Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | Mazda MX-5 PRHT 2.0 NC2 '10

Joël D. zei:
Ik heb wel zoiets al geprobeerd, maar dat werkte helaas niet. Maar ik zal even kijken of dit misschien wel zou kunnen werken. Bedankt. (y)

:LOL:

Met alleen een plastic restorer oid worden ze denk ik niet heel mooi, of is het slechts tijdelijk. Ik heb ze destijds overgespoten, dat werkt ook erg goed. Nadeel is wel, dan je dan de hele kunststof stip rondom moet spuiten. En ik heb de bumpers ook gedaan.

2enmfqg.jpg

2ng7fcn.jpg

Dat was mijn Alfa.

Voor de kleurcodes kun je hier eens rondkijken, ik weet ze niet meer (uit mijn hoofd).

Ik zou deze eens proberen , maar gezien de leeftijd van het rubber heb je ook kans dat het niet meer lukken gaat, dan is idd spuiten de enigste optie.

https://www.carclean.nl/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_500ml_RVT500_102508

Joël D. zei:
Ik heb wel zoiets al geprobeerd, maar dat werkte helaas niet. Maar ik zal even kijken of dit misschien wel zou kunnen werken. Bedankt. (y)

En ik woon inderdaad vlakbij Zandvoort, maar ben niet bij de Max Verstappen racing days geweest. Niet mijn type mensen wat er op dit soort dagen zijn (zie ook Italia a Zandvoort toen je nog gratis kaarten kon krijgen). Drukte scheen overigens mee te vallen, er stonden geen files die er op dit soort dagen snel staan tussen Zandvoort en Heemstede/Overveen.

Overigens rijdt de 75 door het vervangen van het versnellingsbakrubber 100 keer beter. Dus nu begin ik weer te twijfelen. o_O:LOL:

Ik ben wel bij de Racing Days geweest, en wat een teleurstelling. Hooguit anderhalf uur daar rondgelopen en was er daarna mee klaar. Daarna gewoon over de boulevard gelopen, en ik kan zeggen dat dat veel interessanter was (ligt er ook deels aan dat we de auto bijna in het centrum moesten parkeren). o_O

Gave Alfa 75! Veel heerlijke kilometers toegewenst! (y)

Joël D. zei:
Ik heb wel zoiets al geprobeerd, maar dat werkte helaas niet. Maar ik zal even kijken of dit misschien wel zou kunnen werken. Bedankt.

Ik heb veel verweerd zwart plastic weer netjes gekregen met Poorboys Trim Restorer.

https://www.carclean.nl/product/Autoglym/Bumper_Trim_Gel_325ml_10585_100128

Ik heb dit geprobeerd, zonder succes.

Uh, waar ben jij nou weer mee bezig? Elektra is eng... :T

Wouter82 zei:
Kom je ook naar EMW op 26 juni? Kunnen we het daar proberen met Poor Boys :)
Dit had ik eerder moeten zien, hetzelfde geldt voor de spoiler op mijn BX.

Joël D. zei:
Nissan GT-R zei:
Dakraam werkt niet?

Nee, ik hoor het relais wel klikken, maar verder gebeurt er niets. Hemel was ook doorgezakt, dus daar komt ook meteen een andere in.

Dus dan is jouw verwachting vast ook de motor? ;)

MWH zei:
Nissan GT-R zei:
Dakraam werkt niet?
Nog een probleem dat ik ken van de BX! :) Als jij nou even voor al mijn problemen oplossingen zoekt Joël, dan kopieer ik jou daarna! :p

Gewoon beginnen MWH ;) Heb je een werkplaatshandboek? Zolang je het niet werkend uit elkaar krijgt en je kunt het weer terugzetten is het niet zo erg als het daarna niet werkt.

WCXp96d.jpg

Dat was dus mijn uitzicht. Ik had van de verkoper een andere hemel gekregen, dus die maar monteren.

pb9jqTm.jpg

Cadeautje. :D

hUGnMPY.jpg

Uitgepakt. Morgen even schoon maken en proberen het schuifdak werkend te krijgen. Dan kijken hoe ik hem heel in de auto krijg. :confused:

Prachtige auto zeg... succes met 't klussen! Lijkt me een precies werkje...

Joël D. zei:
Dat was dus mijn uitzicht. Ik had van de verkoper een andere hemel gekregen, dus die maar monteren.

Uitgepakt. Morgen even schoon maken en proberen het schuifdak werkend te krijgen. Dan kijken hoe ik hem heel in de auto krijg.

Zie ik goed dat de stof van dit exemplaar ook al begint los te laten bij de handgrepen en in de hoeken? Dan zou ik dat eerst vervangen voordat ik hem plaatste, want dan komt de rest geheid ook binnenkort los... Je kunt tegenwoordig prachtig materiaal krijgen, stof en schuimlaag ineen, zodat je alleen het oude eraf hoeft te halen (vies klusje) en het nieuwe erop te lijmen. Aangezien deze hemel behoorlijk plat is, moet dat niet zo moeilijk zijn. Wel het makkelijkst om met zijn tweeën te doen.

Hemel naar binnen brengen gebeurt, nu hij niet door de voorruitopening kan, door hem over zijn lengteas zoveel mogelijk te rollen (zonder hem te kraken) en dan over de platgelegde stoelen door een achterportier voorwaarts naar binnen. Lukt dat niet, dan kan het zijn dat je een voorportier moet verwijderen en dan diagonaal door die opening naar achteren erin.

Hier nog een draadje van het Alfa forum... (maar dat had je zeker al gezien).

Nico GTR zei:
Joël D. zei:
Nissan GT-R zei:
Dakraam werkt niet?

Nee, ik hoor het relais wel klikken, maar verder gebeurt er niets. Hemel was ook doorgezakt, dus daar komt ook meteen een andere in.

Motor werkt gewoon. ;) Er zit een schakelaar die de motor omdraait. Die werkt niet goed. Geen idee waarom niet alleen.

Joël D. zei:
Nico GTR zei:
Joël D. zei:
Nissan GT-R zei:
Dakraam werkt niet?

Motor werkt gewoon. ;) Er zit een schakelaar die de motor omdraait. Die werkt niet goed. Geen idee waarom niet alleen.

Stond net vandaag het ideale artikel in de AMT.

(y)

Ah, motor zit ook in een Volvo 760. Goed om te weten. :T

https://www.volvoclub.org.uk/faq/BodySunroof.html

Het werkt. :LOL: Er was een nokje versleten waardoor de motor niet wist welke kant hij op moest draaien.

Goed bezig Joël! (of zou ik handige Harry moeten zeggen ;)) Vast heel fijn om het hemeltje niet meer op je kruin te voelen.

Jacob106xs zei:
Goed bezig Joël! (of zou ik handige Harry moeten zeggen ;))

Mijn vader (Harry) heeft inderdaad wat geholpen. :p

Vandaag ging ik met de 155 even naar Delft om naar m'n nieuwe kamer te kijken en om m'n bachelordiploma aan te vragen. Ik werd alleen bijna onwel van de benzinegeur in de auto. Ik had al eerder iets geroken, maar dat was alleen bij stationair toen ik hem in de garage wilde zetten. Toen ik thuis was en Micha het contact aanzette terwijl ik onder de motorkap keek was de dader al snel gevonden. Uit de brandstofleiding die naar de injectoren toe ging spoot de benzine uit. :eek: Deze hangt ongeveer boven mijn uitlaat, dus dat had vervelend af kunnen lopen.

Dus snel naar de Brezan gereden (toch wel handig, 2 auto's :T) om een nieuwe benzineleiding en wat slangenklemmetjes te halen.

Even lekker draaikonten hoor. Ik was eigenlijk van plan om de 75 deze herfst weer te koop te zetten. Ik ben echter vanmiddag naar iemand geweest om wat onderdelen op te halen en die heeft hem wat anders afgesteld. En de auto rijdt echt heel anders, veel feller en hij voelt ook veel sneller aan. Ook staat hij verkeerd uitgelijnd en ligt de fusee er blijkbaar uit (blijkbaar niet gezien bij de APK? :confused:) en dat hij dan ook veel beter rijdt.

Verder gaf hij mij complimenten over de staat en hij zei ook dat ik hem niet moet verkopen.

Dus..................... :)

haha goed bezig jongen :)(y)
Een gezonde 75 2.0 twinspark is bloedsnel, mijn hemel wat heb ik capriolen met dat ding uitgehaald krap aan 20 jaar terug :T

Hij rijdt goed hoor, die 75. Mooie auto ook.(y)

Kleine gebruiksaanwijzing maar het is en blijft natuurlijk een Alfa.

Goed dat je 'm houdt! Van verkopen had je op den duur vast wel spijt gekregen. Net als van de 155, die je al jaren wilt verkopen en toch telkens weer houdt. Mooi wagenpark zo!

Gaaf klokkenspel heeft die Alfa (y) Zie ik het nu goed dat de verlichting niet van achter de tellerplaat vandaan komt, maar juist van erboven?

Komt van boven inderdaad.

Even een update: De 155 doet wat hij moet doen. Vorige week meegenomen naar Delft. Blijft een hele fijne auto om in te rijden. (y) Binnenkort maar even kijken voor een nieuwe APK, die loopt in december af.

EDIT: Bijna vergeten, morgen heb ik 5 jaar mijn rijbewijs, dus ook 5 jaar de 155 in bezit. (y)

Van de 75 zat de linkerbuitenspiegel vast. De kabels waren verroest en het kogelgewricht zat vast. Dat laatste heb ik los gekregen, maar de kabels waren doorgeroest. Ik heb dus een hele tijd rondgereden met een spiegel die je met de hand moest verstellen als je de deur dicht deed en die naar beneden zakten als je harder dan 130 reed. Vorige week toch maar een 'nieuwe' spiegel gekocht, dan is dat probleem ook weer opgelost. Woensdag gaat hij bij een kennis op de brug, die gaat dan even kijken naar de wielophanging en de rest van de auto. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Ook heb ik een stalling geregeld voor de winter (en waarschijnlijk ook het voorjaar) zodat hij dan niet buiten hoeft te staan.

Oef werk aan de winkel dus, ach ja dat hou je toch met dit soort oudere wagens, alles is gelukkig wel te fixen.
Vaag stuurprobleem had mijn 75 ook, heb toen een stuurstang vervangen bij het stuurhuis kan ik mij heugen, onderhand bijna alweer 20 jaar terug :)

Leuk te lezen allemaal. Zal best mooi staan die nieuwe hemel. :) (y)
En ik ben het eens met die persoon die zegt dat je hem moet houden! Veel te mooi om weg te doen joh. ;)

Terug
Bovenaan