Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Een onderschatte auto die je erg weinig ziet rijden, zo'n Accord Tourer... zelfs ik vind dat een hele mooie auto... ;)

Wat die opvolger van de S2000 betreft... er is toch heel kort een S2200 geweest? Of heb ik dat helemaal mis?

Kristian zei:
Op de grijze Accord Tourer zou ik 9500 moeten toebetalen. Dat gaat dus natuurlijk niets worden!

Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n onredelijk bedrag ...
Bouwjaar en kilometerstand bijna gelijk ...

Redenatie van dealer is dat toe te betalen bedrag gelijk is aan verschil in nieuwprijs destijds. Oke dat klopt alleen denk ik dat een Accord wel wat harder afschrijft dan een Civic.
Verder mist de Accord achteruitrijsensoren (heb ik wel op Civic en zeker geen overbodige luxe) heeft ie slechts 16 inch lichtmetaal, is de kleur niet bijster spannend en het belangrijkste, ik ga er qua ruimte niet op vooruit.

Dat is natuurlijk helemaal belachelijk zoveel bijleggen.

Denk dat je deze Insignia's ook wel ziet zitten:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/insignia/7889261

https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/insignia/7831188

https://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/insignia/7667024

Ik kan me wel voorstellen dat hij met zo'n kleintje aan boord + al die noodzakelijke spullen, zich meer gaat richten op een praktische station ipv een sportieve hard geveerde civic.

Ik kan het mij ook niet voorstellen hoor.. En al helemaal geen Insignia 1.6T.

Blijf voorlopig in de Civic rijden, spaar lekker door en koop over een tijdje gewoon een Accord Tourer. Bagageruimte valt tegen, maar dat doet de bagageruimte van een 3 Touring ook.

Nu een andere auto kopen is vermoedelijk snel spijt krijgen.

Insignia is me helaas te zwaar en is ook niet erg zuinig. En van Honda naar Opel is best een stap al is het een schitterende auto.

Ik ben wel aardig trouw aan Honda. Is mijn derde Civic inmiddels en alleen maar positieve ervaringen. Ik denk dan ook dat het gewoon lekker doorrijden wordt de komende paar jaar. Scheelt ook een hoop geld.

Zo'n Insignia is ongeveer 100kilo zwaarder als een Accord.

Beide auto's zullen logger aanvoelen dan je Civic.

Doorrijden met je Civic is inderdaad verstandig en over een tijdje een sportieve strak sturende én praktische auto echt naar je smaak kopen.

hikt wel beetje tegen "mission inpossible" aan denk ik. Succes.

Inderdaad, wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ;)

Gisteren het officiele digitale werkplaatshandboek voor de Civic bemachtigd. Werkelijk elk onderdeeltje staat beschreven. Achterbumpertje en interieurpanelen verwijderen voor de trekhaak wordt met de how to's een eitje.

Zie net de spionagefoto's van de nieuwe Civic met een stuk minder camouflage. Ik moet zeggen dat ik toch wel erg enthousiast begin te worden. Wordt een lekkere dikke auto met mooie lijnen. Iets minder scherp maar nog steeds gedurfd.
2012-honda-civic-5-door-3.jpg

2012-honda-civic-5-door-1.jpg

ik niet,
de scherpe lijnen zijn helemaal zoek, de driehoekige details ook. En hij heeft zo te zien het formaat van een Prius.
Honda zet hier een burgerlijke civic neer voor de verkoopcijfers. Zeer begrijpelijk door de toestand in Japan maar ik ga hem niet kopen.

Dat burgerlijke valt denk ik wel heel erg mee. Misschien wat minder scherp maar wel een stuk dikker als de huidige.
Even geduld hebben nog maar ik denk dat ie straks in een donkere kleur met mooie dikke wielen er prachtig uit ziet.

We zullen het meemaken Kristian, ik hoop zo dat hij niet te zwaar wordt en geen turbo krijgt..

Komt vast wel goed. Honda trekt zich over het algemeen weinig aan andere merken. En als het een turbo wordt dan is ie in elk geval betrouwbaar.

Weinig nieuws over de Civic. Zit nog weleens naar een leuke station te kijken maar kan niet iets vinden waar ik wild van wordt. Gekeken naar een jonge Mondeo 2.0 Wagon maar denk dat ik daar na een tijdje wel weer zat van ben.

Zit te denken om een Eibach Pro 25mm kit onder de Civic te doen. Veren kosten 130 euro en dan ligt ie een stukje lager maar veert hij (je gelooft het niet) comfortabeler.

Verder zit ik weleens te kijken naar iets groters voor de Aygo. Die auto is te klein om de kleine in te vervoeren. Een kleine ruimere auto zou wel handig zijn. Een Jazz is al gauw te duur en het oude model vind ik wat oubollig. Een Colt CZ5 in goede uitvoering zou wel wat kunnen zijn. Hoef ik maar weinig bij te betalen.

Deze zwarte 1.3 Heartbeat uit 2006 zou wel wat kunnen zijn:
0146655879002.jpg

Zo'n Colt is leuk, en oer-Hollands!:) Wel gek inderdaad dat je Civic comfortabeler zou worden met kortere veren.

Best leuke karretjes ja. Je zit er heel erg goed in en ruimteaanbod is ook prima. Ooit weleens eerder naar gekeken maar toen voor een Swift gegaan. Swift is echter een stuk krapper. Ik verwacht voor een 2006 Colt niet veel te hoeven bijbetalen.

Moet wel eentje zijn in leuke uitvoering met 16 inch lichtmetaal, lederen stuur etc. en in een donkere kleur. Anders is het wel een beetje een ouwelullenkar.

De mooiste uitvoering is een Ralliart. Geweldig snel, maar heel iets anders dan een Aygo.

0167330364001.jpg

(Alleen Ralliart look bestaat ook.)

Zag ook een leuke CZT 1.5 Turbo staan. 150pk dus dat wil wel:D
Ralliart is nog veel te duur. Wil maar weinig toeleggen op de Aygo. Zal dus een 2006 of 2007 Colt worden dan.
Oja en MET trekhaak!

Smart Forfour vind ik ook heel erg leuk!

Smart ForFour is een erg leuke auto. Prijs valt ook best mee volgens mij.

EDIT: https://auto.marktplaats.nl/smart/462017269-smart-forfour-1-3-brabus-passion.html?return=eJwtjdEKgzAMRf9F0EdtKxusUsQ9%2BAP7gmI7LFYbmsjGxv59ke3pnpsTEqulfgctOtTyfNEFepunuZuJQDfNksBv9WrzQhCtJay32PxWapihf0YjK4eGUtkOsmyvLjBwRuJ8BWDEu8O%2FhWMqGFYWw7avPoeJ6%2FLgeuM3VKqTEmPKY9ozi4THPVUB7EZUkJCm5LxRUsmi%2B3wBVB47WQ%3D%3D&df=1&fta=eNo1kMtuwyAQRf8FqVnztGGQt1l20w%2BIgMGpVTu2jJ1EjfLvBZLujs4Mc9F10MIjgQayr%2BPp6sZEbALDgNzHjh0wddsMzOIAdtzgd1hs6jFls2xA7bTAZZ%2FiOgT7c4Ovya3bB6fHeT3O%2B2rnNAA%2FLMve0cMypy3MGDvOOCsREsjizpHYIR9LIIAMWLN5mz8jvEHjvbozbzSX6DI0BmmfwfWKh56WkZJC%2BDKihjYhA%2BfRm1hGspUtK8Cl8cVoVLotO4ZF7rFCS70sQPnL6D72sT6nDIOohkeZQ02kObaaKBQWaBqPqs2gRAz1snbGYTHaIO9VhcBVU0GIUI02ytU7mmtR0rXqZVN3VAiufRmB%2BIamvpKCCV3qYbmpbV4cptMYL%2Bft%2B79BA2Ry91MpNfeIoEqXQNyN2M83Xol1QOHxfP4BrBWYdA%3D%3D&fta_ind=22&fs=1
Smart ForFour Brabus. Gaaf.

Ohja, als je voor een ForFour gaat, sla de 1.0 over en ga min. voor een 1.1 of een 1.3. Een 1.0 is slooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooom.

Wij hebben een colt CZ3 1.5 QS. Dat is de 110pk versie en wil redelijk van z'n plekkie.
Rijd erg goed voor z'n klasse, de CZ5 rijd vast vergelijkbaar.
Een proefritje zal ik je zeker aanraden, en ik verwacht dat de ruimte je zeker niet gaat tegenvallen. Hij is erg ruim vanbinnen!
Alleen de achterbak is een beetje behelpen...

Kristian zei:
Verder zit ik weleens te kijken naar iets groters voor de Aygo. Die auto is te klein om de kleine in te vervoeren.

Hoezo te klein? Voor het kinderzitje bedoel je?
Jammer, de Aygo had je nog niet zo lang als ik me niet vergis?;)

Aygo bevalt prima hoor. Alleen kofferbak is echt minimaal en de maxicosi krijg je ook niet heel makkelijk erin. Stoel moet dan stuk naar voren. Een maatje groter is met een kleintje toch wel makkelijk. Enige dat jammer is is dat ik dan weer MRB moet betalen en zo'n Colt geen 1:20 loopt.

Heb navraag gedaan bij een Toyota dealer die een mooie Colt heeft staan. Krijg nog 6 voor de Aygo terug.
Is een zeer leuke Colt met dubbel schuifdak, airco, mooie velgen, afneembare trekhaak en een pittige 1.5 motor met 109 pk. Toch maar eens achteraan denk ik zo.....

Colt CZ5 D'Azur
mitsubishi-colt-1.5-5-drs-dazur-climate-2x-sunroof-1582173-1.jpg

Ziet er een heel net exemplaar uit ...
en dat dubbele open dakje, schitterend (y)
Anderzijds, je hebt ook nog een Trabi met open dak ...
zou toch nog eens tweemaal nadenken alvorens ik de Aygo zou wegdoen ...

Het ligt misschien gevoelig,
maar waarom wordt de kleine niet altijd met de Honda vervoerd?
Daarbij,
een MaxiCosy zet je normaliter op de passagiersstoel, dus tot zover geen probleem.

Kleine wordt nu ook altijd met de Honda vervoerd. Een iets praktischere 2e auto is echter ook wel handig. Voordeel van de Aygo is dat ie goedkoop rijdt. Voor de Colt betaal je per jaar een paar honderd euro meer aan wegenbelasting en brandstof. Je krijgt er ook veel meer auto voor terug.
En voordeel is dat ik weer een auto met trekhaak heb. Hoef ik niet zo'n ding op de Civic te zetten (500 euro).

Veiligste plek voor maxicosy is de achterbank (passagierszijde). Voorstoel heb ik niet zo'n fijn gevoel bij. In de Civic kun je die airbag ook niet uitschakelen.
Ik denk dat de Colt trouwens nog fijner is om kind in te vervoeren als de Civic. De deuropening achter is toch vrij krap.

Oja, als autogek vind ik de Colt wel een heel leuk en luxe karretje. regensensor, lichtsensor, 16 inch lichtmetaal, 2 elektrische schuifdaken, etc. etc.

Nette Colt hoor (y)
Ik zou het wel doen. Ja, de Colt kost meer geld, maar je krijgt er ook wel iets voor terug. Meer gebruiksgemak, vooral. Zoals je zelf ook al terecht aanstipt.

Bagageruimte in een Aygo is... tsja... er eigenlijk gewoon niet.

Kristian zei:
Heb navraag gedaan bij een Toyota dealer die een mooie Colt heeft staan. Krijg nog 6 voor de Aygo terug.
Is een zeer leuke Colt met dubbel schuifdak, airco, mooie velgen, afneembare trekhaak en een pittige 1.5 motor met 109 pk. Toch maar eens achteraan denk ik zo.....

Ja, mooie uitvoering en kleur. (y)

Ik twijfel nog om een ritje Mijdrecht te doen van de week. Qua auto niet hoor. Die Colt vind ik echt super. Aanschaf is ook niet het probleem want het bedrag wat toegelegd moet worden is te overzien. Alleen is zo'n luxe en snelle Colt niet teveel van het goede als 2e auto? Ik kan de Civic dan haast wel verkopen want daar doet ie weinig voor onder. Net als BRG al opmerkte, ben je dat wel nodig? Het antwoord is eigenlijk niet echt. Het is natuurlijk geweldig dat je twee ruime, praktische en comfortabele auto's voor de deur hebt staan maar het is wel een beetje too much.

Ik denk er dus nog even rustig over na. Morgen eerst een thule fietsdrager halen voor op het dak van de Civic. Ben ik van het probleem af dat ik de mountainbike niet kan vervoeren (in kofferbak van Civic past prima maar is zonde ivm kans op beschadigingen en moddervlekken) en stukken goedkoper als een trekhaak. En dakdragers had ik al in bezit voor de Civic.

@Colt
Erg mooi kleurtje voor op een colt!
Erg lekkere uitvoering ook en de auto is ruim.
De 1.5 komt erg goed van z'n plek dus wat dat betreft zou je er zeker geen spijt van krijgen. Maar hij lust wel een slokje, die van ons rijd meestal 1 op 12 à 1 op 12,5. Dat is dus een goeie slok meer dan de aygo.

Kristian zei:
Alleen is zo'n luxe en snelle Colt niet teveel van het goede als 2e auto?

Waarom niet? Civic voor de 'lol' en volwaardige eerste gezinsauto, en de Colt qua luxe enigszins vergelijkbaar en functioneert prima als alternatief voor de huis-tuin-en-keuken ritjes. Kan de Civic netjes blijven (y)

Waarom moet de eerste auto 'superieur' zijn aan de tweede?

Vanmorgen een Thule fietsdrager gehaald voor op dak. Net even gemonteerd en fiets kan prima op het dak vervoerd worden. Scheelt weer een ontsierende trekhaak en een smerige kofferbak.
Volgende week worden twee kleine deukjes uit de Civic verwijderd en eind van de maand krijgt ie een beurt. Mij dunkt, dan kan ie er wel weer een tijdje tegenaan.

Weet nog niet goed wat ik daarvan moet denken ... toch een spectaculaire wijziging ipv de verwachte "brave" evolutie ...

Ik geloof er geen zak van dat dit hem wordt hoor. Als ik goed naar de spionagefoto's kijk komt ie er echt anders uit te zien.

Dealer zei vanochtend dat op IAA het prototype staat en halverwege 2012 is ie dan leverbaar.....

Kristian zei:
Ik geloof er geen zak van dat dit hem wordt hoor. Als ik goed naar de spionagefoto's kijk komt ie er echt anders uit te zien.

Dealer zei vanochtend dat op IAA het prototype staat en halverwege 2012 is ie dan leverbaar.....

In de buurt had ik het over, m.n. zijkant/achteraanzicht als ik deze erbij pak:

1471049362_.jpg

Echt anders; ...ik kijk niet zo precies;)

Zij aanzicht komt aardig in de buurt. Rechtopstaande achterlichten geloof ik nog niet zo in. Ben wel benieuwd trouwens!

Kristian zei:
Alleen is zo'n luxe en snelle Colt niet teveel van het goede als 2e auto?

Teveel van het goede kan niet, toch? Waarom zou je het niet doen, aan wegenbelasting en brandstof kost het per jaar misschien €500,- meer dan de Aygo maar daarvoor heb je dan wel ontzettend veel meer auto terug.

Kristian zei:
Ik twijfel nog om een ritje Mijdrecht te doen van de week. Qua auto niet hoor. Die Colt vind ik echt super. Aanschaf is ook niet het probleem want het bedrag wat toegelegd moet worden is te overzien. Alleen is zo'n luxe en snelle Colt niet teveel van het goede als 2e auto? Ik kan de Civic dan haast wel verkopen want daar doet ie weinig voor onder. Net als BRG al opmerkte, ben je dat wel nodig? Het antwoord is eigenlijk niet echt. Het is natuurlijk geweldig dat je twee ruime, praktische en comfortabele auto's voor de deur hebt staan maar het is wel een beetje too much.

Ik denk er dus nog even rustig over na. Morgen eerst een thule fietsdrager halen voor op het dak van de Civic. Ben ik van het probleem af dat ik de mountainbike niet kan vervoeren (in kofferbak van Civic past prima maar is zonde ivm kans op beschadigingen en moddervlekken) en stukken goedkoper als een trekhaak. En dakdragers had ik al in bezit voor de Civic.

Ik schat een Civic toch wel een paar treden beter in qua rijden.
Wij hebben een Colt CZ3 1.3 gehad, rijdt best goed, maar niet super sportief. Verbruik +/- 1:17.5 op ritjes van +/- 10 km. Rustig rijden. (wettelijke snelheid aanhouden)

Ik zou lekker de Aygo houden. Waarom? De Aygo is een ideale niks aan de hand tweede auto die nauwelijks afschrijft. Ook als er in 2012 de nieuwe Aygo komt zullen de inruilprijzen van de Aygo niet opeens een extra knauw krijgen. De Colt gaat echter in 2012 met pensioen en krijgt geheel volgens Mitsubishi traditie geen directe opvolger. De Colt ligt toch al niet super goed in de tweedehands markt en doordat er geen directe opvolger komt zullen de mensen ook sneller het model vergeten. Dit resulteert in een veel snellere afschrijving dan de Aygo.

Wil je dan toch groter rijden dan is de optie om te kijken naar een Yaris een betere. Waarschijnlijk een betere inruildeal (tenminste als je bij een merkdealer inruilt) en de Yaris krijgt een directe opvolger. Twee keer winst dus. En het uiterlijk van de Yaris? Daar mag iedereen zelf een oordeel over vellen.

Colt kopen!(y)

Ik heb vandaag een stuk in een Aygo gereden en het moet gezegd, mijn Golf II rijdt een stuk beter.

Zo'n Colt is veel mooier en veel praktischer dan zo'n Aygo. Nu leveren ze nog relatief veel op.

verlichting zei:
Ik zou lekker de Aygo houden. Waarom? De Aygo is een ideale niks aan de hand tweede auto die nauwelijks afschrijft. Ook als er in 2012 de nieuwe Aygo komt zullen de inruilprijzen van de Aygo niet opeens een extra knauw krijgen. De Colt gaat echter in 2012 met pensioen en krijgt geheel volgens Mitsubishi traditie geen directe opvolger. De Colt ligt toch al niet super goed in de tweedehands markt en doordat er geen directe opvolger komt zullen de mensen ook sneller het model vergeten. Dit resulteert in een veel snellere afschrijving dan de Aygo.

Wil je dan toch groter rijden dan is de optie om te kijken naar een Yaris een betere. Waarschijnlijk een betere inruildeal (tenminste als je bij een merkdealer inruilt) en de Yaris krijgt een directe opvolger. Twee keer winst dus. En het uiterlijk van de Yaris? Daar mag iedereen zelf een oordeel over vellen.

Nieuw model is m.i. slechter voor de restwaarde dan geen opvolger.

Terug
Bovenaan