Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tomolino zei:Hier meld ik me maar weer een keer voor aan.
90's zijn niet bijzonder populair, er zijn maar weinig mensen die ''even'' 5k neerleggen voor dat soort auto.
Joel is een liefhebber en heeft het er voor over, ik denk dat je alle tijd hebt om de 155 te verkopen, de 90 is niet zomaar weg.
Eind vorig jaar stond er nog een witte(wel in mindere conditie) te koop op het SCARB forum, deze heeft er ruim een half jaar te koop gestaan.
Nogmaals succes met de verkoop Joel, ik vind het jammer dat ik niet in de gelegenheid ben om hem terug te kopen, dus ik doe het nog maar ff met de 75.
Zit er trouwens een koffertje bij de 90?![]()
JW01 (vanaf een Appel) zei:@Tomolino: Alfa 75 klinkt ook niet verkeerd.![]()
michel1975 zei:We hebben hem al mogen aanschouwen en de koffer zit er inderdaad bij![]()
Is ook geen straf, maar is helaas niet in de staat waarin de 155 verkeerd.
Riceaux zei:Is ook geen straf, maar is helaas niet in de staat waarin de 155 verkeerd.
Daniel en Joel hebben er inderdaad een nette auto van gemaakt.![]()
Inderdaad, de voorgaande eigenaren verwaarloosden dat apparaat maar.
Riceaux zei:Inderdaad, de voorgaande eigenaren verwaarloosden dat apparaat maar.
Als ik zie in wat voor technische staat dat ding was toen Daniel 'm kocht kan je dat best zeggen ja.
Technisch was de auto echt niet in slechte staat, er waren een paar kleine puntjes die aangepakt moesten worden.
Ik ben er een paar weken voordat ik hem Daniel verkocht nog mee naar Italië geweest, zonder ook maar een enkel probleem.
Maar ik geef absoluut toe dat Daniel en Joel de auto (technisch) weer helemaal op orde hebben gemaakt, optisch is de auto er niet beter of slechter geworden naar mijn idee. Het is trouwens al wel anderhalf jaar geleden dat ik de auto voor het laatst zag, dus ik weet niet precies wat er in de tussentijd verbeterd is.
Dionysus zei:![]()
Van een verbouwde Fiat naar een echte Alfa. En da's niet altijd een voordeel. Een echte Alfa uit de jaren 70 of 80. Kwalitatief echt hoogtepunten. Maar man, ik bewonder je ambitie. Ik hoop dat alles op z'n plaats valt en dat die andere F uit Italië een mooie garagevriend gaat krijgen.
Riceaux zei:Volgens mij lekte dat ding ook olie toen Daniel 'm kocht. Lijkt me niet een klein puntje. En dat een auto rijdt zonder problemen betekent niet dat de auto technisch in goede staat is.
meeuw zei:Wat ik mij uit die tijd herinner (ouders hadden Alfa's en ik heb ook nog een Giulia gehad) was dat het rond 1970 nog wel in orde was, maar dat de kwaliteit rond 1980 gewoon slecht was. De Alfasud (hebben wij ook nog gehad) en een groter model (75?) hadden Alfa moeten redden, maar dat ging toen de mist in door de matige kwalteit en het image van AR dat daardoor schade opliep. De Sud roestte al in de showroom. Ik had rond 1980 een Giulia super van ca. 2 jaar oud en die begon ook al te roesten (op het plaatwerk). Daarnaast kon de auto niet tegen de Nederlandse winters (de remschijven kon je na de winter vervangen als er veel gepekeld was, heb ik dus 2x moeten doen terwijl de auto nog geen 60.000 km. had) en als je een beetje te veel gas gaf bij een koude motor kon je meteen door naar Sam van Lingen om een nieuwe koppakking te laten monteren. Was wel de leukste auto die ik had (naast mijn huidige cabrio).
Tomolino zei:Riceaux zei:Volgens mij lekte dat ding ook olie toen Daniel 'm kocht. Lijkt me niet een klein puntje. En dat een auto rijdt zonder problemen betekent niet dat de auto technisch in goede staat is.
Naar mijn weten is hij later olie gaan lekker, bij mij heeft hij nooit gelekt en nooit verbruikt.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Maar een BMW wordt door sommigen ook echt 'misbruikt'. Dat verklaart het achterstallig onderhoud misschien ook.
Bij zo'n Alfa 155 is dat toch minder lijkt me.
BMW4Life zei:Tomolino zei:Riceaux zei:Volgens mij lekte dat ding ook olie toen Daniel 'm kocht. Lijkt me niet een klein puntje. En dat een auto rijdt zonder problemen betekent niet dat de auto technisch in goede staat is.
Naar mijn weten is hij later olie gaan lekker, bij mij heeft hij nooit gelekt en nooit verbruikt.
Kon het bij mij zien omdat hij bij mij altijd binnen stond en ik altijd een stuk karton onder de auto leg. Oliedruppeltjes kwamen door de krukaskeerring, maar was niet dramatisch genoeg om wat aan te laten doen. Heb ik overigens ook vermeld bij verkoop aan Joël.
Maar een BMW wordt door sommigen ook echt 'misbruikt'. Dat verklaart het achterstallig onderhoud misschien ook.
Nissan GT-R zei:JW01 (vanaf een Appel) zei:Maar een BMW wordt door sommigen ook echt 'misbruikt'. Dat verklaart het achterstallig onderhoud misschien ook.
Denk het ook.
Echter een alfa met achterwielaandrijving? Dan moet de prijs eigenlijk niet onder de 5000 euro zijn gezakt.
Riceaux zei:Maar een BMW wordt door sommigen ook echt 'misbruikt'. Dat verklaart het achterstallig onderhoud misschien ook.
Achterstallig onderhoud is niet erg, als de prijs er ook naar is. En vertrouw nooit op de vorige eigenaar of op de onderhoudsgeschiedenis. Gewoon de auto zelf inspecteren/laten inspecteren en vervangen wat er vervangen moet worden. Zoals Daniel al zegt autorijden kost geld.
Klopt. Wij hadden een doorgezaagde pallet achterin liggen zodat de sporttas droog bleef die achterin lag.Tomolino zei:meeuw zei:Wat ik mij uit die tijd herinner (ouders hadden Alfa's en ik heb ook nog een Giulia gehad) was dat het rond 1970 nog wel in orde was, maar dat de kwaliteit rond 1980 gewoon slecht was. De Alfasud (hebben wij ook nog gehad) en een groter model (75?) hadden Alfa moeten redden, maar dat ging toen de mist in door de matige kwalteit en het image van AR dat daardoor schade opliep. De Sud roestte al in de showroom. Ik had rond 1980 een Giulia super van ca. 2 jaar oud en die begon ook al te roesten (op het plaatwerk). Daarnaast kon de auto niet tegen de Nederlandse winters (de remschijven kon je na de winter vervangen als er veel gepekeld was, heb ik dus 2x moeten doen terwijl de auto nog geen 60.000 km. had) en als je een beetje te veel gas gaf bij een koude motor kon je meteen door naar Sam van Lingen om een nieuwe koppakking te laten monteren. Was wel de leukste auto die ik had (naast mijn huidige cabrio).
Vooral de Sud was een drama, daar komt volgens mij de uitspraak ''Alfa's roesten al in de folder'' vandaan.
De Alfa's uit de jaren 70 willen ook wel roesten, maar bekijk eens een opel of citroen uit die tijd..
Leuk trouwens dat je over remschijven begint, Alfa had er misschien problemen mee qua betrouwbaarheid, maar was wel een van de weinige merken die in die tijd remschijven op vrij normale auto's monteerde, bij andere merken had je gewoon nog trommeltjes.
En tja de koppakking vind ik niets met de betrouwbaarheid te maken hebben, het is algemeen bekend dat de nord blokken uit aluminium opgetrokken zijn en vrij veel olie meedragen, deze moet gewoon warm zijn voordat je gaat trappen. Dit is zelfs bij de 155 van Joel(in de basis volgens mij een 1600 uit ergens halverwege jaren '60) nog zo.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Maar een BMW wordt door sommigen ook echt 'misbruikt'. Dat verklaart het achterstallig onderhoud misschien ook.
Tomolino zei:Overigens is deze 155 niet misbruikt, maar ook zeker niet ontzien. Zandvoort heeft hij zeer lekker mee gedaan(ask Daniel) en ook op de autobahn is hij niet lullig gebruikt, als hij maar warm gereden is!
Joël D. zei:Tomolino zei:Overigens is deze 155 niet misbruikt, maar ook zeker niet ontzien. Zandvoort heeft hij zeer lekker mee gedaan(ask Daniel) en ook op de autobahn is hij niet lullig gebruikt, als hij maar warm gereden is!
190 met 4 man was geen probleem. En dat maakt ook niets uit, een beetje toeren draaien is echt niet erg. Ik heb op de autobahn een uur achter elkaar met meer dan 5000 rpm gereden (maar dat draait hij al best snel), en hij gaf helemaal geen krimp. In dit soort omstandigheden mis ik overigens wel een olietemperatuurmeter.
Tomolino zei:Nee Daan, ben gewend aan een bepaald inkomen, dat kan ik niet een paar jaar missen.
Als ik HBO gaan doen ben ik op m'n 26e pas klaar, dan willen m'n ouders(en ik) me hier allang weghebben.
Ook denk ik niet dat ik het niveau heb en zou niet weten welke opleiding, het IVA vind ik echt 10 keer niets.![]()
Joël D. zei:190 met 4 man
S-RS zei:Tomolino zei:Nee Daan, ben gewend aan een bepaald inkomen, dat kan ik niet een paar jaar missen.
Als ik HBO gaan doen ben ik op m'n 26e pas klaar, dan willen m'n ouders(en ik) me hier allang weghebben.
Ook denk ik niet dat ik het niveau heb en zou niet weten welke opleiding, het IVA vind ik echt 10 keer niets.![]()
Aah oké. Maar je gaat dus wel wat anders erbij doen voor een jaartje oid?
Joël D. zei:190 met 4 man
Tomolino zei:Als ik een opleiding naast het werk kan vinden mag hij best langer duren dan 1 jaar.![]()
Tomolino zei:210(teller) met 5 wil ook.![]()
Zoiets ja. Overigens kon hij wel harder denk ik, maar was te druk, moest telkens weer in de remmen....Tomolino zei:5000 tpm is 150 kmh? Hij draait iets van 6900 toch?
Vorige keer wel ja. Daarvoor een keer met de F en de SL.S-RS zei:Joël D. zei:190 met 4 man
Huh, zijn jullie toen met één auto die kant opgegaan?
S-RS zei:Haha, berg af of een heel lang recht stuk?