Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Ford Thunderbird '57 + Fiat 500 ‘68

Vanaf maandag wordt het weer een “normale” temperatuur (27-28 graden) dus nog even een dagje uitzitten!

Hele mooie GLE heb je.
Ik rij zelf een "bescheiden" GLA 4-matic uit 2019,gekocht toen die 2 jaar oud was met slechts 30.000 km op de klok bij de MB dealer.
Ben er zeer tevreden mee,alleen de afwerking is gewoon zeer matig,zelfs minder dan mijn vorige Alfa 159.
Als je met je platte hand op het dashboard drukt hoor je gekraak,vooral bij de roostertjes,zo jammer dit.
Eigenlijk onacceptabel voor zoveel geld,toen ik hem kocht merkte ik dit niet meteen.
Maar ja,ik moet er maar mee leven,kunnen ze niets aan doen zeggen ze,hopelijk is die van jou beter.
Mooi land Zwitserland,en dan vooral het Lago Maggiore waar ik regelmatig kwam op de camping bij Locarno.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Regionaal zelfs 30-90 min gratis bij shopping centers. Als ik boodschappen ga doen heb ik in de ondergrondse parkeergarage 30 min gratis, wat voldoende is om boodschappen te doen (doe ik dagelijks of voor een paar dagen vooruit).

The Beast staat op een andere plek in de garage, iets verder weg helaas, maar de reden hier achter is dat voor mijn parkeerplaats speciaal een lader was aangelegd waar ik CHF 30 per maand extra voor betaalde, dat is iets meer dan €32,- per maand, voor iets wat ik niet gebruik is dat wel zonde.

Buren hadden net een EV aangeschaft (Polestar) dus die wilde wel de plek hebben. Prima zo!

Op z’n Zwitsers gegaan, 1 Juli begon de nieuwe overeenkomst. Ik ging om 8 uur in de ochtend weg van m’n oude plek, maar dat was niet vroeg genoeg schijnbaar :ROFLMAO:

ccf0d5c5-0fba-489e-b788-b65b20eedf52.jpg

Gisteren nog even de T-Bird naar kantoor gepakt, heerlijk weer dus fijn om te resetten in een drukke week. Geen foto’s van de Bird gemaakt helaas…

IMG-5808.jpg

Het is nog 31 graden rondt dit tijdstip dus eigenlijk te warm om veel cabrio te rijden, maar net nog even een klein ritje gereden. Tevens de T-Bird weer eens getankt, was ruim 2 maanden geleden. 55 liter ging er weer in, naaldje hing ergens in de laatste kwart, maar je weet nooit hoe precies het is bij zo’n oude auto.

Km-Stand 30.04 bij vol tanken: 56.827 km
Km-Stand 12.07 bij vol tanken: 57.144 km

317 km gereden op ongeveer 55 liter. 1 op 5.7, kanttekening, vooral veel landwegen en binnen door, maar is wel te doen! Overdrive functie gebruik ik eigenlijk niet, zal wel wat brandstof kunnen besparen als je die wel gebruikt.

Kwam nog een mooi Zonnebloemen tegen, probeerde er nog iets van te maken met wat foto’s!

IMG-5813.jpg

IMG-5815.jpg

Laatst bewerkt:
Dank jullie! Ik ben benieuwd, ik wacht nog even op feedback van de verkoper, de auto staat hier niet zo ver vandaan dus ophalen is niet zo ingewikkeld.

Ik word maandag 39 en heb vorig jaar nog een tijd naar een 500 gespeurd (was een beetje verliefd op een donkerblauwe met rood interieur) dus tja... midlife-crisis. Zou zomaar kunnen :cool:

Gefeliciteerd met je verjaardag en met de 500!

Ja ik zag deze op de veiling voorbij komen ook als "no reserve" en dat rode sprak mij wel aan, ziet er gewoon leuk uit zo. Auto is in goede staat en wegenbelastingen etc. zijn een peule schil voor dit soort autos dus ik dacht waarom niet! Ik denk dat ik hem voor een goede prijs gekocht heb, althans als ik het vergelijk met waar ze hier voor aangeboden worden dus wat kan er "fout" gaan ;)

Auto is in goede staat en wegenbelastingen etc. zijn een peule schil voor dit soort autos dus ik dacht waarom niet! Ik denk dat ik hem voor een goede prijs gekocht heb, althans als ik het vergelijk met waar ze hier voor aangeboden worden dus wat kan er "fout" gaan ;)
Dit wordt het equivalent "Hoovies Garage" maar dan in de Alpen

Hij is heel leuk, en in de eerste of tweede versnelling kom je wel boven. Je moet alleen geen haast hebben en hij wordt snel te heet bij hard werken bij lage snelheden. Luchtgekoeld dus weinig rijwind dan.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Gewoon leuk om binnendoor te rijden en af en toe keertje naar kantoor ofzo en dan hoef ik nu geen 6 of 8 cilinder aan te slingeren als ik boodschap moet gaan doen ;)

Ja, snelweg vermijden, dat kan prima hier, met de Bird kom ik eigenlijk ook niet op de snelweg, wel eens gedaan maar 120 km/u in een cabrio zonder gordel met al die phantom breakende EVs voor je.... ;)

Terug
Bovenaan