Koers en reacties op AW homepage

Nee ik doelde op mijn reactie op zijn reactie. Die werd verwijderd terwijl zijn post wel bleef staan.
Dat lijkt me vrij logisch eigenlijk. Als niemand meer kan lezen waar jij op gereageerd hebt, slaat jouw reactie ook nergens meer op.

Sowieso, volgens mij wordt bij een gerapporteerde reactie altijd het hele onderliggende 'draadje' verwijderd.

Dat lijkt me vrij logisch eigenlijk. Als niemand meer kan lezen waar jij op gereageerd hebt, slaat jouw reactie ook nergens meer op.

??

En nee, het blijft mensenwerk dus we zitten niet 24/7 ALLE berichten uit te vlooien.

Een reactie op een reactie is toch in één oogopslag te zien?

Laatst bewerkt:
Het was andersom.. mijn reactie (3) op die persoon werd verwijderd terwijl zijn reactie (2) op mijn mening (1) bleef staan terwijl daar (2) een melding over werd gedaan.

Worden de reacties op het YouTube-kanaal ook door de redactie of een Moderator in de gaten gehouden?
Had er net ook weer eentje die uit was op discussie, dus dat heb ik zo vriendelijk mogelijk afgekapt. ;)

Niet door de moderators van het forum gelukkig ;)
Anders had je dat er ook nog bij. Gelukkig maar dan! :ROFLMAO:

Nee, maar was gewoon even benieuwd omdat er hier best veel te doen is over de Frontpage, maar op het YT-kanaal van AutoWeek lijkt het niet heel erg anders te gaan. Vandaar even dit bericht. ;)

rZF1mna.png

Ook weer zo'n mafklapper. Hoe krijg je het in je hoofd om zo te reageren op een mening. En ook weer veel plusjes.

rZF1mna.png

Ook weer zo'n mafklapper. Hoe krijg je het in je hoofd om zo te reageren op een mening. En ook weer veel plusjes.
Ik neem het allemaal niet meer zo serieus. Je krijgt het er toch niet uit en ik moet er om lachen.

Ik krijg ook het idee dat er een paar ouwe bekenden (Stellantis) terug zijn. Het is wat het is. :LOL:

Volgens mij dat "geen volle zalen trekken" grappig bedoeld vanwege de avatar van Ed en ik denk dat de plusjes die humor ervan ook wel inzagen.

Komop 929V6, niet zo naïef. Het is al heel lang zo dat mensen met een afwijkende mening met een persoonlijke reactie worden aangevallen. "Nee, jouw Tesla trekt veel bekijks" bv.

Behandel andere forummers zoals je zelf ook behandeld wil worden.
Ik heb niks met Tesla, noch met veel VAG en Stellantis merken, maar ik negeer die topics / discussies. Voor mij is dat tijdverlies. Als anderen die merken een warm hart toedragen, top voor mij.
Het is ook een stuk "c'est le ton qui fait la musique", in het AI topic bvb. was JL86 een beetje de spreekwoordelijke "pispaal', op het podium bij de wedstrijden al wat je wil, maar nooit winnen. Intussen is die ban doorbroken!
JL86 kon er zelf hartelijk mee lachen.

Om nou van aanvallen te spreken... Ik vind dat iemand met zo'n onbehouwen en niet onderbouwde reactie als Ed 5256306 best wel een keertje op zo'n manier op z'n plaats gezet mag worden, dus ik snap ook wat dat betreft de plusjes wel.

Had al zo'n reactie verwacht. Als iets niet onderbouwt en negatief is is het drama, als iemand niet onderbouwt en positief is dan is het geen probleem. Het is gewoon een mening. "Hij is lelijk!" of "Hij is mooi!" zou niet moeten uitmaken (zeker niet bij blik waar je dus onmogelijk iemand kunt beledigen, hooguit de ontwerper).. . Als je al niet eens je mening mag plaatsen (en in geval van Ed gewoon het eerste wat bij hem opkomt) dan kan je net zo goed alles sluiten. Als iemand getriggerd wordt door een mening die hem/haar niet aanstaat dan heeft diegene wel een heel teer zieltje.

^^ Maar, die reactie op 'Ed' is toch ook een mening? En die 17 plusjes zijn dat ook, naar mijn indruk.

Hoe staat het dan met jouw ziel, MCW? Want je bent wel druk met dit onderwerp, in dit draadje. :sneaky:

Jongens doe nu toch eens normaal tegen elkaar. Of Ed nu dit, dat, het gindse of het gene is, respecteer elkaar en als het ECHT te gortig is met schelden etc rapporteer het dan.
Straks ga ik nog aan Roadracer vragen of mijn lief (kleuterjuf) de boel hier mag modereren tijdens haar verlof :rolleyes: ! Ze regeert met ijzeren hand :ROFLMAO:

Nee nee, geen statistieken en ze heeft NIKS met auto’s (maak haar mod en ze bant alles en iedereen, trekt de stekker van de forumserver eruit, geeft dat spel wat lappen om er vanaf te zijn :ROFLMAO:) … behalve de sleutels van mijn MX-5 afhandig maken bij mooi weer, daar is ze wel top in. Ach ja, ik heb toch niks te zeggen :love:

@Macan EV Nova was/is Mirage, al jarenlang bezig op de frontpage maar nu onder een nieuwe account actief. Helaas blijven dat soort figuren terug komen. Het best is om het gewoon te laten gaan, de moderatie zal er maandag wel weer met een bezem door gaan. Ik kan het weten :p :ROFLMAO:

Even over die moderatie op reacties. Wat ik vanochtend binnenkrijg:

"Op 2025-09-14 17:52 heeft u de volgende reactie geplaatst bij ‘Test: Lamborghini Temerario - zo veel toeren in een turbomotor niet eerder meegemaakt’ op autoweek.nl:
*vind En nee, ik hoef niet te vermelden dat het mijn mening is. Net zoals jij is de gemiddelde lezer snugger genoeg om dat zelf in te zien.

Het community team heeft vastgesteld dat deze reactie niet voldoet aan de volgende huisregel(s):

• 2.4 het bericht speelt op de persoon
Naar aanleiding van deze overtreding is de volgende sanctie opgelegd:
  • Uw bericht is verwijderd"

Op de man spelen, seriously? Ik zeg nota bene dat hij snugger genoeg is, is dat aanvallend!?
Hoe kun je nog normaal je punt maken, als dit soort onschuldige opmerkingen al over de rand is?

Het taalgebruik over "Net als jij" is niet bijster positief of minstens vriendelijk. Daardoor hebben we het beoordeeld als 'op de persoon'.

Het taalgebruik over "Net als jij" is niet bijster positief of minstens vriendelijk. Daardoor hebben we het beoordeeld als 'op de persoon'.
Sorry, kun je dat wat verder toelichten? En moet het per se altijd positief of vriendelijk zijn? Kan het bestaan dat een reactie gewoon zakelijk is?

Ik ervaar dit soort moderatie als nogal willekeurig, niet prettig.

Sorry, kun je dat wat verder toelichten? En moet het per se altijd positief of vriendelijk zijn? Kan het bestaan dat een reactie gewoon zakelijk is?

Ik ervaar dit soort moderatie als nogal willekeurig, niet prettig.
Minstens beleefd; "
  1. We kunnen niet voor iedere denkbare situatie een regel opstellen. Het doel van de regels is website en forum vriendelijk, informatief en toegankelijk te houden. Houd dat in gedachten en denk na voordat je een bericht, productervaring of shopervaring plaatst.
  2. We verwachten dat deelnemers aan discussies elkaars mening respecteren en discussie voeren met onderbouwing en argumentatie. Berichten plaatsen om boze reacties en/of ruzies uit te lokken, wordt niet getolereerd. Hetzelfde geldt voor het moedwillig aanvallen of beledigen van andere bezoekers, personeel of moderators. We gaan ervan uit dat bezoekers op een serieuze wijze vragen stellen en antwoorden geven. Dat houdt ook in dat je bij het vragen om hulp voldoende informatie aanlevert en zelf bijdraagt aan het vinden van de oplossing.
En bedenk daarbij ook dat we dagelijks tegen de 100 meer en minder duidelijke meldingen over reacties binnenkrijgen... in de praktijk maken we dan redelijk snel een besluit over een 'oordeel'. Aan de andere kant gaan we ook niet álle reacties doornemen, zeker niet als daar in principe geen aanleiding toe is.

Ok. Ik respecteer dat jullie het er druk mee hebben, laat ik dat vooropstellen. Van mij hoeft er helemaal niet gemodereerd te woren op de reacties, ik heb er niet om gevraag, zo is het dan ook wel weer. En ik ontvang van jullie een mail waarin staat dat ik mag reageren als ik het er niet mee eens ben, dus dan doe ik dat.

De moderatie slaat hier de plank mis, er was niets onvriendelijks aan mijn reactie.

Sterker, de persoon op wie ik reageer was eerlijk gezegd vooral nogal fel naar mij, om onzinnige redenen. Maar goed als ik dat bericht gerapporteerd had was het waarschijnlijk ook verwijderd.

Maar bovenstaande geeft ook wel aan wat er misgaat, er wordt misbruik gemaakt van de rapporteerfunctie. Dus ik ga zelf in ieder geval vermijden die knop nog te gebruiken.

Het was erg lang geleden dat ik het woord “ snugger” had gehoord / gelezen en ik associeer het woord eigenlijk automatisch met “niet”. Wat schetst mijn verbazing, Gemini (OK is niet het alwetend oordeel) schrijft dat het een positieve connotatie heeft, zoals slim, pienter, schrander.
Er is altijd iets te leren hier op het AW-forum ;)

@Niseko het is inderdaad een normaal Nederlands woord. Woorden hebben verschillende connotaties en associaties, maar die zijn persoonlijk, dus die kunnen niet als argument dienen.

Met @Niseko hebben we hier inderdaad vooral de negatieve betekenis van 'snugger'. Houden er in het vervolg rekening mee. Overigens staat in het bericht dat je had gekregen dat je kunt reageren naar het emailadres community@autoweek.nl als je het niet eens bent met een beoordeling. Dus niet naar het forum.

Met @Niseko hebben we hier inderdaad vooral de negatieve betekenis van 'snugger'. Houden er in het vervolg rekening mee.
Dus als er 'slim' had gestaan, was er niks aan de hand geweest... Tsja. Is dit gevolg van visuele check of hebben jullie een AI-achtig iets om teksten te laten controleren?

Ik heb idd ook gemaild, die mag je dus vergeten. Ik besloot te vertrouwen op de kracht en snelheid van het forum. Die stelde niet teleur, en guess what, er heeft ook nog taalkundige verrijking plaatsgevonden :)

Even over die moderatie op reacties. Wat ik vanochtend binnenkrijg:

"Op 2025-09-14 17:52 heeft u de volgende reactie geplaatst bij ‘Test: Lamborghini Temerario - zo veel toeren in een turbomotor niet eerder meegemaakt’ op autoweek.nl:
*vind En nee, ik hoef niet te vermelden dat het mijn mening is. Net zoals jij is de gemiddelde lezer snugger genoeg om dat zelf in te zien.

Het community team heeft vastgesteld dat deze reactie niet voldoet aan de volgende huisregel(s):

• 2.4 het bericht speelt op de persoon
Naar aanleiding van deze overtreding is de volgende sanctie opgelegd:
  • Uw bericht is verwijderd"

Op de man spelen, seriously? Ik zeg nota bene dat hij snugger genoeg is, is dat aanvallend!?
Hoe kun je nog normaal je punt maken, als dit soort onschuldige opmerkingen al over de rand is?
Oh krijg je tegenwoordig per mail de reden waarom? Dat is opzich wel handig. Moet ik toch eens wat vaker m'n 'schaduw' email adres bekijken waar m'n AW account aan is gekoppeld :D

Zelfs meningen worden wel eens verwijderd omdat er iemand overijverig loopt te rapporteren. Juist in tijden waar polarisatie en censuur kritisch besproken worden is het ook belangrijk dat ieder gewoon een eigen mening mag geven. Als je persoonlijk wordt geraakt omdat iemand je favo-auto lelijk vind dan ligt het probleem toch echt bij jezelf.

Het heeft er meer mee te maken dat iedereen te pas en te onpas op de rapporteer knop drukt op de voorpagina. Bij sommige lijkt het erop alsof het hun levenswerk is geworden.

Grappig die opwinding over modereren en rapporteren. Vooral omdat sommigen zo overduidelijk met twee maten meten, eentje voor zichzelf en een andere voor de rest van de wereld.
Niet zo lang geleden nog presteerde iemand het zelfs binnen korte tijd drie keer reacties over rapporteren te plaatsen. Letterlijke citaten (naam verwijderd, anders zou 't op de persoon zijn)
Er zitten er weer een paar op de rapporteer knop te drukken, jammer
en
Omdat ik een andere mening heb, betekent dat mijn reactie dan gerapporteerd moet worden?
Maar ook, amper een uurtje later
Je slaat weer door kerel, heb je maar weer gerapporteerd, dan weet je dat ook ff.

Krijg toch de indruk dat dat voor wel meer ach en wee klagers geldt, als anderen hen rapporteren is dat onterecht en achterbaks maar zelf zijn ze er ook niet vies van om anderen naar hartelust te rapporteren als hun reacties ze niet aanstaan, dat blijft immers anoniem en door eerst hun beklag te doen over rapporteren denken ze dat onverdacht te kunnen doen...

En sorry hoor, maar als je denkt dat "N S B" erbij halen normaal is op een forum als dit dan is juist voor jou de rapporteerknop heel hard nodig en wordt die volkomen terecht gebruikt.

-

Saillant detail: zonder spaties in die afkorting werd mijn reactie automatisch geweigerd, zo overduidelijk is de onsmakelijkheid van die term dat er een automatische moderatieregel op gezet is. Die kennelijk jammerlijk simpel te omzeilen is, bv door er "-knop" achter of spaties tussen te zetten.

Laatst bewerkt:
En sorry hoor, maar als je denkt dat "N S B" erbij halen normaal is op een forum als dit dan is juist voor jou de rapporteerknop heel hard nodig en wordt die volkomen terecht gebruikt.
Jij komt mij voor als iemand die die knop veelvuldig gebruikt :)

Er kan wel over de overvloed aan moderatie gezogen worden, maar wat er onder het artikel over accijnskorting staat is een andere uiterste. :censored: (en nee, ik ga niet mijn dag spenderen om de hele tijd op het rapporteer knop te drukken voor elke reactie die mij niet aangaat. Ik heb een leven buiten het internet)

Er kan wel over de overvloed aan moderatie gezogen worden, maar wat er onder het artikel over accijnskorting staat is een andere uiterste. :censored: (en nee, ik ga niet mijn dag spenderen om de hele tijd op het rapporteer knop te drukken voor elke reactie die mij niet aangaat. Ik heb een leven buiten het internet)
Ik heb elke keer zo'n verschrikkelijke trek in een frikandelbroodje als jij reageert :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan