Jeff's Mercedes GLE53 AMG ‘21, Thunderbird '57

Ja lekker dan, ik dacht met deze hitte, ga ik er ff binnen aan het werk en de stand in elkaar schroeven… zitten de schroeven en moeren er niet bij… terwijl het er wel bij hoort te zitten. Nu maar ff met tape tijdelijk vast gezet maar nu moet ik dus nog voor J** L** naar de winkel!

IMG-1022.jpg

Ja is een groot pakket, ik heb daar helemaal geen zin in lol. Hoop dat ie gewoon wat knaken overmaakt en dan koop ik het zelf wel.

Ja lekker dan, ik dacht met deze hitte, ga ik er ff binnen aan het werk en de stand in elkaar schroeven… zitten de schroeven en moeren er niet bij… terwijl het er wel bij hoort te zitten. Nu maar ff met tape tijdelijk vast gezet maar nu moet ik dus nog voor J** L** naar de winkel!

Dat had ik laatst ook met een bureautje van Ikea. Na alles bij elkaar gevloekt te hebben vond ik de zak met schoeven later terug in de speelgoedkist van m'n kleindochter. En een lol dat de rest had ;)

Ik heb het via eBay van een bedrijf gekocht dus ben benieuwd naar de “service”… berichtje via het platform gestuurd!

Ik vind het hoe dan ook altijd gedoe als het mis gaat met online aangekochte spullen. Heen en weer mailen, wachten op reacties, etc.
Dan ga ik toch liever door de moeite van het even tijd maken om langs een winkel te gaan en alles in één keer af te handelen.
Maar misschien ben ik gewoon ouderwets.

Ik houd meestal trouwens schroefjes over aan het eind van zo’n klus. :p

Laatst bewerkt:

Ik vind het hoe dan ook altijd gedoe als het mis gaat met online aangekochte spullen. Heen en weer mailen, wachten op reacties, etc.
Dan ga ik toch liever door de moeite van het even tijd maken om langs een winkel te gaan en alles in één keer af te handelen.

Als je net als je bericht ook dubbel besteld zul je inderdaad best wat over hebben ;)

Haha excuus, dat komt omdat de site zo rot doet dit weekend. Heb de dubbele post verwijderd.
Maar ook zonder dubbel te bestellen lukt het mij om schroefjes over te houden hoor. ;)

Ja op het forum komen is drama dit weekend.

Ik kijk meestal eerst online als ik iets koop, probeer het dan in de buurt te vinden voor dezelfde prij, lukt dat, dan haal ik het op, lukt het niet dan bestel ik het.

De Bird blijft vandaag lekker binnen staan, gaat richting de 35-36 graden hier, vanochtend lekker naar het buitenzwembad aan het meer gegaan. We waren niet de enige die dachten lekker op tijd te gaan zwemmen… :rolleyes:

Het is hier ook lekker drukkend. Huis is inmiddels ook goed aan het opwarmen, 26 graden nu binnen en de airco wordt pas over drie à vier weken geleverd. Het is altijd hetzelfde: je bestelt zo’n ding zodra het warm wordt, maar dan komt ‘ie pas als de hete dagen alweer voorbij zijn...

Ik denk echter dat er maar weinig winkels zijn waar je naar binnenloopt en een rek kan kopen voor een Thunderbird hard top. Dat is nu het mooie van internet.

Ik denk echter dat er maar weinig winkels zijn waar je naar binnenloopt en een rek kan kopen voor een Thunderbird hard top. Dat is nu het mooie van internet.
Klopt, heb de bekende DIY stores bekeken en die hebben zelfs nog geen universele rekken beschikbaar. Dus online was de beste optie. Beter een rek zonder schroeven, dan geen rek?! :ROFLMAO:

Dat is een fors verschil, hier is het 29 graden buiten. :oops:
Wat veel scheelt is dat CH veel hoger gelegen is dan NL. Wij wonen op zo’n 450 meter en dat is niet eens in de bergen… Maar dat betekent dat de zon een factor sterker is tov aan de zeespiegel. Dus vanochtend om 11 uur was het al zon 30 graden, maar dan voelt het al als 32-33 graden aan.

Zeker, ik bedoel enkel te zeggen dat daar waar de keuze er wel is ik een duidelijk voorkeur heb. ;)

Wat veel scheelt is dat CH veel hoger gelegen is dan NL. Wij wonen op zo’n 450 meter en dat is niet eens in de bergen… Maar dat betekent dat de zon een factor sterker is tov aan de zeespiegel. Dus vanochtend om 11 uur was het al zon 30 graden, maar dan voelt het al als 32-33 graden aan.
Ja, ik bedoelde eigenlijk bij @Carkiller, maar ik kan het mij voorstellen ja.

Wij hebben in principe langere en drogere zomers, zitten ook een stuk zuidelijker dan jullie hè ;). In de bergen kan het wel wat koeler zijn, maar ik woon niet in de bergen hè :)

Zwitserland bestaat uit meer dan alleen bergen hè ;). De beste/betaalde werkgelegenheid is in en rondom Zürich. Ik ben in een uurtje in de bergen, paar minuten aan het meer en in 20-30 min in de stad. Vliegveld is zo’n 20 min rijden en binnen een cirkel van 2-2.5 uur kan ik zo’n beetje heel Europa bereiken. Geen enkel land is perfect maar CH komt er wel bij in de buurt wat ons betreft :)

Ja mooi land, wel eens op de camping gestaan. Voor 2 dagen dan, voldoende inslaan voor je het land binnenrijdt en weer boodschappen doen als je Zwitserland uit bent. Wat een prijzen.

En ja een keer een lang weekend in Luzern, voor het werk, dus dan kan je de bonnetjes gewoon inleveren.

Net nog even een mooi stukje naar kantoor gereden met de Bird, landweggetjes binnen door, heerlijk. Nog steeds warm hier dus echt lekker cabrio weer is het momenteel niet.

Bij het tankstation zojuist door meerdere mensen aangesproken, leuke reacties allemaal.

Kreeg echter de tankdop niet open, dus heb niet getankt :ROFLMAO: . Klein detail...!

Bij kantoor, naast een winkel centrum ook al veel bekijks. Kwam kantoor uit en er stonden mensen fotos van mn auto te maken. Meteen leuk een praatje maken. Met mijn Tesla heb ik dat nu nooit, hoe komt dat toch... :rolleyes:

Die is ook maar beperkt bruikbaar dan als je hem niet bij kan vullen. :ROFLMAO:

Hier ook nog een heerlijk temperatuurtje.Geen mogelijkheid om de deur uit te gaan vanavond helaas, ben de babysit vanavond.. :(

Hij is bijna leeg, dus moet wel snel gaan tanken :rolleyes: . Morgen even naar kijken, iets gaat er niet helemaal goed, volgens mij is de stalen dop kapot. Ff met een schroevendraaier beetje wiggelen

Zit een veer onder staat er... Spring loaded.

Steps to refuel a 1957 Ford Thunderbird:

1. Locate the fuel door: The fuel door is on the driver's side of the vehicle.
  2. Open the fuel door: Push on the fuel door to release it and swing it open.
  3. Remove the fuel cap: Unscrew the fuel cap by turning it counterclockwise.
  4. Refuel: Insert the fuel nozzle and fill the tank.
  5. Replace the fuel cap: Screw the fuel cap back on tightly by turning it clockwise.
  6. Close the fuel door: Push the fuel door closed until it latches.

Laatst bewerkt:
Het gaat om de fuel cap, lijkt alsof die afgebroken is, en krijg hem dus niet met de hand open. Zal straks wel eens aan de slag gaan.

Het is gelukt! De stalen dop, zit los en komt eraf, dat hoort natuurlijk niet.

IMG-1131.jpg

Nu heb ik in de garage de tijd gehad, maar kreeg ik het mechanisme vrij snel open en begrijp nu hoe het functioneert.

IMG-1132.jpg

en dan is het vrij makkelijk… wel dus een nieuwe dop bestellen!

IMG-1133.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan