelf deze uitspraken de lucht in slingert wordt het lastig modereren hier op het forum.

RobEU zei:
Boppie zei:

Is die kerel dan echt gehandicapt? Dan zou het wel misplaatst zijn ja. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar persoonlijk til ik hier gewoon minder zwaar aan. Ik roep zo vaak dat ik mensen debielen vind, maar daar moet je gewoon niet te zwaar aan tillen. Mensen die mij kennen weten dat ik zelf de grootste debiel ben. ;)
Zulke dingen moet je vooral laten gaan denk ik. Het is een (ad hoc) keuze die Frank zelf heeft gemaakt. Als dit niet door de ontvanger wordt gewaardeerd, dan is dat Frank zijn probleem, niet de jouwe.

Sylvana Simons is een extreem voorbeeld van het laten gaan. Zo zijn er nog wel genoeg voorbeelden, tegengas door anderen is dan wel goed. Laat iemand maar weten dat hij/zij iets doet dat te ver gaat. Beetje sociale controle kan geen kwaad.

En nu hou ik er echt over op:).

adinsx zei:
Dat we PON'ers (PON'ners? Ponners?, we zitten niet voor niets in het taalneuzelaarstopic) hier hebben wist ik eigenlijk totaal niet :) Nieuwsgierigheid groeit.
Kom ik eens in een voor mij onbekend topic neuzen, zie ik dit interessante gegeven. Ik ben ook wel benieuwd!

En over Frank J: heb 'm eens mogen ontmoeten bij een test, prima gast!
Met zijn verleden bij de TufTufClub verbaast het me niet dat er soms scherpe opmerkingen uit zijn pen komen. De aangehaalde quote gaan mij ook wat ver, maar ik kan het er ook niet mee oneens zijn :D

adinsx zei:
Kan niet echt een lekker topic vinden, maar zag net deze tweet van Frank Jacobs.

Overigens giga laf om lekker anoniem zo tekeer te gaan, wees dan een vent en wees transparant.(n)

Idefiqs zei:
adinsx zei:

Overigens giga laf om lekker anoniem zo tekeer te gaan, wees dan een vent en wees transparant.(n)

Zoals jij altijd op het forum doet zeker. Dus niet alleen laf, maar ook hypocriet. Goed bezig!

@C5,
Ai, heel pijnlijk. Ik ga even broeden op een goede smoes. ;)

RobEU zei:
Idefiqs zei:
adinsx zei:

Zoals jij altijd op het forum doet zeker. Dus niet alleen laf, maar ook hypocriet. Goed bezig!

Dank je Rob, daarom kreeg ik zeker ook zo vaak van die lieve "zo maar een berichtje" PB'tjes van je..

Over laf en hypocriet gesproken. ;)

adinsx zei:
Deze Tweet inderdaad, niet echt sterk... https://twitter.com/frankjacobsnl/status/859834370554777600
Dat deed Rick Nieman beter inderdaad. Eigenlijk dezelfde strekking maar dan wel politiek correct ;)
https://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/rick-nieman-zet-rapper-boef-effe-op-zn-plek

Met dat verschil dat hij Boef hier op zijn gedrag aanspreekt. Doet hij goed. Hij trekt er geen afkomst of wat dan ook bij.

Idefiqs zei:
RobEU zei:
Idefiqs zei:
adinsx zei:

Dank je Rob, daarom kreeg ik zeker ook zo vaak van die lieve "zo maar een berichtje" PB'tjes van je..

Ik ben bang dat je in je hoofd een goed punt maakt, maar bij komt 'ie niet aan. Hoe het ook zij, het gaat niet over mij in deze. Het gaat over jouw gedrag dat echt exact overeenkomt met degene die jij zo veracht. Je zou haast denken dat de mail geproduceerd is door jou, zo treffend is de overeenkomst.

RobEU zei:
Ik ben bang dat je in je hoofd een goed punt maakt, maar bij komt 'ie niet aan.

Jawel hoor, anders had je niet gereageerd....

RobEU zei:
Hoe het ook zij, het gaat niet over mij in deze. Het gaat over jouw gedrag dat echt exact overeenkomt met degene die jij zo veracht. Je zou haast denken dat de mail geproduceerd is door jou, zo treffend is de overeenkomst.

... en niet zo je best gedaan om mij, weinig creatief overigens, van repliek te dienen.;)

Je bent voorspelbaar, en kijk vooral eens naar je eigen gedrag naar anderen.

Omdat het nu eenmaal het taalneuzelaarstopic is.

RobEU zei:
[size=medium]
Ik ben bang dat je in je hoofd een goed punt maakt, maar bij mij komt 'ie het niet aan. Hoe het ook zij, het gaat niet over mij in dezen. Het gaat over jouw gedrag dat echt exact overeenkomt met dat van degene die jij zo veracht. Je zou haast denken dat de mail geproduceerd is door jou, zo treffend is de overeenkomst.[/size]

Idefiqs zei:

PB'tjes van Rob-beu moet je gewoon in verdraaide vorm openbaar op het forum neerzetten, dat doet Rob-beu namelijk zelf ook altijd als iemand om een vervelende openbare discussie te voorkomen in nette bewoordingen een PB'tje naar hem stuurt.
Over laf en hypocriet gesproken ...

Moet je het echt hebben van vergeten lettertjes? Je zult vast echte fouten kunnen vinden.

RobEU zei:
Moet je het echt hebben van vergeten lettertjes? Je zult vast echte fouten kunnen vinden.

Slecht geslapen? Aan taalneuzelaars mogen strenge eisen gesteld worden. Ik vind het persoonlijk altijd leuk als ik "betrapt" word in dit topic.

Maar goed, de een is sneller op de teentjes getrapt dan de ander... ;)

Idefiqs zei:
RobEU zei:

Slecht geslapen? Aan taalneuzelaars mogen strenge eisen gesteld worden. Ik vind het persoonlijk altijd leuk als ik "betrapt" word in dit topic.

Maar goed, de een is sneller op de teentjes getrapt dan de ander... ;)

Heeft niets te maken met mijn gemoedstoestand. Maar ik denk dat als je mij toch als dagbesteding hebt genomen, je boeiendere fouten kunt ontdekken dan een vergeten letter hier en daar.

Terug
Bovenaan