Koers en reacties op AW homepage

Ik snap best dat autoliefhebberij en politiek soms moeilijk uit elkaar te halen is, helemaal nu met die hele Iran oliecrisis.... Maar '*insert politici* vindt van *insert maatregel/beleid*' artikelen zijn niet echt iets des Autoweeks.

Die stroom van Beijing nieuws deze week kan ook niet snel genoeg komen want het is wel lekker verfrissend nu ;) en ben eerlijk gezegd ook wel een beetje beu van al die zijdelingse nieuws (brandstof gerelateerd) die nu op Autoweek domineert.

Wat dacht je van dat artikel over die illegale die op de snelweg aangehouden werd na een rit met geopende motorkap? Het is geen autonieuws en leerzaam is het ook niet, iedereen weet immers dat met open motorkap rijden niet mag. Welk doel heeft zo'n artikel dán?

Wat dacht je van dat artikel over die illegale die op de snelweg aangehouden werd na een rit met geopende motorkap? Het is geen autonieuws en leerzaam is het ook niet, iedereen weet immers dat met open motorkap rijden niet mag. Welk doel heeft zo'n artikel dán?

Dat was ook een bijzondere inderdaad.

Misschien moet er ook nagekeken worden wat het harde grens is tussen nieuws passend voor Autoweek, en nieuws dat meer past bij het AD of iets dergelijks. want als die ene artikel wat jij net benoemd hier kan, dan kan Autoweek ook artikelen plaatsen over een willekeurige verkeersongeval ergens in Nederland of zoiets. Dat is ook autogerelateerd.

Nogmaals, ik weet dat politiek en auto's soms moeilijk uit elkaar te halen is.

Veel Facebook nieuws de laatste tijd, kunnen we elkaar lekker ophitsen/opjagen in de reacties. Heerlijk :p

Nu ik toch bezig ben met zeuren hier (sorry!), nog zo'n ergernis die ik af en toe tegenkom: Autoweek plaatst wel eens berichten van wagens die niet naar Europa komen, en da's leuk om te zien wat er daarbuiten gebeurt en de smaak daar. Maar dan heb je van die comments van 'wat moeten wij hier met dit nieuws, dit kan je ook gewoon weglaten'. En nu net kwam ik een comment tegen die dat Wilders artikel verdedigt omdat het 'veel belangrijker is dan de zoveelste presentatie van een nieuw model'...

Hij heeft misschien gelijk en ik ben aan het overdrijven, maar ik lees Autoweek graag vanwege de presentaties en scoops..
En toch wordt het ook hier geplaatst, maar de oplossing is heel simpel, gewoon niet lezen ;)

Inderdaad, en het is ook niet aan mij om te bepalen wat Autoweek plaatst. Maar met die vele ANP berichten de laatste tijd jagen ze mij wel weg uit de frontpage. Een filter zou echt handig zijn voor autopresentaties/scoops voor de Europese markt en buiten de Europese markt, plus die leerzame weekendartikelen. Dan zal het in het geval van gebrek aan nieuws ook niet zo erg zijn, want dan kan je die typische 'clickbait' artikelen buiten die filter lezen.

Lekker effe wat oogkleppen op om buiten te sluiten van al die deprimerende brandstofprijs berichten. ;)

Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik begrijp ook wel dat AW omzet moet genereren en dat het daardoor belangrijk is dat juist de "click-bait" artikelen zichtbaar zijn, want deze genereren traffic naar de website.

Idem voor de Chinese automerken/modellen die niet naar NL komen, het is toch autonieuws, dus er zullen vast en zeker ook voor die categorie geinteresseerde voor zijn.

En, op enkel een paar autoliefhebbers kunnen ze zeer waarschijnlijk het licht op het hoofkantoor niet laten branden, dus laat het voor wat het is en lees gewoon waar je interesse in hebt. Het is nou ook weer niet dat je door honderden artikelen dagelijks moet scrollen ;)

Idem voor de Chinese automerken/modellen die niet naar NL komen, het is toch autonieuws, dus er zullen vast en zeker ook voor die categorie geinteresseerde voor zijn.
Maar dit vind ik gewoon helemaal prima en interessant. Het is dan echt nieuws over een auto en niet ‘autogerelateerd’ zoals de artikelen hierboven geschetst

Das mijn tactiek. Daardoor zitten het aantal clicks op serieus lager niveau dan jaar terug
Ik dacht al: hoe komt die terugval in pageviews toch? :unsure:

Maar zonder gekkigheid: de redactie werkt onafhankelijk in de keuze van onderwerpen in het nieuws dat ze plaatsen. En ze vinden het erg leuk als ze daar (meer dan) een paar kliks op halen. Ter geruststelling: we houden nog steeds een stijgende lijn en dat komt niet hoofdzakelijk door politieke onderwerpen.

Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, maar ik begrijp ook wel dat AW omzet moet genereren en dat het daardoor belangrijk is dat juist de "click-bait" artikelen zichtbaar zijn, want deze genereren traffic naar de website.

Fair enough. ;)

Oh ja, ik ben der één van. Maar dat was misschien al duidelijk met mijn vele spam van Chinese bakken op dit forum. :p
Maar dit vind ik gewoon helemaal prima en interessant. Het is dan echt nieuws over een auto en niet ‘autogerelateerd’ zoals de artikelen hierboven geschetst

Eens, en ik hoop dat Autoweek dat blijft doen want daar klik ik graag voor.
Das mijn tactiek. Daardoor zitten het aantal clicks op serieus lager niveau dan jaar terug vanuit mij wbt autoweek frontpage en mis ik veel nieuws die ik wel zou lezen.

Ja, daar ben ik ook mijn best aan het doen de laatste tijd. Maar ik betrap mijzelf wel op dat ik soms op artikelen klik als die ene met Wilders, of met die Autobahn. Omdat ik dan afvraag van wie dat geschreven heeft. Persoonlijk lees ik liever artikelen van Lars, Jan of Joas dan de ANP of dergelijke. ;)
Speaking of terugval in pageviews, het is lekker rustig omtrend Volvo.... ;)

Het merk Volvo, of....:censored: (Niet doen, Frikandelbroodje)

Ik heb me ook lang geërgerd aan alle ophitsende, politiek getinte berichten op de frontpage. Maar dit is blijkbaar hoe moderne media werkt als je bij de tijd wilt blijven, het is wat het is.

Ik heb het al eens eerder gezegd, eigenlijk zouden de berichten meer gecategoriseerd moeten zijn, zo kun je beter filteren wat je wel en niet leuk vindt om te lezen.

Er komt er nu toch eentje voorbij op de voorpagina...

Dylan 1649696
  • Rapporteer
  • vandaag om 14:07
  • 0
Je bent nog achterlijke dan een amoebe achterlijk hersenloos varken! Soms moet je ineens, ook al ben je net geweest. Gestoord misbaksel! Ik heb zo'n graftakkenhekel aan mensen zoals jij! Alles zou zwart wit maken.... Rotzak!

Dylan 1649696
  • Rapporteer
  • vandaag om 14:06
  • 0
Wat een achterlijke opmerking, als je moet dan moet je PUNT! Je mag bovendien gewoon buiten de bebouwde kom plassen, ik ga niet in mn broek pissen omdat jij zo'n gestoord egoïstisch ziekelijk zeikend klotemisbaksel bent!

Ik heb meneer maar passend advies gegeven, maar ik hoop dat AW hier wel hard tegen op treed.

Ik heb meneer maar passend advies gegeven, maar ik hoop dat AW hier wel hard tegen op treed.
Verschrikkelijk. Maar het lijkt de afspiegeling van de nieuwe normaal te zijn. Gewoon ordinair schelden en vloeken. Geen enkele ruimte voor nuance of nieuw inzicht. Soort van rijdende rechter (dat past dan wel bij Autoweek) dit is mijn uitspraak hier moet u het mee doen. Je ziet dit gedrag overal en in verschillende topics voorbijkomen. Bedoel dat niet persé de vrij “excentrieke” reacties maar in z’n algemeenheid een extreem kort lontje in combinatie met een bijzonder uitgesproken mening. Jammer

Dylan 1649696
  • Rapporteer
  • 0
Je bent nog achterlijke dan een amoebe achterlijk hersenloos varken! Soms moet je ineens, ook al ben je net geweest. Gestoord misbaksel! Ik heb zo'n graftakkenhekel aan mensen zoals jij! Alles zou zwart wit maken.... Rotzak!

Dylan 1649696
  • Rapporteer
  • 0
Wat een achterlijke opmerking, als je moet dan moet je PUNT! Je mag bovendien gewoon buiten de bebouwde kom plassen, ik ga niet in mn broek pissen omdat jij zo'n gestoord egoïstisch ziekelijk zeikend klotemisbaksel bent!

Dylan 1649696
"Als je moet dan moet je, we moeten sowieso voor veeeeeeel meer toilet voorzieningen gaan zorgen! Het is een schande dat je in Nederland een boete kan krijgen als je ergens tegen een boom pist. ER ZIJN NAUWELIJKS WERKENDE TOILETTEN."

Dit is ook precies de reden dat jij naar Zwitserland bent vertrokken, toch? :) Er waren hier gewoon te weinig werkende toiletten. :ROFLMAO:

----

Sowieso wel echt een groot verschil in niveau tussen de reacties op het forum en op de FP. Daarom lees ik doorgaans de reacties daar ook maar niet. Het is hier veel gezelliger.

Sowieso wel echt een groot verschil in niveau tussen de reacties op het forum en op de FP. Daarom lees ik doorgaans de reacties daar ook maar niet. Het is hier veel gezelliger.

Ben blij dat ik daar nooit reageer. Het is inderdaad veel beter hier dan op de FP. Het wordt ook niet gedomineerd door één en dezelfde account, zoals je ziet bij sommige artikels met de vele reacties.

Dylan 1649696
  • Rapporteer
  • 0

Dylan 1649696
  • Rapporteer
  • 0

...en volgende: actie genomen.

Wat vooral door blijft gaan is al heel snel off topic geneuzel. Daar wordt totaal geen rem op gezet. Wat ook zo leuk is dat alles vergeleken wordt met Tesla's. Alsof zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk accelereren de maatstaf is. Ook de haat tussen de EV en ICE partijen maken topics niet leuk meer om te lezen.

Wat vooral door blijft gaan is al heel snel off topic geneuzel. Daar wordt totaal geen rem op gezet. Wat ook zo leuk is dat alles vergeleken wordt met Tesla's. Alsof zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk accelereren de maatstaf is. Ook de haat tussen de EV en ICE partijen maken topics niet leuk meer om te lezen.

Eens. Sommigen hebben een account, speciaal om te stoken en het discussie te ontwrichten. Zie bijvoorbeeld types die bij elk onderwerp, dus ook liefhebbersauto's, Tesla erbij halen. Of gasten die bij het onderwerp dat wél over Tesla gaat en EV's in het algemeen, gaan janken dat ICE beter is. En natuurlijk gasten die politiek erbij halen..

En de volgende die begint te schelden… het is toch niet meer normaal, meneer doet niet eens mee aan een “onzinnige” discussie. Ik heb zn reactie gerapporteerd (gisteren al) maar er gebeurd niks mee…

HANSJE63
  • Rapporteer
  • gisteren
  • 6
Je bent een naar mannetje. Met je reacties

HANSJE63
  • Rapporteer
  • gisteren
  • 6
Ik vind je een l** eerste klas.
Altijd nare reacties, altijd alles beter weten. Altijd venijnige opmerkingen maken.

Hansje63HANSJE63
  • gisteren
  • 2
Ik heb heel veel humor…en idd maak je toetsenbord schoon is vast heel kleverig….net als de sokken onder je bed. .

En de volgende die begint te schelden… het is toch niet meer normaal, meneer doet niet eens mee aan een “onzinnige” discussie. Ik heb zn reactie gerapporteerd (gisteren al) maar er gebeurd niks mee…
Tja, ook de mensen van het AW/DPG team hebben recht op een WE hé JL86. 24/7 moderatie is gewoon niet realistisch.
Als je hier op het forum echt de paljas (BE uitdrukking) wil uithangen of keet schoppen (NL equivalent) dan is het weekend het uitgelezen moment.

Wat kan je daaraan doen als forumbeheerder? Weinig vrees ik. Je zou een minimum periode kunnen instellen tussen registratie en de mogelijkheid om te reageren maar dan laat je mensen die een dringende / ernstige vraag over hun auto hebben wel in de kou staan. Het is een lastige afweging.

@Niseko dat snap ik ook wel, maar een persoon uitschelden zou er sowieso niet door moeten komen lijkt mij… zelfs als je er een * tussen zet.

Die "meneer" ken ik wel, die was een vriend van een bekende van mij op Facebook, nou die bekende was bijzonder, maar de reacties die die meneer maakte waren 10x erger dan dit wat ik hier lees...

Heel volwassen, zeggen we dan maar. En dat voor iemand die 50, misschien wel 60+ is

Laatst bewerkt:
@Niseko dat snap ik ook wel, maar een persoon uitschelden zou er sowieso niet door moeten komen lijkt mij… zelfs als je er een * tussen zet.
Tja, op een ander forum waar ik kom wordt gefilterd op woorden, maar dat helpt ook niet echt als je de boel wil verpesten.
“Mijn auto maakt een naar geluid in de aandrijving” of “jij bent een naar mannetje”. 2x hetzelfde woord, gans andere bedoeling en interpretatie, begin er maar aan…
Wie weet, misschien kan AI wel helpen ;)

"Hij heeft boter op zijn hoofd", kent u die uitdrukking?
Anderen rapporteren als je zelf de ene na de andere ad hominem plaatst zou ook weleens kunnen verklaren waarom je rapporteringen niet met de hoogste prioriteit worden opgepakt.

Als je tegenwoordig een scheet laat wordt er al iemand beledigd. Als een ad hominem tegen de spelregels in gaat en verwijderd wordt is dat toch prima? Niemand beweert het tegendeel, ik ben echter alleen verbaasd dat iemand uitschelden wel de nieuwe norm is.

Prima weten we dat ook weer (y)

Terug
Bovenaan