Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | Mazda MX-5 PRHT 2.0 NC2 '10

7thUdpY.jpg

;)

Wist je dat niet, Joel? Ik schreef dat artikel een jaar of vier geleden.

Zondag kijken naar een andere auto. Dus als iemand interesse heeft in de 155 => PM!

Die andere auto was dus deze:

https://www.kapaza.be/nl/alfa-romeo/alfa-romeo-155-trofeo-s-100149509.htm

Een erg mooie auto, maar met toch wel wat plekjes. Echter linksachter was het paneel niet zo mooi gerepareerd, en daar ben ik toch wel over gevallen. Helaas had de eigenaar zijn kentekenplaten al opgestuurd, waardoor ik alleen in de straat een klein stukje kon rijden. Eerste wat ik dacht "is dit het?". Dit is echter een 16 klepper die zijn vermogen/koppel bij hogere toeren levert dan mijn 8 klepper. Helaas niet verder gekomen dan 3000 toeren, dus geen idee hoe die 150 pk's aanvoelen. Dat heeft mij uiteindelijk toch doen besluiten om het niet te doen. Ik wil toch graag een stukje met de auto rijden om een goede indruk te krijgen. Wellicht als dat wel kon had ik hem wel gekocht. Maar voorlopig blijf ik dus met mijn 155 rondrijden.

Tldr; nothing happened.

Ik zei je gisteren toch al dat je het niet zou doen. :D

Het is wel echt een mooi en bijzonder exemplaar, maar lang niet zo perfect als de jouwe. Dat gaat je na een tijdje storen denk ik. Succes dus met verdere zoektocht, waarvoor je (heel verstandig) alle tijd van de wereld neemt!

Als die deuk er niet in had gezeten had ik hem gekocht. Maar ach, je kan niet alles hebben. :)

Zou kunnen. Zit ik nog steeds met die deuk achterin en (als je dan toch bezig bent) het spuiten van de achterbumper. Daarnaast ook nog elektrische spiegel links die het niet meer deed en rechts het spiegelglas wat kapot was. En dan heb je nog steeds een 18 jaar oude auto met 2 ton op de teller zonder echte onderhoudsgeschiedenis.

Dat zijn natuurlijk ook zwaarwegende argumenten, maar het ging mij meer om de motor. Mocht je wel een knappe auto tegengekomen zonder mogelijkheid van een fatsoenlijke proefrit... ;)

Joël D. zei:
Zou kunnen. Zit ik nog steeds met die deuk achterin en (als je dan toch bezig bent) het spuiten van de achterbumper. Daarnaast ook nog elektrische spiegel links die het niet meer deed en rechts het spiegelglas wat kapot was. En dan heb je nog steeds een 18 jaar oude auto met 2 ton op de teller zonder echte onderhoudsgeschiedenis.

Je klinkt al bijna rationeel. :)

Bijzondere 155, maar met wat je hier en eerder opsomt lijkt me afzien van de koop de beste optie. Gelukkig ben je niet voor niks naar België gereden. :D

Morgen naar de Alfa dealer voor een APK. Die vervalt pas ergens in maart, maar dat komt niet echt lekker uit als ik hem schors. Nu kan ik hem vanaf halverwege september aanbieden voor de keuring. Mocht er dan wat zijn heb ik nog 2 maanden de tijd om het te fixen.

Dus ben benieuwd of ze wat vinden. (y)

Afkeur. Ashoes linksvoor en remleiding achter. Valt op zich wel mee, maar zal wel weer een paar honderd Euro kosten....

Precies? En waarom de winter niet gebruiken om een ander blok in de 155 te hangen? Ik weet dat het met Juultjes veel gebeurt, maar met een 155 moet dat toch ook wel te doen zijn?

Hmmm ja. Zou kunnen.

EDIT: Ander blok gaat me wel even te ver. :) Misschien over een paar jaar een 2.0 8v, maar dan wil ik het gewoon meteen goed doen met een gereviseerd blok en versnellingsbak. En dan moeten de remmen ook geupgrade worden. En het onderstel. En dat kost wel wat $$$$

Oooh, de goede bijpassende kleurencombinatie met lekkere motor. Heb je hier wel een keuze? Eigenlijk niet hè. Doen!! :)

En een nieuwe APK erop. (y) Ashoesje vervangen en remleidingen achter. Alleen loopt nu mijn rem rechtsachter aan. Het lijkt echt wel minder te zijn geworden. Vanmiddag kon ik de remschijf niet aanraken, zo heet was hij. Net nog even een rondje gereden en ik hoor hem al een stuk minder en de remschijf is ook een stuk minder heet. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

(y)

Vies wordt hij wel met die weer inderdaad. Ach, dan was ik hem maar een keertje extra. ;)

Ah, Alfa topics. Altijd mooi om te zien vooral. Gooi maar lekker vol met plaatjes.
Ooit in mijn leven wil ik nog een keer een Alfa bezitten, gelukkig heb ik nog even de tijd :T

Joël D. zei:
(y)

Vies wordt hij wel met die weer inderdaad. Ach, dan was ik hem maar een keertje extra. ;)

Och, die Joël, met z'n 'die weer'.

Betreffende je remschijf: misschien zat die slechts een klein beetje verkeerd en is het nu gelijkmatig(er) afgesleten?

Edit: Zelf ook maar even een foutje verwijderd.

:eek: De e zit wel vlak naast de t, in my defence.....

Ik denk dat het een zuigertje was die niet goed zat.

Haha, o gut. Ik zie dat je titel is aangepast. Nou ja, nóg een taaltopic, nog meer mogelijkheden om te neuzelen over taal. :) Dus, stel je hebt/koopt een extra 155, heb je dan twee Alfa Romeo's 155 of twee Alfa Romeo 155's?

Terug
Bovenaan