Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

NsBEjio.jpg

4m1joUT.jpg

Een verfrissend kleurtje groen op deze Citroën C3 Picasso.
IMG-20230802-145752226-HDR.jpg

Wat valt dan ook ineens op hoe groot de zijspiegel is! :D

Laatst bewerkt:
@HarmenA: dat kleurtje groen heet grappig genoeg "Jaune Lacerta", eigenlijk een Peugeot-kleur die je vooral bij de lancering van de 207 zag. Ik heb een Pluriel in die kleur, jammer genoeg slechts heel kort geleverd en weinig verkocht op de Pluriel:
kleur22.jpg

In Antwerpen zag ik vandaag trouwens deze ietwat afgeleefde Audi A3 in diens lanceringskleur "Toucan Yellow":
kleur23.jpg

Ik kwam gisteren een Lexus Ct200h tegen in 'daybreak yellow'. Die zie je ook veel te weinig. Prachtige kleur!

Een fotootje van Autobild:
Lexus-CT-200h-Dynamic-Line-1200x800-0cd99518a44690c7.jpg

Vandaag stond deze vaalrode/koraalkleurige Taycan Gran Turismo in de straat van kantoor:
kleur24.jpg

Bijzonder, maar niet per se mooi. Ik vraag me af of het 'Paint to Sample"-kleur is, want ik kan de officiële naam van het kleurtje (of een gelijkaardige Taycan) niet onmiddellijk op internet terugvinden...

Leuk! Zo valt je Model 3 wel op. Dit moet er overigens ook haast een van de eersten van NL zijn geweest. Ik zag ze najaar 2018 hier en daar al wel in Amerika maar toen heeft het voor mijn gevoel nog een paar maanden geduurd voordat ze hier ook waren.

Klopt, de eerste hadden een XN-kenteken. Er is nog één oudere, een rode die de ronde heeft gedaan bij verschillende dealers als importeursdemo.

Zeker bijzonder op de Tesla. Net iets minder gifgroen dit 'Kyalami Green' op de Audi RS3. Het zou niet mijn eerste keuze zijn, maar wel gaaf dat het wordt aangeboden.
IMG-20230811-114408964-HDR.jpg

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het wel een wrap zou zijn, maar hij staat als groen op kenteken (y)

aWZfczR.jpg
Diverse collega's menen dat bij een wrap ook op kenteken de kleur aangepast moet worden. Hebben ze contact over gehad.met het RDW. Ik zou het lekker laten :)

Die RS3 werd ook geïntroduceerd in die kleur. Ben benieuwd in hoeverre die verschilt van het Skoda Kiwi Green.

Ik zag gisteren deze knallende Audi A4 (volgens mij in "Viper Green") staan in Antwerpen. Op zich een vrij gangbaar kleurtje op snelle Audi's, maar op een "gewone" A4? In ieder geval hulde aan diegene die dit nieuw heeft besteld:

kleur25.jpg

kleur26.jpg

Nog een leuke groentint op deze Renault A110 Legende ("Emerald Green"):
spot2023206.jpg

Ik vind de hierboven geposte E38 Individual overigens geweldig. De late jaren '90 en vroege jaren '00 waren wat mij betreft echt de piek-periode van het Individual-programma, zeker wanneer het op gekke kleuren(combinaties) aankomt.

Ik zag gisteren op de snelweg in tegengestelde richting een Ioniq 6 in een Turquoise-achtige knalkleur. Blijkt Byte Blue te zijn volgens de configurator.
Hyundai-Ioniq-6-1.jpg

Hyundai-Ioniq-6-2.jpg

Ik zag die dus ook paar maanden terug maar kleur was mij veel teveel speelgoed-achtig, best leuk maar dan wel op een kleinere auto.

Volgens mij is het dezelfde kleur als je regelmatig op een Kona ziet. Hier in het dorp staan twee Kona's in die tint.

Dat is de enige kleur zonder meerprijs, dus ik hoop 'm vaker te zien. Maar ik vrees ervoor...
Toevallig zag ik er vanmiddag ook één rijden op de A28 in die kleur. Ik vind het zilver of grijs wel beter staan.

Ook een leuke combinatie zo van twee verschillende tinten geel.
IMG-20231024-150437924.jpg

Passend bij dit topic vind ik deze foto met een stukje verklaring er omheen:

Deze Superb kwam ik tegen in Tsjechië. Je ziet daar nog wel met enige regelmaat knalgele (eigenlijk gouden) exemplaren rijden, maar deze ietwat groengele metallic kleur was nieuw voor me. Ik heb even gekeken op de site van Skoda Tsjechië, en het viel me op dat je daar tientallen kleuren kan bestellen. Bijzondere tinten, niet slechts 50 tinten grijs. Kleuren die ik in Nederland nog nooit gezien heb. Logisch, zo blijkt: Op de site van Skoda Nederland staan slechts 8 keuzemogelijkheden, waarvan 2 blauw, 1 rood en de rest grauw. Als de fabriek toch al tientallen kleuren uitspuugt voor de Tsjechische markt, waarom zou je je als importeur van een ander land dan beperken tot minder? Zo jammer...

Laten ze een voorbeeld nemen aan Opel en Peugeot, en een paar knallende kleuren standaard leveren. En het saaie spul met een stevige meerprijs erop.

Op een reisje naar Skoda in Tsjechië heb ik die vraag voorgelegd aan de marketing manager van de Skoda importeur.
Die gaf aan dat zulke kleuren besteld kunnen worden, maar alleen met minimaal vijf stuks tegelijk. En dat durft dus niemand aan. Jammer want in Tsjechië zie je Skoda's in de leukste kleuren rond rijden.
Zo'n goudgele Superb zou ik graag nog eens hebben!

Overigens zie je dat je in Duitsland niet alleen meer kleurkeuze hebt, maar ook meer motoren en uitrusting niveaus. Een 2.0 TSI met beige interieur bijvoorbeeld. Heerlijk!

Gewoon aansluiten bij een rijtje van 5 wat toch al voor CZ geproduceerd wordt, klinkt niet zo moeilijk...
Voor een goudgele Superb weet je nu waar je moet kijken! :D

Denk dat dat niet voor Tsjechië geldt, maar wel voor NL. Erg jammer. In Duitsland is die kleur (goudgeel) overigens wel geleverd.

Deze kleur, die schijnbaar Karma Purple heet, is vast niet veel geleverd op een C3. Helaas geen "Cielo"-voorruit, dan was het helemaal een aparte verschijning geweest.

Lekker rijtje rode auto's. Die Peugeot is nog van de tijd dat een kleurtje nog kon, ook al waren zilver en donkerblauw erg populair op dat model. Trouwens een auto die mooi oud geworden is, het model ziet er nog steeds fraai uit.

Terug
Bovenaan