Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

En als ik hem dan zo weer zie... Blijft het een geweldige auto! Heel veel plezier ermee, maar dat gaat zeker weten lukken !

Maar weer een update:

Maand geleden wilden m'n ouders de Alfa meenemen, maar toen startte hij ineens niet meer. Bleek gelukkig om een zekering te gaan, die keurig in het dashboard kastje lagen.

Twee weken geleden begon de auto te bonken op slecht wegdek, werd steeds erger. De rubbers van de stabilisator is op, dus vrijdag komen er 2 nieuwe stabilisatoren onder + 2 nieuwe voorbandjes.

Verder doet hij het super! (y)

Foto's krijgen jullie nog tegoed van me, weinig tijd voor gehad, en het is ook niet echt mooi weer geweest om plaatjes te maken.

Beste Joel,

Ik heb een vraag over een post die jij gedaan hebt op 03-09-2011 over een bmw 316 e21, zou je mij een mailtje kunnen sturen naar:
groentje_me@hotmail.com, zodat ik je daar een vraag over kan stellen?

Mvg,
J. Groen

Joël D. zei:
Maar weer een update:

Maand geleden wilden m'n ouders de Alfa meenemen, maar toen startte hij ineens niet meer. Bleek gelukkig om een zekering te gaan, die keurig in het dashboard kastje lagen.

Twee weken geleden begon de auto te bonken op slecht wegdek, werd steeds erger. De rubbers van de stabilisator is op, dus vrijdag komen er 2 nieuwe stabilisatoren onder + 2 nieuwe voorbandjes.

Verder doet hij het super! (y)

Foto's krijgen jullie nog tegoed van me, weinig tijd voor gehad, en het is ook niet echt mooi weer geweest om plaatjes te maken.

Dus de reparaties vallen mee. Ik schrok wel toen ik een ander topic las dat de Alfa eerst gerepareerd moest worden.

Kumho. Daniël is er niet blij mee, maar hij heeft a) niets te zeggen en b) Kumho's zijn perfect voor me.

De wielen zijn ook recht gemaakt, want die waren krom. :confused:

Doet onwijs moe worden van dat bandengezeik. Kumho, prima! Als je maar kunt rijden is er niets aan de hand.

Beter dan de banden die er nu onder zaten, die waren niet echt rond meer. :D

Mij maakt het niet zoveel uit, ik ga er niet mee op het circuit oid rijden, als er sneeuw ligt rij ik er ook niet mee, dus waarom zou ik perse dure banden nodig hebben?

Het verschil tussen op tijd stil staan of met 30km/h ergens tegenaan rijden:
https://www.youtube.com/watch?v=rTkinrYg6W8#t=1m34

Ieder zijn keuze.

Of gewoon niet als een idioot door een waterbak rijden, en je ergens halverwege beseffen dat de ankers uit moeten.

Banden kunnen een wereld van verschil maken en je auto een heel ander karakter geven. Ík zal zelf nooit voor Kumho's kiezen, maar dat is omdat ik het limiet van een band op ga zoeken. En die is er bij een Kumho te snel voor mij.

scannen0001-1.jpg

Foto van m'n auto. ;)

Maandag naar de APK.

CK, het is een Alfa. Geloof me, daar is altijd wel ergens een lamp stuk. :D

Succes met de APK Joël.

Vond ik ook al, ginkel, had wel een betere foto verwacht om 9:44....

Dat is m'n knipperlicht, CK. ;)

Het was 9:44 's ochtends, niet echt nodig om dan je lichten aan te doen. (volgens mij stonden ze wel aan, dat staan ze namelijk altijd, maargoed).

Vrijdag bezig geweest met de auto tectyleren. Op het werk van m'n vader stond een brug, dus daar hebben we dankbaar van gebruik gemaakt. :)

_IGP4642.jpg

_IGP4643.jpg

Op de brug:
_IGP4649.jpg

Van bovenaf:
_IGP4651.jpg

(nee, brug kon niet verder naar achter, snoer was niet lang genoeg :)

_IGP4648.jpg

Oeps

_IGP4654.jpg

Da's al wat beter

_IGP4653.jpg

Nee, er zitten geen vlekken op de camera, dat is m'n vader die ik heb weggeshopt. :)

Vandaag nog een klein deel gedaan waar we niet bij konden (zat bij de kriksteun). Dus wij helemaal moeilijk doen met krikken en tegels onder de wielen leggen. Zijn we klaar, auto van de tegels afgereden. "Uhm, we hadden hem natuurlijk ook gewoon op de tegels kunnen rijden"..... (y)

Meteen even nieuw knipperlichtje erop gedaan, maar daar heb ik verder geen foto's van...

Maandag naar de APK. :)

Remschijven achter, maar daar zat geen haast achter. Meteen een kleine beurt uitgevoerd, dus kan ik er weer even tegen. :)

Joël D. zei:
Remschijven achter, maar daar zat geen haast achter. Meteen een kleine beurt uitgevoerd, dus kan ik er weer even tegen. :)

Huh, sinds wanneer hebben mensen achter remschijven en hebben ze een APK en beurt nodig?:p

S-RS zei:
Joël D. zei:

Huh, sinds wanneer hebben mensen achter remschijven en hebben ze een APK en beurt nodig?:p

Nou.... JoëlD. kon wel een beurt gebruiken hoor! :D

APK en remschijven hoef ik niet, maar een goede beurt vind ik wel 'ns fijn :D

Gefeliciteerd met de APK trouwens, blijf er voor zorgen want ze worden zeldzaam :)

Proficiat met de behaalde APK, het lijkt wel een soort examen. Ik zou hem het komende jaar maar lekker vertroetelen, want hij heeft het verdiend!

Hey Joël! Leuk om te zien dat je m'n ex zo goed behandelt. :D

Denk nog regelmatig aan 'em. Gefeliciteerd met de APK!

BMW4Life zei:
Hey Joël! Leuk om te zien dat je m'n ex zo goed behandelt.

Denk nog regelmatig aan 'em.

Wil je wat opbiechten hahahahahaha.......................

c632607072012185802_7.jpg

c632207072012185102_1.jpg

c344029062012183349_1.jpg

c277827062012180055_6.jpg

c931414112011210552_1.jpg

Ja, hij doet het nog prima.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel aan een andere auto aan het denken ben, maar als ik weer in m'n Alfa ga rijden dat ik denk "nah, ik hou hem maar lekker". :p

Snap dat nooit dat terugbouwen naar oranje knippers. Ding is destijds origineel geleverd met deze lampen en in die tijd was het of onderdeel van een face-lift, van een pakket of wellicht alleen beschikbaar op wat duurdere modellen. In andere woorden toen was het een "luxe" of optie dus waarom nu aanpassen naar een oudere of goedkopere versie ? Je gaat toch ook je elektrische ramen niet terugbouwen naar raam slingers ?

Owja en dit heeft niet betrekking puur op deze auto maar gewoon in het algemeen. ;)

Terug
Bovenaan