Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | Mazda MX-5 PRHT 2.0 NC2 '10

Tnx. (y) Nog twee foto's naast twee echte auto's:

Die groene E34 M5 was trouwens ook heel gaaf. Hij kwam mij wel vrij bekend voor, maar geen idee waarvan.

Wouter82 zei:
En je hebt dus een nieuwe tellerbak gevonden?:)

Check!

Ja, toch niet de originele, maar eigenlijk vind ik deze iets mooier. Verder kostte deze slechts 20 Euro, terwijl een originele 40 Euro was. Dan is de keuze makkelijk gemaakt. Ook met de sensoren heb ik makkelijk gehad, die kosten normaal gesproken zo'n 60 Euro, nu was ik slechts 30 Euro kwijt. In totaal dus 50 Euro, dat kon er nog wel van af. :p En ter vergelijking, dit is een originele tellerbak uit een SB.

Goed. Dat is dus mislukt.
facepalm.gif

Teller geeft nu constant 20 km/h te veel aan. Hij kan nu dus wel 230 op de teller............

^dat doet hij dus nog steeds.

Schokdemper rechtsvoor ook kapot, dus auto rijdt voor geen ene meter.

Schokdempertje is niet zo schokkend duur toch?
Jammer van de tellerkast, misschien weten ze op de registersite hoe of wat?

Ik ga geen één schokdemper vervangen, dus de rekening is sowieso al twee keer hoger. ;)

Teller weet ik wel, maar ben te lui om de tellerkast er weer uit te halen.

Dat is toch maar een paar schroefjes?
Twee vervangen is inderdaad verstandiger maar dan nog is het te overzien toch? ;)

Ik heb garage Grand Prix in Amsterdam een mailtje gestuurd, zij staan wel goed bekend.

Note to self: geen oude auto meer kopen.

Ik vind het een mooie 155

Verder is er niks mis met een oudere auto kopen, helemaal niet als je zelf wat tijd hebt en een beetje handig bent.

Zo'n drama is het niet om je veerpoten los te bouten en te vervangen (lijkt mij)

Maar ik hoop voor je dat de garage met een fatsoenlijke prijsopgave komt en dat je nog een tijd kan blijven geniet van je Alfa

Nee, een nieuwe auto is een feestje. Voor elke minimale onderhoudsbeurt de hoofdprijs betalen bij de dealer (y).

Lycan_Capri zei:
Zo'n drama is het niet om je veerpoten los te bouten en te vervangen (lijkt mij)

In principe niet. Maar ik heb noch de tijd, noch de ruimte, noch de materialen (geen hydraulische krik, geen assteunen en geen veerspanner). Dus zelf doen gaat het helaas niet worden.

Joël D. zei:
Lycan_Capri zei:

In principe niet. Maar ik heb noch de tijd, noch de ruimte, noch de materialen (geen hydraulische krik, geen assteunen en geen veerspanner). Dus zelf doen gaat het helaas niet worden.

Dan wordt het inderdaad een stuk lastiger natuurlijk, nogmaals ik hoop dat de garage met een leuke prijsopgave komt

Zo, teller doet het weer. Dat is één.

Ik rij maandag even naar mijn vaste garage en even overleggen wat hij denkt.

Zo, nieuwe schokdempers zitten eronder. Wereld van verschil. :)

Zowel de linker als de rechter waren aan vervanging toen (mag ook wel na dik 20 jaar). Rechtsvoor was helemaal lek (die zakte zonder kracht al bijna weg) en de linker kwam niet meer terug omhoog.

Bump. Auto doet het nog steeds goed.

Wel net geschorst, besteed die 46 Euro per maand liever in de zomer aan wat extra benzine. :D

Blijft toch een heerlijke verschijning de 155, ze worden steeds schaarser.
Naar mijn mening ook een vrij tijdloze auto, doet nog steeds fris en modern aan.

auto bij ton geweest? wijs besluit! zo weet je zeker dat je er lang plezier van kunt hebben.(y) keep up the good work!;)

Thanks. (y)

pbRzKan.jpg

Hij rijdt weer. (y) Naar de garage voor een APK, het stellen van de kleppen, monteren van een nieuwe kleppendekselpakking en oliedruk en -temperatuursensor.

Ook uit de schorsing gehaald of nog niet (ivm de groene platen)?

Blijft een hele fraaie auto. Ik denk dat je spijt zou krijgen van een eventuele verkoop. Hoewel... afgelopen week reed ik een 156 V6 Sportwagon en het was me ontschoten hoe een 156 ook alweer reed. Maar wat een heerlijk agiel ding!

Joël D. zei:
Doe maar een goed bod. ;)

Nog even niet, eerst even goed bedenken wat ik nou de 156 wil..

Elco zei:
Blijft een hele fraaie auto. Ik denk dat je spijt zou krijgen van een eventuele verkoop. Hoewel... afgelopen week reed ik een 156 V6 Sportwagon en het was me ontschoten hoe een 156 ook alweer reed. Maar wat een heerlijk agiel ding!

En dan was het nog een V6 ook, de twin sparks zijn nog veel agieler omdat ze wat lichter zijn in de neus. Qua rijden is zo'n 156 veel strakker dan een 155, een 155 kan alleen veel leuker met de kont gespeeld worden.

Joël D. zei:
Thanks. (y)

Hij rijdt weer. (y) Naar de garage voor een APK, het stellen van de kleppen, monteren van een nieuwe kleppendekselpakking en oliedruk en -temperatuursensor.

Uhm... tsja. Hij staat nog steeds bij de garage. Er is iets mis met de motor, dus die moet eigenlijk gereviseerd worden.

En ik moet nog even nadenken of ik dat er wel voor over heb. :rolleyes:

Voordat je hem zomaar van de hand doet eerst even contact opnemen met ondergetekende aub! :)
Wel balen man, hopen dat er binnen de financiele mogelijkheden wat aan te doen is, succes!

Of niet...

Joël D. zei:
Dan liever die rode 164 Rob. Maar beiden hebben te veel gelopen.

Ik wou die ook laten zien, maar kon 'm helaas niet meer vinden.

Lastige keuze dit. Hopelijk maak je de juiste. ;)
Good luck!

Carkiller zei:
Of is het een 1 april grap?

;)

Sorry jongens. Moet toch wat als je alleen thuis zit te leren. :rolleyes:

Maar de auto staat nog steeds bij de garage. Ik heb tegen hem gezegd dat hij rustig aan moest doen, maar dit tempo is wel heeeeeeeeeeeeeel rustig. o_O

Om 05:30 opgestaan en ik ben de eerste die het door heeft.

Overigens op mijn werk helemaal geen 1 april grappen.
Saai...

Maar ik hoop voor je dat de Alfa toch snel klaar is, anders toch maar even bellen?

Inderdaad, ongelofelijk balen!

Om 05:30 opstaan zeg...

Joël, je bent een draak!

Nou. Hij is terug hoor.

Wat is er gebeurd:

Nieuwe APK
Deurklink hersteld, die was afgebroken (binnenwerk)
Kleppen gesteld (motor loop echt 100000x beter nu, eerst tikte hij nog wat maar nu helemaal niet meer!)
Oliedruk- en temperatuursensor gemonteerd

Zo'n onzichtbare auto is echt niet handig, Joël. Het interieur is nog best aardig, maar je hebt verder echt geen privacy. Lekker van je witte Italiaan blijven genieten! ;)

Terug
Bovenaan