JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

De Mini vandaag naar de garage gebracht voor een kleine beurt, vanmiddag weer opgehaald, het leer heeft ook een poetsbeurt gekregen, ik heb besloten voorlopig de Mini te houden, misschien dat ik nog weleens een proefrit in een leuke auto ga maken, maar er zitten ook kosten aan mijn schuur te komen, en daar geef ik dan eerst mijn geld aan uit.

Ook een nieuwe band opgekomen, van Hankook, ik had altijd Michelins onder de Mini zitten, nu zitten er 2 verschillende merken banden op, de Michelins zijn wel goed, geen idee of de Hankook dat ook is.

Eén nieuwe band?..

Hankook is tegenwoordig gewoon erg goed, ze worden ook wel eens als eerste montage gekozen in het hogere segment. Ik denk dat je het inmiddels wel een A-merk mag noemen, waarbij de prijs meevalt. Echt goedkoop zijn ze allang niet meer.

Jammer genoeg vorige week een steentje tegen de voorruit gekregen, is al eens eerder gebeurd, echter konden ze toen met hars kunnen voorkomen dat het ging scheuren, ditmaal zit er echt een scheur in.

Nu zit ik met 3 opties:

Optie 1: laten zitten en hopen dat het niet verder gaat scheuren.

Optie 2: ruit gratis laten vervangen, repareren is geen optie, bij een bedrijf die met mijn verzekering samenwerkt, echter ben ik de auto dan wel een dag kwijt, en waarschijnlijk een dag van tevoren wegbrengen.

Optie 3 : Ruit laten vervangen bij de garage waar ik mijn auto in onderhoud heb, 3 km vandaan waar ik woon, dit zou voor mij de meest logistieke keuze zijn, ochtends de auto wegbrengen en middags weer ophalen, ligt op de route naar mijn werk, echter is dit dan niet gratis.

Laatst bewerkt:
Optie 2. Ik heb het bij een Autotaalglas laten doen, zit om de hoek bij m’n werk. Ik denk dat ie na een halve dag klaar was, maar heb ze ook expliciet gezegd dat ik geen haast had en toch pas einde van de middag de auto kwam ophalen.

Optie 4: kijken wat er bij de Minidealer te regelen valt. Mijn ervaring is dat die je vaak wel tegemoet komen.

Vanmiddag bij een schadeherstelbedrijf langs geweest, afspraak kon zo worden gemaakt, echter ging dit niet door omdat ik een leenauto nodig heb, en bij dat bedrijf krijg je alleen een leenauto als je echt schade hebt, en niet als er een ruit gerepareerd of vervangen moet worden.
Ik ga het nog een keer proberen bij een bedrijf in de stad waar ik werk, dan zou ik eventueel vanuit daar naar mijn werk kunnen lopen, en de auto later op de dag weer ophalen, en als dat niet gaat lukken dan maar zelf betalen en het laten doen bij de garage waar ik mijn auto in onderhoud heb.

Vanmiddag bij een schadeherstelbedrijf langs geweest, afspraak kon zo worden gemaakt, echter ging dit niet door omdat ik een leenauto nodig heb, en bij dat bedrijf krijg je alleen een leenauto als je echt schade hebt, en niet als er een ruit gerepareerd of vervangen moet worden.
Ik ga het nog een keer proberen bij een bedrijf in de stad waar ik werk, dan zou ik eventueel vanuit daar naar mijn werk kunnen lopen, en de auto later op de dag weer ophalen, en als dat niet gaat lukken dan maar zelf betalen en het laten doen bij de garage waar ik mijn auto in onderhoud heb.
Kun je remote werken? Een ruit vervangen is max. 2-3 uur werk. Kun je dan niet gewoon wachten/werken bij Autototaalglas of Carglass? Zou toch zonde zijn om de ruit zelf te betalen, want dat is geen tientjes werk.

Als je optie 2 neemt, is dat het voordeligste. Bij Autotaalglas hebben ze een gratis leenauto (ook Mini) of leenfiets beschikbaar. Dat zou mijn eerste insteek zijn.

Terug
Bovenaan