Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Ford Thunderbird '57 + Fiat 500 ‘68

Ik zie nu dat optie 2 voor de W166 generatie is dus weet niet of die op mijn generatie W167 passen.

Ik neig zelf naar 21 inch, want 20 inch lijkt me wat klein, dan heb je wel heel veel het “ballon band” idee.
Denk dat "ballonband" niet bij jou (en de auto) past inderdaad.
Ik heb dat wel op de Capri, maar ik vind het een mooie velg, geeft ook meer comfort en bereik bij de auto.
Ik heb voor 235/55/19, achter 255/50/19 en nog best wat ruimte in de wielkas. Dus kan ook zeker anders. Wellicht voor niet, want hij kan best scherp sturen en heeft ook een kleine draaicirkel.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Dit is die 20 inch velg.

e8aaa23e-bca6-409c-8151-e71d84684bea.jpg

Maar winterbanden hebben toch een functie? Dan is een hogere wang (ballonwang) wat beter om zich aan sneeuwranden aan te kunnen passen dan een plattere band (die ook nog eens harder opgepompt moet worden).

Maar winterbanden hebben toch een functie? Dan is een hogere wang (ballonwang) wat beter om zich aan sneeuwranden aan te kunnen passen dan een plattere band (die ook nog eens harder opgepompt moet worden).
Daar heb je wel een punt uiteraard!

Maar ik heb in de zomer liever 22 inch velgen dan 21 inch en niet de “basis” GLE velgen ;).

Ja die MB OEM velgen kosten een hoop geld maar meestal vindt je ze wel een stuk goedkoper gebruikt.

Ik ga denk ik voor 20 inch voor de winter, in de zomer even een setje op de kop tikken.

Is dat parkeerplaats bordje al aangepast aan je nieuwe functie :cool:
Heeft de Bird eigenlijk airco, in de US waren ze daar al heel vroeg mee?

De foto is bij ons thuis, dat is een laden en lossen plaats dus ik denk dat ze die niet voor mij aanpassen ;).

Ja best wel veel vraag naar zulke vintage radio’s. Zal best wel goed staan denk ik ook in een jaren 80/90 auto.

Mijn 2005 Volvo heeft ook nog een cassette radio, terwijl de vorige uit 2002 voor cd's geschikt was. Maakt ook niet, ik heb én geen bandjes, én geen cd's én geen lp's meer. Ruimt heerlijk op in huis.

Leuk bedrag terug voor de oude radio, altijd leuk om de autohobby nog een beetje betaalbaar te houden (of een goed excuus om zelf weer onzinnige uitgaven te doen).

Blaupunkt heeft ook een hele range "retro" autoradio's met moderne techniek...
Er zijn ook bedrijven die de oude radio's van moderne techniek (zoals bluetooth) kunnen voorzien, nog net iets leuker wat mij betreft.

Wat de velgen betreft, ik vind het ballonband idee bij 20 inch wel meevallen. Ik vind grote velgen met platte banden bij suv's vaak juist misstaan, geeft zo'n karrewiel idee. Ook omdat er vaak nog best veel ruimte tussen wielkast en wiel zit.

Ben ik nu een eikel? Vandaag in een parkeergarage geparkeerd op een laadplek.

Ze hadden er een stuk of 15 op een rij, met bordjes laden heeft voorrang.

Dit parkeerdek was verder vol, verdieping lager was nog plek maar daar is bijna onmogelijk schadevrij te komen met een grote auto, hele smalle 90 graden bocht naar beneden.

Ik zag er meerdere auto’s staan zonder te laden, dus dacht doe het ook.

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

IMG-5657.jpg

Wat betreft het warme weer, ja hebben we hier ook!

Lunchafspraak in de stad op een terrasje, lekker zweten, op de terug weg volgens de auto was het 38 graden…

IMG-5659.jpg

Het is zo’n typische garage waar je niet zonder Tetris te spelen een dek lager kunt komen. Dat doe ik liever niet met me eigen auto en er waren genoeg laadplekken vrij :p

Edit: een invalidenplek zou ik nooit doen, laat dat duidelijk zijn :)!

Ja bent wel een eikel. Grapje.

Maar ja, als er niks vrij was.. wat moet je dan doen

Edit: een dek lager was er plek lees ik nu.

Ja je bent een eikel :ROFLMAO:

Komen wij aan met een tesla en ix3, mooi via de app naartoe genavigeerd - staat er een benzineauto!

Toen ik die phev reed moest ik overal aan de lader, ding reed niet lekker met lege batterij. Zoveel frustraties gehad door benzineauto’s die op laadplekken stonden.

Als dat het enige is dat redelijkerwijze vrij is, zet ik me daar ook gewoon ook al is het niet de bedoeling.

Tuurlijk niet op een plek voor minder mobiele medemensen, dat is giga asociaal. Maar op privé parkeerplaatsen kan je dat dus niet afdwingen… is geen publiek domein.

Aantal weken geleden een hufter met een A-M Cabrio (Vantage) die zo een invalide plaats innam. Sprak hem er op aan “”Moeidou mé au eigen zaken”. En nee geen allochtoon hoor. Gepersonaliseerde nummerplaat, dus dik en vet geshamed in de FB groep van ons dorp zonder de nummerplaat,

Als dat het enige is dat redelijkerwijze vrij is, zet ik me daar ook gewoon ook al is het niet de bedoeling.

Tuurlijk niet op een plek voor minder mobiele medemensen, dat is giga asociaal. Maar op privé parkeerplaatsen kan je dat dus niet afdwingen… is geen publiek domein.

Aantal weken geleden een hufter met een A-M Cabrio (Vantage) die zo een invalide plaats innam. Sprak hem er op aan “”Moeidou mé au eigen zaken”. En nee geen allochtoon hoor. Gepersonaliseerde nummerplaat, dus dik en vet geshamed in de FB groep van ons dorp zonder de nummerplaat,
Kan je op zo'n moment niet de politie o.i.d. bellen?

Net nog even met de T-Bird gaan rijden, ik dacht het kan wel, maar nee, was echt te warm 15-20 min vol gehouden. Paar andere helden (oldtimers) onderweg tegen gekomen maar veel moderne cabrio’s met het dak dicht. Het is nu nog steeds 36 graden dus echt te warm, vooral vol in de zon.

Ik ga hier ook de hard top weer even installeren. De laatste weken gaat de soft top niet open.

Terug
Bovenaan