Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

@Barri biedingen zijn bindend, maar het hier geldt hetzelfde als voor de rest van het leven. Wat kun je doen als iemand niet betaald? Precies niks in principe...

@PauseBreak als dit niks wordt, was het mijn idee inderdaad om de auto naar Nederland te halen en daar op kenteken te zetten. Dit kost echter wel weer een behoorlijk aantal Pietermannen.

Dat kost wel geld, maar het zal uiteindelijk wel leiden tot een (veel) hogere verkoopprijs. Iemand die de auto koopt zoals ie er nu bij staat zal die kosten ook ruimschoots incalculeren, en zeker op een veiling waarbij de koper moet afgaan op de foto's en de auto niet in het echt gezien heeft.

Ik moet mij eens verdiepen in wat precies nodig is om de auto naar Nederland te exporteren.

De auto zal dan op een familielid zn naam moeten komen staan omdat ik niet ingeschreven sta in Nederland.

Kan ik dan een koopcontract gebruiken voor het bepalen van de importwaarde? Of gaan ze dan uit van de oorspronkelijke koopprijs (in de USA) plus transportkosten?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Die buurvrouw denkt het wellicht ook over jou qua parkeren :ROFLMAO: . Nee hoor snap het, ik parkeer zelf ook altijd ver weg en dan waar het kan over de streep (waar geen andere parkeerplaats is).

Al zo vaak parkeerschade gehad met dader op het kerkhof…

Ja haha, ik doe dat echter om ons beide meer ruimte te geven! Je geeft haar de vinger en z’n neemt de gehele hand… zoiets lol.

Ik ga nog een keer met de andere buurvrouw contact opnemen of ze toch niet van parkeerplaats wil wisselen. Dan kan ik de Corvette inboxen met m’n Tesla.

Lekker laag koop contract opstellen, lijstje met gebreken er op. Garage uitzoeken waar je wil repareren / apk / RDW keuring. In consignatie zetten kan ook een optie zijn, Hofman in Leek heeft veel staan. Heeft ook een garage, dicht bij Groningen voor de RDW.

Lekker laag koop contract opstellen, lijstje met gebreken er op. Garage uitzoeken waar je wil repareren / apk / RDW keuring. In consignatie zetten kan ook een optie zijn, Hofman in Leek heeft veel staan. Heeft ook een garage, dicht bij Groningen voor de RDW.

Ik zat wellicht aan André Boer te denken, maar mijn familie woont in Eindhoven dus niet bepaald om de hoek. Ik ga hem dan echter niet meteen verkopen via die route. Als ik er geld in steek dan ga ik er deze zomer mee rijden (mag dan 3 maanden in Zwitserland verblijven).

André Boer heeft een hele rij Corvettes (waaronder veel C3) staan. Ik zou proberen om daar een deal te maken met inruil van jouw auto, inclusief klaarmaken van de gekozen Vette voor CH. André is een heel geschikte kerel, die zal je daarbij zeker geen poot uitdraaien. En ja het zal je nog een keer geld kosten (afhankelijk van de auto die je kiest), maar dan heb je het wel zonder verder gedoe voor elkaar.

Een nieuwe in Nederland kopen en hier importeren is financieel gezien niet zo interessant. In Zwitserland heb je ook vaak goed onderhouden exemplaren te koop staan, plus dan hoef je het hele import traject niet in.

Ik zou zelf inderdaad ook gewoon in Zwitserland kopen. Laat anderen het moeilijke werk maar doen.

Dat is nog het ergste van alles :LOL: , gelukkig kunnen we er nog om lachen zeggen we dan maar…

Zojuist een mailtje van Catawiki gekregen, meneer heeft geen geld, of ik tot eind Mei wil wachten… :rolleyes:

Ik ga voorstellen dat ik een maandje kan wachten, maar dat ze dan wel een aanbetaling moeten doen.

IMG-0171.jpg

Zit je verhaal te lezen omtrent de verkoop van je C3 wat een gedoe zeg.. Als het nu weer door de mand valt. (Hoop dat je er gewoon uitkomt uiteraard) Is Copart dan geen optie? Daar zijn bieders verplicht een deposit te doen op hun balance voordat ze uberhaupt mogen bieden. Dan weet je in ieder geval zeker dat het geld er is.

@Barri ja helemaal mee eens! Ik wil eerlijk gezegd niet minder dan dit bedrag accepteren, ik heb mijn ondergrens al behoorlijk naar beneden bijgesteld en het is nog geen kerst waar ik gratis Corvettes ga weg geven ;).

@Geuzert wellicht is dat een optie, ik ken het platform zelf niet, maar dat is dan veiling nr. 3...

Zojuist een mailtje van Catawiki gekregen, meneer heeft geen geld, of ik tot eind Mei wil wachten… :rolleyes:

Ik ga voorstellen dat ik een maandje kan wachten, maar dat ze dan wel een aanbetaling moeten doen.

IMG-0171.jpg
Zonder aanbetaling inderdaad niet doen.

@Barri ja helemaal mee eens! Ik wil eerlijk gezegd niet minder dan dit bedrag accepteren, ik heb mijn ondergrens al behoorlijk naar beneden bijgesteld en het is nog geen kerst waar ik gratis Corvettes ga weg geven ;).

@Geuzert wellicht is dat een optie, ik ken het platform zelf niet, maar dat is dan veiling nr. 3...
Snap ik, het is hoe dan ook k**.. Hoop echt dat het allemaal gewoon goed komt, heel veel succes. (y)

Bij Catawiki wordt zn account geblokkeerd, bij de vorige veiling (collectingcars), heeft de koper zon 900 euro moeten betalen...

Zonder aanbetaling ga ik inderdaad niet wachten!

Les voor een ieder voor de volgende keer: probeer af te spreken dat je zelf ook x% krijgt als de potentiële koper afhaakt. Laat dit maar breed gecommuniceerd worden, want ik vind dit gedrag wel echt het failliet van dit soort veilingplatforms.

Je kunt helaas bij veilinghuizen geen andere afspraken maken voor een veiling. Ik heb ze nu echter wel aangegeven dat ik alleen wacht als er geld overgemaakt wordt.

Een antal jaren geleden heeft een collega zijn Detomaso Pantera ook via Catawiki aangeboden en hij was als een kind zo blij toen er destijds de hoofdprijs werd geboden. Toen puntje bij paaltje kwam trok de koper zich ook terug. Schijnt schering en inslag te zijn bij dit platform

Je kan een aanbetaling vragen en wellicht krijgen, maar zeg wel vervalt naar verkoper als balans niet binnen 30 op de rekening staat.

Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van. Heb inmiddels ook een advertentie op eBay geplaatst. Ik zal de komende weken eens verder duiken in het exporteren naar Nederland.

@MCW 84 ik heb destijds ook in CH gekeken, waar je wellicht de keuze hebt uit 5-10 auto’s. Dan moet er maar net de juiste samenstelling zijn die bij je past.

In Amerika heb je wekelijks (bijna dagelijks) nieuw aanbod op BaT en Carsandbids, de keuze is dus reuze en de prijzen zijn vaak best wel gunstig.

Bij Catawiki wordt zn account geblokkeerd, bij de vorige veiling (collectingcars), heeft de koper zon 900 euro moeten betalen...

Zonder aanbetaling ga ik inderdaad niet wachten!
Is dat bedrag voor jou of zijn het veilingkosten? Als je er nog wat aan over houdt verzacht dat wel de pijn een beetje. Beter dan alleen het blokkeren van een account.

Het is dat die 14k gereserveerd staat voor de bruiloft anders had ik hem wel opgehaald. Het is toch eigenlijk een koopje....

Terug
Bovenaan