Kristian: 2003 Z4 3.0i | 2017 Citigo | 2021 320e Touring

Ook het verhaal van de huidige Accord Tourer t.o.v. mijn model Tourer...
Het is nu allemaal wat softer, wat comfortabeler, minder op sportief rijden gericht...
Neen, geef mij maar "mijn" model.

Ja en wat betreft de Accord vind ik het grootste nadeel nog wel dat het huidige model veel krapper is geworden qua kofferbak.
Oja, daarover: de dealer vertelde me dat er met zekerheid een stationcar versie van de nieuwe Civic zal veschijnen. Dat is nog wel iets voor mij om in de gaten te houden.

Jammer dat de nieuwe Civic tegenviel, Kristian.
Vind hem zelf al beter te pruimen dan de huidige, maar nog altijd niet mooi. Rijden zou ik niet weten, heb nog nooit met een Honda gereden.

Wellicht interessant om naar te kijken als ie gearriveerd is?
Klik

Een Honda rijdt echt heel fijn. Moet je toch een keer proberen. Die Mazda is wel een mooie aanbieding. Alleen denk ik dat je bij zo'n bedrijf wel een handelsprijs krijgt voor de inruiler. Maar ik ga hem misschien wel even bekijken.
Voor de rest ben ik behoorlijk enthousiast over de nieuwe Focus Wagon.

Zojuist olie van de Aygo ververst. Behoorlijk geschrokken van de hoeveelheid sludge aan de vuldop. Moet dit goed in de gaten houden. Wordt wel gebruikt voor de kortere afstanden maar goed is het natuurlijk niet.

zal hem de komende tijd inderdaad eens voor wat langere afstanden pakken. Normaal gesproken is zo'n Toyota blok ook niet zo snel kapot.

Ach jee. Dan ontbreekt hier ook de drive om voor de nieuwe te gaan. M'n vrouw vindt de voorkant van de nieuwe er intussen goedkoop uitzien.
En als de motor dan ook niet leeft... Maar zoals je al zei, dan kan een inrijden kwestie zijn. Al zal de demo geen lui leven kennen...

Zwarte sludge? Wissel dan een keer extra olie. De nieuwe olie is gelijk verzadigd met rommel die de oude olie niet meer heeft kunnen opruimen. Gevolg: nog meer sludge. Uiteindelijk draait dat de motor de nek om.
Witte sludge? Warm rijden!

Witte sludge is het. Woon-werk is 13 km dus dat houdt niet over natuurlijk.

Mijn vriendin vindt de voorkant ook niet mooi hoor. Zelf vind ik de uitpuilende achterlichten ook niet het sterkste punt. Achterkant is sowieso wat minder, komt wellicht ook doordat de dubbele uitlaat is verdwenen.

De nieuwe zal er hier niet snel gaan komen. Of ik moet in de toekomst een keer een bomvolle demo met leer en panoramadak kunnen vinden voor een mooie prijs. Kans is groter dat er gewoon een stationcar gaat komen.

Heb inmiddels ook winterbanden om de stalen Aygo velgen laten leggen. Gekozen voor Fulda Kristall Montero. Prima band voor niet al teveel geld. Kan het mij prima doen op de Aygo.

Minder nieuws is dat ik vrijdag een deukje in de Civic ontdekte. Een lelijk parkeerdeukje in de linkerachterdeur, precies op de googte van de vouw over de flank. Heeft dus weer iemand zonder respect voor andermans blik de deur tegenaan gegooid. Gelukkig dat ik diegene niet op heterdaad heb kunnen betrappen.

Van de week maar een afspraak maken om deze en de deuk van de vorige aso er uit te laten masseren. Heb geen zin om in een of andere aftandse schadebak te rijden. Dan maar wat geld er tegenaan en jaarlijks een bezoekje maken aan de uitdeuker.

Jammer hoor.(n)
En weer geen briefje natuurlijk.
Kost helaas weer geld.

Kristian zei:
Van de week maar een afspraak maken om deze en de deuk van de vorige aso er uit te laten masseren. Heb geen zin om in een of andere aftandse schadebak te rijden. Dan maar wat geld er tegenaan en jaarlijks een bezoekje maken aan de uitdeuker.

Aftandse schadebak? Je hebt 2 deukjes.
Ik heb wel door dat je er zuinig op bent, maareh....;)

Kristian zei:
Heb inmiddels ook winterbanden om de stalen Aygo velgen laten leggen. Gekozen voor Fulda Kristall Montero. Prima band voor niet al teveel geld. Kan het mij prima doen op de Aygo.

Minder nieuws is dat ik vrijdag een deukje in de Civic ontdekte. Een lelijk parkeerdeukje in de linkerachterdeur, precies op de googte van de vouw over de flank. Heeft dus weer iemand zonder respect voor andermans blik de deur tegenaan gegooid. Gelukkig dat ik diegene niet op heterdaad heb kunnen betrappen.

Ook zoiets gehad, ontzettend balen. Heb je een mooie auto en dan dit. Ik vraag me af wat dit soort figuren bezielt, want je hebt gewoon een WA-verzekering. Kost je niks. En wat krijg je als slachtoffer ervoor? De rekening waar je niet om gevraagd hebt. Die van mij was 800 euro.

Ben er zeker zuinig op en een deukje kan gebeuren maar op zo'n manier wordt ik daar wel flauw van. Ik heb nog nooit zelf een deuk in mijn auto's gereden. Het zijn altijd anderen die ze er zonder melding in maken.

En grappig is dat de de Aygo waar ik minder om geef en die ik wel op kleine plekjes parkeer gewoon netjes blijft. Is trouwens helemaal niet grappig bedenk ik me.

want je hebt gewoon een WA-verzekering. Kost je niks.

Nou..

Balen, Kristian. Maar ja, besef wel dat je auto vooral een gebruiksvoorwerp is. Wil je je auto echt mooi houden, laat 'm dan in de garage staan en kijk er iedere dag naar.
Ik was overigens ook zo hoor.. Inmiddels kijk ik er iets meer ontspannen naar. Vooral omdat het naar ik begrijp een klein deukje is.

ik zal eens een paar pics maken van mijn aygo (als ik m gewassen heb lol) zitten onderspoiler achterspoier sideskirts. sportstoelen instapstrips sportpedalen enz enz...heeft nicky kormelink die ook de focuscup rijd samengesteld......zelf heb ik er pilot xenon lampen 18000 k ingezet en blauwe stadslichten + een dikke geluidsinstallatie met een pioneer actieve woofer........

greettsss

Vandaag proefgereden in een Fiat Panda Natural Power. Nee, niet voor mijzelf maar voor het dorp. Als Duurzaamste Dorp van Overijssel zit ik een themagroepje Duurzame Mobiliteit. Vanuit de provincie wordt rijden op groengas gestimuleerd met subsidie op de aanschaf en dit is erg aantrekkelijk aangezien we dit mooi kunnen combineren met de wens van een dorpsdeelauto.

Fiat Nederland heeft deze Panda beschikbaar gesteld voor proefrijden. Morgen staat ie op onze kerstmarkt 'te pronken'.

Hoe rijdt het?

Helemaal niet verkeerd! Best volwassen voelt de Panda aan. Motorgeluid is mooi op de achtergrond en het interieur ziet er netjes uit. Het onderstel is redelijk comfortabel op slecht wegdek en de auto voelt ook wel stabiel aan. Het stuurgedrag is niet erg direct helaas en gaat in de gewone stand vrij zwaar. De citystand is in de stad wel handig.

Je zit wel erg hoog in de Panda. In tegenstelling tot in mijn Aygo heb ik echt het gevoel in een busje te zitten. Verder is hij redelijk smal. Ik ben zeker niet dik/breed maar schuur constant tegen de B-stijl aan. Stoel kan ook voor langere mensen wel ver genoeg naar achteren. Afwerking is goed te doen al hoorde ik al wel een paar kleine rammeltjes in het interieur.

Je merkt niet dat de Panda op aardgas/groengas loopt. Hooguit bij het starten klinken wat rare geluiden van klepjes van het systeem die opengaan.
Verder rijdt het heel normaal. Vlot is de Panda alleen niet. Snel genoeg voor dagelijks gebruik maar het gaat allemaal wat met moeite. De Aygo voelt qua weggedrag en motorisering veel vlotter aan. Het schakelen gaat trouwens verrassend goed met het hoog geplaatste pookje.

Conclusie na de proefrit is dat zo'n Panda best een fijn en praktisch karretje is. Lijkt me dus een prima autootje voor het dorp. Nog dit jaar zullen we hem gaan bestellen.

IMAG0408.jpg

IMAG0407.jpg

IMAG0405.jpg

Nee hoor, dat staat voor na de winter gepland. Sleutelen in de kou leek ons wat minder leuk en aangezien we hier met een subsidie-deadline zitten wordt eerst de Panda aangeschaft. Van de winter al wel wat spullen kopen voor de EV-Trabi.

Valt aardgas een beetje te tanken dan in het Duurzaamste Dorp van Overijssel? Of mag je eerst hele einden gaan omrijden?

Nog niet. In Zwolle zit een vulpunt en Heino komt er ook aan. Maar het is de bedoeling om hier in het dorp een vulpunt te realiseren. Dat gaat denk ik wel lukken. Een laadpaal voor elektrische auto's hebben we trouwens al. Niet gek voor een dorp met slechts 600 inwoners. Tot nu toe is oud premier Lubbers de enige in het dorp met een elektrische auto, daar komt met de Trabant verandering in.

Vandaag de BMW dealer in Enschede eens een mailtje gedaan. Staat een mooie 3 Touring uit 2009. Was wel benieuwd wat ik daarop moet bijleggen. Ga er vanuit dat ik lachend het mailtje de prullenbak in knikker maar toch eens kijken. Is een 316i Touring met 60.000 km uit 2009 met een aantal mooie opties zoals sportstuur, navi, pdc, bluetooth, regensensor etc.

Een auto die in het dorp gebruikt kan worden door meerdere mensen/gezinnen. Moet het alternatief worden voor een 2e auto die te vaak stilstaat. Dan is dit ideaal.

Maar wordt er dan maar één aangeschaft?
Lijkt me dat je er meer nodig hebt om het proces tot een succes te maken. Als je één dorpsdeelauto hebt worden de wachttijden toch veel te lang?

En waarom geen elektrische auto?
De laadpaal heb je al. ;)

Ik zeg dit niet om je project af te kraken hoor, maar ik ben simpelweg benieuwd naar het hoe en waarom.;)

Eerst eentje. Vanuit de provincie Overijssel is een aantrekkelijke subsidie beschikbaar om een groengas auto aan te schaffen Vandaar dat we daar nu voor kiezen. En eigenlijk is groen gas nog duurzamer als elektrisch.
We zijn een dorp met 600 inwoners dus 1 auto is eerst voldoende. Mocht het heel populair worden dan volgen er wel meer o.a. ook elektrische voertuigen (zijn al opgenomen in de begroting). Dan wordt de laadpaal ook goed benut.

Kristian zei:
Eerst eentje. Vanuit de provincie Overijssel is een aantrekkelijke subsidie beschikbaar om een groengas auto aan te schaffen Vandaar dat we daar nu voor kiezen. En eigenlijk is groen gas nog duurzamer als elektrisch.
We zijn een dorp met 600 inwoners dus 1 auto is eerst voldoende. Mocht het heel populair worden dan volgen er wel meer o.a. ook elektrische voertuigen (zijn al opgenomen in de begroting). Dan wordt de laadpaal ook goed benut.

Aha, oké.
Ben benieuwd of het concept 'dorpsdeelauto' daadwerkelijk aanslaat.
Zou leuk zijn als je ons op de hoogte houdt daarover.;)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de voorwaarden van het project:
- Moet, wanneer van de subsidie van Overijssel voor een groengrasauto daadwerkelijk een auto wordt aangeschaft, deze per sé gebruikt worden als dorpsdeelauto of mag hij overal voor gebruikt worden (vervoer van gemeentepersoneel of andere functies)?
- Mag een dorpsdeelauto enkel in het dorp worden gebruikt?

Weet je toevallig ook of meerdere dorpen/plaatsen een proef met zo'n deelauto (gaan) uitvoeren?

Er zijn zeker een aantal voorwaarden opgenomen in de subsidie. Ik zal eens even kijken wat er precies in staat. Ik weet dat ook in Ommerkanaal een groengasauto wordt aangeschaft en zo zijn er nog wel wat meer dorpen. Maar ook bedrijven maakten aanspraak op deze subsidie. Je kunt nu overigens niet meer inschrijven.
Ik ga zeker een en ander bijhouden m.b.t. de duurzame mobiliteitprojecten die op stapel staan.

Oja, en eindelijk is et weer een auto die ik heel graag zou willen hebben. Wat vindt ik dit toch een prachtige auto. En helemaal in deze schitterende rode kleur.
Mazda-CX-5_2013_1024x768_wallpaper_1b.jpg

gave car is dat Kristian.
by the way, super project! Heb het gevolgd op de achtergrond. :)

Zeker een leuk project. Heb ook wel zin in het ombouwwerk.

Deze zou het me ook wel kunnen doen. Maar zal wel het nodige bij moeten vrees ik.
Met 16 voor de Civic zal ik mijn handjes mogen dichtknijpen denk ik zo.

Mazda 6

mazda-6-stationwagen-benzine-grijs-001--16961534-Medium.jpg

ik zou zeggen, doen!
Wat me wel iets tegenvalt is het verbruik, 7.0 liter gemiddeld volgens Fabrieksopgave.
In de praktijk betekend dat ongeveer een litertje meer.
Verder strakke ruime sportieve Mazda, mooi!

Mooie 6 ja (y) ruimte verschilt ook nogal, 3 touring is verre van ruim.
3 serie touring is ook mooi maar niet als 316.
Als je 140pk gewend bent is een 316i wel een achteruitgang. Die motor wordt vaak als lui beschouwd.

Ik zou zeggen:
- doorsparen voor nieuwe CX-5 of nieuwe 6 (jaar later)
- of nieuwe Accord (2013/2014?)

Ben zelf ook over deze mogelijkheden aan het denken

De nieuwe is al te koop:
https://www.autotrack.nl/direct-uit-voorraad-leverbaar/honda/civic/90008428475

Tja wat zal ik er van zeggen. Wordt er niet meteen enthousiast van. Valt me op dat de wielen ook wat ver naar binnen staan.

Zelf zit ik meer te denken aan zoiets:

Fahrzeugdaten:
HONDA - Accord Tourer Elegance 2.0
Preis: 19.780 EUR
Erstzulassung: 2/2009
Kilometerstand: 36.300km
Leistung: 115 kW (156 PS)
Farbe: Schwarz
Durch Klick auf den Link gelangen Sie direkt zum Inserat:
Accord Tourer 2009

In Duitsland is zo'n Accord niet al te duur. Zal eens kijken hoeveel bpm je nog moet betalen over een exemplaar van 2009/2010.

Bovenstaande Mazda gaat het zeker niet worden trouwens. Had voor de aardigheid even contact met ze opgenomen maar op mijn Civic zaten ze niet te wachten. Was dus snel duidelijk dat ik hier niet achteraan hoef verder.

Kristian zei:
Tja wat zal ik er van zeggen. Wordt er niet meteen enthousiast van. Valt me op dat de wielen ook wat ver naar binnen staan.

Zelf zit ik meer te denken aan zoiets:

Fahrzeugdaten:
HONDA - Accord Tourer Elegance 2.0
Preis: 19.780 EUR
Erstzulassung: 2/2009
Kilometerstand: 36.300km
Leistung: 115 kW (156 PS)
Farbe: Schwarz
Durch Klick auf den Link gelangen Sie direkt zum Inserat:
Accord Tourer 2009

In Duitsland is zo'n Accord niet al te duur. Zal eens kijken hoeveel bpm je nog moet betalen over een exemplaar van 2009/2010.

komt nog bijna 4 k bij. vind ik veel geld voor een auto van 3 jaar oud.

Wordt dan wel wat prijzig ja. Ik zie ook exemplaren van een jaar oud voor 20 staan maar daar komt nog meer bpm bij natuurlijk.

Ja klopt, en ik zou de Civic er best voor willen inruilen maar ik ga echt geen 10 bijleggen voor eentje die net een jaartje jonger is.

Veel meningen delen we wat betreft auto's Kristian, behalve als het gaat om een opvolger van de Civic.
Volgens mij denk je al wel een klein jaartje aan een opvolger. Ik denk er niet eens aan. Rij echt supertevreden rond met de Black Beauty, en hoop hem nog jaren te hebben.
Een kameraad van me rijdt vrolijk met z'n vrouw en baby rond in een polo, en komt vrijwel nooit ruimte tekort.
Echt een luxeprobleempje heb jij daar. :D

Klopt ook hoor. Auto bevalt heel erg goed hoor en het is echt verdraaid lastig om iets beters te vinden. Geeft wel aan dat het een super auto is.
Maar autogek als ik ben blijf ik toch altijd kijken naar andere auto's. Al denk ik echt dat ik best weleens spijt kan krijgen als ik de Honda inruil voor een ander merk.

Luxeprobleem is het wel een beetje ja. We kunnen alles meenemen in de Civic alleen blijft het wel passen en meten. Familie woont niet in de buurt dus campingbedje moet dan ook mee en dan is de kofferbak zo vol natuurlijk.

Ach, in de onze gaat genoeg zooi, ja ok onze dochter is 3,5 jaar oud dus alleen een buggy achterin, maar wie weet een 2e en dat moet toch hoop ik wel gaan passen. Gelukkig kan er een hoop onder de achterbank en in de dubbele bodem in de kofferbak ;-)..

Hij is ruimer dan onze "oude" E46 sedan van 2002...

Ik begrijp wel dat je verder kijkt naar andere auto's... zo ben ik ook ;-)

(Ik las in mijn topic) dat je misschien ook xenon wil?

Grtn

Als het mooi staat en niet te kermisachtig dan lijkt me dat wel wat.

Vandaag heeft 'papa' weer wat speeltjes gehaald voor zijn kleine dochter. Maar ja ze is nog maar 10 maanden oud en wordt vast geen autogek. Dus dan moet ik er maar zelf mee spelen. Kon de garage niet laten liggen in de winkel en aangezien daar meer een autootje bij zat, nog maar een aantal via Ebay gekocht uit Hong Kong. Erg leuke modelletjes uit Japan dus ook de modellen die hier niet worden geleverd.

IMAG0412.jpg

IMAG0430.jpg

IMAG0431.jpg

Ik ben als een kind zo blij :D

Ben er inmiddels achter dat de Civic als je hele kleine kinderen hebt niet superpraktisch is. Onze kleine Marit heeft de maxicosi ingewisseld voor een kinderstoeltje dat vast in de auto zit. Dat betekent dat je haar er in de auto in moet zetten. En dit is vanwege de vorm van de achterportieren geen fijne bezigheid. Je moet je half in de auto zien te wurmen waarbij je zo een hernia te pakken hebt.
Nou zit ze nog maar een week in dit zitje dus het zal wel even wennen zijn, maar ik zat van de week al gelijk op Gaspedaal te kijken naar een oplossing :D

Daar was ik trouwens ook wel snel klaar mee. Ik zou het echt niet weten. Met de huidige benzineprijzen is een grote stationcar echt niet interessant.
Toch maar een Jazz (Hybrid) dan? Heb een keer in een Exclusive gezeten (leren bekleding en panoramadak). Was best te doen.

Heb weleens een Jazz Hybrid meegehad als leenauto. En ik kan je zeggen hij rijdt geweldig!
Natuurlijk minder sportief als de Civic, maar wát een comfort, ruimte en rust aan boord. een ideale reisauto voor lange afstanden.
De Jazz Hybrid heeft een fijne soepele automatische bak, en het start-stop systeem werkt ook perfect. Je merkt amper dat hij af- en aanslaat.
Vanwege het gebrek aan sportiviteit zou ik hem zelf nooit kopen, maar zoek je meer comfort en ruimte dan is hij ideaal.

https://www.tenbruin.nl/Showroom/voorraadnieuw/main.html?module=bruin_voorraadnieuw&action=detail&category=Showroom&name=voorraadnieuw&newcars=1&carid=5001925

Deze mocht ik toen meenemen als leenauto, omdat de andere leenauto's weg waren met andere klanten.

Waar heb je die gekocht, Kristian?

EDIT: https://www.ebay.com/itm/Tomy-Tomica-Hypercity-Honda-Garage-/290651593802?pt=UK_ToysGames_DiecastVehicles_DiecastVehicles_JN&hash=item43ac2f5c4a#ht_604wt_1396

Kijk. Die moeten we hebben. M'n vader heeft inmiddels een Honda schaalmodellen verzameling van zo'n 250 modelletjes. ;)

Terug
Bovenaan