Koers en reacties op AW homepage

Ik trek toch soms grote ogen hoe weinig tolerant sommige mensen zijn. Een gekend forummer met een oranje US muscle car in zijn Avatar schreef ooit over mijn hobby auto "als je daarmee toekomt op Schiphol, gaat de slagboom van de stewardessenparking automatisch open".
Is dat op de persoon spelen? Nee. Is dat beledigend? Bwa nee. Heb ik er hartelijk mee kunnen lachen? Tuurlijk!
Relativeren lijkt wel een kunst die veel mensen hier en in het algemeen verleerd zijn.

Ik moet trouwens nog eens proberen of het effectief werkt, maar de trein naar Schiphol is iets handiger en sneller.

Vreemd voorbeeld, Niseko.
De reactie die je citeert was duidelijk niet op-de-persoon of beledigend bedoeld.

Maar één lollige opmerking hoeft niet symbool te staan voor alle bijdragen van geciteerde reageerder.

Los daarvan heb je gelijk dat bij meer tolerantie er niet 100+ dagelijkse meldingen bij RoadRacer binnen zullen komen.

Wie heeft nu alle wijsheid in pacht? Ik niet! Ik kan, en wil, nog een hoop leren. Een voormalig manager van me heeft een mooie lijfspreuk: "Kennis is pas kennis als je die deelt". En daar heeft'ie helemaal gelijk in. Inzichten zijn niet in beton gegoten, kunnen obv gemotiveerde en onderbouwde argumenten veranderen.

Het feit dat jullie een heel topic sluiten, waar ik vraag om antwoorden en alles verwijderen, zegt genoeg...

Het feit dat jullie een heel topic sluiten, waar ik vraag om antwoorden en alles verwijderen, zegt genoeg...
Ik ken jou niet, weet niet over welke topic(s) je het hebt, maar ik denk dat er iets scherper gekeken wordt naar een eerder beginnende forummer dan iemand die hier al 15-20 jaar rondhangt en nog nooit een ban kreeg.

Subjectief gegeven, jazeker maar er zijn hier forummers die in zijn voor een grap en waar je wat mee kan dollen (op een beleefde / respectvolle manier) en andere waarvan je denkt, gut ja. Net als op je school, werk, familie etc.
Ik hou als motto aan, behandel anderen hier op het forum zoals je zelf graag behandeld zou worden…
Discussie mag, nee moet kunnen uiteraard, maar er is soms gedram, merkblindheid, neerkijken en niet te beleefde woorden waarvan ik denk als boomer, sjonge jonge, moet dat nou?

Ik ken jou niet, weet niet over welke topic(s) je het hebt, maar ik denk dat er iets scherper gekeken wordt naar een eerder beginnende forummer dan iemand die hier al 15-20 jaar rondhangt en nog nooit een ban kreeg.

Subjectief gegeven, jazeker maar er zijn hier forummers die in zijn voor een grap en waar je wat mee kan dollen (op een beleefde / respectvolle manier) en andere waarvan je denkt, gut ja. Net als op je school, werk, familie etc.
Ik hou als motto aan, behandel anderen hier op het forum zoals je zelf graag behandeld zou worden…
Discussie mag, nee moet kunnen uiteraard, maar er is soms gedram, merkblindheid, neerkijken en niet te beleefde woorden waarvan ik denk als boomer, sjonge jonge, moet dat nou?
Ik heb nog nooit iemand aangevallen, maar ik ben wel enkel geïnteresseerd in VW. Is dat de reden? Het rare is dat als ik een uitleg vraag, alles gewist wordt en er geen antwoord komt.

Zou, voor ieders plezier, die rapporteerfunctie verwijderd kunnen worden van de frontpage?

Het idee is op zich best begrijpelijk maar de functie wordt duidelijk misbruikt. Door een ieder die toevallig vindt dat een bepaalde opmerking 'm niet aanstaat, maar die te besodemieterd is om er op in te gaan. Of het wordt misbruikt voor persoonlijke vetes. Klikken bij de juf. De "juf" in dezen is een Autoweekmedewerker die waarschijnlijk overspoeld wordt met deze meldingen en geen tijd heeft om ze allemaal goed te beoordelen.

Wat ontstaat is een site waarop reageren een soort russische roulette wordt: Je bericht kan zomaar verwijderd worden, ookal heb je niets kwaads in de zin. Zie mijn eerdere akkefietje in dit topic mbt gebruik van het woord "snugger".

Bijvoorbeeld, als ik zeg "Ik vind de nieuwe Cayenne origineler dan jouw reactie.", dan wordt dat gekenmerkt als "het bericht speelt op de persoon" en vervolgens verwijderd. Hetgeen gewoon volstrekt onjuist en onterecht is. Mijn opmerking gaat over de reactie, niet over de persoon.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Autoweek hier zelf erg blij mee is, dus nogmaals: Haal die knop gewoon weg.

Nou ja, zo'n ramp is het nu toch ook weer niet als je reactie eens een keer ten onrechte wordt weggehaald? Is mij ook een keer overkomen. Ik haalde toen maar gewoon mijn schouders op.
De rapporteerfunctie uitzetten zou m.i. het kind met het badwater weggooien zijn. Er zijn, zo blijkt helaas in de praktijk, best veel reacties die in strijd zijn met de regels, en je kan niet verwachten dat iemand van Autoweek de hele tijd alles zit mee te lezen.

Nou ja, zo'n ramp is het nu toch ook weer niet als je reactie eens een keer ten onrechte wordt weggehaald? Is mij ook een keer overkomen. Ik haalde toen maar gewoon mijn schouders op.
Een keer niet. Maar ik tel nu al zeker 4 keer in korte tijd.

Als er dan ook nog een soort beleid achter zit -maar dat is een gok van mijn kant- dat een x aantal ingrepen leidt tot een ban, dan vind ik het al helemaal een probleem.

Het kind met het badwater weggooien is m.i. in zekere zin wat er nu gebeurt. Reacties die gewoon aan de regels voldoen worden verwijderd, terwijl diverse trollen en soortgelijken de boel gewoon blijven verstieren. Een systeem wat de boel leefbaarder zou moeten maken doet het tegenovergestelde.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Autoweek hier zelf erg blij mee is, dus nogmaals: Haal die knop gewoon weg.

Of nog beter: haal gewoon de hele functie weg om reacties te geven. Ik loop me er alleen maar aan te ergeren en ik krijg ook het idee dat er nieuwsberichten geplaatst worden om zoveel mogelijk reacties uit te lokken. Het zal de kwaliteit van het hoofdpagina goed doen denk ik. Ik vind het oprecht jammer dat het op die manier gaat.

Bijvoorbeeld: waarom zou je anders een nieuwsbericht maken met een gerucht dat er zeer binnenkort misschien een nieuwe uitvoering van een Tesla komt? Leuk voor Facebook of een Teslaforum, maar niet voor een kwalitatief auto platform.

ik krijg ook het idee dat er nieuwsberichten geplaatst worden om zoveel mogelijk reacties uit te lokken. Het zal de kwaliteit van het hoofdpagina goed doen denk ik. Ik vind het oprecht jammer dat het op die manier gaat.
De AW site is gratis. Enige manier om inkomsten te vergaren is reclame en dan geldt: hoe meer kliks hoe beter. Het is dit of betalen... maar die discussie is hier al eens gevoerd, denk ik

De stelligheid van uitspraken zijn soms wel eens verontrustend. Lang geleden hadden we een Zuinigrije, die begon gereserveerd, maar die ontwikkelde zich tot een ongeleid projectiel. Alles was zwart of wit, geen enkele nuance was mogelijk. Een soort GBJ Hiltermann avant la lettre. Ik haak dan af...

Beste mensen, hierboven ging het voor een groot deel over met (user)name genoemde gebruikers en speculaties over hun achtergronden. Die berichten zijn verwijderd. Laten we het constructief, respectvol en vriendelijk houden. Je mag best fan zijn van een merk (of meerdere) en dat uiten. Vind je dat van sommige mensen te veel? Negeer het gewoon. Het AutoWeek forum heeft een open structuur, dat houden we graag zo. Daarom blokkeren we alleen in uiterste gevallen accounts (en zeker niet op verzoek van andere gebruikers).
Bij de verwijderde posts zaten ook enkele inhoudelijke maar aangezien in hun quote ook betrokken gebruikersnamen werden aangehaald, zijn die ook verwijderd. Excuses hiervoor maar dat was onvermijdelijk.

De AW site is gratis. Enige manier om inkomsten te vergaren is reclame en dan geldt: hoe meer kliks hoe beter. Het is dit of betalen... maar die discussie is hier al eens gevoerd, denk ik

Het verbaast me inderdaad hoeveel je gewoon kunt vinden. Ook vergelijkende testen uit het blad met alle testgegevens zijn gewoon te downloaden en ook veel reportages die in het blad stonden, staan vaak ook gewoon op de site. In combinatie met alle filmpjes maakt dat het blad eigenlijk overbodig.

Als je voor een paar euro in de maand een betaald account zou hebben, en je zou dan daarmee bijvoorbeeld leuke, nuttige dingen kunnen downloaden en misschien nog wat extra's, wellicht iets icm AW Classics, zou ik dat er best voor over hebben. Maar de vraag is inderdaad of dat meer oplevert, want ik zou me dan kunnen voorstellen dat adverteerders weer gaan afhaken (hoewel ik natuurlijk niet weet hoe dat allemaal werkt achter de schermen).

Helaas voor jullie, maar een abonnement of zo hebben we voorlopig niet in beeld (zeg natuurlijk nooit nooit)! We willen de site en de informatie toegankelijk houden voor de liefhebbers. Ja, de adverteerders van onder andere de banners zorgen voor een mooie bijdrage die ons allemaal gaande houdt, maar je kunt ook bijdragen door gebruik te maken van bijvoorbeeld de Kentekencheck op de site, je volgende gebruikte auto te vinden (maar wist je ook dat we een overzicht hebben van nieuwe voorraadauto's als je snel een nieuwe auto wilt hebben?) of privateleaseaanbiedingen, je banden te bestellen via AutoWeek, of de verzekering van je auto te vergelijken. We horen vaak dat je op AutoWeek meer kunt vinden dan je op eerste gezicht denkt! En help gerust ons en andere automobilisten met een review van je eigen auto('s), naast wat je bij 'Mijn Auto' op het forum al plaatst. Kost wat extra tijd en moeite maar die worden echt goed gewaardeerd, zeker als je er eigen foto's bij zet.

Helaas voor jullie, maar een abonnement of zo hebben we voorlopig niet in beeld (zeg natuurlijk nooit nooit)! We willen de site en de informatie toegankelijk houden voor de liefhebbers. Ja, de adverteerders van onder andere de banners zorgen voor een mooie bijdrage die ons allemaal gaande houdt, maar je kunt ook bijdragen door gebruik te maken van bijvoorbeeld de Kentekencheck op de site, je volgende gebruikte auto te vinden (maar wist je ook dat we een overzicht hebben van nieuwe voorraadauto's als je snel een nieuwe auto wilt hebben?) of privateleaseaanbiedingen, je banden te bestellen via AutoWeek, of de verzekering van je auto te vergelijken. We horen vaak dat je op AutoWeek meer kunt vinden dan je op eerste gezicht denkt! En help gerust ons en andere automobilisten met een review van je eigen auto('s), naast wat je bij 'Mijn Auto' op het forum al plaatst. Kost wat extra tijd en moeite maar die worden echt goed gewaardeerd, zeker als je er eigen foto's bij zet.
Post hier wat meer over op de FP! Nuttige pagina’s

Met alle respect, maar het ‘pluggen’ van een autoreview maakt wel heel duidelijk dat het vooral een inkomstenbron voor Autoweek is, in plaats van een hulp voor andere automobilisten.

Oftewel, er is dus iets mis met de navigatie van de website. Een voorbeeld; om op dit forum een usernaam te wijzigen, heb je ook al een tutorial nodig. Als iets niet intuïtief ontworpen is, vinden mensen het niet.
Wat is daar "pluggen" aan Johan? Ik heb hier een 10-tal reviews geschreven (1) omdat ik dat fijn vind om te doen en vooral (2) omdat ik hoop dat iemand die zich op dezelfde auto oriënteert er iets aan heeft, net zoals ik dat ook heb bij het lezen van andere reviews.
Na 4,5 jaar met mijn roadster om maar iets te zeggen kan ik daar meer over zeggen dan een journalist die 2 dagen naar Ibiza of weet ik het wordt gevlogen en daar in de watten wordt gelegd en hoop en al 2h met de auto rijdt.

Je 2de alinea is idd een terecht punt. Admin Joost heeft het eens uitgelegd, komt erop neer als ik het goed begrepen heb, dat de FP en het forum op een ander soort platform staan. Vandaar ook de 'nukken' qua inloggen op het ene of het andere.

Ik weet niet eens meer wanneer het forum vernieuwd is. Lastig terug te vinden door al die overbodige en onduidelijke rubrieken die er bij, of in de plaats, zijn gekomen. Zal inmiddels zeker 2 jaar zijn? Wordt toch eens tijd dat er eens geïnvesteerd wordt in het afhandelen van die DPG / AW-Forum strubbelingen.

Zolang het forum gratis is, moet je geen grote aanpassingen / inspanningen verwachten van AW. Grootste inkomstenbron is de frontpage en daarom krijgt die meer aandacht. De logica zelve.

het vooral een inkomstenbron voor Autoweek is, in plaats van een hulp voor andere automobilisten.
Los van pageviews en bannerclicks op die pagina's verdienen we niets aan de reviews, we doen dit inderdaad om de automobilisten die naar een nieuwe/volgende auto zoeken te helpen - en die missie slaagt goed. Veel mensen baseren hun keuze op reviews die ze lezen. Inderdaad, als je dan bijvoorbeeld een privateleasecontract, verzekering neemt via onze site, dan krijgen we daar wat voor.
Een voorbeeld; om op dit forum een usernaam te wijzigen, heb je ook al een tutorial nodig. Als iets niet intuïtief ontworpen is, vinden mensen het niet.
Het forum en de website zijn zoals @Niseko al aanhaalde twee platformen. Dit forum hebben we nu twee jaar en de eisen op gebied van security worden vooral het laatste jaar steeds strikter. Dat komt helaas niet ten goede aan de flexibiliteit tussen de twee platformen maar we willen jullie wel twee verschillende inlogs 'besparen'.
Post hier wat meer over op de FP!
Al die linkjes staan in het menu of op de pagina's van de FP zelf. Ik vond de vraag een leuke aanleiding om eens een opsomming te maken ;)

Ik moet heel erg oppassen met wat ik ga zeggen want het is niet mijn bedoeling het hier ook te starten.

Maar wat is er opeens met die M3 discussie tegenwoordig dat aangewakkerd wordt door sommige figuren? Is het weer zo'n kinderachtig iets als met de 'Volvo = Chinees' de laatste tijd?

volvo is ook chinees, daar is niks kinderachtigs aan, jammer voor de volvo fans.
Zal best, het kinderachtige zit 'm in het feit dat sommige figuren werkelijk iedere strohalm aangrijpen om dit te verkondigen.

Dat gezever of je een Tesla Model 3 een 'M3' mag noemen of niet is niet nieuw, dat heb ik al eerder voorbij zien komen. Maar hoe meer daarop gehapt wordt, hoe vaker het waarschijnlijk voorbij zal komen. Derde wet van Newton.

Ik moet heel erg oppassen met wat ik ga zeggen want het is niet mijn bedoeling het hier ook te starten.

Maar wat is er opeens met die M3 discussie tegenwoordig dat aangewakkerd wordt door sommige figuren? Is het weer zo'n kinderachtig iets als met de 'Volvo = Chinees' de laatste tijd?
Los van de wat provocerende reacties (of de erg vaste meningen van mensen - soms lastig te onderscheiden) zijn er de laatste tijd ook echt "trollen" actief.

Terug
Bovenaan