Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Bij ons in de straat stond zo net deze gifgroene Tesla:

Volgens de kentekencheck op deze site is hij rood, dus zal wel een wrap zijn.

Bij een Tesla is een kleur altijd een wrap. Wel bijzonder dat een rode als basis is genomen en niet een zwarte of witte.

Die Tesla is van een werknemer van Koning Duurzaam

Zoals ze bij ons in de installatie techniek zeggen
GROEN = POEN

Klassiekerrijder zei:
Klopt. En alleen zwart heeft geen meerprijs.
Nee, sinds een paar jaar is dat wit. Zwart was eerst zonder meerprijs, maar dat is ergens in 2020 dacht ik gewisseld voor wit. Daarom zie je nu zoveel witte Model 3's.

NCtUbVJ.jpg

Staat de Land Rover goed dat oranje. :)

Veel groen vandaag hier, waarbij de Audi A4 in het 'Paradiesgruen-metallic' wel echt helemaal geweldig is!
IMG-20230212-150116868-HDR-2.jpg

IMG-20230212-150124802-HDR-2.jpg

IMG-20230212-150436679-HDR-2.jpg

IMG-20230212-150838933-2.jpg

Die Audi is gaaf in die kleur! Ik kan me herinneren dat je de eerste A4 Avants wel regelmatig zag in zo'n kleur, maar de sedan eigenlijk nooit.

De eerste Ford Ka verdwijnt in rap tempo uit het straatbeeld maar deze gele zag er op het oog nog keurig uit (geen roest)

Nog meer kleur. Deze Renault Ankara had ik nog niet eerder in het wild gezien:

Deze 2 blauwe Toyota's vielen ook wel op:

Goede keus. (y)

De vorige auto was een volledig groen gewrapte Leaf 1, gelukkig blijkt Nissan nu wel iets in het assortiment te hebben voor deze klant. Leuke kleur die ik nog niet eerder had gezien.

2DrCiUU.jpg

Mooi groen inderdaad. Ik zag deze groene 307. Volgens kentekenrader is hij oranje en deze kleur ken ik ook niet, ken alleen de lichtgroen en echt donkergroene. Foto's vroeg in de ochtend geschoten dus minder duidelijk.

gTL5ljr.jpg

WdhyiUp.jpg

Dit is een 307 van kort na de facelift in 2005 en dit was een van de toen nieuwe kleuren. Lijkt me toch wel origineel, vreemd dat er oranje op het kenteken staat.

Geen idee of dit een originele kleur is of een wrap (het kenteken vermeldt "groen"), maar knallen doet het wel:

Het was me zelf niet opgevallen, maar ik werd er op flickr op geattendeerd dat dit een ongebruikelijke kleur is op een Rapide:

Zowel de groene SUVs als de rode Aston: (y)

Dit viel erg op tussen het grijs en zwart:
HpUb3WZ.jpg

Knalde eruit in druilerig Verviers
3qdvkd3.jpg

Matte wraps doen het goed op Tesla's
xJYe4RR.jpg

• Leuk
Waarderingen: DJFD
Prachtige kleurencombi. En hoewel niet super uitbundig begint groen steeds zeldzamer te worden op de optielijsten.

@speedtouch: inderdaad het drie-pittertje, kun je bij MINI zien aan de grill. Van JCW naar deze 'Maxi' is zeker een overgang, maar ook erg goed om mijn rijbewijs te houden (en caravannetje te trekken).

Een van m'n vorige auto's was uitbundiger van kleur. Niet lang gehad, 7000 km mee gereden, is na inruil direct geëxporteerd.

IMG-20190627-094508.jpg

Groene Macan, geloof niet dat ik hem eerder in deze kleur heb gezien:
52815290748_d93c4bbefa_b.jpg

Deze Opel Adam maakt het wel heel bont, geel, blauw dak, rode remklauwen en zwarte velgen:
52815030069_c2826e21db_b.jpg

Niet alleen het model is smaakgevoelig, deze duo-tone lak is dat ook:
52814272312_3427d64d28_b.jpg

En ondertussen een zeldzaamheid aan het worden, een gele 406 coupé:
52814833726_c0d143f8f2_b.jpg

Oeh, die 7-serie. Zo wanstaltig in die kleuren dat het toch weer leuk wordt. Ik wist dat het leverbaar was maar had niet gedacht dat er iemand zou zijn die het zou bestellen.

Ik dacht even dat de bloempot op het dak van die 406 Coupé staat maar het is gelukkig gezichtsbedrog. ;) Mooie auto die de puntjes op de i (naafkapjes terugplaatsen en ontbrekende stootstrip weer monteren) wel verdient.

Ligt het aan mij of ziet het er raar uit bij de Opel, tussen de dakboog en motorkap/voorscherm?
Ik vind de 7 serie erg mooi, zeker in deze kleuren combinatie.
Ik was vanmiddag bij Hedin Automotive in Alkmaar, maar wat een saaie kleuren, het was zo ongeveer 50 tinten grijs wat er staat.
Dit was wel het hoogtepunt.
370e4e97-24bd-4179-b4be-1fedb670e4cd.jpg

Lekker blauwe kleur, jammer van de rest van de configuratie.

Die groene Porsche is erg fraai zo. Leuke 406. De 7-serie.. bah bah..

Ligt het aan mij of ziet het er raar uit bij de Opel, tussen de dakboog en motorkap/voorscherm?

Dat is al zo toen ie in 2012 werd geïntroduceerd.

Respect voor de kleurkeuze op de 7-serie, niet voor de autokeuze onder de kleur.

Hier blijft niet zoveel van over op de foto helaas. Rood metallic met wat rose erin, viel best op
yvin7wW.jpg

Lijkt wel of ik de cross up! altijd in het wit of zwart zie, en een heel enkele in het rood. Dit vind ik leuker
oPhCAmk.jpg

Ik zag net deze in het echie langsrijden, geen tijd om foto te maken.
Het is natuurlijk al totaal niet moeders mooiste deze auto maar in deze kleur helemaal een raar ding, hele "neppe" kleur. Kon zelfs nog niet eens een echte foto vinden van deze specifieke kleur dus je rijd ( nog ) wel lekker exclusief.

ioniq_6_gallery_design_byte_blue_pearl.jpg

Terug
Bovenaan