Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | Mazda MX-5 PRHT 2.0 NC2 '10

Iets wat ik al een tijdje wil hebben. ;)

Ik heb nog niets gekocht, ik ga dinsdag nog een keertje kijken en een stukje rijden. Ik ga alleen geen 2 auto's in de verzekering/MRB zetten. De 155 staat nu geschorst en als ik hem niet kan verkopen blijft hij dat ook tot na de zomer. Dan zie ik wel wat ik ga doen.

Deze toevallig?..:D

Vanuit een ander topic:

Joël D. zei:
0284848293001.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/284848293?asrc=st|as

Gaan we weer.... iemand een 155 kopen?

Toevallig zag ik vandaag nog een 75 rijden. Blijft een geweldige wagen!
Heel veel plezier ermee (en succes met de verkoop van de 155).

Ik ben benieuwd! Een 75 is een stukje karakteristieker dan een 155, maar anderzijds is jouw witte 155 inmiddels wel soort van 'forum-erfgoed' geworden en hoop ik mee dat hij - mocht het tot een verkoop komen - een nieuw baasje onder de mede-forummers vindt!

Escher zei:
Ik ben benieuwd! Een 75 is een stukje karakteristieker dan een 155, maar anderzijds is jouw witte 155 inmiddels wel soort van 'forum-erfgoed' geworden en hoop ik mee dat hij - mocht het tot een verkoop komen - een nieuw baasje onder de mede-forummers vindt!

Dat hoop ik ook. Mocht iemand interesse hebben is hij/zij van harte uitgenodigd om te komen kijken.

Helaas past de 155 niet in de huidige situatie van zowel mijzelf als m'n vader, anders was hij hier zeker teruggekomen.
Succes met de verkoop, ik hoop echt dat hij bij een forummer terecht komt en anders op z'n minst bij een echte liefhebber.

Ah heerlijk!!!!!!!!!!!!
Heb zelf in het verleden een rode 75 2.0 twinspark gehad, man wat een wagen was dat, en volgens velen ook de laatste echte Alfa.
Die 2.0 twinspark is een juweel van een blok, blijft er aan sleuren kan ik je zeggen.
Menig keer 230/5 gezien op de klok richting Seedorf Duitsland waar ik in de jaren 90 zat gelegerd, mooi was die tijd :cool:

In dat geval, nu dan wel gefeliciteerd!

Ik ben heel erg benieuwd naar de 75, een enorm gave wagen als je het mij vraagt.

Tnx. (y) Hij is zeker niet zo mooi als de 155, maar het is gewoon een nette auto om te zien.

Alles kan je aanpakken. Mooie bak man, sinister vette motor. Tof! Nu hopen dat de 155 snel een nieuw baasje vind die hem koestert.

Gave bak, gefeliciteerd met de aankoop! Mooi dat er dan toch een goede Alfa is gevonden na een aantal teleurstellingen.

Geweldig Joel!!!!!!!!!
Mijne had een identiek interieur, pure nostalgie voor mij dit.
Hoop dat ik hem eens in het echt mag aanschouwen.

Goh nog een zwarte youngtimer, wat toevallig :D. Groot gelijk, heb er geen ervaring mee maar lijkt me een goede keuze.
Veel plezier ermee.

Bedankt allemaal. (y). Ik moet alleen nog even oefenen met double clutchen, want zoals bij alle Alfa transaxles functioneert de synchro niet fantastisch. ;)

Escher zei:
Helemaal top! (y) Kriebelt het niet om de twee Alfa's niet gebroederlijk naast elkaar te houden? :)

Ja, tuurlijk. Maar met de MRB kosten in NL is dat gewoon niet realistisch. Helaas. Voorlopig staat de 155 dus geschorst in de garage.

Heeft mijn 75 nooit last van gehad Joël, en wat heeft dat ding ongenadig op zijn flikker gehad van mij :)

Terug
Bovenaan