Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

Factuur_zpsebd12a88.jpg

:D

Zo. Zaterdag heb ik samen met iemand van het Alfaforum de remschijven achter vervangen. Scheelde mij toch weer 180 Euro tov de garage. De auto heeft verder weer een jaar APK. Verder geen opmerkingen. (y)

Sam van Lingen, beroemd om z'n "Savali-uitvoeringen"....., bestaat helaas ook al niet meer :cry:

Dergelijke Alfa Romeo dealers hebben momenteel ook geen bestaan met het zeer ingekrompen modellenprogramma van het merk.

Rearwheel Driver zei:
Sam van Lingen, beroemd om z'n "Savali-uitvoeringen"....., bestaat helaas ook al niet meer :cry:

Dergelijke Alfa Romeo dealers hebben momenteel ook geen bestaan met het zeer ingekrompen modellenprogramma van het merk.

Als je het mij vraagt is FIAT langzaam maar zeker bezig met de ondergang van Alfa.
Constante uitstel van nieuwe modellen, 1 miljard beschikbaar stellen voor zogenaamd 5 nieuwe modellen, van dat geld ontwikkel je in het gunstigste geval net 2 compleet nieuwe auto's.

Enige lichtpuntje zijn de 4C en de samenwerking met Mazda, echter zijn dit geen auto's voor de massa en zullen die het merk niet redden.

IMGP6117.jpg

Hoppa. Heerlijk weertje vandaag! Inbouwen duurde wat langer dan verwacht, moest nog een steun overzetten en ook de boxen van m'n oude hoedenplank. En ook nog het draadje van de achterruitverwarming gesoldeerd, want die was doorgebrand.....

Lekker bezig! Mogen we dus voorzichtig concluderen dat er voorlopig echt niets anders komt?

Uhm ja. Tenzij er ineens een mooie 75 V6 te koop komt te staan natuurlijk.

Of als ik ergens een zak met geld vind.....

Joël D. zei:
Uhm ja. Tenzij er ineens een mooie 75 V6 te koop komt te staan natuurlijk.

Of als ik ergens een zak met geld vind.....

Goed bezig Joel, en je weet maar nooit, een autoliefhebber zijn heeft zo zijn nadelen....................:D

Dat is zo. En als je op een gegeven moment getrouwd ben en je vrouw begint zich ook te interesseren in auto's, dan ben je nog verder van huis ;)

Ik heb al een tijdje last van een vervelende koppeling. Soms zit hij helemaal vast, en meestal was dat wel op te lossen door er een keer hard op te trappen, maar vanmiddag zat er helemaal geen beweging meer in. Gelukkig stond hij in zijn 2 en heb ik hem uit kunnen laten rollen en met wat gas de tandwielen gesynchroniseerd waardoor ik de bak in zijn neutraal kon zetten.

Na 5 min. toch maar besloten dat ik de auto daar niet kon laten staan en naar huis gereden. Plotseling deed de koppeling het niet meer. Ik ga nu even kijken of ik het heveltje (waar die veer aanzit die de koppeling weer terugduwt) wat kan smeren, het lijkt wel of dit soms klemt.

Zo, gisteren terug gekomen van een weekend Nürburgring. Auto heeft het goed gedaan. (y)

Wilde zaterdagavond nog een rondje Ring doen, had net een kaart gekocht, was aan het wachten op een vriend die nog even moest tanken en toen ging de baan dicht. Is ook niet meer open gegaan die dag. Voorteken? ;) Nja, wel een goede reden om in augustus nog een keer te gaan.

Op de terugweg nog 205 op de GPS gehaald, met 4 man + bagage. Niet slecht, helemaal niet gezien het feit dat de fabrieksopgave 191 km/h is.

EDIT:

Helemaal vergeten:

:T

Nee, hebben ze eraf getrokken. Nja, vond het zelf ook niet meer mooi tbh. Was te geel tov de zijknippers.

Zaterdag de wielbouten gespoten, bij het verwijderen van de voorwielen toch nog wat (vergaande) roest aangetroffen in het spatbord. Was te verdrietig om foto's te nemen. :(

Niet verkeerd die strip, maar matcht ie wel met het stuur?
Roest bij de spatborden, je verwacht het haast niet van een auto op dit platform *kuch* (ik kan er over meepraten).

(y)

Vanmorgen even naar de garage gereden ivm met mijn koppeling. Blijkbaar is mijn hoofdkoppelingscilinder lek, die die wordt vervangen. Verder wordt de remmenvloeistof vernieuwd, want die was zwart.... dus hopelijk zijn mijn problemen met de koppeling verleden tijd. Alhoewel ik wel alvast wat geld opzij ga zetten voor een nieuwe koppeling, want de huidige gaat geen 5 jaar meer mee.

Verder wordt ook de kleppenpakking vervangen. Verder was het motorblok kurkdroog. (y)

Vanmiddag de auto gewast en in de wax gezet, dus die glimt weer heerlijk. (bedankt meeuw!).

Triple post... ;)

Geen foto's, sorry. Ik heb vandaag wel nieuwe bougies erin gedraaid en het luchtfilter schoongemaakt, moet nog een keer goed gereinigd worden, maar daar had ik de juiste middelen niet voor. ;) Ook de parafaan eruitgehaald en eronder schoongemaakt. Meteen ook wat tectyl erop gespoten, kan het ook niet meer roesten.

Volgend weekend weer naar de Ring en dan ook een rondje doen, dus dan komen er wss nog wel wat foto's lang. :)

Mooie strakke Alfa (y). Houten strip op het dash staat goed.
Heb je wel eens overwogen om de onderste stukken van de bumpers wit te spuiten? Vind ik de 155 net even "af" maken.

R W D zei:
Mooie strakke Alfa (y). Houten strip op het dash staat goed.
Heb je wel eens overwogen om de onderste stukken van de bumpers wit te spuiten? Vind ik de 155 net even "af" maken.

Tnx. (y) Maar nee, ik ga de bumpers niet wit spuiten. Normaal gesproken vind ik zwarte bumpers echt lelijk, maar op een witte auto vind ik het wel een leuk contrast geven. Misschien dat ik ze ooit een keer voor de grap wit wrap. Maar dat is echt lange termijn.

Het contrast blijft aanwezig als je de bovenste en onderste delen van de bumpers zwart laat. Je moet ze niet helemaal wit spuiten.

Let niet op de wielen

wrapalfa.jpg

Terug
Bovenaan