Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

Vind het een prachtige 155 en wordt lekker vertroeteld, maar ik vond de originele witte knipperlichten ook mooier staan. Dat is zeker geen kritiek, want deze staan ook mooi, maar er gaat voor mij niks boven het origineel.

An sich leuke aanpassing maar ik kan mij ook wel vinden in TL's opmerking. En ook ik ben benieuwd in welke modellen dit zo geleverd werd :confused:

Volgens mij is het nooit zo origineel geleverd. Ik vind het niet heel erg misstaan, maar ook zeker niet een verbetering/verslechtering.

Het is inderdaad nooit zo geleverd. Ik heb het gewoon met wat folie gedaan, kostte 6 euro, gewoon als geintje eigenlijk. :T

ok. tja.
Dat had ik er niet achter gezocht. Ik dacht dat je flink had zitten sleutelen.:T

Maar zijn die lampjes nou binnenin ook oranje (zoals bij witte knipperlichten)?

Wel grappig eigenlijk hoe iedereen hier reageert (van originele staat en zo) en het is gewoon een stukje thee-folie.:)

De 155 is al wit genoeg, ik vind de oranje knippertjes erg leuk staan als vrolijke accenten. (y)

Ongetwijfeld! Mijn sportschoenen zijn gewoon zwart met rood.
Ik had de combinatie Soloman - sportschoenen eigenlijk nooit verwacht...

Maar goed, terug naar 155's met oranje knipperlichten!

1993_Alfa_Romeo_155_V6_TI_DTM_009_9366.jpg

leuke auto heb er zelf ook 2 gehad, een 1.6 16v die erg slecht was en een 1.7ts zoals jij die echt lekker reed en scheurde

Het heeft wel wat, in combinatie met de witte lak en zwarte bumpers lekker 'basic' (hoewel nooit origineel geleverd). Wit staat wel wat sportiever.

MWH zei:
Ik had de combinatie Soloman - sportschoenen eigenlijk nooit verwacht...
De combinatie sportschoenen/solo man klinkt mij dan weer heel logisch. :T

Ik heb ook Asics, maar vergeleken met Airmaxes is dat pure rotzooi.

Met Airmaxes kun je zonder een centje pijn een hele middag lopen. Vooral merk ik het bij onze stadsuitjes/-vakanties. Dan ben je een halve dag een mooie stad aan het bekijken en je hebt totaal geen vermoeide voeten.
Wel onhandig als je daarna een hapje wil eten. Kom je met gympen een restaurant binnen, dat is not-done. Dat is het enige nadeel.

Soloman zei:
Ik heb ook Asics, maar vergeleken met Airmaxes is dat pure rotzooi.

Met Airmaxes kun je zonder een centje pijn een hele middag lopen. Vooral merk ik het bij onze stadsuitjes/-vakanties. Dan ben je een halve dag een mooie stad aan het bekijken en je hebt totaal geen vermoeide voeten.
Wel onhandig als je daarna een hapje wil eten. Kom je met gympen een restaurant binnen, dat is not-done. Dat is het enige nadeel.

Ik liep vroeger, 20/25 jaar geleden, hard op Karhu's.

ik draag altijd All-stars, ik moet er waarschijnlijk over een jaar of 10 afscheid van gaan nemen, maar goed dat komt nog.

ja ging maar ff kijken joël was benieuwd, vooral hoe iedere gast van rond de 18 een auto gaat kopen zelfs voordat hij/zij 18 is onder het mom van die gaan we opknappen.

ik moet nog maar afwachten of ik mijn rijbewijs wel compleet kan betalen, heb nu 1100 euro, maar kan daarna ook geen auto kopen, hoe graag ik dat ook zou willen.

maar goed, even kijken of ik een baantje voor na de vakantie (nu dus) kan vinden

Ik heb redelijk veel gespaard en gewerkt, daarom had ik op m'n 18e behoorlijk wat geld. M'n rijbewijs heb ik gekregen, dus had ik geld over voor een auto. Als ik m'n rijbewijs zelf had moeten betalen had ik denk ik geen auto gekocht, en zeker geen Alfa Romeo. ;)

ok vandaar, nou ja sommige hebben meer geluk dan anderen.

mijn ouders willen het niet betalen omdat ze dan vinden dat ze dan ook verplicht het rijbwijs van mijn zusjes moeten betalen.
en dat willen ze niet.

dus maar het gaat me wel lukken hoor, heb al meerdere keren stiekem gereden, en ook al een paar keer met een instructeur.

dus gewoon goed concentreren en er niet te licht over denken, dan komt het wel goed.

Ik vind het zonde, die oranje knipperlichten. Zo oogt het model veel minder strak.

En vele malen begeerlijker....................................................................:D, maar de oranje knippers staan de witte goed...........(y)

Ach, ik maakte dit plaatje vorig jaar in Arese.

GroteFoto-OOBRFA3I.jpg

En zo'n oranje knipperlichtje dissoneert niet echt vind ik. Toch?

Ergens ziet het er wel lief uit. :) De lampjes zijn nu optisch smaller en minder agressief.

Die oranje knipperlichten staan wel lekker basic in combinatie met de zwarte bumpers, eigenlijk hadden er ook nog wieldoppen op moeten zitten;) Maar als geheel vind ik toch de witte mooier.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Goedendag zei:
JW01 (vanaf een Appel) zei:
Nissan GT-R zei:
heb al meerdere keren stiekem gereden

Dat moet je vóóral op internet neerzetten… :)

Daarvoro kunnen ze je niet arresteren

Lijkt me sneu als een familielid toevallig een keer meeleest en dit doorspeelt naar z'n ouders. :p

mijn ouders zijn er al van op de hoogte, en familieleden die gek zijn van auto's heb ik niet.

Zo, maar even een post in dit topic, anders zakt het zo ver weg. :p

We hebben een garage erbij, dus vanaf 15 oktober kan m'n auto binnen slapen. :) En over 2 weken naar de Nürburgring met de Alfa en misschien een rondje. Dat hangt af van de drukte en het weer.

Gisteren naar Italia Houten geweest. Was erg leuk, stond leuk spul en ook leuke stands. Ik heb vooral wat folders gekocht. Ik heb nu een persmap met (wel kopietjes) technische gegevens van alle motoren (1.7TS, 1.8TS, 2.0TS, 2.5 V6, Q4, TD en 2.5 TD), een boekje met uitgebreide informatie van de 2.0TS en de 155 in het algemeen en nog originele persfoto's (zwart wit). Ik heb ook nog een brochure van de 155, een brochure met technische gegevens, uitrusting en lakkleuren, een boekje van de 1.7TS, een boekje van een 155 Formula (speciale uitvoering), de prijslijst en de optielijst. En het leukste van allemaal: een brochure met accessoires. :D De persmap is in het Engels, de rest in het NL.

Hier wat foto's:

_IGP5957.jpg

De persmap

_IGP5959.jpg

Alles uitgepakt

_IGP5961.jpg

Accessoires

_IGP5963.jpg

Lijstje met velgen, mijn velgen staan er niet tussen, die horen origineel onder een WB, vanaf '95 dus en deze boekjes zijn allemaal uit '93

_IGP5964.jpg

Let even op de radio met wortelnotenhout-look links en rechts de inleg.

_IGP5967.jpg

Lijst met audio, etc. Binnenkort maar kijken of ik zo'n radio met CD-speler kan bemachtigen, kan de puist die er nu inzit ook uit.

Da's een redelijke stapel :) Zou gaaf zijn als je een originele radio kan vinden! Heb 't topic even doorgekeken, sowieso een gave 155! :D

is inderdaad echt vet die Radio.

toen had je daar nog keuze in, nu krijg je er 1 die past bij je interieur en eventueel meer dingen kan.
succes met de zoektocht.

Haha, die houtlook autoradio's zijn echt geniaal. Een oude houtlook Nokia met carkit zou het feest helemaal afmaken.

Die houten is echt geniaal inderdaad, maar ook flink prijzig. Helaas, ik vind het wel leuk om een tijdscorrecte radio in m'n auto te hebben, maar ik ga geen 150 Euro voor een radio uitgeven als ik er al eentje heb...

Dit blijft 1 van mijn all time favourites. Dit was mijn eerste echt 'droom'auto.
De Polo was de eerste. Maar de 1.7 Ts was mijn mooiste. En wat zaten die stoelen heerlijk. en dat prachtige houten stuur. Baal wel dat ik volgens mij helemaal geen foto's meer ervan heb. Toch maar eens gaan graven tussen de analoge fotootjes:)

Heb destijds hemel en aarde moeten bewegen om een originele armsteun te vinden (internet was net pas in opkomst).
Leuke auto en leuk al die memoriblia.

JoelD zei:
Let even op de radio met wortelnotenhout-look links en rechts de inleg.

Zooooooooooooooo lekker fout...:LOL:, voor Opel zijn ze ook een tijd geleverd maar ten eerste is de kwaliteit niet je dat (heb slecht ervaringen met de radio's) en ten 2e vind ik het voor de Omega net iets teveel van het goede.........................................:D

Uploaded with ImageShack.us

Deze kleur. Helaas ook nog geen wide body maar ik wilde perse een dealer onderhouden exemplaar hebben en deze was binnen mijn bereik.
Ook een 1.7 Ts. Tot de dag van vandaag vind ik het een mooi model. Had wel af en toe last van back fire. Maar het inlaatspruitstuk weer terugduwen en klaar.

Ah. Groen. Niet mijn favoriete kleur tbh. Ik vind zelf de SB wat mooier, is wat cleaner en verder vind ik het chromen hart niet echt fraai.

Joël D. zei:
Ah. Groen. Niet mijn favoriete kleur tbh. Ik vind zelf de SB wat mooier, is wat cleaner en verder vind ik het chromen hart niet echt fraai.
Had ook geen chromen hart. Dits was slechts foto ter ondersteuning. Had liever een blauwe gehad maar dat ik hem kocht was die 4 jaar oud en krap 75000 km en een goede prijs voor mijn Polootje deden de rest.:)

Prachtige wagen zeer netjes ook(y)
Zelf heb ik ook een 155 gehad een groene zoals hierboven, precies dezelfde speedline velgen:cool:
een 1.8 16v twinspark sport uit 1997 dus wel de widebody, een van de aller laatsten.
Het sportpakket had wat extra metertjes en verlaging en andere stoelen.
Echt een heerlijke wagen, e motor was echt fijner dan de latere 1.8 die ik in de 156 heb gehad.

In totaal zes alfa's gehad, 33 1.3 boxer eerste type, 75 2.0 twinspark echt een geweldenaar voor die tijd, 155 1.8, 156 3x 1.8/1.9jtd/2.0.
Mijn beste kameraad heeft een 156 GTA 3.2 V6 rij ik ook nog wel eens in, damn dat is echt een geweldenaar.

Tnx Bofkont. 75 wil ik ook nog een keer hebben. Lijkt me echt een heerlijke auto.

Subtiele hint voor een update:

4958538932_716df5eb5a_z.jpg

Terug
Bovenaan