Nou, zonde van die mooie GTV zeg.
Wat betreft de schuldvraag.. tja, als die VW LT met het de linkerkant (denk het achterwiel?) de berm opzocht... en dan een overcorrectie van de bestuurder.. dan kan het op zo'n natte belijning en (relatief) weinig gewicht op de achteras hard gaan..
Zo te zien weinig schade aan die LT tenzij de achteras krom is? Want dat lijkt mij dan wel het raakpunt voor die Golf?
Maar goed, hoeveel afstand hadden jullie nu werkelijk? Als het 100 kilometer per uur reed.. zo'n 70 meter zat er vast niet tussen denk?
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/snelheid/snelheid-reactie/
j.ko zei:
(..) De prestaties vallen me mee (waarom gaat een zware XM met dezelfde aandrijflijn harder dan een lichtere Xantia)?
(..)
Nou ja, de topsnelheid is maar 2 km/h verschil.. allebei nét over de 200.. Maar goed, zou je dat ooit nog willen rijden met zo'n
dame?
Verschil in acceleratie is ruim een seconde. Zoals ik het hier in de AW Carbase bekijk.. zit het 'm in een andere overbrengingsverhouding van de versnellingsbakken. Zowel de 3e als 4e en een andere eindoverbrenging. Xm maakt bij 120 km/h ook 400 toeren minder dan een Xantia.
Het blijft wel 'gek' in combinatie met een motorblok dat relatief hoogtoerig is (max. koppel bij 4000 tpm) dat een zwaardere XM dat verschil maakt.. In luchtweerstand lijkt het mij niet te kunnen zitten..
Veel plezier met de XM.. Op het Citroën forum én de type specifieke flora kan je wel genoeg advies/ hulp / weetjes vinden, denk ik.

Leuke keuze, zo'n XM.