Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Hadden ze die folie niet op de B-stijl kunnen plakken ipv op de motorkap?

Updates zien er trouwens leuk uit joh! (y)

B-stijl is ook beplakt alleen achter de stijlen niet. Maar dat kan ik zelf nog wel doen met de folie die ik heb meegekregen.

Welke velgen zouden jullie nemen?

Dezent RE dark 15 inch
large_DEZENT-RE-dark.png

Borbet LV4 15 inch
big%5B2%5D-3.jpg

Hmmm, als het moet: de Dezents tonen zo cheap, dus de Borbets.

Als het mag: andere :)

Vind de Borbet ook mooier, maar geen 16"?? Net iets mooier dan 15 denk ik.

Oke, de Borbets scoren het hoogst hier:)

Ik zat sowieso te denken aan donkere velgen omdat dat mooi bij de donkere accenten van de auto past. Als iemand hier nog een velg weet die mooi zal staan hou ik me aanbevolen. Het wordt wel 15 inch trouwens. 16 inch loopt snel aan en dan worden het wel hele platte bandjes. Ik vind 195/45 al mooi zat.

Vandaag nog een foto gemaakt van de Civic. Vind het nog steeds een prachtige auto en met de zwarte ipv chromen rand om de "sports grille" staat het nog wat gelikter.

P1010093.jpg

Het is een beauty. Knap ook hoe je de lak zo mooi houdt.

Mijn vrouw krijgt na bijna 3 jaar ook nog steeds complimenten over haar auto. :)

Borbet LV4!!
4-spaaks staat erg gaaf onder een Aygo. Die Mini-velgen staan ook erg leuk trouwens. Ik ga een plaatje zoeken!

Dank je! De lak wordt goed verzorgd. Wekelijks een handwasje en regelmatig een laagje wax. Heb hem recentelijk ook een polijstbeurtje gegeven.
Toch zou ik niet snel weer een zwarte auto nemen. Je ziet er alles op.

GroteFoto-4FR6LA4F.jpg

Wat groot, maar het gaat om het model :)

ps: ik reed vanochtend nog langs Van Ekris in Mijdrecht. De blauwe Colt staat er nog zag ik! :)

Die zijn ook mooi! Alleen heb ik wat twijfels over velgen die (deels) gepolijst zijn. Volgens mij ben ik dan haast verplicht om ze in de winter er af te halen. Pekel lijkt me funest voor zulke velgen......

Kristian zei:
Die zijn ook mooi! Alleen heb ik wat twijfels over velgen die (deels) gepolijst zijn. Volgens mij ben ik dan haast verplicht om ze in de winter er af te halen. Pekel lijkt me funest voor zulke velgen......

De civic hybrid pre-facelift heeft ook gepolijste wielen, je kent ze wel. Die zijn gepolijst en beschermd met een laag blanke lak. Ook al raak je nooit een stoeprand, er spat toch een keer ergens een steentje op zo'n velg waardoor het aluminium bloot komt te liggen. Dat oxideert dan, wordt wit en daar blijft het niet bij. Vanuit dat oxidatiepunt gaan haarlijntjes oxidatie doorlopen en de plekken worden uiteindelijk steeds groter. Een paar jaar zing je het er wel mee uit maar op een gegeven moment ben je toch toe aan een kleine restauratie. Dus het is maar net hoelang je er mee wilt doen. En je moet heel erg oppassen met velgenreiniger. Die kan oxidatie aanwakkeren...

@Kristian:
Ik zie dat je de lange spriet antenne nog hebt. Kleine, maar mooie mod is de kortere variant van Peugeot:

Antenne-01.jpg

Bestelnummer Peugeot:
- antenne - 6561.97

De prijs ligt rond de € 7,50.

Ontvangst is nagenoeg gelijk als met de originele spriet.

Goh, da's toeval zeg! Heb sinds vandaag de vishengel vervangen door het kleine Peugeot sprietje. En inderdaad, staat stukken beter. Leuke mod voor een klein prijsje. Kan ook nog een set facelift achterlichten kopen voor 60 euro. Twijfel nog.......

Van de winter gaan we (een stel buurmannen en ik) een elektrische auto maken voor het dorp. Donorauto wordt een Trabant (lijkt me uitermate geschikt hiervoor en heb ik veel ervaring mee). Kans is groot dat mijn Trabant er aan gaat geloven en dat ik dan een Kombi aanschaf waar mijn zo goed als nieuwe motor weer in kan. Project wordt als het goed is gefinancierd uit een Duurzaamheidsproject. We hebben al een laadpaal in het dorp dus een elektrische auto in het dorp is dan natuurlijk een must. Kan ook goed ingezet worden voor promotiedoeleinden etc.

Zijn nu aan het uitzoeken waar we het geschiktst een goede gelijkstroommotor (borstelloos) kunnen vinden met accupakket. Wordt een mooi winterproject!

Vandaag zijn de achterlichten binnengekomen en vanavond heb ik een setje Borbet LV4 15 inch opgehaald. Morgen lampen monteren en bandjes bestellen. Weer een paar mooie updates dus.

Vwb. die Trabant betreft: zonde om je eigen exemplaar om te bouwen. Zou ik liever een andere restaureren van subsidiegeld, en dat vervolgens ombouwen. Zo houd je twee nette auto's, en je eigen in stand.

Misschien moet je eens contact opnemen met Rebbl. Die jongens doen niet anders dan ombouwen. Waarschijnlijk zouden ze liever het project van je overnemen, maar misschien hebben ze ook nog wel prima advies.

Eens met Elco. Ik zou zeker je eigen Trabi er niet voor gebruiken. Lijkt me zonde.
Als ik dan toch eerlijk ben vind ik een Trabi überhaupt niet de geschikte auto. Gebruik dan iets waar er nog heel veel van rondrijden.

Die Aygo is wel mooi geworden trouwens!

Zit ook nog wel te denken aan een busje om om te bouwen. Een VW T1 of T2 lijkt ze wel leuk. Heb ze wel verteld dat die behoorlijk prijzig zijn. Doe dan een leuke Barkas B1000 bus denk ik dan.

Eigen Tabant opofferen is wellicht zonde maar als ik er nog veel betere carrosserie voor terug kan krijgen, dan is het wel aantrekkelijk.

Wat is het budget..? op het kitcarclub forum zijn er ook een paar die met een elecktrische variant bezig zijn, maar dat gaat flink in de papieren lopen.

Ikzelf zou ook een gangbaare auto nemen, een twingo ofzo..

Ik vind het idéé om een Trabant te gebruiken prima. Lekker lichtgewicht, toen vooruitstrevend (en nu dus weer). Die auto's zijn er ook nog genoeg, maar het zou mooi zijn om er ééntje gesubsidieerd te kunnen opknappen en ombouwen. In ieder geval is het veel efficiënter dan het ombouwen van een busje, met de Trabi zul je toch in alle gevallen betere prestaties krijgen.

Idee: wellicht een Wartburg ombouwen? :)

055b0030-00f3-4f38-a986-59836b54302c

Ook wel benieuwd naar de Aygo na z'n modificaties :)

Wartburg is ook erg leuk maar een Trabant is nog simpeler qua techniek, heeft een handige kunststof carrosserie (scheelt een hoop werk want geen utdeuken, plamuren etc.) en is wat meer een icoon. Iedereen kent hem wel, net als de 2CV en Mini bijv.

Dit weekend ga ik wat dingen uitwerken in een projectplan. Zal wel wat posten hier.

Achterlichten zijn gemonteerd. Klusje van niks, een schroefje los en stekkertje ompluggen en klaar. Heerlijk zo'n simpel karretje. Velgen ga ik zo even passen. Daarna meteen banden bestellen en ook de wielmoeren en centreerringen. Dus misschien eind van de week wel alles klaar.

Kristian zei:
Velgen ga ik zo even passen. Daarna meteen banden bestellen en ook de wielmoeren en centreerringen. Dus misschien eind van de week wel alles klaar.

de borbets of heb je toch voor wat anders gekozen?

Dit weekend ga ik wat dingen uitwerken in een projectplan. Zal wel wat posten hier.
Woon je toevallig in een dorpje waar het sproeifeest wordt gehouden elk jaar? ;) Dat duurzaamheidsplan klinkt me namelijk bekend!

Zijn Borbets LV4 geworden. Komen aardig dicht op de veerpoot te zitten. Als dat straks met band erop maar goed gaat.....

Ik woon inderdaad in het dorp waar ze jaarlijks Sproeifeest vieren. Prachtig dorpje!

Mijn auto wordt het nooit, zo'n Aygo. Maar heel mooi hoe hij vooruit gaat van al die kleine modificaties. Zie ik trouwens goed dat de ruitenwisser te ver naar onderen doorhangt?

Is ook de reden dat ik hem een beetje naar eigen smaak aanpas. Het is een prima en goedkoop 2e autootje maar ook een beetje saai en vrouwelijk. En het knutselen doet een beetje oude tijden herleven toen ik mijn Colt en Civic Coupe had. Leuk werk.

De wisser is een beetje jammer, zie je heel veel bij deze karretjes. Eens kijken of ik daar nog een oplossing voor kan vinden.

Ik woon inderdaad in het dorp waar ze jaarlijks Sproeifeest vieren. Prachtig dorpje!
Leuk om te lezen: ik krijg via-via ook het een en ander mee ;) Mooi project en erg bewonderingswaardig dat zo'n dorpje zoiets uit de grond stampt met een stel fanatiekelingen :)

Mooi setje auto's op de oprit (y) en zeer goede aanpassingen aan de Aygo: die nieuwe achterlichten staan perfect bij het zwarte dakje!

@gerwin: woon je een beetje in de buurt dan? Zeker een mooi project waarbij ook ruimte is voor leuke initiatieven.

Banden zijn vandaag gemonteerd en dus vanavond meteen de velgen op de Aygo gezet. Echt een geweldige verbetering. Ziet er zoveel mooier uit.
Zal morgen wat foto's maken en posten. Ben er heel blij mee!

Ik vind het heel lelijk. Een boodschappenwagen verpersonaliseren. Al wat niet origineel is eigenlijk.

Smaken verschillen natuurlijk. Ik vind het wel leuk. En nu met de nieuwe wielen eronder is het gewoon een veel stoerder karretje geworden.

Wacht maar tot je de foto's met velgen hebt gezien! Van 155/65 R14 naar 195/45 R15 is echt een groot verschil qua looks. Remklauwen had ik afgelopen weekend mooi zilver gelakt dus staat super!

gearhead zei:
Ik vind het heel lelijk. Een boodschappenwagen verpersonaliseren. Al wat niet origineel is eigenlijk.

Ieder heeft recht op z'n eigen mening. Zo vind ik jou een ....stengel.

Je doet het helemaal goed, onze boodschappen wagen is ook in de weer met deze kuur:

Project is wel bijna klaar..............komt wat nieuws aan.

En hier dan een paar foto's met de nieuwe velgen onder de Aygo. Toch een beetje de kers op de taart. Ik vind het super staan en het rijdt ook een stuk beter.

DSC03931.JPG

DSC03937.JPG

DSC03939.JPG

DSC03941.JPG

DSC03950.JPG

dank je! Ben er ook zeer tevreden over. Precies geworden zoals ik ingedachten had (zie shop een pagina terug).
Misschien voor de gein nog een Lexus logo op de achterklep ipv het Toyota logo. 't Is tenslotte nu een luxe Aygo geworden.

Helemaal goed met de velgen. Heb mijn post ook maar even aangepast, inderdaad je kan een Dodge niet met een Toyota vergelijken, enkel dat ze beide als boodschappen auto worden ingezet.

Lijkt mij dat als je de velsrand onder de auto tussen de wielen even zwart maakt het nog mooier is. Logo's zwart maken (ken je plasti dip?).

https://www.youtube.com/watch?v=8tRZwS78E-8

Super spul!

Terug
Bovenaan