Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

Mooi resultaat! En een eye-opener, ik had me helemaal niet gerealiseerd dat je dit natuurlijk ook zelf kan doen. Misschien ook maar eens proberen voor de gein, mijn Linea-stuur is wel echt kapot. Ik vraag me alleen af of ik er wel het geduld voor heb...

Even snel voor en na:

0WKycXf.jpg

QTRUuC0.jpg

Knopjes doen het niet, ik mis nog een kabeltje. En dan nog kijken of er wel of geen voorbereiding in zit (de magazijnman bij BMW had er weinig vertrouwen in ;)). Dus binnenkort moet het er nog even af. Is gelukkig niet heel veel werk, airbag klik je er zo uit, als je weet hoe het moet, en dan is het één bout losdraaien.

Succes van zo'n hoes hangt wel samen met hoe goed de hoes is gefabriceerd. Deze was vrijwel perfect. Een vriend van me had zo'n hoes gekocht voor zijn MX-5, maar die was veel te krap.

Trouwens, zit de hoes gewoon over de rest heen, of heb je er nog een laagje vanaf gepulkt om te voorkomen dat het stuur veel dikker zou worden?

MWH zei:
Mooi resultaat! En een eye-opener, ik had me helemaal niet gerealiseerd dat je dit natuurlijk ook zelf kan doen. Misschien ook maar eens proberen voor de gein, mijn Linea-stuur is wel echt kapot. Ik vraag me alleen af of ik er wel het geduld voor heb...

Past een stuur uit een Punto?

Ziet er goed uit! Zijn de sierstukken op het stuur nog steeds van kunststof of is dit wel echt metaal? Ik weet dat bijvoorbeeld de “metalen” accenten van de modernere Peugeot stuurwielen eigenlijk van plastic gemaakt zijn, van BMW zou ik wat sjieker materiaalverbruik verwachten.

En nu ook op zoek naar de bijhorend interieurdelen? :)

Mooi werk zeg, net echt! Hopen dat de knoppen het ook gaan doen. Wat ga je doen als je het onverhoopt niet aan de praat krijgt?

Ziet er netjes uit Joël!(y)
En mocht je die knoppen onverhoopt niet aan de praat krijgen zou je kunnen overwegen om ze middels wat arduino bordjes aan je telefoon te koppelen. Als een soort van android auto. :T

Dat is een hele verbetering ten opzichte van het standaard stuur, prachtig zo!
Uitstraling is heel anders zo, veel meer luxe!
Zou mooi zijn als je de knopjes werkend weet te krijgen :)

Elco zei:
Mooi werk zeg, net echt! Hopen dat de knoppen het ook gaan doen. Wat ga je doen als je het onverhoopt niet aan de praat krijgt?

Gaat wel lukken. ;) En anders haal ik de knopjes eraf en zit ik de oude sierstukjes (allemaal plastic ja...) weer terug.

Gisteren was een goede dag overigens:

191425806_10217966172639781_214714874894885500_n.jpg

191026313_10217966172879787_4419753674828006632_n.jpg

191219246_10217966173559804_5366611898520657386_n.jpg

191503402_10217966181640006_3249782862910066200_n.jpg

BlushingDefiantLcont-size_restricted.gif

Ook nog meegereden in deze 911 Carrera T handbak en gereden in een E36 323ti met shortshifter. Wel even wennen zo'n shortshifter, helemaal als je er nog nooit mee hebt geschakeld en de eerste kilometers op het circuit zijn. o_O

Lekker man!! Mooi sturen! Die showroomplaten zijn goed verkrijgbaar bij BMW en onderdelenhandelaren. Ik heb ze ook voor m'n oudjes. Leuk leuk!!

Joel 1987 zei:
Dat is een hele verbetering ten opzichte van het standaard stuur, prachtig zo!
Uitstraling is heel anders zo, veel meer luxe!
Zou mooi zijn als je de knopjes werkend weet te krijgen :)

Dat vind ik dus juist niet, less is more, maar goed dat is enkel een mening.
Knopjes zijn vrij makkelijk werkend te krijgen, de juiste kabel even kopen bij de dealer voor een paar tientjes.
Afgelopen week heb ik een vonkel nieuw stuur op de knop getikt voor mijn Z4.

Lekker sturen op het circuit zie ik!
Maatje van mij heeft een compact met een S50B32 M3 blok erin voor het circuit, maf ding maar rijden!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje begin te twijfelen. Ik vind de chrome sierdelen wel mooier, dus ik blijf even zoeken en verkoop ik de knopjes. ;)

10 jaar minus één dag geleden schreef ik dit:

Joe met trema l D met punt zei:
Hallo daar,

meeste van jullie weten het waarschijnlijk al, maar ik heb gisteren m'n eerste auto gekocht: Een Alfa Romeo 155 1.7 TS. (Ja, ik dacht: Ik begin maar meteen met een Alfa, dan ben ik er van af. ;)).

Dat betekent dus dat ik de Alfa Romeo 155 10 jaar geleden heb gekocht! Ik moet nog even opzoeken wanneer ik heb nou heb opgehaald....

Ja, ik had nog geen rijbewijs toen ik hem kocht. Dus even gewacht op een leuke datum. ;)

Ik moest nog een extra kabel tussen de sleepring en de lichtknop toevoegen. Dan zouden ze het moeten doen. Doen ze niet. Dus maar een ander stuurtje gekocht:

file.php

Rechts origineel, links nieuwe met chrome line spaken. Binnenkort even bekleden. Vind het eigenlijk toch wat mooier.

Vorige week vrijdag bij een vriend met een poetsbrug (https://www.facebook.com/ahcardetailingstellendam/ gratis reclame!) even de motor- en versnellingsbakolie vervangen. Inmiddels bijna een jaar en 12,5k km verder, dus mocht wel.

Zondag wilde ik van mijn ouders naar huis. Uhm... niet dus, hij startte niet.

file.php

Gelukkig stond er nog een Fiat Panda voor me klaar!

Vanmiddag even een gereviseerde startmotor gemonteerd, uurtje werk uiteindelijk.
file.php

file.php

Volgende week zaterdag richting de Alpen! Lekker even wat bergpassen pakken.

Zo, weer terug van vakantie. 2750 km gemaakt in ruim een week tijd. Auto heeft het perfect gedaan. Verbruik rond de 1:11 a 1:12 met flink doorrijden op de Autobahn en in de Alpen. Wel begon de auto op de terugweg te trillen tijdens het remmen. Achterste draagarmrubbers aan de voorkant zijn vorig jaar vervangen, maar symptonen lijken er heel erg op... Van het weekend even kijken wat het is, wellicht zijn nu wel de remmen krom zoals ik vorig jaar dacht.

En wat foto's:

RaPuS62.jpg

Ah9eTWp.jpg

Q71zJNM.jpg

FxCSV0e.jpg

DA4oBkb.jpg

Alm6Y54.jpg

Dat soort tripjes is zo'n auto natuurlijk voor gemaakt! Mooi.
En.. hoe beviel de plotselinge overstap in een Panda :D

Mooi zeg! Dat verbruik valt me ook alles mee voor zo’n auto met de ritten die je beschrijft.

Hopelijk is de oorzaak van de trillingen eenvoudig op te lossen (y)

Mooie trip met een zeer geschikte auto. Blijft mooi, deze combinatie van kleur en wielen (y).

Bedankt allemaal. Was inderdaad een hele mooi trip. :cool:

Trillen is nu bijna weg, zullen de remmen zijn. Even op zoek naar andere brackets voor de remklauw, dan kan ik iets grotere schijven van een 3 liter monteren.

@e63: Uitlaat is standaard, zitten alleen custom made sierstukjes op.

Even verder met verfraaien, remlicht was kapot, gebroken in het midden en ook wat ledjes deden het niet meer. Is een kwaaltje van de Z4 omdat er te sterke veren worden gebruikt bij de montage. Dus meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat zwakkere veren te monteren.

c1ljGHq.jpg

wziA3m5.jpg

xnF8k0m.jpg

Stukken beter. :)

Verder ook even het dak schoongemaakt en geïmpregneerd. Ik ben benieuwd hoe het water nu op het dak blijft liggen.

NFTUOMh.jpg

Ik was er bang voor, had het nog wel gecheckt op een andere telefoon, daar waren de plaatjes wel zichtbaar....

Nu zou het wel moeten werken. :)

Wat een aparte constructie, dat remlicht dat met veertjes op de plek wordt gehouden. Enig idee waar die veertjes precies voor dienen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Goed bezig met het impregneren van het dak! Gebaseerd op hoe je e.e.a. hebt afgeplakt zou ik denken dat dat een spuitbusje is, of is het zo’n agressief spul dat je het echt niet op rubbers, ramen en lak wil hebben?

Ik denk om de klap op te vangen als je de achterklep dichtgooit.

https://www.carclean.com/en/303-fabric-guard-473ml.html

Ik heb dit gebruikt, mag niet op kunststof en rubber komen, dus maar even afgeplakt.

Ja, ik zie ze nu wel. Mooi werk. Ik heb mijn cabriodak geïmpregneerd met een spulletje van BMW dat daarvoor is bedoeld. En kon daarn precies zien waar ik nog wat had overgeslagen. Mooi werk en een behoud voor je dakkie.

Impregneren is altijd lastig inderdaad. Je mist altijd wel ergens een stukje. Gelukkig heb je de tijd en ruimte om het op je gemak nog eens te doen (y)

Zo dan lekker man zo'n reis! geweldige wagen voor, heerlijk sturen! blijft een prachtige wagen.
Mijn Z4 3.0i heeft hetzelfde verbruik.

Dak impregneren is zeker belangrijk met oudere daken zoals die van de E85, doe je handig op deze manier.
Ben zelf geen fan van de 303, zelf ook gebruikt, afgelopen jaar de Raggtopp geprobeerd zelfde verhaal.
Mijn beste ervaring tot nu toe is met die van Gyeon fabric coat, ga nu nog eerst eens die van Ultramar proberen doet veel met boten.
https://www.ultramarxl.com/nl/cabriokap/

Mooi nieuw achterlicht! is idd een standaard kwaaltje.

Er staat nu zo'n Z4 in die kleur te koop. Prachtig! Ik zou bijna m'n spaarrekening plunderen maar kan me inhouden...

Paar dagen te vroeg, maar ik heb de 155 over 5 dagen 10 jaar (officieel) in bezit. Ik was eigenlijk bijna vergeten dat ik hem had. ;) Hij staat nu in Aalsmeer en dat is gewoon heel onhandig Vanmiddag toch maar even opgehaald en gewassen. Ik zit er wel aan te denken om onder een naburig appartementencomplex een parkeerplaats te kopen, maar dan moet ik even kijken of ik de Z4 wel naar beneden krijg. Binnenkort heb ik daarvoor ook nog wat updates die in de planning staan. ;)

QTSmJqM.jpg

Wt3uomL.jpg

Knopjes in het stuurtje van de Z4 doen het nog steeds niet, geen idee waar het aan ligt, alles al gecontroleerd. Dus een tijdje geleden maar nog een stuurtje gekocht met chrome line spaken en deze opnieuw bekleed:

pegNXDb.jpg

YebTEyb.jpg

ff bijgelezen, mooie updates. Jammer dat multifunctionele stuurwiel niet wil werken. Erg goed bekleed, daar moet je wel de lol van inzien, denk ik. Zijn de gaatjes voor het stiksel voor geperforeerd?

De Alfa lekker bewaren, toevallig van de week eens aangeklikt op een gebruikte site. Wat er is, is niet meer voor een appel en een ei te koop, zag ik wel.

Gefeliciteerd met je 10 jarig jubileum! Blijven koesteren die mooie en zeldzame Alfa! Lekker bezig aan de BMW. Hoe is het impregneren bevallen? Genoeg regen gehad de laatste tijd. ;)

Blijft mooi die 155 , alweer 10 jaar in bezit! doe je echt goed.
Grappig dat we een beetje dezelfde autohistorie en smaak hebben.
Bijna 20 jaar terug had ik vrij jonge 155 1.8 16v wide body, wat een wagen was dat!

Leuk hoor!! 20 dagen nadat jij je 155, kocht ik mijn e30 325i cabrio. Die heb ik ook nog steeds. Je 155 blijft een prachtwagen!

Terug
Bovenaan