Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Audi A4tdi zei:
@jonaccord

Voor de prijs van de 3 touring die ik liet zien is het een perfecte wagen. En ik zou nooit een wagen wel of niet kopen om de velgen, deze zijn zo makkelijk zelf naar wens aan te passen.

de kleur, de navi en het dash is puur persoonlijk, zilvergrijs vind ik prachtig op een E91, het dash zonder navi vind ik juist prachtig.

Even met natte vinger; milletje of 20 pas op NL-kenteken.

Och zo goedkoop is dat helemaal niet; hoe lang ga je ermee rijden en wat ga je er dan nog ervoor terug krijgen en hoeveel ga je dan nog uitgeven aan de velgen+ eventueel banden? Zou zomaar kunnen dat je deze NLer voor ± hetzelfde geld kunt rijden als je niet verder kijk dan aanschafprijs alleen:

klik

Prijstechnisch zou deze Accord Sport Tourer het overwegen waard zijn. Qua bouwjaar misschien dan wel iets "ouder" (hoe bezwaarlijk moet dat zijn?), maar een erg lage km-stand, en een 2.0 ipv een 1.8. Daarnaast redelijk rijk uitgerust. Ten slotte heb je met zo'n station ook echt een bruikbare kofferbak..

0007863541.jpg

(www.autotrack.nl)

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7781534

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7821134

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7656553

Leuke BMW's maar zijn al wel 4 jaar oud. Nog best aan de prijs. Ook niet heel bijzonder qua uitrusting. Misschien over een jaar of wat eens kijken naar een gefacelifte 3 serie met efficient dynamics. Een 316 Touring van 2009 bijv. Die Accord is van het oude model, die valt af.

Kristian zei:
Misschien over een jaar of wat eens kijken naar een gefacelifte 3 serie met efficient dynamics. Een 316 Touring van 2009 bijv.

Die BMW is van het oude model, die valt af.

Ook zo'n 316 rijdt nog best fijn hoor. Tuurlijk heb ik liever meer vermogen. Waarom de 6 met 1800 afvalt is omdat ie geen 6 versnellingen heeft en daardoor ook lawaaig op de snelweg is.

Maar goed eigenlijk zou ik helemaal niet naar een 3 Touring en Accord Tourer moeten kijken. Qua kofferruimte schiet ik er namelijk geen zak mee op en dat zou nu eigenlijk de reden moeten zijn om naar een andere te kijken. Kortom, ik blijf gewoon lekker wat neuzen maar de kans is groot dat de Civic nog wel een tijdje blijft.

ik blijf gewoon lekker wat neuzen maar de kans is groot dat de Civic nog wel een tijdje blijft.

Heel begrijpelijk, het is erg moeilijk om een mooie vervanger te zoeken zonder al te veel bij te leggen.

Over de kofferruimte van een tourer/touring heb je (theoretisch) gelijk, al is het wel zo dat je in de praktijk, door de "rechte" achterkant er veel meer spullen in kunt proppen

Vandaag even de blauwe 6 Sportbreak 1.8 Touring uit 2010 bekeken. Auto zag er prima uit maar deed me weinig. Afwerking en materialen staan op een lager niveau als bij de Civic. Het is ook allemaal net niet zo mooi als in een Honda. Wat me heel erg tegenviel is dat de bekleding al forse instapschade vertoont na 15.000 km.
Ik ben met een voldaan gevoel weer in de Civic gestapt. Dan maar lekker het dakkoffertje erop als we op vakantie gaan.

Is een Ford Mondeo wagon, Renault Laguna estate of Opel Insignia niet iets voor je? Of heb je iets met Japanse auto's wat je niet met andere auto's hebt?

Mondeo: grote auto die fijn rijdt voor weinig echter design vind ik niet echt super (glimmend interieur, front)]L
Laguna: Hele mooie auto, redelijk exclusief en gunstig geprijsd. Vast een goede auto alleen of ik het aandurf.....
Insignia: Prachtige auto maar wel heel erg zwaar hoor.

Van een Honda naar een Ford, Renault of Opel vind ik nog wel een stap alleen, niets te nadele van die merken. Honda is een mooi merk met prachtige techniek en auto's voor (wat ik altijd vindt, fijnproevers/liefhebbers). Naast Honda is eigenlijk alleen BMW het merk waarvan mijn hart sneller gaat kloppen.

Zit er aan te denken om binnenkort toch een trekhaakje op de Civic te monteren. Kans is groot (en dan dus nog groter) dat ie nog wel flinke tijd blijft. Mis zo'n sjorhaak wel (vervoer racefiets/atb, aanhangertje en volgend jaar wellicht voor caravan). Idee is om hem zelf te gaan monteren, scheelt toch 4 uur arbeidsloon.

Ik stel verheugd vast dat de extensie in de titel - (g)een Mazda6? - gelukkig verdwenen is ... (y)

Ja dat klopt. Ik ben bang dat ik echt spijt ga krijgen om de fijne Civic voor de eerst de beste ruime stationcar in te ruilen. Ruimtegebrek zullen we voornamelijk met vakanties hebben. Als we toch een keer een caravan aanschaffen dan is dat probleem opgelost aangezien de grote spullen daar prima in passen. En voor andere vakanties gewoon de dakkoffer op het dak.

Ouders/schoonouders hebben ook gelijk als ze zeggen 'wat moesten wij vroeger dan met onze Mazda 323/Corolla'. Dat ging toen ook prima. Maar goed, als er nog een keer een 2e komt dan is zo'n wagon wel barre handig.

Dus eerst nog geen stationcar (of ik moet een keer een hele mooie Accord Tourer tegenkomen voor een geschikte prijs, dan gaat het vast kriebelen).

Kristian zei:
Kans is groot (en dan dus nog groter) dat ie nog wel flinke tijd blijft.

De enige juiste conclusie (y)
Bij BMW ga je er toch wel behoorlijk op achteruit. Accord Tourer huidige model is nog fors aan de prijs.

Wellicht een goedkopere variant om een SW als 2e auto in te zetten? Kan de Civic als daily driver aanblijven.

Enkele dagen op stap met een Civic 1.4 Sport van de garage.
Best leuk autootje,
al was de herneming bij kick down wel een tegenvaller.

Civic is inderdaad een fijne auto en helemaal met de 1.8 motor. Dan maakt ie zijn sportieve voorkomen ook waar.
Ben nu eens druk aan het bekijken of het te doen is om zelf een trekhaak te monteren. Scheelt 4 uur arbeidsloon.

Kwam net op weg naar huis een schitterende donkergrijze Accord Tourer tegen met spoilerpakket. Wat een schitterende dikke auto! Daar onderscheid je je echt mee. Nog een jaartje wachten en dan zijn ze vast wat beter betaalbaar.

Dat is natuurlijk DE perfecte keuze zo'n Accord!!
De Tourer vind ik persoonlijk minder mooi als de sedan, maar beide een zeer dikke verschijning!

Inderdaad een van de meest dikke stationcars in zijn klasse. Staat zeker zijn mannetje naast een 3-serie, A4, Insignia etc. En veel exclusiever!
0801-honda-touring-modulo-accord-tourer.jpg

Een 2.4 executive automaat in deze blauwe kleur, met grijs leder en sportgrille ...

08F21-TL0-6A0A-CU.jpg

Mogen ze zo komen afleveren op de bedrijfsparking ... (y)

Ze komen vanzelf binnen bereik! En ik zeg altijd maar zo, 'het bezit van de zaak is het einde van het vermaak'.
Ik blijf me dus gewoon verlekkeren. Met alle plannen van de overheid wordt kinderopvang trouwens ook zo duur de komende jaren dat een beetje verstandig omsprimgen met je geld ook wel slim is. Zo'n dure kostganger in de vorm van een dikke stationcar past daar wat minder bij. En met een eigen huis zijn er ook nog genoeg wensen te verzinnen om het geld aan uit te geven. Goh, wat klinkt dit verstandig zeg :)

Hee verstandige harrie :D

nog steeds vermaak hoor na 2 jaar met de black beauty!!

oppassen dat je niet teveel op de accord focust en vergeet hoe fijn de civic is.

Honda 4ever :D

haha. Heb al eens zo'n Accord van de garage mee gehad. Reed fijn maar inderdaad niet zo inspirerend als de Civic. Dat is meer een lekkere gooi en smijtauto terwijl de Accord wat logger en comfortabeler aanvoelt.

Zag gisteren nog wel een luxe Mondeo station uit 2010 voor weinig maar mijn vriendin moest daar om lachen. "Jij in een Ford??"
Ik denk dat ze gelijk had.

Dit weekend ga ik dus maar de afneembare trekhaak bestellen op Ebay. Voor 300 euro ben ik het mannetje en er zelf 'even' onder zetten.

Kristian zei:
Ouders/schoonouders hebben ook gelijk als ze zeggen 'wat moesten wij vroeger dan met onze Mazda 323/Corolla'. Dat ging toen ook prima. Maar goed, als er nog een keer een 2e komt dan is zo'n wagon wel barre handig.

Dat is waar, alleen tijden veranderen. Tegenwoordig heb je wel wat meer spullen voor een kleintje (en dan doe je niet eens gek) dan vroeger. Ik heb gewoon in de reiswieg op de achterbank gelegen, het onderstel ging in de koffer en daar dan de koffers bovenop. Tegenwoordig zijn daar veilige kinderzitjes voor. En een beetje kinderwagen op goed hoogte neemt ingeklapt best ruimte in Ik ben wat blij met mijn peugeot 406 break met LPG tank links in het bag.ruim.
Dit jaar voor het eerst ermee op vakantie, met de kleine. Gelukkig past zij nu in een buggy die minder ruimte inneemt. Echter, met een campingbed en echt matras (want ja, 2 weken op zo'n campingbedmatras slapen vind ik toch niet zo'n prettig idee, al dacht men daar vroeger vast anders over;)) zit de bagageruimte wel vol, denk ik.. Wordt toch de achterband neerklappen voor onze koffers.

Kortom, als er een 2e bij ons komt, wordt het een busje huren voor de vakantie:)

Overigens, nu ik weer ff zo'n Accord station zie dan lijkt mij dat best een mooie, exclusieve, opvolger voor de peug tzt.
Doet LPG het een beetje bij deze generatie Accord motoren? Je ziet het niet echt meer, vroeger was een Accord op LPG een graag geziene gast..

Kristian zei:
haha. Heb al eens zo'n Accord van de garage mee gehad. Reed fijn maar inderdaad niet zo inspirerend als de Civic. Dat is meer een lekkere gooi en smijtauto terwijl de Accord wat logger en comfortabeler aanvoelt.

Schijnt idd typisch te zijn voor het huidige model Accord.
Toen ik donderdagavond de garageCivic weer ruilde voor mijn eigen 2005-Accord was ik aangenaam verrast door het sportieve rijgedrag (stugge koppeling, messcherp schakelen, forse boost bij gas indrukken) van mijn eigen bolide.
De huidige Accord schijnt meer gebouwd op comfort, de vorige op sportiviteit.

Honda mag 'm wat mij betreft ook wel in Acura-uitmonstering in Nederland leveren, trouwens:

2011_acura_tsx_actf34.jpg

Zet maar voor de deur neer, desnoods in het wit (staat hem heel goed). Voordat ik de trekhaak definitief bestel nog even kijken naar een alternatief. Snel even aanbod gebruikte E91's doorgespit maar je betaalt voor een 3 jaar oud exemplaar zo 26 mille. Dan is het wel duidelijk wat er weer bij gelegd moet worden.

Deze trouwens kan ik wel verliefd op worden:
678472-3.jpg

Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo

Alleen wat is dat kreng zwaar......

Prachtige auto zo'n Accord Tourer. Ik rijd regelmatig met iemand mee in een 2010 Tourer. het rijdt geweldig, maar wat is deze auto krap van binnen als je het vergelijkt met de concurrentie. Een kofferbak van net 400 liter onder het afdekscherm is gewoon beschamend te noemen. Zelfs een V50 (die al krap wordt genoemd) is ruimer. Ook de ruimte op de achterbank vind ik een farce. Een persoon langer dan 1,70 past er met geen mogelijkheid. Omdat degene met wie ik meerijd een zoon van 4 heeft die in een stoel achter de passagiersstoel zit, moet de passagiersstoel fors naar voren worden geschoven als achterin zoonlief zit. Je huidge Civic is ruimer op de achterbank.

Joël D. zei:
Zoveel ruimer is een Accord overigens niet hoor. Kofferbak is zelfs kleiner, en qua beenruimte maakt het ook amper iets uit. ;)

EDIT: Accord is krapper dus:

395-1252L vs 485-1352L bagageruimte
630-860 mm vs 710-930 mm afstand rugleuning voor/achter

Accord resp. Civic

Trekhaak dus.

Een persoon langer dan 1,70 past er met geen mogelijkheid.

Ik ben 1.90 en pas best in de Accord hoor, ik weet niet hoe bij jou de passagier zit, maar bij ons nog best normaal.

Kristian zei:
Deze ook nog gevonden. Even mailtje gestuurd naar aanbieder.
Accord Tourer
Automaat en trekhaak!

Enerzijds begrijp ik je volkomen.
Anderzijds is het puur economisch nu zeker niet het moment om de Civic in te ruilen.
Hij heeft zijn grootste ontwaarding nu wel gehad,
en met het nieuwe model op komst ga je echt de hoofdprijs niet vangen.

Dit model Accord Tourer valt me inzake kofferruimte enorm tegen.
Bij mijn laatste bezoek aan de showroom heb ik hem uitgebreid bekeken, en de koffer lijkt me slechts half zo lang als die van mijn Accord. Echt een afknapper van formaat.
Persoonlijk hoop ik dat het 2014-model (waar ik nu al mijn zinnen heb opgezet) weer heel wat meer koffer zal hebben.

Ik denk dat de volgende Honda Accord de goede punten van de vorige Accord en de goede punten van huidige Accord combineert.

Ik zou gewoon die trekhaak onder de Civic plaatsen.
Je hebt nu een aparte kar en het zou jammer zijn om je nieuw gekochte auto in te ruilen voor een tweedehands die minder scherp stuurt en ook een stuk minder apart is dan de Civic.

En no offence, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je tegen de tijd dat je de Accord een paar maand heb je weer iets anders wil?;)

Jullie hebben denk ik ook wel gelijk, qua ruimte schiet ik er weinig mee op. En inderdaad, het begint bij mij altijd na 2 jaar wel te kriebelen. Al moet ik zeggen dat de Civic de lat voor een opvolger wel hoog legt. Slimste keus is gewoon een trekhaak monteren en lekker een paar jaartjes doorrijden.

ik vind het persoonlijk vreselijke afbraak zo'n trekhaak bij de civic.

Zo'n Insignia is ook een mooie dikke auto zeg, een collega van mij heeft er ook 1, en heeft hem voor een paar honderd euro laten chippen.
van 130pk naar 160pk, netjes toch.

Ben zelf 1,87 meter en pas werkelijk op geen enkele wijze achterin achter een bestuurder van 1,75 meter.... Beenruimte is krap, hoofdruimte nihil. Mijn eigen Megane Estate is op de achterbank en in de kofferbak ruimer dan de Accord Tourer.

Fast30 zei:
ik vind het persoonlijk vreselijke afbraak zo'n trekhaak bij de civic.

Sowieso een afneembaar exemplaar. Maar goed mooier wordt een auto er niet van. Wel praktisch en met 1400 kg mag hij ook nog een redelijke caravan trekken.

Lees net op een engelse website dat er in 2012 ook een Civic stationcar zou komen. Zou geweldig zijn!
Stond ook een plaatje/shop bij het artikel.
2012-Honda-Civic-Wagon.png

Van mijn Hondadealer heb ik gehoord dat er een 2+2 cabrio zou komen,
maar van een break heb ik niets gehoord ...

Zou niet gek zijn dat ze het gamma wat groter maken. Zo'n cabrio kan er ook prima bij hoewel een S2000 opvolger ook niet gek zou zijn.

vertmaori zei:
Ben zelf 1,87 meter en pas werkelijk op geen enkele wijze achterin achter een bestuurder van 1,75 meter.... Beenruimte is krap, hoofdruimte nihil. Mijn eigen Megane Estate is op de achterbank en in de kofferbak ruimer dan de Accord Tourer.
Zelf geen problemen mee. Zo zie je maar weer, verschillende mensen, verschillende ervaringen!

OT: Ik heb wel het gevoel dat de Civic Aerodeck dan behoorlijk naar de Accord toe zou gaan kruipen, maar wel leuk natuurlijk!

Terug
Bovenaan