JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

En hoe beviel het elektrisch rijden? Zo’n ID.3 is zeker na de facelift (dus degene die jij ook reed) best een fijne auto! Wij hebben m als poolroute en onlangs had ik er op vakantie eentje als huurauto.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik lang een vooroordeel had dat elektrisch rijden saai en slaapverwekkend is door het ontbreken van motorgeluid, maar daar moet ik zeker van terugkomen. :)
Ik vond het prima rijden, en geen motorgeluid heeft ook wel iets rustgevends, en je hebt direct koppel beschikbaar, wat ook fijn is.Ook het one pedal driving beviel zeker, zodra je je voet van het gaspedaal afhaalt dat de auto begint te remmen.

Toyota Corolla zou ik ook nog wel eens in willen rijden, vind ik ook een fraaie auto om te zien.

Ik ook haha. Sowieso is er erg weinig aanbod wat nieuwe Corolla hatchback's betreft. Denk dat zo'n hybride ook tegenvalt nu je EV hebt gereden.

Heb je zo’n gave Mini, ga je proefrijden in een Kona…
Je moet kijken waar je echt vrolijk van wordt. En ik denk ook dat er weinig auto’s zijn waar je vrolijker wordt dan van je Mini. Over een paar jaar misschien een elektrische Mini.
Ik begin er toch ook zo over te denken, de Mini rijdt geweldig, en de combinatie groen met zwart dak en bruin lederen bekleding verveeld nog steeds niet.Een nieuw model Mini gaat er waarschijnlijk niet komen, ik kan niet wennen aan dat minimalistische dashboard, geef mij het dashboard van mijn Mini dan maar, als de volgende weer een Mini wordt, dan een Clubman, maar een BMW 1 serie is de grootste kanshebber, al wil ik misschien ook nog eens een Audi A3 proberen.

Rij maar eens met zo’n nieuwe Mini. Ik heb een dagje de Countryman mee gehad. Dat dash went eigenlijk wel snel en de materialen spreken mij aan. Ik vond het erg meevallen en zelfs mooi!

Niet zo aangevallen voelen JFR. Kristian is zelf nog erger hoor ;) Die koopt een auto en wil m na de eerste lange rit alweer inruilen :D ;)

Ik vind het juist leuk dat je veel om je heen kijkt. En ik denk dat de conclusie steeds is dat er weinig leukers is dan je Mini. Ben dus erg benieuwd welke auto dat ooit wel heeft. Ik geef een Mini Aceman JCW bijvoorbeeld wel een kans als je eens naar een EV wil overstappen.

Edit: oeps, nu roast ik @Kristian2 terwijl bovenstaande door een andere Kristian geplaatst is… :whistle:

Okee, ik reageerde misschien wat te emotioneel, maar ik vind het nou ook wel leuk om wat andere auto's te proberen, daar ben ik misschien ook wel autoliefhebber voor. :)
Ik reageer eigenlijk nooit op je topic, maar lees graag mee! Dus ga niet weg, maar blijf lekker delen. Ik vind je zoektocht geweldig, al was je in de markt voor een Suzuki Alto of een afgekloven Daihatsu Terios

Ik blijf de Mini geweldig vinden. Lekker doorrijden wat mij betreft. Nieuwe auto's zijn niet per definitie beter tegenwoordig.
Inderdaad, ik ben blij dat mijn auto niet die irritante waarschuwing heeft als je bijvoorbeeld een paar km te hard rijdt, of, zoals ik in een proefrit in een Mercedes-Benz A-klasse heb ondervonden, een ruk aan het stuur krijgt als je iets te dicht bij de kant van de weg komt, gelukkig kun je het wel bij de meeste auto's uitschakelen.

Ik zat gisteren ook weer fanatiek naar andere auto’s te kijken. En dan rij ik met de Golf naar kantoor en denk ik weer: is zo’n nieuwere, dure, auto echt zoveel beter? Word ik er beter en vrolijk van?

Ik reed laatst in een iets nieuwere auto en elke keer deed ie uit zichzelf een rukje aan het stuur, een piepje voor dit, piepje voor dat... verrekte irritant.

Was ik toch blij om in mijn 'oude' auto te stappen...niet alles is vooruitgang!

Maar wat uitproberen is altijd leuk natuurlijk; Tesla M3? ;)

Dat is inderdaad misschien ook een goed idee, een keer een Tesla Model 3 proberen, een stuk sportievere EV dan die VW ID.3 waar in ik laatst heb gereden. :)
Maar ik denk dat ik van een BMW 1 of 3 serie net als bij de Mini ook gelukkig kan worden, een 3 serie is ook sportief, maar speelt comfort ook een grotere rol dan bij de Mini, en ik begin op een leeftijd te komen dat ik dat ook steeds meer ga waarderen.:)

Ah mooi man en toch die mooie blauwe kleur die ik eerder hier al geplaatst had (y)

Edit : het is ook zelfs precies dat exemplaar. Alweer een forummer aan een nieuwe auto geholpen :cool::ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JFR
Met automaat?
Ja, het kan misschien ook nog een ander exemplaar worden, maar een leuke kleur wordt het sowieso, een 135 zou ook nog kunnen, even afwachten wat daar het verbruik is ten opzichte van een 128 TI.Ik heb inmiddels een zoekopdracht uitstaan met behulp van een autobedrijf, en iemand met kennis van BMW's.

Ik zou persoonlijk voor de 128 gaan de 135 heeft awd en dat haalt een deel van het rijplezier weg, het is wel veiliger.

• Leuk
Waarderingen: JFR
Het mooist zou toch een auto, van zo rond 2021,22 of 23 zijn, auto's vanaf 2024 hebben het nu verplichte, irritante ISA systeem, BMW 128 TI zou toch het gaafst zijn.

Het mooist zou toch een auto, van zo rond 2021,22 of 23 zijn, auto's vanaf 2024 hebben het nu verplichte, irritante ISA systeem, BMW 128 TI zou toch het gaafst zijn.
Die systemen zijn met één druk op de knop uit te zetten bij een BMW. Zou mij daar niet te druk overmaken!

Je bent opzoek naar een pre-facelift versie?

Nog niet, die 128 TI is inmiddels verkocht, maar ik heb die auto niet gekocht.:)
Inmiddels wel een zoekopdracht uitstaan bij een autobedrijf,een BMW 1 of een 3 serie, Mini Clubman zou ook nog kunnen, maar ik kreeg wel een beetje een spijt gevoel toen ik daar wegging, ik vind mijn huidige auto nog steeds erg mooi, maar ik ben ook op een leeftijd dat comfort een steeds grotere rol gaat spelen.

Nog niet, die 128 TI is inmiddels verkocht, maar ik heb die auto niet gekocht.:)
Inmiddels wel een zoekopdracht uitstaan bij een autobedrijf,een BMW 1 of een 3 serie, Mini Clubman zou ook nog kunnen, maar ik kreeg wel een beetje een spijt gevoel toen ik daar wegging, ik vind mijn huidige auto nog steeds erg mooi, maar ik ben ook op een leeftijd dat comfort een steeds grotere rol gaat spelen.
Jouw Mini is inderdaad nog steeds een mooie tijdloze elegante auto.

Snap het wel dat je na een aantal jaar wat anders wil, bij mij is dat ook zo.
Ik ruil mijn auto na vier jaar in met ongeveer rond de 80.000 Kilometer op de teller en dan ongeveer de helft bijleggen.

Véél plezier en succes met de zoektocht, die tijd is eigenlijk wel de leukste tijd.

Laatst bewerkt:
Die is ook mooi! (y)
Wat ik erg jammer vind is dat er steeds minder leuke,recente, sportieve B-segment auto's zijn, de Ford Fiesta ST, Renault Clio RS, Seat Ibiza Cupra, om een paar voorbeelden te noemen,allemaal verdwenen, en het schijnt dat de VW Polo GTI ook niet nieuw meer wordt geleverd,Mini is zowat de enige die nog iets leuks wat in het B-segment heeft,Gelukkig is er tweedehands nog wel wat leuks te vinden.
Maar een nieuwe auto ga ik sowieso niet meer doen, de Kia's heb ik nieuw gekocht voor nog onder de 20.000 euro in 2014 en 2017, gaat nu niet meer lukken.
De zoektocht is inderdaad misschien wel het leukste.:)

Op een website van een autobedrijf kun je ook nog de verkochte auto's zien, ze hebben daar ook een Mini verkocht die bijna dezelfde is als de mijne:

Zoek de verschillen.:)

Terug
Bovenaan