JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

De rust van een EV went snel, en als ik gewoon naar m'n werk rijd of een afspraak heb verder weg is de stilte van een EV heel prettig.

Het zal vast wennen, 1 van de weinige EV's die mij op dit moment aanspreekt is de Renault 5 en de Alpine A290, daar zou ik nog weleens een proefrit in willen maken, de Alpine zal vast wat sportiever zijn. :)

Maar misschien eerst nog een leuke BMW 1 of 3 serie op benzine kopen, de Mini nu bijna 5 jaar in bezit, misschien wel leuk om weer eens iets anders te kopen. :) Al bevalt de Mini nog steeds prima.(y)

Tellerstand staat bijna op 94.000 km, de 100.000km komt steeds dichterbij,ik vraag me weleens af of ik voor de teller op 100.000 km springt iets anders zal kopen met minder km's op de teller, ik vraag me af of ik er veel minder voor de Mini krijg als de teller over de 100.000 km staat.

Tellerstand staat bijna op 94.000 km, de 100.000km komt steeds dichterbij,ik vraag me weleens af of ik voor de teller op 100.000 km springt iets anders zal kopen met minder km's op de teller, ik vraag me af of ik er veel minder voor de Mini krijg als de teller over de 100.000 km staat.
Voor verkoop is het een marketing/advertentiedingetje denk ik, maar je zou eens kunnen vragen. Ik weet niet of je al biedingen hebt gehad, maar anders kun je dat vergelijken met wat je nu krijgt.

Optie zou ook nog kunnen zijn de Mini als hobbyauto houden om er in de lente en zomer leuke ritjes mee te maken, en dan een hybride of EV voor woon-werkverkeer en ander dagelijks gebruik.
Zit er ook wel aan te denken om eens een proefrit te maken in een Tesla Model 3, benieuwd hoe dat rijdt.:)

Hyundai Ioniq 5 zou ook nog een optie kunnen zijn, ziet er ook leuk uit, de N is het gaafst, maar die is nog aardig aan de prijs, ook gebruikt. :)

Ik zou eerst wel weer voor een Mini of BMW gaan, maar misschien is het ook wel leuk om voor een merk te gaan die ik nog niet in mijn bezit gehad heb. :)
Ik vrees dat rijden in een benzineauto op termijn erg duur gaat worden, vandaar dat ik nu ook naar elektrisch aan het kijken ben.

Ik zou eerst wel weer voor een Mini of BMW gaan, maar misschien is het ook wel leuk om voor een merk te gaan die ik nog niet in mijn bezit gehad heb. :)
Ik vrees dat rijden in een benzineauto op termijn erg duur gaat worden, vandaar dat ik nu ook naar elektrisch aan het kijken ben.
Maar voor een EV ga je op den duur ook gewoon volle pond wegenbelasting betalen, dus wat voor voordeel heeft het dan nog?

Er zijn ook Mini’s met een diesel te vinden, mijn vrouw heeft een Countryman met 150pk diesel, rijdt prima en rond de 1:20 bij veel snelwegverkeer.En ze zijn er zelfs als SD met nog wat meer pk’s.
Ze heeft er trouwens wel een mini cabrio Cooper S naast als zomerauto…

Maar voor een EV ga je op den duur ook gewoon volle pond wegenbelasting betalen, dus wat voor voordeel heeft het dan nog?
Dat is ook zo, maar zou het weleens willen ervaren, rijden met een EV, 5 jaar terug weleens een proefrit gemaakt in een Toyota Yaris Hybride, voordat ik de Mini kocht.

Ik zou gewoon een proefrit gaan maken met 5. Weet je meteen hoe ver men is gekomen. Het is wel echt heel veel rustiger en stiller aan boord. Een ander soort beleving, in ieder geval in de Zeeleeuw. Maar die heeft een tweetal hoogtoerige elektromotoren aan boord. Die hoor je ook wel opspoelen als je echt vermogen vraagt.

Als je vooral geld wilt besparen dan is investeren in een EV natuurlijk een slecht plan. Flink bijleggen en daarna fors afschrijven en ook gewoon MRB betalen
Als je dan toch zo graag wat anders wilt dan ga eens rijden met een Renault R5 of vooral de Alpine A290.

Je had al in één proefgereden toch? Of was dat een 135? Standaard audio is een misser en geen acc maar als je daar niks omgeeft zou ik zeker ff kijken!

Je had al in één proefgereden toch? Of was dat een 135? Standaard audio is een misser en geen acc maar als je daar niks omgeeft zou ik zeker ff kijken!
Dat was inderdaad een 135,met 306 pk, maar met 265 pk in de 128 kom je ook niks tekort. :)

Lijkt me een prima opvolger zo'n 128ti maar bij dit exemplaar ontbreekt er wel wat kleur, al denk ik dat deze uitvoering wellicht alleen in nogal saaie kleuren leverbaar was, wit/grijs/zwart kan me niet heugen andere kleuren gezien te hebben, lochtblauw misschien nog?

Blauw is ook een mooie kleur. (y)
Alleen wel een moeilijke keuze tussen een BMW 120, 128TI of toch een 135i, voor alle 3 deze modellen van de 1 serie valt wel wat te zeggen.

Het zijn tegenwoordig allemaal drie- of viercilindertjes met voorwielaandrijving.
Waarom geen bijna nieuwe van het huidige model in een iets lichtere motorisering. Koop je voor minder en je rijdt bijna nieuw. Stukje zuiniger ook met mild hybrid en voor leuk rijden ook vlot zat. Kan me nog herinneren dat je je druk maakte om benzineprijzen.

BMW 120i M-Sport 2025

En bij je eigen dealer staat ook zo’n eentje. BMW 120i M-Sport

Op de nieuwe 1 serie is in het interieur anders behoorlijk bespaard, al die schermen moeten ook maar je ding zijn. Een 120 van het vorige type zijn schaars en vaak karig qua opties. Of je moet bij de buren winkelen maar JFR kijkt niet buiten Friesland haha.

Op de nieuwe 1 serie is in het interieur anders behoorlijk bespaard, al die schermen moeten ook maar je ding zijn. Een 120 van het vorige type zijn schaars en vaak karig qua opties. Of je moet bij de buren winkelen maar JFR kijkt niet buiten Friesland haha.
Klopt, interieur is wel wat minimalistischer. Maar het onderstel is wel een stukje beter en dat is wel weer lekker. Neusje van de nieuwe vind ik ook fraaier.

Maar als je naar een 128Ti aan het kijken bent, waarom zou je dan voor een 1.5 3 cilinder gaan met 156pk?

Zelf heb ik met geen van deze auto's gereden, maar op basis van wat ik gehoord heb lijkt de 128ti wel de leukste variant te zijn. Zeker als je uit een Cooper S komt zullen de rijeigenschappen je wel bevallen. Aan de andere kant zal hij een Cooper S JCW qua plezier waarschijnlijk niet overtreffen, maar zet hij daar vooral wat meer langeafstandscomfort tegenover.

Een Mini Cooper S JCW is ook erg gaaf, daar nog niet in gereden, ik ben wel benieuwd of er veel verschil is ten opzichte van een Cooper S.

Vanmiddag een stukje gereden in een hybride auto, een Hyundai Kona 1.6 GDI van 2025 in N-line uitvoering, reed zeker niet verkeerd, ook vlot, maar niet zo snel als de Mini uiteraard, maar dat hoeft ook niet. :) Ook bij die Hyundai dealer even in een Ioniq 5 gezeten, ook een leuke auto om te zien.(y)

Later ook nog even bij een Renault dealer in een R5 gezeten, ook een erg leuke auto om te zien.(y)

Met het oog op de toekomst is het naar mijn idee ook beter om voor een hybride of een elektrische auto te gaan, zo wil ik ook mijn steentje bijdragen. :)

Heb je zo’n gave Mini, ga je proefrijden in een Kona…
Je moet kijken waar je echt vrolijk van wordt. En ik denk ook dat er weinig auto’s zijn waar je vrolijker wordt dan van je Mini. Over een paar jaar misschien een elektrische Mini.

Met het oog op de toekomst is het naar mijn idee ook beter om voor een hybride of een elektrische auto te gaan, zo wil ik ook mijn steentje bijdragen. :)

Heb je thuis zonnepanelen? Ik weet niet wat je dagelijkse ritten zijn maar met een Golf plugin doe je nu gemakkelijk 100 km elektrisch.

Ik heb geen zonnepanelen, vanmiddag voor het eerst in een elektrische auto gereden, een VW ID.3 van 2025, het ontbreken van motorgeluid went snel, net als one-pedal driving, wat ook mogelijk is op deze auto.

Terug
Bovenaan